دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر هامپی هند و مکان های دیدنی و تاریخی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

شهر هامپی هند یکی از شهرهای تاریخی و باستانی در کشور هندوستان می باشد. این شهر جذابیت های تاریخی زیادی را به خود اختصاص دادهاست. از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به معابد تاریخی در این شهر اشاره نمود. از مشهورترین معابد این شهر می توان به معبد راگوناتا اشاره کرد.

هامپی از جمله جاذبه های شگفت انگیز در کشور هندوستان است. این شهر که در ایالت کارناتاکا قرار دارد، به دلیل وجود جاذبه های باستانی و تاریخی خود در میان گردشگران شناخته شده می باشد. از جاذبه های باستانی شهر هامپی هند می توان به معابدی اشاره کرد که در این شهر قرار دارند. قدمت این شهر چند هزار ساله است و با وجود یادبودهایی که در آن قرار دارد، می تواند جالب توجه باشد. این شهر و جاذبه های آن در میراث فهرست یونسکو ثبت شده اند. در ادامه با جاذبه های این شهر آشنا می شوید.

آشنایی با شهر هامپی

شهر هامپی هند را بشناسید

این شهر که به دلیل وجود معابد تاریخی خود شناخته شده است، خلقتی از معماری ویژه هندویی بوده و مقصد بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به تاریخ می باشد. برخی از معابد در این شهر در قرن ۱۵ تا ۱۶ ساخته شده اند. اگر از علاقه مندان به جاذبه های فرهنگی هستید، این شهر مکان مناسبی برای سفر می باشد.

شهر هامپی هند

معبد هامپی یکی از مشهورترین معابدی است که در این شهر واقع شده است. این معبد که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اهمیت توریستی زیادی دارد. این معبد هر ساله مورد توجه گردشگران و علاقه مندان زیادی می باشد. سالانه گردشگران زیادی از نواحی مختلف دنیا به این شهر سفر می کنند و از جاذبه های آن دیدن خواهند کرد. چیزی که با دیدن معبد هامپی توجه شما را جلب می کند، سنگ ها می باشند.

شهر هامپی هند را بشناسید

آشنایی با هامپی:

شهر هامپی هند از شهرهای تاریخی و توریستی در کشور هند می باشد. این شهر که تا مدت ها پایتخت زرق و برق سلطنتی بوده است، در طی تاریخ رویدادهای زیادی را از سر گذرانده است. این شهر که به عنوان دومین شهر بزگر در هندوستان محسوب می شود، دارای اهمیت زیادی می باشد. قلعه ها و بناهای تاریخی زیادی که در این نواحی قرار دارند، از سوی دیگر جالب توجه هستند.

  •  آرون گروپس

شهر زیبای هامپی

در این شهر سازه های مهمی با سبک معماری هندو و اسلامی وجود دارند که می توانید از آن ها دیدن کنید. معماری نظامی نیز بخش هایی از معماری این بناها را تشکیل می دهند. از معروف ترین سازه ها در این شهر می توان به برج ساعت اشاره نمود. کتیبه های شاهان که در این شهر وجود دارد، بخش مهمی از ارزش های فرهنگی و تاریخی این شهر را نشان می دهند.

شهر هامپی

مکان های دیدنی هامپی:

در برخی از محوطه های باستانی این شهر مهرهای گلی وجود دارند که به نوعی نشان دهنده قدمت تاریخی آن هستند. این شهر تا سده دهم مرکز آموزشی و مذهبی نیز بوده است. کتیبه هایی که از شاهان هویسالا که در این شهر قرار دارند، می توانند جالب توجه باشند.

شهر هامپی هندوستان

  • معبد ویروپاکشا که یکی از پرستشگاه های این منطقه است.
  • بازار هامپی
  • مجسمه سنگی گاو نر
  • نیایشگاه کریشنا هامپی
  • معبد ویتهالا
  • معبد راگوناتا
  • اصطلب فیل ها
  • لوتوس محل

بهترین زمان برای سفر به این منطقه و بازدید از مکان های دیدنی هندوستان فصل پاییز و زمستان می باشد. در این فصل به دلیل شرایط معتدل جوی و آب و هوا می توانید سفری راحت تر به این منطقه داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *