دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی هواوی واچ ۳ برترین اسمات واچ ۲۰۲۱

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

در سال ۲۰۲۱ بار دیگر با هواوی واچ ۳ کمپانی هواوی به بازار جذاب ساعت های هوشمند بازگشت. اکنون هواوی واچ ۳ از دوام باتری زیاد و سیستم عامل هارمونی بهره می برد. در این مطلب با بررسی هواوی واچ ۳ این ساعت هوشمند و باکیفیت خواهیم پرداخت.

هواوی واچ ۳ یکی از باکیفیت ترین و شیک ترین ساعت های هوشمند حال حاضر بازار می باشد. این ساعت نخستین محصول هواوی است که از سیستم عامل ساخت خود شرکت به اسم هارمونی او اس بهره می برد. با بررسی هواوی واچ ۳ همراه ما باشید.

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ ۳

کمپانی هواوی بار دیگر در سال ۲۰۲۱ با عرضه هواوی واچ ۳ به بازار رقابتی ساعت های هوشمند بازگشت. اولین نسل از این سری ساعت ها یعنی هواوی واچ یکی از بهترین اسمارت واچ هایی بود که سابقا می توانستیم خریداری نماییم. ولی به نظر می رسید بعد از معرفی هواوی واچ ۲ در سال ۲۰۱۷، این خط تولید به طور کل به فراموشی سپرده شده چرا که تا ارائه هواوی واچ ۳ هیچ خبری از این برند نبود.

ساعت قبلی ظاهر کلاسیکی داشت و موفق شد به راحتی توجه خریداران را به خود جلب نماید و حتی بعد از گذشت چند سال هم، همچنان مورد توجه بود. از این رو اکثرا امیدوار بودند که بار دیگر به بازار ارائه شود. ولی این بار هواوی تصمیم دیگری گرفته و بیشتر تمرکز خود را روی بررسی فعالیت های ورزشی و افزایش دوام باتری ساعت قرار داد.

به این ترتیب در سال ۲۰۲۱ ساعت پرطرفدار خود را با شمایلی جدید وارد بازار کرد. هواوی واچ ۳ و هواوی واچ ۳ پرو که نسبت به ساعت های هواوی واچ جی تی قیمت بالاتری دارند، به پلتفرم اختصاص هواوی به اسم هارمونی او اس مجهز شد تا کاربر را با برنامه های هواوی از نظر گسترش سیستم های نرم افزاری آشنا نمایند.

آن طور که در بررسی ها مشخص شد هواوی واچ ۳ در مدل های مختلفی عرضه شده است. نسخه اکتیو دارای بدنه مشکی براق و بند سیلیکونی می باشد. نسخه الیت از بدنه فلزی و مدل کلاسیک با بند چرمی یا بند بافته شده ارائه می شود. نسخه پرو هواوی واچ ۳ نیز از جی پی اس دوبانده با دقت بالاتری بهره می برد و باتری اش اندکی شارژدهی بیشتر داشته و شیشه نمایشگرش تخت است. ضمنا قیمت بالاتری هم دارد.

  •  آرون گروپس

برای هواوی واچ ۳ قیمت پایه ای حدود ۴۹۵ دلار در نظر گرفته شده است. و نخستین ساعت هوشمند  شرکت هواوی است که به سیستم عامل هارمونی مجهز است. با توجه به تحریم های اعمال شده از طرف گوگل؛ هواوی فاقد امکان استفاده از اندروید و wear os می باشد. این مسئله ولی مزایایی نیز برای هواوی به دنبال داشته و این شرکت چینی مجبور شده تا به توسعه سیستم عامل اختصاصی خود یعنی هارمونی او اس در دستگاه های مختلفی از جمله موبایل، تبلت و ساعت های هوشمند بپردازد.

حال این سوال پیش می آید که ساعت مذکور می تواند با حریفان با سابقه ای مانند گوگل و اپل به رقابت بپردازد. برای روشن شدن این موضوع در ادامه مطلب با بررسی هواوی واچ ۳ همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

با توجه به بررسی های صورت گرفته می توان گفت هواوی واچ ۳ یکی از با کیفیت ترین و شیک ترین ساعت های حال حاضر بازار ساعت های هوشمند است. بزرگی این ساعت با سایز ۴۶ میلی متر برای افرادی با مچ دست کوچک، کاملا روی دست احساس می شود. با این وجود ساعت بسیار راحتی است و تنها هنگام خواب متوجه حضور آن می شوید.

فریم هواوی واچ ۳ از فولاد ضد زنگ ساخته شده و ظاهر خیلی زیبا و شیکی دارد. اما زیر ساعت از جنس سرامیک بوده و برعکس بعضی از ساعت های هوشمند پلاستیکی، در تماس با دست عرق ایجاد نمی کند. ضمنا بررسی ها نشان داد که هواوی واچ ۳ همان شیوه طراحی دایره ای که در واچ جی تی بکار رفته بود را ادامه داده با این فرق که اکنون جنس بدنه و نمایشگر با کیفیت تر شده تا از واچ جی تی ۲ و واچ جی تی ای متمایز باشد.

در سمت راست فریم دو کلید با زاویه ۴۵ درجه حضور دارد که سبب شده حتی هنگامی که مچ شما خم می شود نیز دست شما به کلیدها برخورد نکند. کلید پایینی ساده بوده ولی کلید بالایی علیرغم فشردن، امکان چرخانده شدن نیز دارد. با چرخاندن این کلید، می توان در برخی از بخش های رابط کاربری، بدون نیاز به انگشت گردش داشت و یک ویبره ضعیف نیز احساسی شبیه چرخش پیچ تنظیم ساعت های مکانیکی ایجاد می کند.

روی این کلید، بریدگی های زیبایی دیده می شود که هم ظاهر شیکی به ساعت داده و هم سبب راحت تر گرفت آن میان انگشتان می شود. در مدل اکتیو هواوی واچ ۳ بندها سیلیکونی بوده و باکیفیت است. به نظر می رسد که دوام زیادی هم داشته باشد. اندازه آن ۲۲ میلی متر و استاندارد بوده و می توان به راحتی با بندهای متنوع بازار آن را تعویض کرد.

بررسی ها حاکی از آن است که هواوی واچ ۳ می تواند تا عمق ۵۰ متری آب مقاومت نموده و بدنه آن نیز خیلی مستحکم و با دوام دیده می شود. این ساعت با مجموعه کاملی از حسگرها همراه شده و از امکان سنجش ضربان قلب و میزان اشباع اکسیژن خون هم بهره می برد به نحوی که می تواند حین ورزش حداکثر جذب اکسیژن را محاسبه نماید.

همچنین قابلیت سنجش ضربان قلب، پایش خواب، قطب نما، سنجش فشار هوا و دمای پوست هم با هواوی واچ ۳ همراه شده اند. از دیگر قابلیت ها باید به تجهیز شدن آن به وای فای و جی پی اس اشاره کرد. همچنین امکان استفاده از eSIM را داشته که البته هنوز در ایران به صورت کامل راه اندازی نشده است. در صورت فعال شدن این قابلیت می توان حتی بدون اتصال ساعت به شبکه وای فای، یا اتصال بلوتوثی به گوشی همراه، توسط اسپیکر و میکروفون مکالمه داشت و از اینرنت بهره برد. با این همه امکانات ولی هواوی واچ ۳ برخلاف ساعت هایی مانند گلکسی واچ ۴ و اپل واچ، امکان ثبت نوار قلب ندارد.

سایز در نظر گرفته شده برای هواوی واچ ۳ سبب شده تا با بزرگترین مدل واچ جی تی ۲ که دارای سه مدل اکتیو، کلاسیک و الایت بود، همسو شود. این موضوع یعنی کاربران هم می توانند ساعتی را خریداری نمایند که قبل از این تجربه کار کردن با آن را داشته و از ظاهر کلاسیک ساعت لذت ببرند و هم می توانند ساعتی بخرند که بدنه فلزی داشته که برای فضاهای رسمی مناسب تر باشد.

تمام مدل های ساعت مذکور دارای بدنه استیل ضد زنگ و قاب پشتی سرامیکی بوده از این رو از قاب پشتی پلاستیکی موجود در واچ جی تی ۲ خبری نیست. بد نیست اشاره شود که هواوی واچ ۳ پرو نیز سایر ۴۸ میلی متری داشته و اکنون به جای بدنه استیل ضد زنگ، به بدنه تیتانیومی مجهز است. این ساعت نیز دو نسخه کلاسیک و الایت داشته که جنبه های زیباشناختی خود را دارند و ساعت های کلاسیک و قدیمی را یادآوری می کنند.

نسخه اکتیو هواوی واچ ۳ طراحی مینیاتوری داشته و هنگامی که روی مچ دست کاربر قرار می گیرد، این تصور به وجود می آید که گلکسی واچ اکتیو پوشیده شده که دارای قاب مشکی و بند فلورولاستومر است. ضخامت این ساعت ۱۲.۵ میلی متر و وزن آن حدودا ۵۴ گرم است. به صورت کلی با پوشیده شدن این ساعت هنگام ورزش، خواب و … احساس راحتی القا می شود.

چهره سنتی ساعت همه موارد لازم و ضروری یک اسمارت واچ را با خود دارد و بندهای آن هم به راحتی جدا می شوند تا با بند دیگری تعویض گردند. البته ممکن است برای برخی افراد ظاهر ساعت زیبا به نظر نرسد ولی اگر طرفدار ساعتی هستید که ظاهر ساده تری داشته و کمتر پیچیده باشد، مدل اکتیو هواوی واچ ۳ می تواند بهترین مدل انتخابی تلقی شود.

تنها موردی که شیوه طراحی و ظاهر و قاب یکپارچه ساعت را تحت تاثیر قرار می دهد، کلید فیزیکی با حاشیه چرخان آن می باشد. در صورتی که فکر می کنید این حاشیه تقریبا مشابه حاشیه دیجیتالی اپل واچ هاست، این تصور شما تاحدودی صحیح بوده، زیرا کارایی آن نیز به ساعت مذکور شباهت داشته و این اجازه را می دهد بین منوها جابجا شده یا به منوی کشویی برنامه ها بروید. این تک کلید حتی یک میان بر برای رفتن به منوهای مرتبط به بررسی فعالیت های ورزشی محسوب می شود.

نمایشگر با کیفیت

از دیگر بخش های جذاب در بررسی ساعت هواوی واچ ۳، نمایشگر آن می باشد. این نمایشگر بالاتر از لبه های فریم جای داشته و با یک قوس زیبا تا لبه های فریم امتداد یافته است. این طراحی سبب شده جابجایی از لبه های نمایشگر خیلی ساده، نرم و لذت بخش باشد. شیشه روی نمایشگر نیز مقاومت بالایی داشته و در بررسی ها به خوبی در برابر خط و خش دوام آورد.

اندازه نمایشگر ۱.۴۳ اینچ با پنل امولد باکیفیت می باشد و به لطف روشنایی خیلی زیاد، حتی در نور شدید آفتاب نیز مشکلی در مشاهده محتوا آن ایجاد نمی شود. این نمایشگر رزولوشن ۴۶۶*۴۶۶ پیکسل داشته و تراکم پیکسلی خیلی خوب ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. هواوی واچ ۳ از نمایشگر روشنی بهره می برد و به کمک حسگر نور محیط می توان به طور خودکار میزان روشنایی آن را تنظیم نمود.

باید اشاره کرد نمایشگرهای ساعت واچ جی تی نقطه قوت آن  محسوب می شد و اکنون جای خرسندی است که شرایط از گذشته بهتر شده است. هواوی واچ ۳ حالا به نمایشگر درخشان و شفافی مجهز است و تمام فاکتورها جهت تبدیل شدن به یک پنل آمولد عالی را دارد. این نمایشگر بخشهای مشکی عمیق و رنگ های دقیقی دارد. از این رو در آن مشاهده ویجت ها، تصاویر پس زمینه و … ظاهر جذابی خواهند داشت. به طور کلی خوانایی نمایشگر نیز بالا بوده و برای مصارف معمولی کیفیت آن کاسته نمی شود.

تجربه کاربری

همانطور که در ابتدای بررسی ساعت هواوی واچ ۳ اشاره شد این ساعت نخستین محصول هواوی است که از سیستم عامل اختصاصی خودش یعنی هارمونی او اس بهره می برد. این سیستم نرم افزاری طوری طراحی شده تا در دستگاه های مختلفی اجرا شده که از جمله آن می توان به تبلت میت پرو، گوشی هواوی پی ۵۰، دوربین های نظامی، وسایل هوشمند خانه و … اشاره داشت.

هدف این بوده که سیستم عاملی تولید شود که دستگاه ها دائما بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته و متصل باشند. لانچر مخصوص هارمونی او اس، تجربه کاربری فوق العاده ای به همراه داشته و حالا انیمیشن هایی در آن وجود دارد که قبل از این در هواوی واچ جی تی ۲ مشاهده نمی شد. سوییچ بین منوها با شتاب قابل قبولی صورت می گیرد و سرعت اجرای نرم افزارها نیز به هیچ وجه کاهش پیدا نمی کند. می توان گفت تجربه کاربری که از هواوی واچ ۳ حاصل می شود مشابه سیستم عامل اپل واچ و گلکسی واچ ها می باشد.

به طور کلی مهمترین مزیت هارمونی و اس نسبت به لایت او اس، پشتیبانی از اپلیکیشن های ثالث بوده که توسط فروشگاه اپلیکیشن اپ گالری هواوی در دسترس قرار می گیرد. با این وجود بیشتر اپ های محبوب مانند اسپوتیفای در این سیستم عامل ارائه نمی شود از این رو هارمونی او اس نسبت به wear os گوگل و واچ او اس اپل یک پله پایین تر قرار دارد. ولی از لحاظ زیبایی در برخی بخش ها از رقبایش سبقت می گیرد.

این ساعت هوشمند نیز با گوشی های اندرویدی و iOS سازگاری داشته ولی دقیقا مشابه سری جی تی فقط زمانی می توان از همه امکانات آن بهره مند شد که با یک دستگاه اندرویدی هماهنگ و جفت شود. در صورت انجام این کار، می توان از موزیک پلیر داخلی ساعت استفاده کرده یا تصاویر پس زمینه انیمیشنی متفاوتی را دانلود یا خودتان ایجاد کنید.

همچنین این امکان وجود دارد تا اعلانات را مشاهده نموده ولی امکان پاسخ به آن ها را ندارید. قابل ذکر است که حالا نیز پشتیبانی از سیمکارت های الکترونیکی استفاده شده در هواوی واچ ۲ سال ۲۰۱۸ ارائه می شود. در مجموع لانچر هارمونی او اس بسیار روان اجرا شده و انیمیشن های جالب و چشم نوازی دارد.

در ادامه بررسی ها نشان داد که در هواوی واچ ۳ تراشه ناشناخته دو هسته ای با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و حافظه رم ۲ گیگابایت به کار رفته است.

باتری و شارژدهی

در بررسی باتری هواوی واچ ۳ مشخص شد که با یک مرتبه شارژ و در یک استفاده معمولی و روزمره اندرویدی تا سه روز و ios تا ۱.۵ روز شارژدهی دارد. ولی در صورتی که حالت ذخیره سازی باتری فعال گردد، این میزان به ۱۴ روز خواهد رسید. در استفاده روزمره و اتصال به وای فای و یک ساعت ورزش بدون جی پی اس، شارژدهی به ۲ روز می رسد.

هر چند این رقم میزان بالایی نیست ولی برای ساعت هوشمند با کیفیت، معمول می باشد. مزیت فوق العاده قابل اشاره در اینجا ویژگی شارژ معکوس با گوشی های هواوی است.

در پایان برای بررسی هواوی واچ جی تی ۲ و بررسی اپل واچ سری ۷ می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *