دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انجام این کارها لب های شما را تیره می کنند

  • شقایق ایران دوست
  • ۴ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

دلیل تیره شدن لب ها بسیار زیاد می باشد و باعث می شود که بسیاری از افراد گیج شوند و ندانند که کدام دلیل ممکن است منجر به ایجاد این مشکل شده باشد. همراه ما باشید تا تمامی دلایلی که منجر به این مشکل می شوند را برایتان بررسی کنیم.

سیاه شدن لب ها می تواند دلایل بسیاری به همراه داشته باشد و شما نیز ممکن است یکی از این دلایل را داشته باشید. دلیل تیره شدن لبها را برایتان بررسی می کنیم و شما می توانید به راحتی دلیل اصلی این مشکل را پیدا کرده و در نهایت به رفع آن بپردازید. در ادامه شما را با دلیل تیره شدن لب ها آشنا خواهیم کرد.

دلیل تیره شدن لب

دلیل تیره شدن لب

دلایل این مشکل ممکن است نا شناخته باقی بماند با این حال برخی از افراد ممکن است بدون هیچ دلیلی دچار این مشکل شوند. در ادامه شما را با تمامی دلیل هایی که می تواند این مشکل را برای شما ایجاد کند آشنا خواهیم کرد.

دخانیات

استفاده از دخانیات و خصوصا سیگار کشیدن می تواند یکی از اصلی ترین دلیل هایی باشد که رنگ لب های شما را تغییر می دهد و با خشک کردن آب و روغن های طبیعی پوست آن ها را خشک خواهد کرد. اگر نتوانید این مشکل را از بین ببرید در طولانی مدت مشکلات بسیاری برایتان رخ می دهد و حتی ممکن است دچار سرطان پوست شوید بنابراین بهتر است در صورت مشاهده این مشکل سریعا آن را درمان کنید و برای درمان آن می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اگر بیش از حد در معرض نور خورشید قرار بگیرید نیز امکان دارد لب های شما تیره شود. به این نوع تیرگی لب ها ملانین و یا هیپرپیگمانتاسیون گفته می شود. در نظر داشته باشید که برای پیشگیری از این مشکل می توانید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. کرم هایی که تهیه می کنید باید SPF بالایی داشته باشد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تاثیر آن بر لب ها

  •  آرون گروپس

تمیز نکردن آرایش صورت

قبل از این که آرایش خود را پاک کنید بهتر است به رختخواب نروید زیرا این کار شما باعث می شود تا لب های شما تیره تر شده و خشک خواهد شد. بهتر است برای پیشگیری از این مشکل از لوازم آرایش های شخصی استفاده کنید و حتما قبل از خواب آن ها را تمیز کنید.

حساسیت

در برخی از موارد حساسیت به رنگ ها و عطر هایی که در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند منجر به ایجاد آلرژی شدید شود و رنگ لب های شما تیره تر خواهد شد. اگر فکر  می کنید که لوازم آرایشی شما هیچ تاثیری بر روی صورتتان ندارد بهتر است خمیر دندانی که مورد استفاده تان می باشد را بررسی کنید زیرا عواملی که منجر به ایجاد حساسیت می شوند می توانند در خمیر دندان نیز وجود داشته باشند.

کافئین

یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هایی که منجر به بالا رفتن ایمنی بدن می شود و می تواند از بروز بسیاری از بیماری هایی که در اثر رادیکال های آزاد ایجاد می شود پیشگیری کند آنتی اکسیدان های موجود در کافئین است. کافئین یکی از موادی می باشد که ادرار آور بوده و می تواند منجر به دهیدراته شدن بدن شود و لب های شما به مرور تیره تر خواهد شد بنابراین بهتر است از کافئین به اندازه مناسب استفاده کنید.

تیره شدن لب ها و استفاده بیش از حد از کافئین

اختلال خوردن

پرخوری عصبی می تواند منجر به سیاه شدن لب ها شود زیرا این کار باعث می شود تا فرد مواد غذایی مورد استفاده اش را بعد از مدتی استفراغ کرده و جالب است بدانید که این مشکل از دلیل های تیره شدن لب ها است.

خشک شدن لب ها

یادتان باشد که پوست لب ها بسیار نازک می باشد و اگر در معرض آب و هوای گرم و خشک و یا بسیار سرد قرار بگیرد امکان تیره شدنشان وجود دارد. برای این که از این مشکلات پیشگیری کنید می توانید از کرم های ۱۰۰ درصد طبیعی لب استفاده کنید زیرا این کرم ها از موم ساخته شده اند و می توانند جلوی خشک شدن و تیرگی لب ها را بگیرند.

مسموم شدن

یکی از دلیل های بسیار مهمی که می تواند منجر به تیره شدن لب ها شود مسمومیت با فلزات است. از مهم ترین فلزاتی که می تواند منجر به این نوع مسمومیت ها شوند می توان به جیوه، نقره، بیسموت و مس اشاره کرد. اگر در معرض این فلزات قرار دارید و رنگ لب های شما تغییر کرده است باید حواستان را جمع کنید زیرا این تغییر رنگ در لب ها می تواند نشانه مسمومیت های گسترده باشد.

ملاسما و تیره شدن لب

ملاسما

ملاسما یکی از دلیل های مهمی است که می تواند منجر به ایجاد لک روی پوست شود. در واقع این مشکل به دلیل بالا رفتن میزان ملانین در پوست ایجاد می شود و معمولا زمانی دچار این مشکل می شوید که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار گرفته باشید. لب ها، پیشانی و گونه ها بیش تر از سایر نقاط بدن در معرض ملاسما قرار دارند و معمولا هیچ نشانه ای دیگر را با خود به همراه ندارند.

استفاده از لوازم بی کیفیت

بسیاری از افراد سعی می کنند همیشه بی کیفیت ترین لوازم آرایشی را برای خود تهیه کنند و همین کار گاها منجر به تغییر رنگ پوست آن ها به خصوص لب هایشان می شود. بهتر است سعی کنید از لوازم آرایشی ۲۴ ساعته کم تر استفاده کنید زیرا این کار منجر به بهبود تیرگی لب هایتان خواهد شد.

محل زندگی فرد

از دیگر دلیل های تیره شدن لب ها می توان به محل زندگی فرد اشاره کرد. برخی از افراد در آفریقا و هند به دنیا می آیند و از بدو تولدشان دارای لب های تیره می باشند. جالب است بدانید که در حال حاضر هیچ راهی برای تغییر رنگ لب های این افراد وجود ندارد.

دلیل تیره شدن لب

بارداری

از مهم ترین عوامل دیگری که بر روی تغییر رنگ لب ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد بارداری می باشد. در واقع در دوران بارداری یک سری تغییرات شدید هورمونی در بدن فرد باردار رخ می دهد که می تواند بر پوست شما تاثیر گذاشته و در نهایت برخی از نقاط بدن مانند لب ها، نیپل و پیشانی فرد باردار تیره تر از سایر قسمت های بدن خواهد شد.

استفاده از دارو ها

یک سری از دارو ها هستند که می توانند منجر به بالا رفتن میزان ترشح ملانین شوند. این ملانین ها در پوست به خصوص در لب ها بیش تر خواهد شد و رنگ لب ها تغییر خواهد کرد. جالب است بدانید که بعد از اتمام دوره مصرفی این دارو لک ها و تیرگی های لب شما از بین خواهد رفت و نیازی به نگرانی نمی باشد.

بیماری ها

گاها برخی از بیماری ها هستند که می توانند دلیل تیره شدن لب های شما باشند. از شناخته شده ترین این بیماری ها می توان به بیماری آدیسون اشاره کرد. این بیماری همان نارسایی غدد فوق کلیوی می باشد و در سیستم ایمنی بدن تغییرات بسیاری را ایجاد خواهد کرد. این بیماری می تواند منجر به سیاه شدن لب ها، لثه ها و پوست شما شود و با یک سری دیگر از علامت ها مانند کج خلقی، افسردگی و بی خوابی همراه خواهد بود. بهتر است برای این که بتوانید این بیماری را به درستی تشخیص دهید به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

دلیل تیره شدن لب

دلیل تیره شدن لب ها را برایتان مورد بررسی قرار  داده ایم و شما برای این که بتوانید پوستی سالم داشته باشید و از بیماری ها دور بمانید بهتر است بر روی سبک زندگی خود تغییراتی را ایجاد کنید. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در رابطه با سلامت پوست نوشته شده اند مانند رفع لک های کبدی و جلوگیری از تحریکات پوستی را مشاهده کنید و برای این کار کافی است بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *