دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین میان وعده رژیمی را انتخاب کنید

  • ملیحه بال افکن
  • ۶ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

در واقع میان وعده های بسیاری برای رژیم های غذایی وجود دارند که در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین میان وعده های رژیمی به صورت کامل آشنا نماییم.

به طور کلی افراد برای لاغر شدن نیاز دارند تا علاوه بر وعده های اصلی میان وعده های رژیمی و سالمی نیز داشته باشند. معمولا وقتی که با یک میان وعده رژیمی آشنایی کامل داشته باشید می توانید با کمک آن هفته ها و شاید ماه ها بدون یکنواخت شدن رژیم غذایی در مسیر لاغری بهترین گام ها را بردارید. در ادامه به معرفی بهترین میان وعده رژیمی می پردازیم.

آشنایی با بهترین میان وعده رژیمی

بهتر است بدانید که بر اساس مطالعات انجام شده حذف کردن غذا برای کاهش وزن معمولا نتیجه ای معکوس در پی خواهد شد زیرا این کار باعث می شود تا فرد در وعده های مجاز بیش از حد غذا مصرف کند. اما اگر فرد گرسنگی خود را با مصرف میان وعده های سالم برطرف نماید به احتمال خیلی کم میل به خوردن غذاهای ناسالم یا بالاتر رفتن از کالری مجاز خود خواهد داشت.

خصوصیات بهترین میان وعده رژیمی

همچنین مصرف کردن فیبر و پروتئین به صورت میان وعده به شما این اجازه را می دهد تا سریع تر لاغر شوید. در واقع فیبر و پروتئین علاوه بر کالری اندک دارای خاصیت سیر کنندگی زیادی خواهند بود که باعث می شوند شما در طول روز مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشید. به این نکته دقت داشته باشید که یک میان وعده در رژیم لاغری می تواند به عنوان چندین وعده جایگزین غذای اصلی شما شود. در ادامه سعی کرده ایم تا بهترین میان وعده های رژیمی را به صورت کامل بیان نماییم:

پاپ کرن:

در واقع مصرف شش فنجان پاک کرن که با ماکروویو درست شده باشد می تواند یک میان وعده ایده آل و خوشمزه باشد. چنانچه به دنبال یک میان وعده پرحجم اما کم کالری هستید پاپ کرن انتخابی ایده آل خواهد بود زیرا شش فنجان پاپ کرن تنها ۱۰۰ کالری خواهد داشت.

همچنین پاپ مقادیر بالایی از فیبر را در خود جای داده که با خوردن آن در طولانی مدت احساس سیری می کنید. همچنین این ماده غذایی حاوی ۰.۵ گرم چربی اشباع شده و ۲۲۰ گرم سدیم می باشد.

مواد مغذی مناسب برای میان وعده

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مصرف پنیر دلمه شده با طالبی:

همچنین پنیر دلمه شده با طالبی نیز منبع غنی از پروتئین خواهد بود که می توانید با یک دوم فنجان حداقل ۱۴ گرم فیبر و پروتئین را به بدنتان برسانید و مدت زمان بیشتری سیر بمانید. با این حال توصیه می شود که از پنیر دلمه در کنار یک میوه استفاده نمایید که طالبی انتخابی خوبی خواهد بود و می تواند کالری میان وعده را به ۱۰۰ برساند. میان وعده پنیر دلمه شده با طالبی حاوی ۰.۷ گرم چربی اشباع شده، ۴۶۸ میلی گرم سدیم و ۵ میلی گرم کلسترول می باشد.

مصرف کراکر با پنیر:

به صراحت می توان گفت که تنها سه عدد کراکر همراه با پنیر یک میان وعده ایده آل خواهد بود. در واقع فیبر موجود در کراکر ها باعث می شود تا بین وعده های اصلی احساس گرسنگی کمتری داشته باشید و همچنین پنیر موجود در این میان وعده پروتئین و کلسیم را برای بدن محیا خواهد کرد.

برای اینکه این میان وعده زیر ۱۰۰ کالری داشته باشد می توانید از پنیر به مقدار کمتر استفاده نمایید. کراکر با پنیر دارای ۱.۲ گرم چربی اشباع شده، ۳۹۷ میلی گرم سدیم و ۷ میلی گرم کلسترول خواهد بود.

فواید کراکر برای رژیم لاغری

مصرف بادام:

اگر مادام درحال حرکت هستید و فرصتی برای مصرف میان وعده های دیگر ندارید مصرف بادام و سایر آجیل ها بهترین ایده خواهد بود زیرا بدون اینکه از مرز ۱۰۰ کالری بگذرید می توانید بادام مصرف کنید. بادام منبع خوبی از فیبر و پروتئین است که حاوی ۰.۶۳ گرم چربی اشباع شده و ۰ میلی گرم سدیم خواهد بود.

مصرف چوب شور:

توجه داشته باشید که مصرف چوب شور معمولا برای افرادی مناسب است که  آجیل دوست ندارند. این میان وعده را می توانید در حال حرکت میل کنید و اگر قصد دارید به ۱۰۰ کالری هم نرسید می توانید چوب شور سبوس دار را مورد مصرف قرار دهید. چوب شورها بدون چربی، کم چرب و کاملا کم شکر خواهند بود.

فیبر موجود درون این ماده غذایی به شما احساس سیری می دهد و همچنین حاوی ۰.۴ گرم چربی اشباع شده، ۲۵۷ میلی گرم سدیم و ۰ میلی گرم کلسترول خواهد بود.

سیب پخته:

امروزه سیب پخته به عنوان یکی از بهترین میان وعده رژیمی سالم در نظر گرفته شده و از راه های خوشمزه تر شدن آن می توان به پخته شدنش اشاره کرد. می توانید با پختن سیب به همان اندازه که نپخته ی آن ویتامین و فیبر به بدن می رساند از این مواد بهره مند شوید.

سیب پخته حاوی ۰ گرم چربی اشباع شده و ۲ میلی گرم سدیم خواهد بود و می تواند یک میان وعده سالم و رژیمی باشد.

خوراکی مناسب برای میان وعده

مصرف اسموتی زغال اخته:

اسموتی زغال اخته برای دریافت کلسیم و آنتی اکسیدان در طول روز بسیار موثر است و می توانید برای تاثیر دوچندان آن یک سوم فنجان ماست کم چرب را با دو سوم فنجان زغال اخته منجمد ترکیب نمایید. این ترکیب سرد و غلیظ باعث می شود تا خوردن اش طول بکشد و در پایان احساس رضایتمندی بیشتری داشته باشید. اسموتی زغال اخته نیز حاوی ۰ گرم چربی اشباع شده، ۵۹ میلی گرم سدیم و ۲ میلی گرم کلسترول خواهد بود.

مصرف دانه های سویا:

به طور کلی دانه های سویا را می توان یکی از سالم ترین و بهترین میان وعده های رژیمی دانست که یک سوم فنجان آن دارای ۸ گرم پروتئین و ۴ گرم فیبر خواهد بود. این ماده غذایی می تواند ۱۰ درصد از آهن مورد نیاز بدن را تامین کند.

دانه های سویا رامی توانید به صورت آماده و یا کنسرو شده مصرف نمایید. این میان وعده حاوی ۰.۵ گرم چربی اشباع شده و ۴.۵ سدیم است و می تواند در سیر نگه داشتن طولانی مدت موثر باشد.

خواص دانه های سویا در لاغری

انبه منجمد:

می توانید سه چهارم فنجان انبه منجمد را به صورت آماده تهیه کنید و یا حتی خودتان درست کنید. مصرف این میان وعده یک راهکار عالی برای دریافت بتاکاروتن و فیبر خواهد بود زیرا سه چهارم فنجان آن تنها ۹۰ کالری دارد و ۶۰ درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن را به راحتی تامین خواهد کرد. این میان وعده نیز حاوی ۰ گرم چربی اشباع شده و ۰ میلی گرم سدیم خواهد بود.

مصرف ماست با دانه های آفتابگردان:

ماست نیز یک ماده سرشار از پروتئین شناخته شده که کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده خواهد داشت. برای مصرف آن می توانید یک قاشق چایخوری دانه آفتابگردان را داخل یک دوم لیوان ماست بدون چربی بریزید.

با وجود اینکه دانه های آفتابگردان به ماست حجم اضافه می کند اما تنها ۱۹ کالری خواهد داشت. البته دقت داشید که دانه های استفاده شده بدون نمک باشند. این میان وعده دارای ۰.۲۶ گرم چربی اشباع و ۰ میلی گرم سدیم خواهد بود.

مصرف ماست به عنوان بهترین میان وعده رژیمی

مصرف قطعات سیب با کره بادام زمینی:

دقت داشته باشید که سه چهارم فنجان قطعات سیب که روی آن ها لایه ای کره بادام زمینی مالیده شده تقریبا ۹۰ کالری خواهد داشت و نباید بیش از دو قاشق چای خوری کره بادام زمینی استفاده نمایید. این میان وعده ایده آل حاوی ۰.۸ گرم چربی اشباع شده، ۰ میلی گرم کلسترول و ۲ میلی گرم سدیم خواهد بود و می تواند در سیر نگه داشتن طولانی مدت موثر باشد.

مصرف ماست چکیده بدون چربی با عسل:

همانطور که می دانید ماست چکیده حالتی خامه ای دارد و سرشار از پروتئین خواهد بود. برای این میان وعده رژیمی بایستی یک قاشق چای خوری عسل به ماست چکیده اضافه نمایید که تمام آن تنها ۸۴ کالری خواهد داشت. همچنین این میان وعده دارای ۰ گرم چربی اشباع و ۵۳.۳ میلی گرم سدیم خواهد بود و می تواند در احساس سیری طولانی مدت موثر باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *