دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص چز کوهی (گلپوره) و مزایای مصرف دمنوش آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰
  • ۰

چز کوهی یکی از گیاهان پر خاصیتی می باشد که می تواند برای مشکلات مختلفی به کمک شما بیاید. در ادامه شما را با این گیاه و خواص آن آشنا خواهیم کرد.

خواص چز کوهی برای بیماری های زیادی مفید بوده و می تواند از بروز حالت های بد در فرد بیماری پیشگیری کند. در ادامه شما را با این گیاه و هر آن چه که باید در مورد آن بدانید آشنا خواهیم کرد.

خواص چز کوهی

معرفی خواص چز کوهی

قبل از این که به بررسی این گیاه بپردازیم شما را با خود این گیاه و ویژگی های ظاهری آن آشنا خواهیم کرد. در واقع چز کوهی یکی از گیاهانی می باشد که علفی و پایا بوده و ارتفاعی حدودا ۱۰ الی ۳۰ سانتی متر دارد. این گیاه دارای شکلی پنبه ای و سفید می باشد و معمولا در نواحی سنگی و ماسه زارها می روید. برگ های این گیاه دراز و پوشیده از کرک های پنبه ای می باشند و گل های این گیاه کوهی در چند رنگ مختلف دیده می شوند. زمان گلدهی این گیاه با توجه به محیطی که روییده است بسیار متفاوت است اما زمان اصلی آن ها بین خرداد و مرداد ماه است. این گیاه کوهی به دلیل وجود نوش ها زنبور های عسل را به سمت خود جذب می کند و گرده افشانی آن ها را افزایش می هد.

ضد تشنج

چز کوهی یکی از داروهایی می باشد که برای کاهش حملات تشنجی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع نوشیدن دمنوش این گیاه به افرادی که تشنج را تجربه کرده اند کمک می کند تا مدت ها دیگر آن را تجربه نکنند.

افزایش انرژی

چز کوهی یکی از معدود گیاهان کوهی می باشد که می تواند با افزایش انرژی بدن شما را قوی تر کرده و در نهایت منجر به بهبود سیستم ایمنی شما خواهد شد. و ضعف های ناشی از آن را به راحتی از بین می برد.

درمان درد

یکی دیگر از خواص چز های کوهی این است که می توانند درد های بدنی را تسکین دهند. مهم ترین دردهایی که با این گیاه بهبود می یابند سردرد می باشد.

  •  آرون گروپس

درمان درد با چز کوهی

درد در ناحیه سینه

یکی دیگر از استفاده هایی که بین ایرانی ها و هندی ها مشترک می باشد استفاده از چز کوهی برای رفع درد در ناحیه قلب و سینه می باشد. این گیاه می تواند درد های ناشی از مشکلات قلبی را تسکین داده و کیفیت زندگی فرد را بهبود بخشد.

بهبود سرماخوردگی

یکی از انواع کارهایی که می توانید با استفاده از این گیاه انجام دهید این است که زمان سرماخوردگی از آن استفاده کنید. این گیاه دارای خواص ضد میکروبی بوده و می تواند مجاری تنفسی شما را صاف کرده و از بروز بیماری های شدید تر پیشگیری خواهد کرد.

درمان ناراحتی های گوارشی

گلپوره یکی از داروهایی می باشد که مردم بسیار زیادی اعتقاد دارند که با استفاده از آن می توانند مشکلات گوارشی و سوء هاضمه خود را رفع کنند.

ممنوعیت مصرفی

همانطور که می دانید هر گیاهی دارای یک سری از ممنوعیت های خاصی می باشد و برخی از افراد نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کنند. ممنوعیت گلپوره نیز برای افراد باردار، شیرده و کودکان زیر ۴ سال می باشد و سایر افراد می توانند از این گیاه استفاده کنند. البته افرادی که دچار مسمومیت های کبدی هستند نیز باید این گیاه را با احتیاط استفاده کنند.

منمنوعیت مصرفی چز کوهی

استفاده از چز کوهی

گلپوره را می توانید با روش های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. در واقع یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید از این گیاه کوهی و خواص آن کمک بگیرید استفاده از دمنوش گلپوره می باشد. گلپوره برای کاهش قند خون نیز مفید است. این گیاه را می توانید به همراه سوسنبر و نعناع مورد استفاده قرار دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *