دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خیابان شانزلیزه پاریس و معرفی این مکان جذاب برای گردشگران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰
  • ۰

خیابان شانزلیزه پاریس یکی از خیابان های معروف و لاکچری در شهر است. این خیابان ها نه تنها قدیمی بوده بلکه جاذبه های زیادی را در خود جای داده اند. بسیاری از فروشگاه های برند و لاکچری در این خیابان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. در این بخش با جاذبه های این خیابان آشنا می شوید.

پاریس یکی از زیباترین و رمانتیک ترین شهرهای جهان است. شهری که به دلیل وجود خیابان های زیبا و لاکچری اش شناخته شده می باشد. خیلی از گردشگران دوست دارند، سفری به پاریس داشته باشند، و از مهم ترین جاذبه های آن همچون خیابان شانزلیزه پاریس دیدن کنند. خیابان ها و محله های این شهر بسیار معروف و دیدنی هستند. این خیابان ها دارای مراکز خرید و امکانات تفریحی زیادی است. شما با قدم زدن در این خیابان ها می توانید حال و هوای خوبی داشته باشید، و خاطرات خوبی را تداعی کنید.

شانزلیزه کجاست

خیابان شانزلیزه پاریس را بشناسید:

همانطور که می دانید در میان جاذبه های پاریس خیابان هایی وجود دارند، که مهم ترین مراکز خرید محسوب می شوند. با توجه به اینکه تاریخچه این شهر بسیار غنی است، شما می توانید از جذابیت های تاریخی و فرهنگی زیادی در این منطقه نیز دیدن کنید. این خیابان های وسیع و بزرگ بخش مهمی از جاذبه های دیدنی پاریس را در خود جای داده اند. این خیابان ها از بهترین مکان های دیدنی پاریس برای گردشگران هستند.

پیاده روهای شانزلیزه

شانزه لیزه یکی از خیابان های بزرگ و وسیع در این شهر است. اطراف خیابان ها با وجود درختان مرتفع سرسبز هستند. شما در این خیابان ها می توانید به روزترین فروشگاه ها را مشاهده کنید. برندهای مشهوری که در این فروشگاه ها قرار دارند، از سوی بازدیدکنندگان زیادی مورد توجه هستند. رستوران ها، کافه ها، فروشگاه های لوکس و … از جذابیت های مهم این خیابان ها به شمار می آیند.

میدان شانزلیزه

اما اگر بخواهیم اشاره ای به تاریخچه این خیابان ها کنیم باید بگوییم، که این خیابان متعلق به سال ۱۶۴۰ است. در آن دوران اغلب بخش های این خیابان خالی بوده است. درختانی که در امتداد یکدیگر قرار داشتند، بخش مهمی از فضای این خیابان ها را احاطه کرده بودند. به مرور زمان این خیابان ها گسترش یافته و فروشگاه های مختلفی به آن اضافه شده اند. امروزه این خیابان به یکی از لوکس ترین خیابان های شهر تبدیل شده است.

  •  آرون گروپس

خیابان شانزلیزه

این خیابان چگونه تشکیل شده است؟

خیابان های شانزلیزه پاریس در سال ۱۷۲۴ به مرور گسترش یافته اند. بخش های کنونی خیابان را که مشاهده می کنید از همان سال ها رشد یافته اند. در سال ۱۹۹۴ پیاده روهای زیادی به بخش هایی از این خیابان ها اضافه شد. همچنین بخش هایی از این خیابان ها نیز بازسازی شده اند. با بازسازی و لوکس تر شدن خیابان ها افراد ثروتمند به این خیابان نقل مکان کردند. از همان دوران این خیابان ها به لوکس ترین بخش شهر تبدیل شد، و قصرها و کاخ های باشکوهی در آن ساخته شدند.

جاذبه های شانزلیزه

بخش های مختلف شانزلیزه:

با گسترش این خیابان ها مراکز خرید و فروشگاه های لوکسی به آن اضافه شد. امروزه می توانید رستوران های لوکس و لاکچری در این منطقه را مشاهده کنید. فروشگاه های برند، مارک، لوکس، و به روز در بخش های مختلفی از این خیابان ها دیده می شوند. بعد از کمی خرید و پیاده روی در این خیابان ها می توانید سری به کافه های دنج و رمانتیک بزنید. همچنین می توانید در رستوران های لاکچری غذاهای خوش طعمی را نوش جان کنید. این خیابان به دلیل رونقی که دارد، محل اداره جات و خانه های مسکونی نیز می باشد.

فروشگاه های شانزلیزه

بسیاری از گردشگران با سفر به شهر پاریس از این خیابان خاطره انگیز دیدن می کنند. آشنایی با فرهنگ پاریس بی شک در این خیابان ها امکان پذیر است. این خیابان ها در دنیا نیز از شهرت جهانی برخوردار هستند. برخی از مواقع نمایشگاه های مختلفی در این خیابان ها برگزار می شوند، که به نوع خود می توانند جذابیت داشته باشند، و از جاذبه های این خیابان ها به شمار می آیند. در شب این خیابان ها دارای چشم اندازهای تماشایی تر هستند.

خیابان زیبای شانزلیزه

در مناسبت هایی همچون کریسمس این خیابان ها به خوبی نورپزدازی می شوند. تزئیناتی که در این خیابان ها اجرا می شود، توجه هر رهگذری را جلب می کند. همانطور که گفتیم در شب چشم اندازهای بهتری از این خیابان را مشاهده خواهید کرد. چراغانی شدن خیابان ها بخش دیگری از جذابیت های این خیابان برای گردشگران هستند.

درخت های شانزلیزه

پیاده روی در خیابان:

بی شک از تجربه های جذاب در این شهر قدم زدن در خیابان های شانزلیزه است. با توجه به اینکه این خیابان به دو بخش تقسیم می شود، می توانید از قسمت های مختلف آن دیدن کنید. در این خیابان ساختمان های باشکوهی قرار دارند، که بیش از هر چیز جلب توجه می کنند. موزه هنری پتی پاله که یکی از بناهای معروف در این منطقه است، از سوی گردشگران زیادی مورد توجه می باشد. از دیگر بناهای معروف در این خیابان ها می توان به قصر اکتشافات  اشاره کرد.

شانزلیزه در شب

با قد زدن در این پیاده روها می توانید کاخ بزرگی را مشاهده کنید، که بسیار مجلل می باشد. گراند پاله نیز بنایی است، که از زیبایی های زیادی برای بازدیدکنندگان برخوردار می باشد. بخش بالایی این خیابان از میدان شارل شروع می شود، که اغلب افراد آن را با عنوان میدان اتوال می شناسند. یکی دیگر از جذابیت های این خیابان نیز فروشگاه های باکلاس و لاکچری است.

خرید از شانزلیزه:

از دیگر تجربه هایی که می توانید در این خیابان ها و شهر توریسی پاریس داشته باشید، می توان به خرید از فروشگاه های آن اشار کرد. این خیابان ها نه تنها خیابانی تاریخی هستند، بلکه مدام بازسازی و به روز می شوند. در این فروشگاه ها برندهای لوکس و لاکچری به فروش می رسند. اگر می خواهید خریدهای لوکس و لاکچری داشته باشید، می توانید به این فروشگاه ها سری بزنید.

شانزلیزه پاریس را بشناسید

در اکثر این فروشگاه ها برندهای معروفی همچون شنل، لویی ویتون، دیور و هرمس به فروش می رسند. این مصحولات برای تمام خریداران عرضه می شوند. این فروشگاه ها از مهم ترین دیدنی های خیابان شانزلیزه پاریس هستند.

کاخ الیزه پاریس نیز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این شهر می باشد. این کاخ دارای قدمت تاریخی بالایی است، و با وجود معماری های خود شگفت انگیز و دیدنی می باشد. همانطور که می دانید شهر پاریس مهد جاذبه های فرهنگی و تاریخی فرانسه و یکی از مکان های دیدنی فرانسه می باشد، که هر ساله علاقه مندان زیادی از نقاط مختلف دنیا جذب می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *