دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اگر بی احساسی نسبت به همسر آزارتان می دهد، بخوانید!

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با بی احساسی نسبت به همسر آشنا می کنیم و عواقب جبران نا پذیر این مشکل را برایتان بیان خواهیم کرد تا بتوانید هر چه سریع تر جلوی آن را بگیرد.

بی احساسی نسبت به همسر یکی از مشکلاتی می باشد که در جوامع امروزی به وفور یافت می شود. در واقع در این مشکلات بیش تر زوج ها مقصر هستند که نمی توانند با یک دیگر حرف بزنند و احساس خود را بیان کنند. در ادامه این مطلب را بررسی می کنیم و روش هایی را به شما پیشنهاد می دهیم تا بتوانید از بروز مشکلات جدی تر مانند طلاق پیشگیری کنید.

بی احساسی نسبت به همسر

بی احساسی نسبت به همسر

توجه و محبت در زندگی یکی از مهم ترین نیاز هایی می باشد که نباید آن ها را نادیده بگیرد. در واقع اهمیت دادن به همسر و زندگی می تواند باعث بهبود زندگی شما شود و مشکلات را از سر راه شما بردارد و زندگی سرشار از عشق را برایتان به همراه داشته باشد. یک سری نشانه ها وجود دارد که اگر آن ها را در همسر خود دیدید باید بیش تر برای او زمان بگذارید و سعی کنید زندگی خود را حفظ کنید. این نشانه ها عبارت اند از :

  • کاهش صمیمیت
  • کاهش ارتباط های مفید
  • افزایش دروغ گویی
  • کاهش رابطه زناشویی

علت های بی احساسی

یک سری از دلایل وجود دارد که همسر شما را نسبت به شما بی توجه خواهد کرد. بهتر است این نشانه ها را بشناسید تا بتوانید بدون گیج شدن بهترین راه را برای رهایی از این مشکل پیدا کنید. بی مهری همسر می تواند بر روی اعتماد به نفس و عزت نفس شما تاثیرات منفی بگذارد بنابراین بهتر است قبل از این که آثار مخرب تری برای زندگی تان به دنبال داشته باشد با دلایل این مشکل آشنا شوید.

علل بی احساسی زوجین

کاهش علاقه

اگر متوجه شدید که همسر شما علاقه ای به شما نشان نمی دهد باید کمی بیش تر نگران باشید زیرا این فرد گامی بسیار مهم به سمت زندگی مجردی برداشته است. نشانه های همسری که علاقه خود را از دست داده است عبارت از :

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • اهمیت ندادن به خواسته های شما
  • کاهش توجه
  • اهمیت ندادن به حضور شما
  • توجه نکردن به نیاز هایتان

حواس پرتی

زندگی های امروزی کمی پرمشغله شده است و ممکن است که زوج ها نتوانند آن طور که باید به یک دیگر ابراز علاقه کنند بنابراین این سوء تفاهم برایشان ایجاد می شود که همسرشان نسبت به آن ها بی اعتنا شده است. قبل از این که نسبت به بی احساس شدن همسرتان قضاوت کنید بهتر است کمی از مشکلات او را نیز ببینید شاید در این زندگی چیز های دیگری هم هست که از نظر فکری او را تحت فشار قرار داده است.

رفتار تقابلی

یکی دیگر از مشکلاتی که منجر به بی احساسی نسبت به همسر می شود این است که شما نسبت به همسر خود بی توجهی می کنید و او نیز متقابلا این کار را تکرار می کند. بهتر است کمی بیش تر برای همسر خود وقت بگذارید و اگر نیاز به توجه بیش تر دارید بهتر است این کار را انجام دهید تا او نیز برایتان وقت بیش تری بگذارد.

مشکلات ارتباطی و دور شدن همسران از یکدیگر

وجود مشکلات ارتباطی

اگر رابطه سالمی نداشته باشید و نتوانید تعادل را در آن رعایت کنید همسرتان نسبت به شما بی توجه  خواهد شد. بهتر است رابطه خود را در یک سطح نگه ندارید و سعی کنید فراز و نشیب های آن را بپذیرید و دعوا هایی که ایجاد می شود را بیش از حد کش ندهید تا توجه همسرتان نسبت به رابطه ای که دارید تغییر نکند.

داشتن اولویت های دیگر

اگر دوستان شما اولویت های زندگی تان باشند همسر شما نسبت به رابطه ای که دارید سرد تر خواهد شد. در واقع یکی از اصلی ترین علل های بی احساسی نسبت به همسر دوستان و روابط نا متعارف داشتن آن ها می باشد. بهتر است برای گرم شدن روابط خود با همسر کمی از رابطه خود با دوستان را کاهش دهید و سعی کنید تمرکز خود را بیش تر بر روی همسر و زندگی تان بگذارید.

عیب گیری مداوم

اگر شما فردی هستید که دائما به همه چیز گیر می دهید باید شاهد بی احساسی همسرتان نسبت به خودتان باشید. در واقع ایراد گیری به صورت مداوم می تواند فرد را از رابطه دلسرد کرده و فرد برای بدست آوردن اعتماد به نفس خود سعی می کند به جدایی فکر کند و همین مورد به ظاهر ساده می تواند مشکلات بسیار زیادی را در پیش داشته باشد.

عیب گیری مداوم از یک دیگر می تواند علت روز شدن احساس ها شود.

خیانت کردن

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که می تواند منجر به ایجاد بی احساسی در بین زوجین شود خیانت می باشد. زمانی که نیاز های فرد در رابطه به طور کامل رفع نشود خیانت شکل می گیرد و فرد برای رفع نیاز های خود که بیش تر عاطفی می باشد دست به خیانت و برقراری روابط با دیگران می زند. خیانت افراد متاهل یکی از بد ترین خیانت هایی می باشد که با یک سری کلیشه ها و حرف های تکراری آغاز خواهد شد. بهتر است رفتار صحیح با خیانت همسر را یاد بگیرد تا بتوانید در زمان مناسب رفتار درستی از خود نشان بدهید.

برخورد با همسر بی احساس

یکی از اصلی ترین مواردی که باید نسبت به آن دقت بسیار زیادی نشان دهید رفتار خودتان است. بهتر است با روش هایی که در ادامه برایتان بیان می کنیم سعی کنید این مشکل را از بین برده و دوباره زندگی خوبی داشته باشید.

حرف زدن

گاهی با حرف زدن می توانید پیچیده ترین مشکلات را از بین ببرید. اگر فکر می کنید همسر شما نسبت به شما بی توجه شده است بهتر است با او حرف بزنید و علت را جویا شوید. شاید قضیه آن طور که شما فکر می کنید نباشد و داشتن ارتباط درست و موثر و بدون دعوا می تواند به تداوم ازدواج شما کمک کند.

بی احساسی نسبت به همسر

مهربانی کردن

بی تفاوت شدن همسرتان می تواند به این دلیل باشد که شما او را نا دیده می گیرید. اگر فکر می کنید که همسرتان نسبت به شما بی احساس شده است و دیگر آن توجه سابق وجود ندارد بهتر است کمی مهربان تر باشید و سعی کنید رفتار بهتری را در پیش بگیرید در غیر این صورت باید برای ادامه زندگی خود چاره ای دیگر بیندیشید.

فرصت دادن

بهتر است به رابطه خود زمان بدهید. اگر با بی تفاوتی و بی احساسی همسر خود مواجه شوید بهتر است کمی به آن ها زمان بدهید در واقع یک سری از گرفتاری ها و مشکلاتی وجود دارد که می تواند منجر به نادیده گرفتن همسر شود زیرا درگیری های فکری جای فکر کردن به هر چیز دیگری را می گیرد و اگر این مشکل ادامه دار شد بهتر است به دنبال راه چاره باشید.

دعوا نکردن

سعی کنید از بروز رفتاری های پرخاشگرانه پیشگیری کنید و جنگ و جدل به راه نیندازید. معمولا درگیری های ساده و لفظی می تواند به مشکلات بسیار سخت و لاینحلی تبدیل شود و حتی به طلاق بکشد. بهتر است برای پیشگیری از این مشکلات آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید رفتار بهتری از خود نشان بدهید.

تحلیل کردن موقعیت ها به رفه بی احساسی ها کمک می کند.

تحلیل کردن

اگر بتوانید شرایط را تحلیل کنید می توانید برخورد بهتری با همسر خود داشته باشید و زمانی که برخورد ها بهتر شود شما یک قدم جلو هستید و می توانید از خراب شدن زندگی تان پیشگیری کنید. یک فرد باهوش قبل از این که عکس العملی از خود نشان بدهد به عاقبت آن فکر می کند.

مثبت ماندن

زمانی که مشکلی در زندگی ایجاد می شود معمولا افراد سریعا منفی نگر می شوند و دوست دارند بد ترین اتفاقات را پیش بینی کنند. اگر با بی احساسی همسرتان رو به رو شدید بهتر است شما مثبت اندیش بمانید و سعی کنید انرژی های منفی را از خود دور کنید.

افزایش هیجان در زندگی

بهتر است سعی کنید با هدیه گرفتن و یا ترتیب دادن یک شام رمانتیک همسر خود را غافلگیر کنید و کمی به زندگی خود هیجان بدهید. در واقع این کار باعث می شود که همسر شما برای یافتن هیجان در زندگی خود به سمت افراد دیگر نرود و زندگی شما تداوم بسیار زیادی پیدا خواهد کرد.

بی احساسی نسبت به همسر

عواقب بی توجهی

عواقب بی احساسی نسبت به همسر بسیار زیاد می باشد و بهتر است قبل از این که این کار را انجام دهید به نتیجه آن فکر کنید. یادتان باشد که زندگی مشترک دارای اهداف مشخصی می باشد و اگر بتوانید صمیمیت لازم را ایجاد کنید دیگر نیازی به نگرانی در مورد بی توجهی های همسرتان و یا سرد شدن او نخواهید داشت. بی توجهی به همسر می تواند نشانه هایی را نیز با خود به همراه داشته باشد که در ادامه آن ها را برایتان بیان خواهیم کرد.

ناراحت و افسرده شدن

یکی از مهم ترین عواقبی که بی توجهی نسبت به همسر در پی خواهد داشت این است که همسر شما افسرده و ناراحت خواهد شد و دیگر مانند قبل شادی و نشاط ندارد. در واقع ناراحت شدن و احساس غم اولین احساساتی است که بعد از سرد شدن شما به سما همسرتان می رود و بهتر است قبل از این که کار به این نقطه برسد سعی کنید آن را رفع کنید.

کاهش اعتماد به نفس

معمولا افراد در زندگی خود اعتماد به نفس را از سمت همسر و افراد نزدیک زندگی خود کسب می کنند. زمانی که همسر فردی نسبت به او سرد و بی توجه می شود اعتماد به نفسی که تا کنون داشته است به یک باره فروکش می کند. این کاهش اعتماد به نفس می تواند تبعات بسیار بد تری در پی داشته باشد و حتی در بسیاری از موارد ممکن است افسردگی مزمن را ایجاد کند.

اعتماد به نفس افراد زمانی که به آن ها بی احسای می شود کاهش می یابد.

عقب نشینی کردن

یکی دیگر از پایان هایی که می توان برای سرد شدن همسر در نظر گرفت این است که طرف مقابل سعی می کند عقب نشینی کند. اهمیت ندادن و نادیده گرفتن دو طرفه خواهد شد و هر دو طرف برای رفع نیاز های عاطفی و گاها نیاز های جنسی خود به سمت دیگری می روند.

تمام شدن رابطه

اگر بی احساسی و بی تفاوتی در بین زوجین ادامه پیدا کند برای بهبود زندگی خود سعی می کنند یک دیگر را متقاعد کنند تا سریع تر از این زندگی رهایی یافته و با فرد دیگری زندگی جدیدی را شروع کنند.

بی توجهی از دیدگاه اسلام

همانطور که می دانید اسلام تاکید بسیار زیادی بر تداوم خانواده ها دارد و زمانی که بی توجهی از سمت هر طرف صورت بگیرد گناه نا بخشودنی به حساب می آید. در واقع این بی مهری ها می تواند تداوم خانواده را از بین ببرد بنابراین این کار از سمت اسلام نکوهش شده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *