دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایده های جالب ساخت تقسیم کننده کشو

  • محدثه خاکشور
  • ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش ساخت تقسیم کننده کشو را به دو روش ساده و جالب برای شما کدبانوهای عزیز و خوش سلیقه به بند کشیده ایم، همچنین گالری شیک و کاربردی زیبایی از این تقسیم کننده ها را مشاهده می کنید.

داشتن یک چیدمان منظم و مرتب قطعا یکی از دغدغه های مورد توجه و اساسی افراد به ویژه زنان می باشد، در رابطه با نظم در منزل، و خانه داری کدبانوها برای رسیدن به این هدف پیشقدم می گردند که برای این منظور با تکیه به هنر و سلیفه ای خود و همچنین کمی چاشنی خلاقیت با روش های مختلفی زیبایی و انضباط را به خانه می بخشند، یکی از این ایده و روش ها خرید یا ساخت تقسیم کننده کشو می باشد.

برخی از وسایل وجود دارند که انسان ها برای راحتی و آسایش بیشتر می سازند، گروهی از این لوازم به ساده ترین روش ها و حتی در منزل نیز قابل ساخته شدن هستند، در این مطلب به یکی از وسیله های ساده اما در عین پرکاربرد و جالب اشاره خواهیم کرد که انواع متفاوتی از آنها در بازار به صورت آماده وجود دارد و هم می توان به روشی ساده می توان تهیه نمود، ساخت تقسیم کننده کشو در این مطلب به دو روش آموزش داده می شود؛ پس همراه آرگا باشید.

آموزش ساخت تقسیم کننده کشو با استفاده از هنر و خلاقیت

دو روش درست کردن تقسیم کننده با نمد و کارتن

ویژگی های تقسیم کننده ی کشو

در مورد تقسیم کننده های کشو باید به برخی موارد از جمله: جنس، آسان بودن نصب، تعداد خشاب، و تغییر پذیری در اندازه توجه کنید که همه ی این موارد نیز بر اساس نوع لوازمی که در آن جای می گیرد انتخاب می شود، مثلا تقسیم کننده کشو برای لباس با تقسیم کننده ی کشو لوازم التحریر و وسایل آشپزخانه متفاوت می باشد. با استفاده از این تقسیم کننده ها به راحتی از ریخت و پاش و بی نظمی جلوگیری کرده و به سادگی به وسایل دسترسی پیدا می کنیم؛ این تقسیم کننده ها برای انواع پوشاک جوراب، سال، روسری، لباس زیر، وسایل آشپزخانه مانند ظروف ادویه، قاشق، چنگال، کارد و …. و لوازم التحریر و ….. مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش ساختن تقسیم کننده کشو و دراور

آموزش ساخت تقسیم کننده کشو برای نظم بخشیدن به وسایل

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ساخت قسمت کننده کشو و دراور با کارتن و مقوا

آموزش ساخت تقسیم کننده ی کشو

وسایل مورد نیاز

  • کارتن مقوایی
  • کاغذ کادو
  • مداد
  • خط کش
  • تیغ موکت بری

روش اول: با کارتن مقوایی

در نخستین مرحله و برای شروع قسمت داخلی کشو (طول و عرض)  را اندازه گیری نمایید، پس از آن بر روی مقوا تعدادی مستطیل به ابعاد اندازه گیری شده بکشید؛ ارتفاع آن نیز باید ۱ سانتی متر از بلندی ۰ارتفاع) کشو کوتاهتر باشد, این کوتاه بودن به این دلیل است که موقع باز و بستن با مشکلی پیش نیاید.

مستطیل های رسم شده را به وسیله ی تیغ موکت بری ببرید؛ حالا نوبت به اندازه خشاب ها برای تقسیم بندی کشو می رسد که بر اساس وسایلی که قرار است در آن جای بگیرد، مشخص می شود؛ هر کدام از این خشاب ها باید نیم ملی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند که بعد از آن نیم میلی مترها را تا ۲ سناتی متر مانده به قسمت پایانی ارتفاع مستطیل به وسیله ی تیغ موکت بری شیارهایی به وجود بیاورید.

آموزش ساختن تقسیم کننده کشو برای تمامی سلیقه ها

سپس در این مرحله خشاب ها را نخست افقی شکل در طول کشو  بگذارید و پس از آن خشاب های عمودی شکل را درون شیارهای پیشین قفل نمایید، به همین سادگی تقسیم بندی کشوی خود را انجام داده اید.

آموزش ساخت تقسیم کننده کشو با نمد و کاغذ و مقوا

2 روش ساخت قسمت کننده کشو با نمد و مقوا

آموزش ساخت بخش کننده کشو با ایده های مختلف و خلاقانه

 

 

روش دوم : با نمد

برای ساخت هر کدام از ردیف های تقسیم بندی به دو لایه نمد احتیاج داریم، خوب در حال حاضر برای این تقسیم کننده احتیاج به ۲ ردیف دارا می باشیم که متشکل از ۴ لایه نمد مستطیلی خواهد بود، به عنوان مثال اندازه های طول و عرض را ۳ در ۱۰ می توان در نظر گرفت و پس از علامت زدن بر روی نمد آن را برش بزنید, توجه داشته باشید که این اندازه ها می تواند متغیر باشد.

۲ لایه های نمد را از بخش میانی به یکدیگر می چسبانیم، پس از متصل کردن بخش میانی ۲ سر لایه را از هر ۲ طرف به یکدیگر چسبانده، متصل می کنیم.

سپس در این مرحله نمدهایی را که به یکدیگر چسبانده و مجددا یکی در وسط به یکدیگر می چسبانیم، به همین راحتی تقسیم کننده ی زیبا و کاربردی شما با نمد آماده شد.

آموزش ساخت تقسیم کننده کشو با نمد به روشی آسان

همچنین می توانید مستطیل و مربع هایی را در اندازه های مختلف از پارچه یا نمد آماده کنید و برای تقسیم بندی کشو و نظم بخشیدن وسایل مختلف مورد استفاده نمایید.

آموزش درست کردن قسمت کننده های کشو با استفاده از کارتن و نمد

آموزش 2 روش خوش سلیقه ای و خلاقانه درست کردن تقسیم کننده کشو

علاوه بر این دو روش ایده ی استفاده از ظرف ها و سینی های بدون رنگ اکریلیک برای نظم بخشیدن به کشو و دراور جالب می باشد.

آموزش ساخت تقسیم کننده کشو و دارور با نمد و مقوا و پارچه

آموزش ساختن تقسیم کننده کشو برای پوشاک و وسایل آشپزخانه

آموزش ساخت بخش کننده کشو با ابعاده مختلف

آموزش ساختن تقسیم کننده کشو با ایده های نو و جذاب

روش های ساخت قسمت کننده ی کشو برای وسایل آشپزخانه و پوشاک

آموزش ساخت تقسیم کننده کشو برای لباس زیر و جوراب و شال و روسری و...

 

در این مطلب ساخت تقسیم کننده کشو را با استفاده از دو روش ساده و جالب آموزش داده ایم که می توانید با توجه به آنها در منزل تقسیم کننده های شیک و کاربردی را برای نظم بخشیدن به وسایل خود بسازید و همچنین برای آشنایی بیشتر با مطالب بخش هنر در خانه از جمله آموزش ساخت گل با دستمال کاغذی، ساخت کاکتوس نمدی، تزیین آشپزخانه با نمد، دوخت دستگیره یخچال نمدی بر روی آن کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *