دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی گوشی شاهین ۳ پرچمدار جی ال ایکس

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

شرکت جی ال ایکس در دسامبر ۲۰۲۱ از جدیدترین گوشی خود به اسم شاهین ۳ رونمایی کرد و قرار است در مارس ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. این گوشی پرچمدار با عنوان جنرال لوکس از تراشه مدیاتک ۸۱۰ و قابلیت اتصال ۵G بهره می برد. با بررسی شاهین ۳ همراه ما باشید.

گوشی پرچمدار شاهین ۳ جدیدترین گوشی شرکت جی ال ایکس می باشد که از تراشه مدیاتک ۸۱۰، نمایشگر خمیده ۶.۵۷ اینچی با وضوح اولد و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و دوربین های ۴گانه بهره می برد. این مطلب به بررسی گوشی شاهین ۳ می پردازد.

بررسی گوشی شاهین ۳

در سال های اخیر شرکت ارتباط همراه گویا اروند یا جی ال ایکس توانسته به تدریج فاصله خود را با کیفیت محصولات برترین برندهای جهان کمتر کرده به طوری که آخرین نسخه گوشی این شرکت با اسم شاهین ۳ رقیبی جدی برای پرچمداران بزرگ جهان محسوب می شود.

از گوشی جدید شاهین ۳ در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ رونمایی شد و قرار است در آینده ای نزدیک (مارس ۲۰۲۲) به بازار عرضه شود. این گوشی با بهره مندی از تراشه هشت هسته ای مدیاتک ۸۱۰، نمایشگر خمیده فول اچ دی و دوربین سلفی دوگانه بهره می برد و تغییرات چشمگیری در شاهین ۳ روی داده است.

این تغییرات نسبت به نسل قبلی فوق العاده بوده و برای خدمات پس از فروش گوشی نیز تغییرات مهمی در نظر گرفته شده است. قابل ذکر است شرکت ارتباط همراه گویا اروند برای این گوشی عنوان جنرال لوکس لحاظ نموده و این شرکت با معرفی گوشی های ماد، آریا، شاهین ۱، شاهین ۲ و شاهین ۳ ، در گوشی جدید خود کیفیت را بسیار ارتقا بخشیده است.

اکنون با دیدن گوشی شاهین ۳ با برند جنرال لوکس، آشکارا به ارتقا کیفیت محصولات شرکت ارتباط همراه گویا اروند پی خواهید برد و پیشرفت این گوشی را به طور ملموسی حس خواهید کرد. جنرال لوکس شاهین ۳ با تجهیز به فناوری فایوجی، عملکرد سریعتر به خاطر استفاده از تراشه قوی، دوربین های باکیفیت و … توازن یافته و همه اجزای گوشی به صورت خوبی با هم هماهنگ می باشند و پرچمدار قابلی را عرضه می دارند.

  •  آرون گروپس

بررسی ها نشان می دهد گوشی شاهین ۳، با در نظر گرفتن نیازمندی کاربران و نظرات آن ها با بهبودهای چشمگیری ساخته شده و مصمم است که بخش قابل توجهی از بازار را به احاطه خود در آورد. ویژگی های این گوشی در طراحی و ساخت به طور مشهودی ارتقا یافته و طراحی متفاوت و بهبودهای سخت افزاری سبب برتری آن نسبت به محصولات پیشین شده است. در ادامه به بررسی کامل گوشی شاهین ۳ می پردازیم.

طراحی اختصاصی

شاهین ۳ پرچمدار پر سر و صدایی محسوب می شود که مطابق روال همیشگی شرکت جی ال ایکس برای پرچمداران، با برند جنرال لوکس عرضه می شود. بررسی ها نشان می دهد گوشی شاهین ۳ طراحی اختصاصی دارد. همانطور که می دانید شرکت جی ال ایکس سابقا با خرید طراحی های گوشی همراه از کمپانی هایی مانند UMIDIGI, ULEFONE و … به مونتاژ محصولات متعددی مانند آریا، شاهین و … می پرداخت.

به عنوان مثال گوشی جی ال ایکس شاهین در حقیقت همان UMIDIGI S2 PRO می باشد که در کشور ما به اسم شاهین مونتاژ شده است. اما حالا شرکت جی ال ایکس یک گام جلوتر رفته و با همکاری شرکتی چینی، محصولی با طراحی اختصاصی و منحصر به فرد را طراحی کرده است.

قابل ذکر است گوشی شاهین ۳ نخستین گوشی ساخت برند جی ال ایکس می باشد که بخش اعظم R & D آن در کشور ما صورت گرفته است. به این ترتیب طراحی اختصاصی این گوشی قرار نیست در گوشی های  چینی نیز مشاهده شود. از آنجا که هزینه طراحی گوشی همراه بسیار بالا می باشد ، می توان فهمید که این شرکت برنامه ویژه ای برای این محصول جنجالی داشته و احتمالا مشابه محصولات قبلی تولید محدودی نداشته باشد.

گوشی شاهین ۳ می خواهد با دیگر برندها رقابت نزدیکی داشته و بتواند نیاز کاربران را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد. این گوشی به طور همزمان از دو سیمکارت پشتیبانی می کند و طراحی با درب باتری چرمی و بالستیک فشرده تمام دستگاه، تصویری منحصر به فرد از آن را ارائه می دهد.

عرض کم به همراه باریک بودن گوشی سبب شده بتوان به راحتی آن را با یک دست نگه داشت و مالک شاهین ۳ متمایز از دیگران نشان داده می شود. ولی مهمترین تمرکز این گوشی به بخش سخت افزار این دستگاه بخصوص دوربین ها، نمایشگر و حافظه آن بوده است.

در ضمن از صدای رسای بلندگوی گوشی که در قسمت پایین تعبیه شده ، نمی توان به سادگی عبور کرد. طراحی جلوی دستگاه مانند همه برندهای دنیا به روز و مدرن بوده و به طور تمام صفحه ارائه می شود. باریکی این صفحه، برش های حرفه ای قابل اصلی بخصوص در محل قرارگیری دوربین سلفی و دوربین پشت ، به شاهین ۳ زیبایی خاصی بخشیده است و موجب شده این گوشی کاملا متمایز، برتر و به صورت منحصر به فردی با کیفیت دیده شود.

رنگ و طراحی چرم درب پشتی زیبایی چشم نوازی را به همراه دارد و این موارد سبب شده اند تا گوشی شاهین ۳ در عین سادگی، حسی لوکس به بیننده القا کند. در پشت گوشی نوع چینش دوربین ها و فلش ال ای دی همگی به صورت مطلوبی انجام شده تا شاهین ۳ با کیفیتی بی نظیر در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار گیرد.

در ادامه بررسی گوشی شاهین ۳ باید اشاره کرد با حضور نمایشگر ۶.۵۷ اینچی و حداقل بودن لبه ها این دستگاه ابعاد (۸.۸۵*۷۳.۸*۱۶۰.۵ میلی متر) ظریفی داشته و با وزن ۱۷۱ گرم به راحتی با یک دست قابل کنترل و استفاده است. کلیدهای تعبیه شده روی گوشی نیز در مکان مناسبی قرار دارند و در حالت معمول یا حتی هنگام مکالمه به راحتی در دسترس قرار می گیرند. همه این موارد نشان از ارائه تجربه جدیدی به کاربران شاهین ۳ خواهد بود.

ناگفته نماند لبه های گوشی طراحی خمیده ای دارد. همانطور که اشاره شد طراحی شاهین ۳ با وجود باتری قدرتمند، نمایشگر تمام صفحه، دوربین ۴ گانه بسیار ظریف و خوش دست می باشد. و لبه های دستگاه نیز به ساده ترین حالت ممکن و مینیمال با ظرافت خاصی طراحی شده اند. ضخامت کم گوشی هم در هنگام در دست گرفتن شاهین ۳ حس خوبی را منتقل می کند.

درب باتری چرمی هم حس چشم نوازی را به وجود آورده و برای کاربرانی که به قیافه گوشی اهمیت می دهند، می تواند یک نکته مثبت باشد. در سمت راست گوشی شاهد حضور کلید پاور هستیم و در سمت چپ کلیدهای ولوم با ظرافتی منحصر به فرد تعبیه شده اند تا کمترین خستگی را القا کرده و کاربر به راحتی آن ها را کنترل کند.


در این سمت شکاف سیمکارت نیز تعبیه شده و جایگاه دو عدد سیم کارت نانو می باشد. در این گوشی از کارت حافظه جانبی خبری نیست و با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت داخلی، نیاز اکثریت پاسخ داده می شود. در بخش پایین دستگاه هم شاهد حضور اسپیکر، میکروفون، پورت تایپ سی برای شارژ هستیم. این گوشی برای هندزفری از پورت تایپ سی کمک می گیرد. در بالای گوشی هم هیچ نوع پورت یا کلیدی را شاهد نیستیم.

نمایشگر خمیده آمولد:

در بخش نمایشگر بررسی ها نشان داد گوشی شاهین ۳ این بار از نمایشگر آمولد بهره می برد که دارای نرخ رفرش ۹۰ هرتزی می باشد. این نمایشگر خمیده با نسبت تصوبر ۱۹.۵:۹ پیکسل، رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۲ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد.

قابل ذکر است حسگر اثر انگشت در زیر این نمایشگر تعبیه شده و این نخستین بار است جی ال ایکس یک محصول را با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه می کند. بررسی ها حاکی از آن است که گوشی شاهین ۳ در بین هم رده ای های خود به یکی از بهترین و با کیفیت ترین نمایشگرها تجهیز شده است.

نمایشگر ۶.۵۷ اینچی با رزولوشن فول اچ دی و تراکم پیکسلی ۳۹۲ عملکرد بسیار خوب و با کیفیتی را از خود به نمایش می گذارد و از سویی به خاطر آمولد بودن پنل آن، بی شک توان ارائه کیفیت بهتری نسبت به صفحه نمایش با پنل ال سی دی خواهد داشت. شایان ذکر است که پنل آمولد نسبت به ال سی دی، انرژی کمتری مصرف می کند.

ضمنا باید اشاره کرد این نمایشگر با ارائه حداکثر روشنایی در شرایط نوری مختلف، وضوح تصویر خوب و باکیفیتی را به همراه دارد و جی ال ایکس برای محافظت آن در برابر ضربات و افتادن های احتمالی، از گویلاگلس نسل ۵ استفاده کرده است. قطعا نمایشگر شاهین ۳ شما را به خود مجذوب می کند ، فرقی ندارد از نمایشگر برای چه عملیاتی استفاده کنید، این نمایشگر برای هر کاری مانند مطالعه، وبگردی، بازی، تماشای فیلم پاسخ مناسبی را در برابر همه انتظارات کاربر ارائه می دهد.

به طور کلی نور کافی صفحه؛ تراز سفیدی مناسب؛ اندازه مناسب برای هر عملیاتی و نمایش رنگ ها به نزدیکترین حالت طبیعی و ضمنا تراکم پیکسلی بالا از قابلیت های اساسی نمایشگر شاهین ۳ می باشند. و همانطور که پیشتر هم اشاره شد این صفحه نمایش آمولد می باشد تا علاوه بر آنالیز و نمایش تا ۱۶ میلیون رنگ، موجب افزایش ۱۵ درصدی عمر باتری هم شود. از این رو می توانید رنگ ها را در نمایشگر این گوشی با کیفیت بالا، بسیار زنده و با جزئیات خوب مشاهده کنید.

سخت افزار و نرم افزار قابل اعتماد

بررسی ها نشان داد گوشی شاهین ۳ مطابق دیگر محصولات شرکت جی ال ایکس از پردازنده مدیاتک بهره می برد البته این بار از قابلیت اتصال ۵G برخوردار است. به این ترتیب تراشه استفاده شده در این گوشی با معماری ۶ نانومتری از نوع مدیاتک ۸۱۰ می باشد.

این تراشه هشت هسته ای بوده که شامل دو هسته کورتکس ای ۸۷ با فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته کورتکس ای ۵۵ با فرکانش کاری ۲.۰ گیگاهرتز است. تراشه مذکور را پردازنده گرافیکی مالی جی ۵۷ ام سی۲ همراهی می کند. با توجه به پردازش بالای این پردازنده گرافیکی برای نمایشگر باکیفیت گوشی هارد شاهین ۳ هم از نوع UFS2.2 می باشد که در اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین سرعت خوبی را ارائه می دهد.

به طور کلی می توان گفت گوشی شاهین ۳ به یکی از بهترین سخت افزارهای بازار در این رده قیمتی مجهز شده است و برای آن حافظه رم ۸ گیگابایت در نظر گرفته شده که برای اجرای هر نوع بازی و برنامه ای که کاربر مدنظر دارد، مناسب خواهد بود و به بهترین صورت ممکن و بدون نگرانی، عملکرد خوب برنامه ها را تضمین می کند. شاهین ۳ با این ظرفیت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، نیاز کاربر به حافظه را برطرف نموده و در آن از پشتیبانی کارت حافظه جانبی ، خبری نیست.

در ادامه به بررسی نرم افزاری گوشی شاهین ۳ می پردازیم. سیستم عامل این محصول بر پایه آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۱ بنا شده و امنیت این نسخه نسبت به نسخه های قبلی اندروید به مراتب بالاتر می باشد و با گوشی شاهین ۳ تطابق بیشتری دارد.

از قابلیت های این نسخه اندروید مصرف بهینه باتری می باشد. به کمک این بستر نرم افزاری و سخت افزاری قابل اعتماد؛ گوشی شاهین ۳ در اجرای بازی و برنامه ها حتی برنامه های سنگین با لگ و تاخیری روبرو نخواهید بود.

دوربین ۴ گانه

گوشی شاهین ۳ در پنل پشتی از دوربین های ۴ گانه بهره می برد که شامل یک لنز اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.8، یک لنز ۵ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم F/2.2 و زوایه دیده فوق العاده، دو لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق با گشودگی دیافراگم F/2.4 می باشد. ضمنا این دوربین ها را یک فلش بسیار قوی دو کاناله (زرد و سفید) همراهی می کند تا در شب عکس برداری بهتری داشته باشید.

با دوربین های گوشی شاهین ۳ در نور روز می توانید تصاویر باکیفیت و جذابی را به ثبت برسانید. بارزترین ویژگی تصاویر این گوشی جزئیات بسیار خوب، کنتراست پویا و  فوق العاده و رنج دینامیکی وسیع می باشد.

ضمنا میزان گشودگی دیافراگم دوربین ها از دلایل عملکرد خوب سنسورهای دوربین در نور شب می باشد از این رو در نور شب هم تصاویر بسیار جذابی به ثبت می رسند. به این ترتیب می توانید روی دوربین های پنل پشتی این گوشی حساب ویژه ای باز کنید.

در ادامه به بررسی دوربین سلفی گوشی شاهین ۳ می پردازیم. باید گفت آنچه در دوربین سلفی شاهین ۳ می بینیم قطعا آن را با برترین برندهای جهانی همتراز می کند. دوربین سلفی این گوشی یک شاهکار به تمام معنا بوده و جایگیری بسیار مناسب آن بر نمایشگر و کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت لحظات خاطره انگیز شما کمک شایانی خواهد کرد.

تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی شاهین ۳ رنگ های غنی و طبیعی داشته و این دوربین شامل دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی می باشد که عملکرد فوق العاده ای در نور روز و شب و همچنین ضبط ویدیو با روزولوشن اچ دی ارائه می دهد.

باتری حجیم

همواره در بخش باتری شاهد عرضه باتری های حجیمی از شرکت جی ال ایکس بوده ایم. با توجه به ضخامت بدنه این گوشی مجدا شاهد یک باتری حجیم با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت هستیم. به خاطر آمولد بودن نمابشگر شاهین ۳ و نرم افزار بهینه آن، این باتری تا یک روز کامل می تواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد.

برای شارژ این باتری یک شارژر ۳۰ واتی در نظر گرفته شده که در مدت ۹۳ دقیقه می تواند آن را از ظرفیت صفر به صد برساند. به طور کلی میزان ظرفیت باتری فوق العاده بوده و به راحتی در یک استفاده معمولی می توان تا یک روز و نیم و حتی دو روز از این گوشی بهره برد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *