دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

زندگی بعد از خیانت و چگونگی برخورد با این مشکل

  • سحر هودانلویی
  • ۹ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

در اصطلاحی دیگر خیانت را می توان چنین معرفی کرد که به مانند یک آفت خاموش به جان زندگی می افتد و به مرور زمان روابط را تحت تاثیر قرار داده و آن راذ تضعیف می نماید تا اینکه فرد قربانی خیانت منزوی، ناامید و بی اعتماد خواهد شد. در ادامه این مطلب برای آشنایی با چگونگی زندگی بعد از خیانت با ما همراه شوید.

فهمیدن اینکه شریک زندگی تان خیانت کرده است، می تواند به مانند یک ضربه کاری در زندگی شما به شمار آید. ازدواج شما ممکن است در وضعیت بحرانی قرار گیرد که ممکن است، تصمیم بگیرید که آن را از بین ببرید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا نحوه زندگی بعد از خیانت و جوانبی را که در بر می گیرد به شما معرفی کنیم.

معرفی انواع خیانت

آشنایی با چگونگی زندگی بعد از خیانت

طبیعی است که بخواهید بدانید چرا شریک زندگیتان خیانت کرده است، اما به ندرت پاسخ ساده ای برای اینکه چرا یک نفر خیانت می کند وجود دارد. این می تواند نشانه ای از مشکلات دیگر در ازدواج شما باشد، می تواند به چیزی در گذشته شریک زندگی شما مربوط باشد، یا می تواند کاملا به شما یا ازدواج شما ربطی نداشته باشد. بدون توجه به علت، احساسات پیچیده زیادی خواهید داشت که باید از بین ببرید، و وقتی تصمیم می گیرید چگونه به جلو بروید، باید به چیزهای زیادی فکر کنید. در ادامه این مطلب نکاتی مرتبط با نحوه مواجه شدن با چنین شرایطی را برای شما شرح داده ایم.

نحوه مواجه با این شرایط

این طبیعی است که خیانت می تواند عاملی آسیب زا در زندگی به شمار آید و در نهایت به یکی از چالش برانگیزترین مشکلات در طول زندگی که برخی از افراد با آن مواجه می شوند، معرفی گردد. این در حالی است که بسیاری از افراد در صورت اطلاع از خیانت همسر یا شریک زندگی خود چشم پوشی می کنند و یا عده ای دیگر نیز آن را بیش از حد نیاز بزرگ کرده و توانایی کنترل این بحران در زندگی را نداشته باشند. در ادامه این قسمت با ما همراه شوید تا نحوه مواجه با این چالش و سپس ادامه دادن به زندگی بعد از خیانت آشنا شوید.

  • احساسات خود را بپذیرید

شوک، بیقراری، ترس، درد، افسردگی و سردرگمی از احساسات طبیعی به شمار می آید. به احتمال زیاد برای مدتی احساس خواهید کرد که در یک سقوط عاطفی قرار گرفته اید. چیزی بیشتر از درد داشتن یک همسر بی وفا، می تواند امری زمان بر باشد. انتظار نداشته باشید که ترکیبی از احساسات و بی اعتمادی از بین برود حتی اگر سعی دارید شریک زندگی خود را ببخشید و روند ازدواج خود را ترمیم کنید. گفتنی است که در این لحظه روند زندگی دونفره شما تغییر کرده است و طبیعی است که برای رابطه ای که قبلا داشتید، افسوس بخورید.

خیانت در مردان چگونه است؟

  • دنبال انتقام نباشید

خیانت شریک زندگی تان می تواند باعث خشم شود. در حالت خشمگین، اولین غریزه شما ممکن است این باشد که همسرتان را با صحبت کردن با دوستان یا خانواده ها تنبیه کنید، یا به این فکر کنید که خودتان هم چنین کاری را در قبالش انجام دهید. ممکن است از این نوع اعمال احساس رضایت موقتی داشته باشید، اما در نهایت می توانند عاملی بر علیه شما نیز به شمار آیند و به جای تمرکز برای کنار آمدن و ترمیم این شرایط شما را در مدت زمان طولانی در حالت خشم و عصبانیت نگه دارد.

همچنین قبل از اینکه به خانواده ها نیز حرفی بزنید، به خوبی فکر کنید. آن ها به احتمال در مورد جدایی یا ماندن در آن زندگی از نظرات قوی برخوردار هستند. اما در حقیقت کسی به طور قطعی نمی داند که در ازدواج اشخاص دیگری چه چیزی می گذرد. در حالی که فکر می کنید چگونه می خواهید به این روند ادامه دهید، بهتر است جزئیات را به طور خصوصی و در چارچوب زندگی خود نگه دارید.

  •  آرون گروپس
  • از خود مراقبت کنید

ممکن است به دلیل استرس و اضطراب هایی که در این زمان متحمل شده اید، به حالت هایی مانند حالت تهوع، اسهال، مشکلات خواب لرزش، مشکل در تمرکز، عدم تمایل به غذا خوردن یا پرخوری مبتلا شوید. پس از پایان یافتن شوک اولیه، سعی کنید غذاهای سالم بخورید، بر روی یک برنامه بمانید، در طی ساعات منظمی بخوابید، هر روز کمی ورزش کنید، آب فراوان بنوشید، و با دوستان خود تفریح ​​کنید.

  • خود را سرزنش نکنید

سرزنش خود، شریک زندگی یا شخص ثالث چیزی را تغییر نمی دهد و فقط انرژی هدر می رود. سعی کنید نقش قربانی را بازی نکنید، اگر می توانید کمکش کنید، یا غرق در تاسف حسرت اینکه چگونه زندگی مشترک تان به این سمت و سو سوق پیدا کرد، فکر کنید. این فقط باعث می شود احساس ناتوانی و بدتری نسبت به خودتان داشته باشید که در نهایت شرایط به وجود آمده را به خوبی کنترل نکنید.

روش های مواجه با زندگی بعد از خیانت

  • مراجعه به روانشناس

سعی نکنید به تنهایی با بی وفایی کنار بیایید. قبل از اینکه تصمیمی در مورد پایان دادن به ازدواج خود بگیرید یا خیر، عاقلانه است که با یک مشاور زوج صحبت کنید که در این موقعیت بی طرف خواهد بود و می تواند به شما کمک کند تا در مورد آنچه دقیقا اتفاق افتاده است بینش پیدا کنید. از این رو بدون از دست دادن خونسردی به یک روانشناس با تجربه در این رابطه مراجعه نمایید.

  • ارتباط مجدد با همسر

در برخی مواقع چنین دیده شده است که  زن و مرد یکدیگر را بخشیده اند اما در این بین  احساساتی وجود دارد که فکر می کنند دیگر رابطه شان به مانند سابق نیست و  آن چیزی که در گذشته به دنبال آن بوده اند نمی باشد. به طور کلی این دسته از افراد باید از رابطه خود درس بگیرند تا بتوانند با مشکلات کمتری وارد رابطه بعدی شوند.

در برخی از موارد زندگی بعد از خیانت به علت مشکلات زناشویی به مانند ارتباطات ضعیف، رابطه جنسی بی کیفیت و کم شدن هیجان و علاقه در حین رابطه، به شمار می آید. از این رو برای شما چنین پیشنهاد می کنیم که برای شروع زندگی بعد از خیانت این مشکلات را رفع کرده و در نهایت جذابیت رابطه جنسی خود را را مراتب قوی کنید.

  • پذیرش نقاط ضعف خود

به طور کلی در رابطه ای که در آن خیانت رخ داده است باید منصفانه رفتار کنید و به تنهایی شخصی که خیانت کرده است را برای بروز چنین شرایطی مقصر معرفی نکنید. کاری که در این شرایط باید انجام دهید، آن است که نقاط ضعف و نقص های خود را زندگی پیدا کنید و متوجه شوید که چه چیزی سبب ایجاد خیانت شده است.

باید این نکته را در نظر داشت که بسیاری از خیانت ها تنها به دلیل هوس های زودگذر در افراد اتفاق می افتد.

اشنایی با نکات زندگی بعد از خیانت

  • ایجاد زمان برای فراموشی

گفتنی است که شما برای فراموش کردن خیانت همسرتان به زمان منحصری در این رابطه احتیاج خواهید داشت. فکر نکنید ظرف چند روز می توانید تمام خاطره و صمیمیت هایی که در طول زندگی و با گذشت زمان کسب کرده اید را یک روزه از دست بدهید. به طور کلی شما و نحوه ارتباط هایتان با دیگر افراد به زمان منحصری برای ترمیم و پاکسازی خاطره های بد نیاز دارید.

کارهای ممنوعه در زمان خیانت دیدن

در زمان خیانت دیدن همسر انجام یک سری رفتارها و کارها ممنوع می باشد که به شرح زیر می باشند.

  • انکار واقعیت

این در حالی است که در برخی مواقع خیانت همسر خود را متوجه خواهید شد اما به هر دلیلی سعی دارید که آن را از چشم خانواده ها پوشیده نگه دارید. بروز این موقعیت در برخی از مواقع می تواند گاهی به علت ترس از بین رفتن زندگی مشترک، مراقبت از فرزندان و گاهی نیز بر جای گذاشتن حرمت و احترام ها می باشد که از این رو تصمیم به سکوت می گیرید.

نکته که در زمان چگونگی زندگی بعد از خیانت باید در نظر داشته باشید، آن است که این اعمال به هیچ وجه سبب بهبود شرایط زندگی شما نخواهند شد و بلکه در اصطلاحی دیگر چنین به نظر می آیند که شما دست روی دست گذاشته اید تا علنا خراب شدن زندگی تان را مشاهده کنید.

از این رو پیشنهاد می کنیم که در ازای ایجاد چنین شرایطی حقیقت را انکار نکنید و هر چه سریع تر با آن مواجه شوید.

خیانت در زنان چگونه است؟

  • تلافی کردن

تلافی کردن شرایط به این دلیل که او نیز به شما خیانت کرده است، می تواند از بزرگترین اشتباهات در این رابطه به شمار آید که با کمال تاسف در این دوره بسیار رواج یافته است. گفتنی است که با هر بار خیانت پایه های زدگی تا حد قابل توجهی سست می گردد و اگر شما نیز به دنبال رفتار اشتباه همسر خود دست به اشتباهاتی مشابه بزنید، به این معنا تلقی می گردد که برای خراب کردن زندگی دست به دست شریک خود داده اید.

در صورتی که فکر می کنید؛ تمایلی به ادامه دادن زندگی مشترک خود ندارید، پیشنهاد می کنیم که هر چه سریع تر آن را پایان دهید.

  • خشم و عصبانیت به همراه قهر

هنگامی‌که با او قهر می کنید یا پرخاش و عصبانیت های بیش از حدی از خود بروز می  دهید. در حقیقت گامی برای تغییر شرایط برنداشته اید همسر خیانت کرده شما نیز در این زمان نمی داند که چگونه باید واکنش نشان دهد. به طور کلی زندگی بعد از خیانت در این موقعیت به نحوه صحیح واکنش شما بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم که تا جایی که می توانید آرامش خود را حفظ کرده با او در رابطه با شرایط ایجاد شده در سکوت صحبت کنید.

انواع خیانت

شروع کننده خیانت می تواند در هر دو جنس یعنی زن و مرد رخ دهد. در ادامه علت آن را و نحوه واکنش به آن را معرفی کرده ایم.

معرفی نحوه زندگی بعد از خیانت

  • خیانت مرد به زن

طی تحقیقات انجام شده در این رابطه چنین مشخص شد؛ مردانی که خیانت می کنند، بیشتر از زنانی که عامل آن بوده اند، احساس خوشحالی و رضایت دارند. چرا که بیشترین دلیل آن ها برای انجام خیانت لذت جنسی از افراد جدید می باشد. این در حالی است که زنان خیانتکار این کار را برای ارضای عواطف و احساسات دیده نشده خود انجام می دهند. به طور کلی مردان دلیل خیانت به همسر خود را تنوع طلبی در روابط جنسی، تمایل به داشتن هیجان در زندگی، نارضایتی از همسر، غر زدن های همسر، ایجاد تغییرات ظاهری در اندام، و در نهایت عدم همسر خود به موضوعات جنسی معرفی  می کنند که هیچ کدام از این ها دلایل منطقی برای توجیه و انجام آن ها نمی باشد.

همچنین این در حالی است که برخی از مردان هم خود متوجه نیستند که چرا خیانت می کنند که از این رو آن را می توان ریشه در گذشته و مشکلات شخصیتی آن ها معرفی کرد.

  • خیانت زن به مرد

همچنین زندگی بعد از خیانت زن می تواند در جامعه مرد سالار امری غیر باور به شمار آید. در این رابطه گفتنی می باشد که زنان خیانتکار از شریک فعلی خود به طور کافی انتظارات خود را تامین نمی کنند و از این رو به خیانت روی می آورند. این می تواند شامل عدم کیفیت در رابطه جنسی تلقی گردد و یا عدم تامین عاطفه و احساس در زندگی مشترک به شمار آید.

نکات پایانی

به طور کلی سوالات و نکته های مطرح شده در ادامه مطلب می تواند شما را در تصمیم گیری برای زندگی بعد از خیانت نیز تا حدودی راهنمایی کند.

چگونه می توان به زندگی بعد از خیانت پرداخت؟

  • چگونگی رفتار با همسر خیانت کرده

این حقیقت است که خیانت تاثیرات نامناسب بسیاری بر زندگی افراد به جای می گذارد. نکته ای ه باید در نظر داشته باشید آن است که زخم های برجای مانده از آن را در طول زندگی درمان کرده و باری دیگر با دوباره اعتماد کردن زندگی مشترک خود را شروع کنید، چرا که  امکان دارد شریک زندگیتان به یک فرصت دوباره برای جمع و جور کردن خود و زندگی نیاز دارد.

  • فرایند بهبود بعد از خیانت به چه صورت است؟

به طور کلی احساساتی اعم از انکار، شناخت و درک خیانت، عصبانیت و خشم، کنار گذاشتن توهمات و تغییر نگرش از مراحلی به مار می آید که به مراتب هر فردی بعد از تجربه خیانت در زندگی، آن را طی می کند.

  • چگونگی زندگی با مردان خیانتکار

این درست است که ترمیم رابطه بعد از خیانت، کاری آسان نیست، اما در برخی مواقع لازم است که یک فرصت جبران برای فرد خیانت کرده در نظر بگیرید. برای شروع این کار در ابتدا بایستی دردی که به قلب و روح شما تحمیل شده است را ترمیم کنید. پس از آن نیز بایستی آموزش ببینید که چگونه فردایی بهتر برای زندگی خود رقم بزنید و باری دیگر نور زندگی سالم را برای خود مشاهده کنید.

علت بروز خیانت چیست؟

در صورتی که مطالعه این مطلب روانشناسی آرگا برایتان موثر واقع گشت، به شما پیشنهاد می کنیم با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند ترمیم رابطه بعد از خیانت و رابطه افسردگی و خیانت اطلاعات کامل تری را به دست نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *