دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های شگفت انگیز و زیبای مکزیکوسیتی که حتما باید ببینید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های مکزیکوسیتی دارای جذابیت های بسیار زیادی است این شهر پایتخت رسمی کشور مکزیک است و با وجود جاذبه هایی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی است این شهر یکی از شهرهای پر جمعیت در کشور مکزیک است و سالانه حجم زیادی از گردشگران جذب آن می شوند این شهر دارای جاذبه هایی همچون تلاکسکالاو دیگر بناهای تاریخی و فرهنگی است که بسیار ارزشمند می باشند.

مکزیکوسیتی در شمار بزرگ ترین شهرهای مکزیک قرار دارد شهری با تقسیم بندی های کوچک و بی شمار این شهر بیش از ۱۷۰۰ محله گوناگون دارد و چنین تقسیم بندی در کمتر جایی از دنیا دیده می شود این شهر در نوار اصلی شهرهای شمالی آمریکا قرار دارد این شهر تاریخی دارای پیشینه فرهنگی بسیار بالایی است و سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. وجود بناهای تاریخی و موزه های فرهنگی نمایی زیبا و دلنشین را به این شهر بخشیده است بناهایی که قدمت تاریخی آن ها بسیار بالا است و مورد توجه است. خیلی از گردشگران کلاس این شهر را در سطح جهانی و بالا می دانند و از جمله شهرهای شناخته شده و مهم در دنیا محسوب می شود که امروزه نیز مهد تاریخی و توریستی دنیا است. برای گشت و گزار در خیابان های این شهر باید فرصت کافی داشته باشید و همانطور که اشاره شد به دلیل تقسیم بندی های گسترده ای که در سطح شهر قرار دارد باید این فرصت را داشته باشید تا از تمام جاذبه های زیبای شهر دیدن کنید. ساختمان های تاریخی با معماری ویژه و دوست داشتنی که در سطح شهر به چشم می خورند متعلق به قرن ۱۶ و ۱۹ میلادی هستند این کشور به دلیل برخورداری از فرهنگ ویژه خود نیز شناخته شده است.

دیدنی های شهر زیبای مکزیکوسیتی:

این شهر زیبا که مهد تاریخی و فرهنگی مکزیک است دارای دیدنی های بی شماری است وجود پارک های طبیعی، موزه های فرهنگی، بناهای تاریخی و ساختمان های مدرن و لوکس در گوشه و کنار این شهر زیبایی خاصی را به آن بخشیده است و آن را به یکی از مهم ترین دیدنی های مکزیک تبدیل کرده است. در سفر به این کشور باید بدانید که از کدام مکان های دیدنی مکزیک دیدن کنیم تا یک برنامه ریزی درست برای سفر خود به این مناطق داشته باشید.

 

کیوسک موریسکو:

یکی از زیباترین و مهم ترین دیدنی های مکزیکوسیتی کیوسک موریسکو می باشد که می تواند هر گردشگری از حیرت زده نماید. یک مکان فوق العاده که از معماری خاصی برخوردار می باشد و در برخی از قسمت های آن معماری اسلامی نیز قابل مشاهده است. در کیوسک موریسکو ترکیب رنگ های بسیار خوبی مشاهده می شود و چشم انداز بی نظیری دارد. اگر قصد سفر به کشور مکزیک را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از این مکان فوق العاده را فراموش نکنید و حتما از آن بازدید نمایید. این مکان همه روز برای بازدید عموم باز می باشد و شما می توانید با بازدید از آن از سفر خود لذت ببرید.

شهر مکزیکوسیتی

شهر دانشگاه:

این دانشگاه در مکزیکوسیتی از برترین دانشگاه ها در سطح جهان می باشد که می تواند مکان فوق العاده ای برای بازدید باشد. این دانشگاه در سال ۱۹۱۰ تاسیس شده است و بخش جنوبی آن به اندازه یک شهر بزرگ می باشد و دلیل نام گذاری آن به همین دلیل می باشد. این مکان قدیمی چندین سال است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این دانشگاه دارای بخش های کتابخانه، گالری هنری، پارک مجسمه ها و … در خود می باشد. این جاذبه دیدنی در مکزیکوسیتی به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود و یکی از دیدنی های مهم این شهر به شمار می آید.

موزه مکزیکوسیتی

  •  آرون گروپس

کاخ هنرهای زیبا:

در این کاخ بزرگ در مکزیکوسیتی اشیا خاص و بسیار دیدنی نگهداری می شود که گردشگران می تواند با پرداخت هزینه بلیط از کلکسیون این کاخ بازدید نمایند. این کاخ دارای معماری خاص و منحصر به فردی می باشد که با سقف نارنجی خود به مناطق اطراف زیبایی بخشیده و چشم انداز فوق العاده ای دارد. معماری این ساختمان از سبک نو و هنر دکو الهام گرفته شده است. اگر علاقه مند به هنر و معماری هستید در این کاخ چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند شما را حیرت زده نماید سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از کاخ هنرهای زیبا به مکزیکوسیتی سفر می کنند.

کاخ مکزیکوسیتی

کلیسای جامع متروپولیتن:

یک کلیسای قدیمی که تاریخ مکزیکوسیتی را از لحاظ قدمت به تصویر می کشد. ساخت این مکان دیدنی در سال ۱۵۲۵ آغاز و حدود ۲۵۰ سال برای ساخت آن زحمت کشیده شده است. اگر می خواهید یک مکان مذهبی و تاریخی از مکزیکوسیتی را مشاهده نمایید پیشنهاد می کنیم از کلیسای جامع متروپولتین بازدید نمایید. برای ساخت نمای این کلیسا از سبک باروک الهام گرفته شده است و دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

جاذبه های مکزیکوسیتی

موزه سمیه:

موزه سیمه یکی از موزه های فوق العاده مکزیک و یکی از دیدنی های مکزیکوسیتی است این موزه توسط معروف ترین تاجر مکزیکی تاسیس شده است و دارای جاذبه های بسیار زیبایی است این تاجر یکی از ثروتمندترین تاجران بوده است که با احداث ایت موزه نیز به شهرت زیادی دست یافته است نامگذاری این موزه نیز بر اساس نام همسر این تاجر معروف صورت گرفته است و در حقیقت این موزه را برای همسر خود احداث کرده است. در این موزه مجموعه ارزشمند هنری بالغ بر ۶۰ هزار اثر هنری جمع آوری و نگهداری می شوند این آثار برجسته و ممتاز دارای ارزش بسیار زیادی هستند و مورد توجه مخاطبان زیادی نیز واقع می شوند. جالب است بدانید اثر برجسته ای از پیکاسو نیز در این موزه به نمایش گذاشته می شود.

آشنایی با دیدنی های مکزیکوسیتی

دیدنی های مکزیکوسیتی دارای ارزش فرهنگی تاریخی بسیاری هستند این شهر با وجود جاذبه های طبیعی خود بسیار شناخته شده است و دارای ارزش بسیار زیادی است هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های زیبای این شهر دیدن می کنند از جمله مهم ترین جاذبه های آن نیز می توان به موزه ها اشاره نمود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *