دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص عسل گون در بهبود حافظه و درمان مشکلات دیابتی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

خواص عسل گون را در این مطلب برایتان بیان می کنیم. در واقع این عسل می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی پوست بگذارد و از پیری زودرس تا حدودی پیشگیری خواهد کرد.

خواص عسل گون بسیار زیاد می باشد و شما می توانید با استفاده از این نوع عسل بیماری های بسیار زیادی از جمله بیماری های گوارشی خود را درمان کنید. این نوع عسل برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند بسیار مناسب می باشد و می تواند از بروز مشکلاتی که در اثر قند خون بالا ایجاد می شود پیشگیری کند. در ادامه شما را با این عسل و خاصیت های فراوان آن آشنا خواهیم کرد.

خواص عسل گون

معرفی خواص عسل گون

گیاه گون در جهان حدودا بیش از ۳۰۰۰ گونه دارد که تنها ۵۰۰ نوع آن در آمریکا یافت می شود و بقیه آن ها در سایر قاره ها پراکنده می باشند. این گیاه حدودا ۱۰ درصد از گیاهان کل ایران را تشکیل می دهد و حدودا ۶۲۰ گونه انحصار ایران می باشد و این گونه ها در هیچ جای دیگری یافت نمی شوند. در ادامه خاصیت های این نوع عسل را برایتان بیان خواهیم کرد.

بهبود اختلالات خواب

مطالعات بسیار گسترده ای بر روی عسل ها با شهد های مختلف انجام شده است و افراد بسیار زیادی هستند که اعتقاد دارند این عسل می تواند از بروز بی خوابی ها و سایر اختلالات خواب پیشگیری کرده و در نهایت می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. این عسل مانند سایرین می تواند به بالا تر رفتن میزان انسولین کمک کرده و در نتیجه از بروز استرس و اضطراب پیشگیری می کند.

بهبود کم خونی

کم خونی معمولا برای افرادی مشکل ایجاد می کند که دارو های خود را مصرف نکرده و یا از خوردن مواد غذایی مفید پرهیز می کنند. امروزه افراد بسیار زیادی هستند که دچار این عارضه می باشند زیرا رژیم غذایی تغییر کرده است و با وارد شدن فست فودها و غذا های بی ارزش به رژیم غذایی مشکلات بسیاری را در بدن ایجاد خواهد کرد. البته علاوه بر این عسل شما می توانید برای بهبود مشکلات خونی خود از عسل مرکبات نیز استفاده کنید که تاثیر بسیار زیادی بر روی درمان کم خونی دارد.

بهبود کم خونی با عسل گون

  •  آرون گروپس

بهبود گرفتگی صدا

با سرد شدن هوا ممکن است بسیاری از افراد گرفتگی صدا، مشکلات سینه و حنجره پیدا کنند که می توانند با عسل گون آن را از بین ببرند و مانند سایر فصل ها بی مشکل باشند. استفاده از عسل گون نه تنها برای بهبود صدا خوب است بلکه می تواند از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا نیز پیشگیری کند.

بهبود زخم های داخلی

یکی از زخم های دردناکی که ممکن است به دلایل مختلفی برای شما ایجاد شده باشد زخم های مرتبط با حلق و ریه است. این زخم ها مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد خواهند کرد ولی شما می توانید  با استفاده مداوم از این عسل تمامی آن ها را در کم ترین زمان ممکن درمان کرده و زخم های خود را بهبود بخشید.

بهبود حافظه

عسل گون دارای ویتامین B  و استیل کولین می باشد. این مواد برای بهبود حافظه و پیشگیری از آلزایمر بسیار خوب است و می تواند تا حدودی جلوی این بیماری ها را بگیرد. استفاده از این عسل علاوه بر این که می تواند منجر به تقویت حافظه شود می تواند با تولید ملاتونین از بروز خستگی ذهنی پیشگیری خواهد کرد.

فواید عسل گون

سلامت قلب

قلب یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان می باشد و بروز هر بیماری در آن می تواند کل زندگی فرد را تحت شعاع قرار بدهد. انرژی این اندام از طریق سوختن گلوکز تامین می شود و عسل گون بهترین ماده برای تامین این انرژی می باشد و تقریبا می توان گفت ضرری برای بدن شما ندارد.

تاخیر در پیری

اگر نگران پیر شدن پوست خود هستید به شما توصیه می کنیم از عسل گون استفاده کنید. این عسل دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی بوده و می تواند از بروز پیری زودرس پیشگیری کند و با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. اگر دوست دارید پیری خود را به تاخیر بیندازید باید به صورت مداوم از این عسل استفاده کنید.

بهبود مشکلات دیابتی ها

افراد دیابتی معمولا از خوردن قند و شکر منع می شوند. یکی از خواص عسل گون این است که می تواند نسبت به قند های معمولی میزان بسیار کم تری قند خون را افزایش دهید. در واقع زمانی که از این عسل استفاده می کنید حدودا ۱۰ برابر کم تر قند به بدن می رسانید و همین امر ساده منجر می شود که قند خون در تعادل بماند و مشکل دیگری برای این افراد ایجاد نشود.

پیشگیری از سرطان با عسل گون

کنترل و پیشگیری از سرطان

عسل گون تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد سلول های سرطانی دارد و می تواند آن ها را مهار کند و همچنین ویروس ها و باکتری هایی که منجر به ایجاد این مشکلات می شوند را نیز از بین می برد.

بهبود مشکلات سینوزیتی

افرادی که سینوزیت دارند معمولا در فصل پاییز و زمستان مشکل بسیار زیادی دارند و دائما سردرد هستند. اگر بتوانید سه بار در روز از عسل گون استفاده کنید می توانید از شر تمام مشکلات سینوزیت در امان باشید.

بهبود هضم غذا

افرادی که مشکلات سوء هاضمه دارند و نمی توانند غذا را به خوبی هضم کنند بهتر است استفاده از  خواص عسل گون بهره مند گردند. در واقع استفاده از این عسل به شما کمک می کند تا بتوانید این غذا را به راحتی هضم کنید و اگر قبل از خواب از آن استفاده کنید میزان تاثیر گذاری آن دو چندان خواهد شد.

خواص عسل گون

تقویت روده ها

این عسل دارای پروبیوتیک و ترکیبات ضد التهابی می باشد و می تواند به حرکات روده ای کمک کند و آن ها را بهبود بخشد. این عسل معمولا برای افرادی تجویز خواهد شد که از مشکلات روده ای رنج می برند.

تاثیرات کلی عسل گون بر سلامتی

عسل گون خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد از این رو به شما توصیه می کنیم اگر می توانید و نسبت به این ماده حساسیت ندارید حتما از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. تاثیرات دیگری که این عسل بر روی بدن دارد عبارت است از :

  • بهبود بیماری های کلیوی
  • درمان مشکلات گوارشی
  • کاهش خستگی
  • مراقبت کننده کبد
  • بهبود درد در مفصل ها
  • بهبود مشکلات مغز و استخوان
  • ضد تشنج
  • بهبود آلرژی های فصلی
  • درمان استرس بیش از حد
  • تقویت سیستم ایمنی

نکته : اگر به عسل و یا گیاه گون حساسیت دارید بهتر است از خوردن این عسل به طور کامل بپرهیزید زیرا ممکن است بدن شما دچار واکنش های شدید آلرژیکی شود.

خاصیت ضد التهابی عسل گون

عسل ها با هر شهدی که تهیه شده باشند خاصیت های مختلفی برای بدن دارند بنابراین نمی توان گفت خواص عسل گون هم شبیه به خواص دیگر عسل ها می باشد. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعات بیش تری درباره انواع عسل هایی که با شهد های مختلف تهیه می شوند مانند عسل مانوکا، عسل اکالیپتوس و عسل طبیعی مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *