دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گلکسی بادز ۲ هدفون بی سیم و باکیفیت سامسونگ

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

هدفون بی سیم گلکسی بادز ۲ با توجه به برچسب قیمتی که دارد، یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی می باشد که طرفدار قابلیت حذف نویز فعال هستند. این مطلب به بررسی گلکسی بادز ۲ سامسونگ می پردازد.

گلکسی بادز ۲ جدیدترین هدفون بی سیم سامسونگ در سال ۲۰۲۱ می باشد که کیفیت صدای مطلوب و قابلیت حذف نویز فعال، آن را به بهترین گزینه فعلی بازار تبدیل کرده است و به خوبی جوابگوی نیاز روزمره کاربر می باشد. در این بخش به بررسی گلکسی بادز ۲ می پردازیم.

بررسی هدفون بی سیم گلکسی بادز ۲

غول فناوری کره ای در رویداد آنپکد سال ۲۰۲۱ هدفون بی سیم گلگسی بادز ۲ را به بازار معرفی کرد. این هدفون با قیمتی حدود ۱۵۰ دلار یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که در جستجوی چنین محصولی با قابلیت حذف نویز فعال هستند. به ویژه اگر از گوشی یا تبلت سامسونگ استفاده می نمایید.

گلکسی بادز ۲ کیفیت صدای مطلوبی را ارائه می دهد و برای استفاده روزمره و عادی کاربران کاملا پاسخگو می باشد. یکی از مهمترین ویژگی ها در این هدفون قابلیت ANC است که در این محصول ۱۵۰ دلاری وجود دارد. کیفیت صدا هنگام مکالمه نیز بسیار عالی بوده و نویزها به صورت قابل توجهی حذف می شوند.

به هر روی اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید و دوست دارید هدفونی خوش قیمت و معتبر را خریداری نمایید، شما می توانید گلکسی بادز ۲ را انتخاب کنید. این هدفون بی سیم به فاصله دو سال بعد از بادز ارائه و اکنون جایگزین بادز پلاس شده است. هدفون گلکسی بادز ۲ به اندازه ای راحت در گوش جای گرفته و سبک می باشد که ممکن است با آن به خواب روید، بدون این که متوجه باشید در گوش شما قرار دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سامسونگ در زمینه اسمارتفون ها به عنوان رقیب اصلی اپل شناخته می شود. در زمینه هدفون های واقعا بی سیم نیز سعی دارد با برند لوکس امریکایی رقابت داشته باشد از این رو چند سالی است که هدفون های توگوشی متنوعی از جمله بادز، بادز پلاس، بادز لایو، بادز پرو را تاکنون روانه بازار کرده و حالا جدیدترین هدفون توگوشی آن با اسم بادز ۲ در بازار حضور دارد.

این محصول به همراه گوشی های پرچمدار زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ معرفی شد. گلکسی بادز ۲ نسبت به نسل قبل ارتقا یافته و کیفیت صدای بهتر، قابلیت حذف نویز فعال و بلوتوث ۵.۲ آن را همراهی می کند. این هدفون میان رده همانطور که اشاره شد جایگزین بادز پلاس شده و سبک ترین هدفون سامسونگ تاکنون به شمار می رود.

از رقبای این محصول با توجه به این که شرکت های سازنده در حال حاضر روی محدوده قیمتی ۱۵۰ دلار تمرکز دارند ، موارد زیادی قابل ذکر است ولی دو مورد از بهترین رقبای بادز ۲ یکی بتیس استودیو بادز و دیگری جبرا الیت ۷۵ تی می باشند.بتیس استودیو بادز اندازه و عمر باتری مشابهی با بادز ۲ دارد ولی از نظر هماهنگی با گوشی IOS بهتر از بادز ۲ می باشد و برای کاربران اپل مناسبتر است.

به طور کلی تجهیز گلکسی بادز ۲ به قابلیت حذف نویز فعال و تقویت صدای محیط سبب شده کیفیت صدای مطلوبی را ارائه داده و یکی از بهترین انتخاب ها در بازار هدفون های توگوشی میان رده باشد. در ادامه به بررسی بیشتر گلکسی بادز ۲ می پردازیم.

ظاهر کشیده تر و سبکتر

در بررسی طراحی ظاهری گلکسی بادز ۲ می توان گفت که نسبت به قبل با تغییراتی همراه شده و اکنون کمی کشیده تر و سبک تر شده است. این محصول در زنگ های متنوعی به بازار ارائه می شود. ایربادهای گلکسی بادز ۲ با فرم نخود شکل از بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی داشته و هر یک با وزن حدود ۵ گرم ، سبک ترین هدفون های سامسونگ بوده و با چشم پوشی از طراحی دو رنگ بادز قبلی، اکنون به صورت یکدست در رنگ های سفید، خاکستری تیره، زیتونی و یاسی عرضه شده اند.

بی شک ظاهر این هدفون با سلیقه همه کاربران مطابق نیست ولی جدا از منظر زیباشناختی، بررسی ها نشان می دهد گلکسی بادز ۲ طوری طراحی شده تا بتواند به بهترین صورت ممکن در گوش جای گرفته و بی شک یکی از راحتترین هدفون های توگوشی بازار محسوب می شود.

در ضمن در جعبه این هدفون، سری های سیلیکونی در سه اندازه متفاوت گنجانده شده است تا برای فرم های مختلف گوش مناسب بوده و از آنجا که ایربادها به طرف بیرون برآمده نشده اند، نگرانی کمی بابت افتادن از گوش وجود داشته و حتی ممکن است با آن ها به خواب بروید.

در حقیقت میزان سبکی و راحتی این هدفون بی سیم به حدی می باشد که می توان ساعت ها بدون کوچکترین آزردگی، از شنیدن موسیقی مورد علاقه خود لذت کسب کنید. با این وجود شایان ذکر است که گلکسی بادز ۲ برای افرادی که سری سیلیکونی برای آن ها آزاردهنده می باشد و تمایل ندارند ایرباد با گوش آن ها کوچکترین تماسی داشته باشد، مناسب نخواهد بود.

زیر سطح پلاستیکی ایربادهای گلکسی بادز ۲ ، یک اسپیکر توییتر برای تولید و اجرای صداهای صوتی با فرکانس زیاد، یک اسپیکر ووفر برای پوشش ضعف پردازش فرکانس های پایین و سه میکروفون جهت حذف صدای محیط و افزایش کیفیت تماس تعبیه شده است. در این هدفون از فناوری بادگیر برای حذف صدای وزش باد به ویژه هنگام تماس، خبری نیست. ولی سامسونگ جهت افزایش وضوح صدا هوش مصنوعی را به کار برده و از آنجا که ایردبادها به طرف بیرون برآمده نیستند، تماس کمی با وزش باد خواهند داشت.

در بررسی کیس شارژر گلکسی بادز ۲ می توان گفت بسیار سبک و جمع و جور بوده و همانند کیس بادز پرو در ابعاد ۲۸*۵۰*۵۰ میلی متر عرضه شده است. ضمنا این هدفون مشابه نسخه پرو می تواند به صورت بی سیم یا با کابل USB-C موجود در جعبه شارژ گردد. رنگ بیرونی کیس سفید بوده ولی در بخش داخلی همرنگ هدفون می باشد که از این لحاظ، جلوه جذابتری نسبت به کیس شارژر دیگر رقبا از جمله ایرباد اپل دارد.

طراحی کیس به شدت مینیمال بوده و فقط یک ال ای دی از بیرون شارژ شدن کیس و یک ال ای دی داخلی شارژ شدن ایربادها را نشان می دهد. درب کیس هم به لطف خاصیت مغناطیسی اش به خوبی بسته می شود و اگر احتمال افتادن روی زمین باشد، از این که ایربادها به بیرون پرت شوند، نگرانی نخواهد بود.

گلکسی بادز ۲ کیفیت ساخت خیلی خوبی داشته و نسخه پرو و لایو را تداعی می کند و احتمال می رود که در برابر سقوط و ضربه بتواند اندکی مقاومت نشان دهد ولی متاسفانه با استاندارد IPX2 ارائه شده که مقاومت خیلی کمی در مقابل آب و تعرق دارد. به گفته شرکت سازنده، نباید گلکسی بادز ۲ زیاد در معرض تعرق یا بارش مستقیم باران قرار گیرد و اگر چنین شد باید سریعا آن را خشک نمود.

نرم افزار گلکسی بادز ۲

بررسی ها نشان می دهد جفت شدن گلکسی بادز ۲ با گوشی اندرویدی به راحتی امکان پذیر است. کافی است کیس شارژر را کنار گوشی قرار داده و درب کیس را باز نموده و دو ثانیه ای صبر کنید تا روی گوشی پیغامی نمایان شود. البته می توان گلکسی بادز ۲ را به صورت دستی هم با گوشی جفت نمود. برای این کار باید نرم افزار همراه Wearable را باز و گزینه Add new device را از منوی همبرگری سمت چپ برگزید.

سطح بیرونی این هدفون، به حسگر لمسی مجهز بوده و آماده پاسخ گویی به فرمان های لمسی کاربر می باشد. کنترل لمسی گلکسی بادز ۲ حساسیت بالایی داشته به طوری که ممکن است حتی به ضربات تصادفی هم واکنش نشان دهد. از سویی سطح کوچک ایربادها هم ممکن است ضربه به ناحیه لمسی را سخت کند و بعضی دستورات کاربر را بی جواب بگذارد.

البته دستوراتی که به صورت صحیح به ایربادها منتقل شوند با صدای بیب همراه هستند که به کاربر اعلام می کند ، دستور دریافت شده است. به طور کلی کنترل لمسی گلکسی بادز ۲ همانطور که انتظار می رفت ، بی عیب و نقصی نبوده و حسگر تشخیص نیرو استفاده شده در ایرباد ۳ اپل به مراتب تجربه رضایت بخش تری در اجرای فرامین لمسی به همراه دارد.

برای کنترل لمسی گلکسی بادز ۲ چهار فرمان تعریف شده است. یک ضربه( قطع و پخش موسیقی)، دو ضربه( پخش آهنگ بعدی)، سه ضربه( پخش آهنگ قبلی) و لمس دو ثانیه ای برای خاموش و روشن شدن گزینه ANC , ambient sound، چنانچه حساسیت زیاد هدفون در دریافت دستورات لمسی برای شما آزاردهنده می باشد و ضربات تصادفی، مرتبا سبب قطع شدن آهنگ در حال پخش می گردد، خوشبختانه این گزینه در اختیار خواهد بود تا کنترل های لمسی را در نرم افزار Wearable به صورت کامل ، غیرفعال نموده و برای کنترل هدفون از گزینه های گوشی استفاده نمایید.

قابلیت های شاخص گلکسی بادز ۲

بررسی ها نشان می دهد گلکسی بادز ۲ به قابلیت های شاخصی از جمله سنسور مجاورتی، ANC، تقویت صدای محیط (ambient sound) و پشتیبانی از کدک اختصاصی سامسونگ مجهز شده است که در ادامه بیشتر توضیح داده می شوند.

سنسور مجاورتی:

در بررسی ها مشخص شد گلکسی بادز ۲ به لطف سنسور مجاورتی، به صورت خودکار ؛ آهنگ در حال پخش را با بیرون آوردن هر دو ایرباد از گوش متوقف می کند. هر چند با گذاشتن ایربادها در گوش، پخش آهنگ از سرگیری نمی شود و باید از فرمان لمسی استفاده نمود. عملکرد این سنسور رضایت بخش بوده و بهتر از نبودنش است.

قابلیت ANC :

این قابلیت جذاب در گلکسی بادز ۲ آن را به انتخابی ایده آل در بازه هدفون های میان رده برای کاربران اندرویدی تبدیل نموده است. قابلیت ANC یا حذف صدای فعال محیط ، کیفیت صدای دریافت شده را بالا می برد و به کاربر اجازه می دهد با حجم صدای کم در محیط های نسبتا شلوغ بتواند موسیقی گوش دهد.

برای استفاده کامل از این قابلیت لازم است که ایربادها به طور کامل با فرم گوش کاربر تطابق داشته باشد تا از نفوذ صدا جلوگیری شود. از این رو تصمیم سامسونگ به عرضه سری های سیلیکونی در سایزهای مختلف در راستای افزایش عملکرد قابلیت ANC هم بوده است. به گفته سامسونگ، قابلیت ANC می تواند تا ۹۸ درصد صدای محیط را حذف کرده و این میزان برای ایربادز پرو حدود ۹۹ درصد گزارش شده است.

قابلیت تقویت صدای محیط:

گلکسی بادز ۲ علیرغم حذف سر و صدای محیط توسط قابلیت ANC می تواند به لطف قابلیت تقویت صدای محیط یا (ambient sound)،صدای محیط را افزایش داده تا بهتر به گوش مخاطب برسد. به عبارتی مثلا اگر در حال دوچرخه سواری در خیابان هستید یا در ایستگاه قطار مترو نیاز دارید صدای اعلام ها را بشنوید و تمایل ندارید گوش دادن به موسیقی محبوب خود را قطع کنید می توانید از این قابلیت بهره بگیرید. ضمنا امکان تغییر ولوم آن نیز وجود دارد.

تست سایز سری های ایرباد:

با توجه به این که قابلیت ANC و پوشش فرکانس پایین به چفت یا فیکس شدن ایربادها با گوش نیازمند است. سامسونگ علاوه بر جایگذاری سری های سیلیکونی در سه سایز مختلف درون جعبه ، گزینه تست سایز سری های ایرباد را هم در اپلیکیشن همراه تعبیه کرده تا کاربر توسط آن بتواند بهترین سایز سری را متناسب با فرم گوش خود بیابد.

این گزینه با عنوان Earbud fit test در بخش تنظیمات ایرباد اپلکیشن حضور دارد که عملکرد آن نیز مشابه تست ایرباد پرو اپل بوده و در کمتر از ۵ ثانیه و با پخش چند تون متفاوت، به کاربر اعلام می کند که آیا سری انتخابی مناسب گوشش هست یا نه.

کدک اختصاصس سامسونگ:

این هدفون از کدک اختصاصی سامسونگ با اسم Scalable و کدک های AAC,SBC پشتیبانی می کند و عملکردی مشابه کدک بالارده کوالکام دارد و بیت ریت ۸۸-۵۱۲ را پوشش می دهد.

میکروفون:

کیفیت میکروفون های گلکسی بادز ۲ ، فقط برای مکالمه تلفنی رضایت بخش بوده و نباید از آن ها انتظار ضبط حرفه ای صدا را داشت.

طول عمر باتری

در صورتی که طول عمر باتری گلکسی بادز ۲ ، با دیگر رقبا بررسی و مقایسه نشود، می توان گفت برای مصرف روزمره به اندازه کافی رضایت بخش می باشد. این هدفون می تواند تا ۵ ساعت موسیقی را با فعال بودن قابلیت ANC پخش نماید و با کیس شارژر نیز می توان سه مرتبه هدفون را از صفر تا صد درصد شارژ نمود. همچنین تا ۲۹ ساعت از هدفون در این حالت بهره برد.

اگر قابلیت ANC خاموش باشد، تایم استفاده از هدفون به ۷ ساعت افزایش می یابد ولی عملکرد شارژدهی گلکسی بادز ۲ و کیس همراه آن نسبت به ۱۱ ساعت شارژدهی بادز پلاس یا ایربادز ۳ اپل رضایت بخش نیست. قابل ذکر است باتری گنجانده شده در کیس گلکسی بادز ۲ ، ۴۷۲ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و باتری درون هر یک از ایربادها هم ۶۱ میلی آمپری می باشند.

از این که تا پایان این مطلب از مجله آرگا همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و  در صورت تمایل برای آشنایی با هدفونqcy t5، هدفون شیائومی airdots و هندزفری هایلو t15 از لینک های ذکر شده بازدید فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *