دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

غار کریستال مکزیک پدیده طبیعی شگفت انگیز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

غار کریستال مکزیک یکی از مجموعه غارهای ناشناخته دنیا است. این غار بسیار عجیب می باشد، و یک پدیده شگفت انگیز محسوب می شود. برای بازدید از این غار شرایط بسیار ویژه و سختی وجود دارد. دمای این غار ۵۰ درجه و رطوبت آن نیز به ۹۰ درصد می رسد، از این رو برای ورود به این غار باید لباس های مخصوص داشته باشید.

در نقاط مختلفی از دنیا جاذبه های شگفت انگیزی برای گردشگران وجود دارند. یکی از جاذبه های دیدنی و ویژه در دنیا که از دید گردشگران پنهان مانده است، غار کریستال مکزیک می باشد. این بنا از پدیده های عجیب و غربی است که در کشور مکزیک واقع شده و دارای کریستال های بسیار بزرگی هستند. این کریستال های درهم تنیده می توانند بسیار دیدنی باشند و فضای این منطقه را برای شما دیدنی تر می کنند. این منطقه دارای جذابیت های بسیار زیبا و شگفت انگیز برای گردشگران است. شما در سفر به این مناطق می توانید از جذابیت های این منطقه دیدن کنید.

غار کریستال مکزیک

شگفتی های غار کریستال مکزیک

در سال ۱۹۱۰ در یکی از معادن نائیکا در کشور مکزیک غاری بسیار عجیب یافت شد. درون این غار قندیل هایی همانند شمشیر وجود داشت که بسیار سفید و براق بودند و همانند الماسی درخشش داشتند. این غار دارای راهروی عظیم به طول ۸۰ متر می باشد که ۱۲۰ متر زیر زمین نیز قرار دارد. در حال حاضر این غار یکی از شگفتی ها و دیدنی های مکزیکوسیتی برای بازدیدکنندگان به شمار می آید.

 غار معروف کریستال

ویژگی های غار کریستال:

همانطور که اشاره شد، این غار یکی از مهم ترین غارهای دنیا است. از ویژگی های بارز این غار می توان به کریستال های شگفت انگیزی اشاره کرد که بسیار براق می باشند. این غار دارای راهرویی به طول ۸۰ متر است و در برخی از نقاط به ۲ متر نیز می رسد. این غار دیدنی که یکی از جاذبه های مهم این کشور است، ۱۲۰ متر در زیر زمین قرار دارد. در این منطقه کاوشگران زیادی به تحقیق پرداخته اند. بخش های مهمی از این تحقیقات موجب شده تا برخی از کریستال ها از بین بروند.

غار کریستال کجاست

کشف غار کریستالی جدید:

جالب است بدانید، ۹۰ سال بعد از کشف غار کریستال اولیه در کشور مکزیک دو فرد معدنچی در حین انجام کار غاری کریستالی دیگر نیز یافتند. این غار ۳۰۰ متر زیر زمین قرار داشته و از مجموعه بزرگ ترین غارها به شمار می آید. کریستال هایی که در این غار مشاهده می کنید، هر یک ۱۲ متر طول دارند و وزن آن ها نیز به ۵۵ تن می رسد. این غار که دارای بزرگ ترین کریستال ها است، یک پدیده عجیب و شگفت انگیز محسوب می شود که شاید کمتر کسی از شگفتی های مطلع باشد و یا آن را دیده باشد.

  •  آرون گروپس

غار محبوب کریستال

این کریستال ها چگونه ایجاد شده اند؟

سوالی که ذهن شما را درگیر می کند، این است که چرا این کریستال ها ایجاد شده اند؟ با توجه به اینکه میلیون ها سال پیش فعالیت های آتشفشانی کوه های این منطقه را پر از انیدریت کرد، راهی برای ایجاد این کریستال ها بودند. انیدریت سنگ گچ های بدون آبی هستند که با سرد شدن ماگماها و حل شدن انیدریت ها در آب های این غار کریستال های بزرگی همانند این کریستال ها ایجاد می شوند. در حقیقت این کریستال ها ۵۰۰ هزار سال پیش از ماگماهای زیر زمینی در این غارها ایجاد شده اند.

غار شناخته شده کریستال

ایجاد ماگماها در این غارها موجب شده تا دمای آب های این غار همیشه ۵۰ درجه سانتی گراد باقی بماند. این آب ها پر از مواد معدنی هستند و شرایط آن نیز موجب شده تا این کریستال ها با اشکال باورنکردنی ایجاد شوند. یکی از نکات جالب درباره این کریستال ها قطع نشدن رشد آن ها می باشد. زمانی که شرایط و محیط غار برای این کریستال ها فراهم باشد، بیشتر رشد می کنند. دمای غار که ۵۰ درجه سانتی گراد است و با وجود رطوبت ۹۰ درصدی باعث شده تا شرایط مناسبی برای رشد این کریستال فراهم شود.

چشم انداز غار کریستال

با توجه به دمای بالا و رطوبت بیش از حد در این نواحی انسان نمی تواند به خوبی درون غارها دوام داشته باشد. این شرایط طاقت فرسا برای محققان موجب شده تا هنگام ورود به این غار از لباس های خنک استفاده کنند. این لباس ها بیش از ۴۰ دقیقه برای این افراد دوام نخواهد داشت و شما نیز برای دین غار کریستالی مکزیک حتما باید لباس های مخصوص داشته باشید.

غار مهم کریستال

همانند این غارهای کریستالی در کمتر جایی از دنیا دیده می شود. اگر غارهایی وجود داشته باشد که این کریستال ها در آن یافت شوند، شرایط نگهداری از آن ها دشوار بوده و گاها ممکن است، از بین بروند. این کریستال ها دارای اشکال بسیار مختلفی می باشند و برخی از آن ها بسیار غول پیکر و عظیم هستند. این غار که دارای بزرگ ترین بلورهای دنیا است، از جذابیت های مهم در این کشور به شمار می آید و می تواند برای گردشگران زیادی جذابیت داشته باشد.

درون غار کریستال

کریستال های موجود در این غار از جنس سلینت می باشند. نحوه شکل گیری این غار و کریستال های آن بسیار خاص و جذاب هستند. همانطور که اشاره شد، این نواحی دارای شرایط ویژه آب و هوایی است که باید برای بازدید به این نکات توجه داشته باشید. حتی گاهی ممکن است، بازدید از این غارها برای بازدیدکنندگان امکان پذیر نباشد.

قندیل های غار کریستال

از کدام مکان های دیدنی مکزیک دیدن کنیم؟ در سفر به کشور مکزیک می توانید از جاذبه های بسیاری دیدن نمایید. این کشور در سال های اخیر به یکی از مراکز مهم توریستی تبدیل شده است و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه می باشد. هر ساله گردشگران زیادی با استفاده از تورهای مسافرتی به این مناطق سفر می کنند و از زیبایی های این کشور دیدن می کنند.

مجموعه غارهای کریستال

از دیگر دیدنی های این کشور می توان به سواحل بکر و دیدنی و کوه های آتشفشانی اشاره نمود. ساحل مخفی ماریتا که یکی از بکرترین چشم اندازهای ساحلی در این نواحی است که می توانید از مناظر آن دیدن کنید.

غار کریستال را بشناسید

موزه فریدا کالو، جزیره عروسک ها، منطقه تفریحی ریویرا مایا، پلایا دل کارمن و … اشاره نمود. این نواحی از مهم ترین چشم اندازهای واقع در این کشور هستند که با وجود زیبایی های خود و مناظر خارق العاده می توانند مورد توجه شما باشند. لوس کابوس که یکی از نواحی تفریحی با شرایط آب و هوایی مناسب است، در این کشور واقع شده و می تواند گزینه مناسبی برای گردشگران باشد. غار کریستالی مکزیک که یکی از غارهای شناخته شده دنیا است و نظیر آن در هیچ جای دنیا یافت نمی شود، یکی دیگر از مجموعه های دیدنی است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *