دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت جا ادویه ای با ۳ روش متفاوت

  • محدثه خاکشور
  • ۱۶ دی ۱۴۰۰
  • ۰

آموزش ساخت جا ادویه ای با توجه به اهمیت ادویه و کاربرد بسیار آن در آشپزی روزمره، قطعا بسیار جالب و کاربردی خواهد بود که پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال نمایید.

ادویه جات یکی از چاشنی ها و افزودنی های طعم دهنده مهم و پرکاربرد در آشپزی هستند که حضور آنها در آشپزخانه نقش پررنگ و قابل توجهی را دارا می باشد. گوناگونی ادویه ها بسیار بالا بوده که هر کدام از آنها طعم، عطر، رنگ و خواص ارزشمند و دلچسبی دارند که با افزوده شدن به غذا می توانند؛ به راحتی تمامی این ویژگی ها را به غذای مورد نظر بخشیده و غذایی خوشمزه و خوش بو را به روی میز بیاورند. به همین خاطر هم همیشه برای نگهداری هرچه با دقت ادویه جات تاکید می شود تا خواص و عطر آن از بین نرود. جا ادویه ای یکی از راهکارهای همیشگی در این خصوص می باشد که در این مطلب شما را با چند روش ساخت جا ادویه ای آشنا خواهیم نمود.

آشنایی با شیوه های ساخت جا ادویه ای

ساخت جا ادویه ای به ۳ روش

جا ادویه ای می تواند دو بار معنایی داشته باشد، شلف و قفسه هایی که برای قرار گرفتن و نگهداری ظروف ادویه به کار گرفته می شود، و دیگر اینکه خود شیشه و ظرف های درب داری که ادویه جات در آن قرار می گیرد. اغلب به دلیل کم بودن فضا در کابینت ها و دیگر نقاط آشپزخانه، بهتر است به جای استفاده از ظروف بزرگ و یا شلف و قفسه هایی که جای زیادی را اشغال می کنند، به سراغ جا ادویه هایی کوچک و کاربردی تر بروید. جالب تر اینکه می توانید این کار را می توانید به راحتی در منزل با ساخت جا ادویه ای انجام دهید. برای آشنایی با چند ایده و روش همراه آرگا باشید.

وسایل مورد نیاز

  • اسپری رنگ
  • خمیر فیمو (رنگ های گوناگون)
  • روبان قرمز
  • طرح با شکل دلخواه

مراحل ساخت

ابتدا شیشه ای با اندازه و شکل دلخواه انتخاب کنید. سپس دورتادور آن را با خمیر فیموی سفید رنگ بپوشانید، قبل از پوشاندن با خمیر فیمو، جسمی مکعبی شکل در قسمت بالا و در دو سمت شیشه قرار دهید تا محل پنجره بدون خمیر فیمو مشخص باقی بماند.

سپس با استفاده از خمیر فیمو به رنگ قهوه ای، درب منزل خود را بر روی خمیر فیموی سفید شکل دهید. محل مشخص شده ی پنجره ها را نیز با استفاده از خمیر فیمو قهوه ای بپوشانید(مطابق تصویر).

حالا نوبت کار کردن با خمیر فیموی سبز رنگ می باشد، با استفاده از خمیر فیموی سبز کمرنگ، سبزه هایی را در پایین شیشه شکل دهید. همچنین با خمیر فیموی سبز کمرنگ و پر رنگ در قسمت پایین آن سبزه هایی را بسازید(می توانید از تصویر کمک بگیرید).

حالا نوبت به تزیین درب شیشه است، برای این منظور می توانید با استفاده از خمیر فیموی قرمز، تمامی سطح آن را بپوشانید. در نهایت با خمیر فیموی سفید رنگ، دایره هایی کوچک و بزرگ ساخته و بر روی آن بچسبانید. همچنین می توانید محل قرار گرفتن دایره ها را خالی کنید و درون قسمت های خالی جای دهید.

  •  آرون گروپس

درب را بر روی شیشه بگذارید و روبان را دور درب پیچانده و گره بزنید. به همین سادگی ساختن جا ادویه ای خود را به پایان رساندید.

آموزش ساخت جا ادویه ای

وسایل مورد نیاز

  • تعدادی لوله آزمایش
  • در چوب پنبه ای
  • تعدادی برچسب

مراحل ساخت (روش دوم)

در مرحله ی اول تعدادی شیشه آزمایش را آماده و جمع آوری کنید. تعدادی نیز در چوب پنبه ای آماده کنید.

بعد با استفاده از کاغذ یک قیف بسازید و داخل لوله آزمایش قرار دهید؛ ادویه ها را با کمک آن داخل شیشه ریخته و درب چوب پنبه ای را بر روی آن قرار دهید.

این عمل را برای تمامی لوله ها و ادویه ها انجام دهید، در نهایت اسم هر یک از ادویه ها را بر روی آن بنویسید و بر روی لوله شیشه ای بچسبانید.

آشنایی با روش های ساختن جا ادویه ای

درست کردن جا ادویه ای برای خوش سلیقه ها

وسایل مورد نیاز

  • شیشه ادویه با شکل و سایز مدنظر
  • سیم چین
  • قلاب دیواری
  • سیم باریک

مراحل ساخت (روش سوم)

ابتدا سیم جهت آویزان نمودن شیشه را معین و به گرد دهانه آن، به شکل حلقه ای بپیچانید.

در صورت تمایل در شیشه را با رنگ کردن؛ و همچنین با کمک روبان، و یا … تزیین کنید. ادویه مورد نظر را درون شیشه ریخته و درب را بر روی آن قرار دهید. این عمل را برای هر تعداد شیشه ادویه که می خواهید انجام داده و در نهایت به مکان مورد نظر بیاویزید.

آموزش ساخت جا ادویه ای   آموزش ساختن جا ادویه ای کاربردی

امیدواریم از آموزش روش های ارائه شده برای ساختن جا ادویه ای مورد توجه واقع شده و کاربردی باشد. بکارگیری از فضای موجود پایین کابینت ها جهت جا ادویه ای، و همچنین ساخت تقسیم کننده کشو می تواند به عنوان جا ادویه ای یکی دیگر از ایده هایی است که می توانید به کار ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *