دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۰ عادت غلط که باعث پیرتر دیده شدن شما خواهد شد

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

دیر یا زود همه ما پیر به نظر می­رسیم. ظاهر شدن تارهای نقره ­ای روی شقیقه برای همه ما نگران کننده است و نوید گذشتن جوانی را به همراه دارد. خطوط عمیق و ریز پیشانی و اطراف چشم­ها هم همینطور. نگران کننده است اما اجتناب ناپذیر. در هر صورت، راهپیمایی توقف ناپذیر زمان ادامه می‌یابد، و مطمئناً جایی در ظاهر شما هم بروز خواهد کرد. خبر خوب این است که به همین دلیل است که ما چیزهایی مانند رتینول و بوتاکس داریم که به شما کمک می­ کند تا حداقل نیمه شاداب به نظر برسید.

مراقبت از پوست

اگر آمادگی پذیرش عواقب ناگوار پیری را ندارید. با این حال، خبر بد این است که برخی از عادات بد می‌توانند علائم پیری را بیشتر رشد دهد و اگر اکنون آنها را از زندگی خود حذف نکنید، با سرعت بیشتری روند پیری را تجربه خواهید کرد. اینها همان عادت های بد هستند. به خودتان لطف کنید و به هر قیمتی از آنها دوری کنید.

  1. نور خورشید خطرناک است

و ما فقط در مورد آفتاب گرفتن مستقیم در ماه های تابستان صحبت نمی­ کنیم. در واقع، این اشعه‌های روزمره هستند که بیشترین آسیب را در درازمدت دارند، زیرا بسیاری از مردم فراموش می‌کنند (یا نادیده می‌گیرند) هر نوع SPF را روی پوست ضعیف و محافظت نشده خود در روز استفاده کنند و آن را مستعد آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش می‌کنند. سرطان از بدترین بلاهایی است که نور خورشید می­ تواند به سر شما بیاورد. این اتفاق زمانی رخ می­ دهد که شما جوانی را طی کرده باشید و بدن توان لازم را برای مقابله با خورشید نداشته باشد. برای بعضی افراد این روند زودتر طی می­ شود. ضد آفتاب را جدی بگیرید.

  1. کمبود ویتامین D

ویتامین دی

روی دیگر سکه اینجاست. مطالعاتی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد کمبود ویتامین D، ناشی از عدم قرار گرفتن در معرض نور طبیعی کافی، می‌تواند منجر به انواع خاصی از سرطان‌های مرحله پیشرفته شود. همانطور که آفتاب باعث آسیب به پوست بدن ما می­ شود، نبودن در معرض آن هم می­ تواند باعث بیماری شود. مکانیزم پوست به صورتی طراحی شده که با دریافت نور خورشید شروع به ساخت ویتامین D خواهد کرد. داستان کمی پیچیده است و ما دقیقا گیج می­ شویم که کدام کار را انجام دهیم. توصیه می­ شود حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و برای دریافت ویتامین­ها مورد نیاز از بعضی مکمل­های خوراکی استفاده کنید. این کار امن­تر و مناسب­تر است.

  1. اصلاح به روش غلط

استفاده از تیغ و ژیلت همواره ریسک به همراه دارد. استفاده دائم از اینها پوست را سریع­تر به پیری نزدیک می ­کند. محصولات بی­ کیفیت هم همینطور. خرید محصول از برند بیک راه حل خوبی برای این مشکل است. می­ توانید از ژیلت­ های استفاده کنید که روی پوست خراش ایجاد نمی­ کنند و از سلامت پوستتان مراقبت می­ کنند.

  1. شوینده ارزان قیمت

اگر یک شوینده مانند صابود را به دلیل قیمت پایین خریده ­اید و انتظار دارید عملکرد خوبی از آن ببینید باید نگران پوست خود باشید. جنس­های ارزان وسوسه کننده هستند اما آسیب­های ناشی از آنها می­تواند برای شما هزینه سنگینی به بار آورد. شوینده از آن دسته محصولاتی است که باید در خرید آن دقت کنید.یک شوینده ارزان قیمت می­تواند بیش از اندازه پوست را خشک کند و یا همچنین می­تواند به خوبی آلودگی­ها را پاک نکند. شما به محصولی ملایم و در عین حال پاک کننده نیاز خواهید داشت. کمی وقت و هزینه کنید تا محصولی را داشته باشید که جلوی تسریع روند پیری را بگیرد.

  1. نادیده گرفتن مرطوب کننده

ضد آفتاب

پوست هرکسی نیازهای خاص خود را دارد. برخی از افراد پوست بسیار چرب دارند. جواب ما واضح است. کرم مرطوب کننده مناسب پوست چرب بزنید. نمی­توانید از زدن آن کناره گیری کنید و استفاده از آن حتی برای پوست­های مستعد آکنه ضروری است. کسانی که با مشکل آکنه دست و پنجه نرم می­کنند می­توانند از کرم­ فاقد چربی استفاده کنند. شما با هر نوع پوست ، اگر به طور منظم مرطوب کننده استفاده نکنید، به خودتان آسیب رسانده ­اید. خرید بادی لوشن و لوسیون بدن وازلین یا فیروز و یا هر مرطوب کننده دیگری و استفاده از آن کلید هر مشکل خشکی شدید پوست است. نباید به سادگی از خشکی پوست بگذرید.

  1. فعال نبودن

ورزش کردن نه تنها ماهیچه های شما را قوی­تر خواهد کرد، بلکه همین کار را برای پوست شما نیز انجام می­دهد. نشان داده شده است که ورزش با بهبود جریان خون به لایه‌های بیرونی، پوست را برای مدت طولانی‌تری سالم‌تر نگه می‌دارد، که به نوبه خود سطح اکسیژن را افزایش می‌دهد و مواد زائد مضر را از بین می‌برد. یکی دیگر از دلایلی که باید مجدد درزش را شروع کنید سلامت بدن است. از انجام دائم تمرینات ورزشی غافل نشوید.

  1. استرس شدید

در طول سال‌ها، دانشمندان دریافتند که استرس و افزایش سطح کورتیزول همراه با آن، می‌تواند با هر چیزی از بیماری قلبی و فشار خون گرفته تا کاهش سطح میل جنسی و موارد دیگر مرتبط باشد. بنابراین اصلاً تعجب آور نیست که استرس می­تواند پوست را خراب کند و کلاژن را در طول زمان کاهش دهد. استرس سطح ایمنی بدن شما را به شدت پایین می ­آورد و جلوی رشد موهای شما را می­ گیرد. احتمالا مدتی بعد با کاهش موها و پوستی چروک روبرو خواهید شد که این اصلا خوشایند نیست.

  1. عدم استفاده از ویتامین­های لازم بدن

اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان­ها، فیبر، وعده­ه ای غذایی با گلیسمی پایین، ویتامین های A، C و E برای بدن مفید و ضروری هستند و در مقابل اینها غذاهای التهابی، میان وعده­ های شیرین، گوشت پرچرب برای پوست و سلامتی مضراند. عدم استفاده از میوه­ های تازه و سبزیجات، غذاهای دریایی، لبنیات کم چرب و لبنیات گیاهی بدن شما را برای طی کردن سریع روند پیری آماده می­کند.

  1. نوشیدن بیش از سهم منصفانه شما

آیا تا به حال توجه کرده اید که افرادی که دائم از مشروبات الکلی استفاده می­ کنند چقدر مسن تر از هم­سن و سالان خود به نظر می ­رسند؟ آسیبی که الکل به پوست و بدن وارد می­ کند انکار ناپذیر است. چربی زیر پوست در کسانی که دائم از الکل استفاده می­ کنند زودتر از بین می­روند و این دقیقا یعنی ایجاد یک روند سریع پیری.

  1. کمبود خواب

بیخوابی همیشه آزار دهنده و مضر است. به پوست اطراف چشم­های خود دقت کنید. زمانی که شب تا صبح بیدار بوده ­اید می ­توانید آثار همین خستگی کوتاه مدت را به دقت روی پوست ببینید. شما یک نمونه یک شبه را در مقابل مدت طولانی بی­ خوابی قرار دهید. بی­ شک نتیجه چیزی کم از فاجعه نخواهد داشت. بی­ خواب دشمن سلامت کل بدن است. هر شب ۸ ساعت خواب را به بدن خود هدیه کنید تا کمتر دچار چروک­های پوستی شوید.

عوامل مختلفی در تسریع روند پیری تاثیر دارد و یکی از آنها خود پیری است. اگر از این اتفاق ترس دارید می­ توانید از بوتاکس و فیلر استفاده کنید تا کمتر چروک­های عمیق خود را نمایان کنند.

نویسنده: سارااقبالی

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *