دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نداشتن دانش اقتصادی چقدر برایتان هزینه دارد؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰
  • ۰

آیا برایتان مهم است که سرمایه شخصی خود را افزایش دهید و به درآمد زایی مداوم از طریق همین سرمایه دست پیدا کنید؟ اگر جواب شما به این پرسش بله هست ما به شما بازار فارکس را معرفی کنیم.

نداشتن دانش اقتصادی چقدر برایتان هزینه دارد؟

در این بازار فرصت های بیشماری برای کسب سود وجود دارد اما موفقیت در این راه و به دست آوردن سود مستمر نیازمند کسب دانش در زمینه بازار فارکس است.

دانشی که با در برگرفتن مسائل مربوط به تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و مدیریت سرمایه شما را به یک فرد حرفه ای در این بازار تبدیل خواهد کرد.

یکی از مسائلی که افراد زیادی که به تازگی وارد بازار فارکس شده اند، دست کم می گیرند؛ اهمیت اقتصاد بر قیمت ارزهاست.

آیا می دانید نداشتن دانش اقتصادی چقدر برایتان هزینه دارد؟ نداشتن دانش اقتصادی شما را دچار ضررهای فراوانی خواهد کرد اما هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست.

با آموزش فارکس، شما نحوه معامله گری را به شکل جامعی فرا خواهید گرفت و آماده ورود به دنیایی پر از فرصت های فراوان برای کسب سود می شوید.

با این آموزش ها شما علاوه بر تحلیل تکنیکال با تاثیر اقتصاد بر بازار فارکس آشنا شده و قادر خواهید بود نحوه اثرگذاری این عوامل بر حرکت آینده قیمت را پیش بینی کنید. در ادامه به بررسی عوامل اقتصادی تاثیر گذار بر بازار فارکس می پردازیم.

نداشتن دانش اقتصادی چقدر برایتان هزینه دارد؟

رابطه بازارهای سرمایه و بازار فارکس

بازارهای سرمایه که شامل بازار سهام و بازار اوراق قرضه می شوند، به وضوح نشانه سلامت اقتصاد یک کشور هستند. این بازارها پوشش خبری گسترده ای در هر کشوری دارند به طوری که می توان به راحتی از صعود یا سقوط این بازارها مطلع شد.

به عبارت دیگر صعودی یا نزولی شدن این بازارها یک سیگنال مهم است که نشان می دهد اوضاع اقتصادی عوض شده است. یکی دیگر از انواع بازارهای سرمایه بازار کالا است که تاثیر مهمی در بازار فارکس دارد. به عنوان مثال قیمت دلار کانادا همبستگی زیادی با قیمت نفت خام دارد و اگر قیمت نفت خام افزایش یابد، ارزش دلار کانادا در مقایسه با سایر ارزها بیشتر می شود. می توان این طور نتیجه گرفت که بازار کالا و بازار فارکس هر دو به داده های اقتصادی متکی هستند.

رابطه تجارت بین المللی و بازار فارکس

یکی دیگر از عوامل اقتصادی تاثیر گذار بر بازار فارکس، تراز تجاری بین کشورهاست. کشوری را در نظر بگیرید که میزان تقاضا برای کالاهای تولیدی اش در  سراسر جهان بالاست. این میزان زیاد تقاضا برای کالاها به بیشتر شدن ارزش ارز آن کشور منجر می شود.

به عنوان مثال فرض کنید که افراد یا کشورهای  زیادی بخواهند کالاهایی که در استرالیا تولید می شوند را بخرند، در نتیجه آن ها باید ارز خود را به دلار استرالیا تبدیل کنند و این افزایش تقاضا برای دلار استرالیا باعث بالا رفتن قیمت آن می شود.

از سوی دیگر کشورهایی که دچار کسری بودجه هستند، باید ارز خود را فروخته تا بتوانند کالاهای کشورهای دیگر را بخرند. این افزایش فروش به کاهش ارزش ارز چنین کشورهایی منجر خواهد شد.

 

آمار اقتصادی تاثیرگذار بر بازار فارکس

آگاهی از عوامل اقتصادی تاثیر گذار بر بازار فارکس برای هر معامله گری ضروری است. برای این که بتوانید در این بازار خود را به روز نگه دارید و دانش خود را ارتقا بخشید می توانید از آموزش فارکس pdf استفاده کنید.

در این آموزش شما گام به گام با بازار فارکس آشنا شده و علاوه بر کسب دانش تکنیکال، تحلیل بنیادی و عوامل اقتصادی موثر بر بازار فارکس را نیز یاد خواهید گرفت. برای آشنایی هر چه بیشتر شما،‌ در ادامه چند عامل اقتصادی مهم را بررسی می کنیم.

GDP یا شاخص ناخالص تولید داخلی

شاخص GDP، نحوه عملکرد و قدرت یک اقتصاد را به وضوح در قالب ارقام و آمار نشان می دهد. GDP که نشان دهنده کل تولید کالاها و خدمات در یک کشور است، شاخصی است که اطلاعات را با تاخیر نشان می دهد. به عبارت دیگر این شاخص وقایع و آماری از اقتصاد را نشان می دهد که قبلا اتفاق افتاده اند.

نرخ تورم

عامل مهم بعدی نرخ تورم است که زیاد شدن آن نشانه ای از افزایش قیمت کالاها و کاهش قدرت خرید است. البته تورم به شکل مستقیم و به تنهایی بر بازار فارکس تاثیر گذار نیست چرا که دولت ها معمولا با بالا رفتن تورم، نرخ بهره را افزایش می دهند تا در اقتصاد تعادل ایجاد کنند.

نرخ بهره

نرخ بهره که توسط بانک ها تعیین می شود، تاثیر مهمی بر اقتصاد کشور ها و در نتیجه ارزش ارز آن ها دارد. وقتی نرخ بهره کم است مردم بیشتر  وام می گیرند و  با آن کسب و کارشان را  بهبود می دهند و در نتیجه وضعیت اقتصادی بهتر می شود.

البته نرخ بهره بالا همچنان که پیشتر اشاره کردیم به عنوان راهی برای بهبود وضعیت اقتصادی در زمانی که نرخ تورم بالاست، استفاده می شود.

نرخ بیکاری

از عوامل دیگر تاثیر گذار بر سلامت اقتصاد کشورها، نرخ بیکاری است. با کاهش نرخ بیکاری، قدرت خرید کالاها افزایش می یابد چرا که افراد بیشتری شاغل هستند و می توانند کالاهای بیشتری مصرف کنند و بین چرخه تولید و مصرف جریان مطلوبی برقرار می شود.

دانش اقتصادی چقدر مفید است!

اکنون با خواندن این مقاله می دانید نداشتن دانش اقتصادی چقدر برایتان هزینه دارد؟ همان طور که اشاره کردیم فارکس بازاری است پر از موقعیت های کسب سود.

موقعیت هایی که در صورت نداشتن دانش کافی، آن ها را از دست خواهید داد. البته افرادی هم به دلیل نداشتن سواد کافی در این زمینه دچار ضررهای فراوانی می شوند.

در ادامه به این مطلب مهم پرداختیم که دانش اقتصادی به عنوان ابزاری عمل می کند که موفقیت شما در بازار فارکس را تضمین می کند. از رابطه ای که میان بورس کشورها و ارزش ارز آن ها وجود دارد، سخن گفتیم و دانستیم که هر چه بازارهای سرمایه یک کشور قوی تر باشد، ارزش ارز آن ها بیشتر است.

گفتیم که هر چه میزان تولید و صادرات بیشتر باشد، قیمت ارز بالاتر می رود و همچنین به اهمیت عواملی چون شاخص GDP، نرخ بهره، نرخ تورم و بیکاری و تاثیر گذاری شان در بازار فارکس اشاره کردیم.

در نهایت اگر به معامله در بازارهای مالی بین المللی مانند فارکس علاقه مند هستید و به دنبال مرجع آموزش های تخصصی فارکس در ایران می باشید می توانید به آدرس اینترنتی www.amoozesh-boors.com/fa/methods مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *