دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تزیین هفت سین مینیمال و چیدمان زیبای آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

تزیین هفت سین با سبک مینیمال یک ایده جذاب برای علاقه مندان می باشد. در این سبک باید از رنگ های خنثی در فضا استفاده نمایید. همچنین باید از ظروف آیینه ای یا سفید استفاده کنید. در این فضا انتخاب رنگ و سادگی اهمیت زیادی دارد.

نوروز سرشار از شادی و شور می باشد. این آیین که به طرز عجیبی با فرهنگ ایرانی گره خورده است، می تواند بخش مهمی از تاریخی ایران را نشان دهد. در این ایام یکی از آداب مهمی که می تواند علاقه مندان زیادی را جلب کند، ایده سفره هفت می باشد. همه ایرانی ها در نقاط مختلفی از دنیا در این ایام دوست دارند، سفره ای زیبا و خاص پهن کنند. به همین دلیل در این مقاله با چند ایده تزیین هفت سین مینیمال آشنا می شویم.

 هفت سین مینیمال ایرانی

ایده تزیین هفت سین مینیمال

آداب سفر هفت سین از اهمیت زیادی برخوردار می اشد. با توجه به اینکه در سال های اخیر تنش های زیادی را متحمل شده ایم، باید سعی کنیم تا هفت سینی ارائه دهیم، که سرشار از آرامش باشد. مواردی که در هفت سین خود به کار می بریم، می تواند انرژی منفی یا مثبتی را به ما منتقل کند. در این بخش می خواهیم ایده ای جدید برای تزئین هفت سین عید داشته باشیم.

 هفت سین مینیمال لاکچری

برای داشتن یک سفره هفت سین مینیمال باید سعی کنید از تنوع رنگ ها بکاهید. در این سبک اغلب از رنگ های خنثی استفاده بیشتری می شود. سعی کنید ظرف هایی که برای هفت سین انتخاب می کنید، تا حد امکان سفید یا بی رنگ باشند. این عنصر در این سبک ها اهمیت زیادی دارد. از دیگر نکات مهم در چیدمان این سبک از هفت سین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آشنایی با هفت سین مینیمال

هارمونی:

در این سبک ها باید ابتدا هارمونی نرم ایجاد کنید. سعی کنید، از اکسسوری های کم رنگ استفاده نمایید. این اکسسوری ها باید کم رنگ و تا حد امکان هم رنگ زمینه باشند. رنگ های ملایم و بهاری مانند: گلبهی، آبی، سبز و … کمک می کند، تا روح بیشتری در فضا ایجاد نمایید.

  •  آرون گروپس

اصول هفت سین مینیمال

استفاده از بافت:

پارچه ای که روی سطح پهن می کنید، باید ساده و تا حد امکان ریز بافت باشد. سفره های ترمه دوزی شده نیز با زمینه آبی روشن زیبایی خاصی به فضای شما می دهند. شما می توانید از رومیزی های سفید یا کرم نیز استفاده کنید. سینی های چوبی نیز می تواند بخش دیگری از تزئینات شما را در سبک مینیمال به خود اختصاص دهد. سعی کنید، در این سبک ها از شلوغی بیش از حد خودداری کنید.

 هفت سین مینیمال ساده

چیدمان:

چیدمان نیز در تزیین سفره هفت سین مینیمال اهمیت زیادی دارد. در این نوع چیدمان ها نباید شلوغ و پراکنده کار کنید، هر چه چیدمان ساده تری داشته باشید، می توانید احساس مثبتی را به فضا منتقل کنید. برخی در چیدمان کانون تزئینات خود را شی دیگر قرار می دهند، نه فقط سبزه و هفت سین. به عنوان مثال می توانید از دکوری های قدیمی مانند چمدان یا قفسه ها استفاده کنید.

 هفت سین مینیمال قدیمی

لوکس کردن سفره:

اگر قصد دارید، سفره ای لوکس داشته باشید، باید از هارمونی رنگ های طلایی، سفید و شمع ها استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید از شمع هایی با این رنگ ها در تزئینات خودتان استفاده نمایید. همچنین می توانید دیوار زمینه را تغییر رنگ دهید. زمینه طوسی ساده می تواند انتخاب مناسبی باشد.

تزیین هفت سین مینیمال

نکات دیگر:

  • استفاده از سیب قرمز و لاله قرمز
  • تخم مرغ های رنگی با رنگ های خنثی سفید و آبی روشن
  • استفاده از گل های طبیعی
  • ظروف آینه ای

ضمن استفاده از این نوع تزیین، اگر تمایل به استفاده از سفره هفت سین فانتزی و یا دیگر تزیینات برای سفره هفت سین امسال خود می باشید می توانید به لینک های این قسمت مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *