دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با همسر کینه ای چطور برخورد کنم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

اصول برخورد با همسر کینه ای بسیار متفاوت می باشد و شما می توانید با استفاده از روش های مختلفی این فرد را نسبت به خود خوش بین تر کرده و زندگی خود را بهبود بخشید.

دانستن روش های درست برخورد با همسر کینه ای به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر با آن ها کنار آمده و بتوانید افسار زندگی را به دست بگیرد. در ادامه شما را با ویژگی های این افراد و نحوه درست رفتار با آن ها آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های مهم همسر کینه ای

ویژگی ها و برخورد با همسر کینه ای

یکی از کار هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین برخورد را با همسر کینه ای خود داشته باشید شناخت حالات و رفتار های او می باشد. ابتدا شما را با ویژگی های افراد کینه ای آشنا می کنیم و سپس روش های برخورد با آن ها را برایتان شرح می دهیم.

ویژگی های افراد کینه ای

افراد کینه ای دارای ۱۰ ویژگی هستند که شما می توانید به راحتی آن ها را از روی ویژگی هایی که دارند شناسایی کنید. ویژگی های بارزی که برای این افراد در نظر گرفته شده است را برایتان یک به یک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نبخشیدن و فراموش نکردن

افراد کینه ای نه شما را می بخشند و نه می توانند مشکل پیش آمده را فراموش کنند بنابراین هر از چند گاهی در میان صحبت هایشان می توانید متوجه این کینه ها شده و این احساس را به شما خواهند داد که هنوز بخشیده نشده اید.

درس نگرفتن از گذشته ها

افرادی که کینه دوز هستند نمی توانند از گذشته های خود درس بگیرند و بیش تر اتفاقات را درون افکار خود نگه داری می کنند و سعی می کنند با استفاده از خود خوری کردن زندگی خود را به پیش ببرند.

  •  آرون گروپس

به خود مغرور بودن

یکی دیگر از ویژگی های بارز افراد کینه توز این است که بیش از حد به خود مغرور هستند. این افراد فکر می کنند تمامی کار های خودشان درست می باشد و دیگران مدام در حال اشتباه کردن هستند.

همسر کینه ای غرور بیش از حد دارد.

نداشتن حد وسط

این افراد نمی توانند میانه چیزی را بگیرند بنابراین یا با شما دوست بوده و یا دشمن هستند. در واقع این افراد یا سفید را انتخاب می کنند یا سیاه و هیچ وقت نمی توانید از آن ها توقع میانه روی را داشته باشید.

افتخار به خود

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که این افراد را مشهور کرده است این است که به خود افتخار می کنند. این افراد دوست دارند بیش تر از قبل به کار های خود بها بدهند و زمانی که مورد انتقاد قرار می گیرند سعی می کنند خود را فردی قوی و با هوش جلوه بدهند و این کار آن ها یک ضعف بسیار بزرگ به حساب می آید.

کنترل گری بالا

افرادی که کینه به دل می گیرند دوست دارند بر همه چیز مسلط باشند و سعی می کنند دیگران را کنترل کنند تا باب میل آن ها عمل کرده و آن ها را از خود راضی نگه دارند.

آزرده شدن

افرادی که کینه دوز هستند بی تر از دیگران آزرده می شوند و هر بحثی را به خود می گیرند. در نظر داشته باشید که حتی اگر مشکلی از سمت شما پیش نیاید باز هم موضوعی برای آزرده شدن پیدا خواهند کرد. یادتان باشد که کینه به دل گرفتن قبل از هر چیزی برای خود فرد مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می کند و همین مشکلات می توانند او را افسرده و غمگین کنند.

نحوه برخورد درست با فرد کینه ای

برخورد با همسر کینه ای

اگر شما نیز همسری دارید که این ویژگی ها را دارد باید سعی کنید رفتار های مناسبی را در پیش بگیرید تا بتوانید زندگی خود را سامان دهید. در ادامه رفتار های متناسب با این افراد را برایتان بررسی خواهیم کرد.

عذر خواهی کردن

یکی از رفتار هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید این است که اگر اشتباهی کردید باید عذر خواهی کنید. در واقع گردن گرفتن اشتباه شما باعث می شود که اعتماد همسرتان به شما افزایش پیدا کرده و سعی می کند نسبت به شما کینه ای به دل نگیرد. بهتر است بی دلیل عذر خواهی نکنید و اگر واقعا فکر می کنید که اشتباهی از شما سر زده است باید این کار را انجام دهید در غیر این صورت توقع همسر شما بیشتر خواهد شد و شما باید بابت کار هایی که نکرده اید و یا حق با شما بوده است نیز عذر خواهی کنید.

حرف زدن

بعد از این که عذر خواهی کردید باید به دنبال راهی باشید تا بتوانید همه چیز هایی که برای همسرتان سوء تفاهم شده است را از بین ببرید. در نظر داشته باشید که بهترین راه حل برای حل سوء تفاهم های پیش آمده حرف زدن می باشد. در واقع با حرف زدن می توانید راهی برای بهتر کردن وضعیت پیش آمده پیدا کرده و از بروز اختلافات بزرگ تر پیشگیری کنید.

عذر خواهی کردن اولین قدم برای کاهش کینه بین زوجین است.

پذیرفتن

یادتان باشد که شما نیز نباید بی دلیل از زیر بار مسئولیت کاری که کرده اید شانه خالی کنید. باید بتوانید اوضاع خود را بهبود بخشید و با پذیرفتن سعی کنید رفتار خود را بررسی کرده و نگاه واقع بینانه تری نسبت به اوضاع داشته باشید.

پیدا کردن دلیل

یادتان باشد که هر فرد کینه ای به دلایل بسیار زیادی به این مشکل دچار شده است و گاها خودش نیز نمی تواند دلیل واقعی این کارش را پیدا کند. هر فردی که کینه به دل می گیرد بیش تر از دیگران عذاب می کشد زیرا تمامی کار هایی که دیگران کرده اند را برای خودش تکرار می کند و سعی می کند آن ها را به دست فراموشی ندهد و همین کار منجر به ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای او خواهد شد.

رها کردن مسئله

برای برخورد با همسر کینه ای بعد از این که عذر خواهی کردید و دلیل آوردید بهتر است مشکل را رها کنید و به او اجازه دهید مدتی را در خلوت خود بگذراند. اگر شما بر روی بخشش خود پافشاری کنید فرد کینه ای بد تر خواهد شد و فکر می کند حالا که حق با او می باشد پس می تواند هر کاری که دوست دارد انجام دهد ولی زمانی که شما مسئله را رها می کنید او نیز در می یابد که باید کمی نسبت به شما رفتار بهتری داشته باشد و مسئله ایجاد شده را به دست فراموشی می سپارد.

برخورد با همسر کینه ای

کنار گذاشتن

همه ما می دانیم که زندگی با فرد کینه ای بسیار سخت است و اگر نتوانید با روش های گفته شده این کینه ها را از میان خود و همسرتان بردارید می توانید به جدایی فکر کنید. در واقع زمانی می توانید این کار را انجام دهید که امید خود را برای بهبود دادن به رابطه تان از دست داده اید و دیگر توانایی تحمل این فرد را در زندگی خود ندارید ولی بهتر است قبل از این که به طلاق و جدایی فکر کنید یک بار دیگر برای نگه داشتن رابطه ای که دارید تلاش کرده و سعی کنید به مداوای همسر زورگو و کینه ای خود بپردازید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *