دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه گز پسته ای خوشمزه و درجه یک

  • محدثه خاکشور
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

گز پسته ای یکی از گزهای خوش طعم و محبوب در میان گزها است. طرز تهیه گز پسته ای آسان بوده که در منزل نیز میسر و شدنی می باشد. برای خاطره سازی در یک عصرانه پاییزی و زمستانی گز پسته ای تهیه شده را همراه با چای میل کنید.

همیشه قرار نیست به اصفهان و همچنین کرمان و یزد سفر کنید تا یاد گزهای خوشمزه بیفتید. گاهی حتی با آوردن نام آن ها هم ممکن است گز در ذهن شما نقش بسته و دلتان یک گز خوشمزه بخواهد. هر وقت دلتان هوای یک گز خوشمزه کرد نه نیاز به سفر کردن است و نه نیاز به منتظر سوغات از سوی مسافری بودن. خودتان دست به کار شده و یک گز عالی آماده کنید. در این مطلب شما را با طرز تهیه گز پسته ای با طعمی لذیذ آشنا خواهیم کرد.

گز از جمله نوعی شیرینی به شمار می رود که به دو شکل آردی و ساده وجود دارد که در اغلب ترکیبات آن روغن، نشاسته، مغزها مانند بادام، پسته و …، مواد نگهدارنده طبیعی و شیمیایی به کار رفته است. به جای خریداری آن از فروشگاهها، پیشنهاد می کنیم خودتان در منزل آن را تهیه کنید. روش تهیه گز آردی اصفهان را در گذشته آموزش دادیم، این بار می خواهیم شما را با دستور تهیه گز پسته ای آشنا کنیم.

آشنایی با طرز پخت و آماده سازی گز پسته ای

مواد لازم

  • ۱ پیمانه آب
  • ۵ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱ قاشق سوپ خوری گلاب
  • ۲۵۰ گرم شکر
  • ۳۰۰ گرم بادکا
  • ۱۵۰ گرم مغز پسته

طرز تهیه گز پسته ای با طعمی ایده آل

در مرحله ی اول درون تابه و یا قابلمه ای آب و شکر را ریخته و بعد بر روی شعله بگذارید. شربت را به هم بزنید تا شکر به خوبی درون آب حل گردد.

سپس بادکا را به درون این ترکیب بیفزایید. با افزودن بادکا ترکیب درون ظرف پف می کند که برای سر نرفتن باید آن را به وسیله ی قاشقی چوبی به هم بزنید تا بافت آن کش پیدا کرده و شبیه آبنبات کشی گردد.

در مرحله ی بعد سفیده های تخم مرغ را درون همزن ریخته و به طور مرتب به هم بزنید تا ترکیبی سفت و یکنواخت به دست بیاید. بعد قدری از شربت(آب، شکر و بادکا) را درون یخ بریزید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چنانچه پس از افزودن شربت به درون آب یخ، شکننده شد مایه را از روی شعله بردارید و به طور پیوسته به وسیله ی قاشقی چوبی به هم بزنید. گلاب و همچنین ۲ قاشق از شربت را به سفیده های تخم مرغ بیفزایید.

سپس دوباره سفیده های تخم مرغ را به خوبی به هم بزنید، این کار را می توانید با استفاده از همزن انجام دهید. بعد سفیده های تخم مرغ را درون شربت ریخته و تقریبا ۱۰ دقیقه آن را به هم بزنید. ترکیب به دست آمده را بر روی شعله ی کمی بگذارید تا خنک نگردد(خنک بودن موجب خراب شدن گز می گردد).

در این مرحله دوباره به وسیله ی همزن ترکیب را به هم بزنید تا مقداری سفت گردد. سپس به وسیله ی قاشقی چوبی آن را شبیه هم زدن حلیم گندم؛ به هم می زنیم.

در حین هم زدن مغز پسته را نیز به آن بیفزایید و به هم زدن خود ادامه دهید تا چسبندگی خود را از دست بدهد. کمی از مواد گز را جدا کرده و مطابق سلیقه خود به آن شکل داده و مقداری بر روی آن آرد بپاشید. گزها را درون ظرفی مناسب بچینید و با وانیل و پودر پسته و یا … تزیین نمایید.

آشنایی با طرز تهیه گز پسته ای

از اینکه تا انتهای این مطلب مختص به آموزش طرز تهیه گز پسته ای همراه آرگا بودید، بی نهایت قدردان و متشکریم. امیدواریم این آموزش توانسته باشد توجه و پسند شما را به خود جلب نمایید. ضمن اینکه برای آموزش تهیه انواع شکلات می توانید کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *