دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تنظیم پی اچ پوست با این راهکارهای آسان

  • شقایق ایران دوست
  • ۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با تمامی نکاتی که به تنظیم پی اچ پوست کمک می کند آشنا کنیم. برای یافتن اطلاعات بیش تر بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

با توجه به محصولاتی که در طی روز از آن استفاده می کنید امکان بهم خوردن PH پوست وجود دارد. برای تنظیم پی اچ پوست باید یک سری کار هایی را انجام دهید که در ادامه تمامی آن ها را برایتان خواهیم کرد.

روش های تنظیم PH پوست

تنظیم پی اچ پوست

پی اچ همان غلظت یون های هیدروژن در هر چیزی می باشد. پوست انسان نیز دارای پی اچ می باشد. در واقع پوست سطح اسیدی دارد و زمانی که میکروب ها و چربی ها روی پوست قرار می گیرند نمی گذارد تا به پوست رسیده و منجر به آسیب های شدید پوستی شود. تنظیم پی اچ پوست یکی از کار هایی می باد که به سادگی امکان پذیر است و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. در ادامه تکنیک های مفید برای این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

حذف شوینده های قوی

اگر از صابون ها و مواد شوینده بسیار قوی برای شستن سطح پوست خود استفاده می کنید باید در نظر داشته باشید که باعث از بین رفتن تعادل PH پوست شده و مشکلات بسیار زیادی مانند جوش و آکنه را برایتان ایجاد می کند. البته در مواردی که این صابون ها و شوینده ها خیلی قوی تر باشند ممکن است دچار اگزمای پوستی نیز شوید و مشکلات پوستی دیگری نیز به همراه این بیماری برایتان ایجاد شود.

سرکه سیب و تنظیم پی اچ پوست

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین موادی می باشد که می تواند به تنظیم پی اچ سطح پوست شما کمک کند. بهتر است قبل از این که از آن استفاده کنید مقداری از سرکه را به نسبت ۱ به ۴ با آب رقیق کنید زیرا غلظت سرکه اصلا برای پوست خوب نیست و می تواند آسیب های بسیاری را با خود به همراه داشته باشد.

  •  آرون گروپس

استفاده از آبرسان

یادتان نرود که استفاده از انواع مرطوب کننده ها و آبرسان های مناسب پوستتان می تواند از بهم خوردن پی اچ پوست شما پیشگیری کند. در واقع هیدراته نگه داشتن پوست منجر به بازسازی لایه بسیار مهم روی پوست خواهد شد و از مشکلاتی که در اثر از بین رفتن حالت اسیدی پوست ایجاد می شود پیشگیری می کند.

استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب ها دارای مواد بسیار مفیدی برای پوست هستند که می توانید با استفاده از آن ها از بروز آسیب های شدید پوستی زمانی که زیر نور خورشید هستید پیشگیری کنید. جالب است بدانید که یک ضد آفتاب خوب دارای SPF  بالایی می باشد و در حین خرید یک ضد آفتاب بهتر است به این موضوع توجه کنید.

تنظیم پی اچ پوست

استفاده از آنتی اکسیدان ها

همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها مواد محافظت کننده ای هستند و با استفاده از آن ها به صورت موضعی می توانید از آسیب های شدید پیشگیری کنید. بهترین آنتی اکسیدان سرم ویتامین C می باشد ولی این سرم دارای حالت اسیدی است. با وجود میزان اسیدی که در این سرم وجود دارد شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

تغییر رژیم غذایی

اگر دوست دارید تنظیم پی اچ پوست شنا بهم نریزد و دارای پوستی صاف باشید بهتر است کمی به رژیم غذایی خود توجه نشان دهید. در واقع خوردن غذا های حاوی آنتی اکسیدان ها در این مورد به شما کمک بسیار زیادی می کند و بهتر است در این میان از خوردن غذا های فراوری شده و آماده پرهیز کنید.

تنظیم پی اچ پوست

فاکتور های تاثیر گذار روی PH پوست

یک سری از فاکتور هایی وجود دارد که منجر به بهم خوردن پی اچ پوست می شود و مشکلات پوستی را برای شما به همراه خواهد داشت. بهتر است این فاکتور ها را بشناسید تا بتوانید عکس العمل مناسبی در مورد آن ها داشته باشید.

سن

یکی از مهم ترین عواملی که منجر به تغییر پی اچ پوست می شود سن است. در واقع افزایش سن منجر به قلیایی شدن پوست می شود و به همین ترتیب مشکلاتی مانند چین و چروک ها و … را برایتان ایجاد می کند.

نور خورشید

اگر بیش از حد در زیر نور آفتاب هستید باید بدانید که پوست شما حالت اسیدی خود را از دست خواهد داد بنابراین بهتر است در زمان هایی که زیر نور خورشید هستید از ضد آفتاب های بسیار قوی استفاده کنید تا بتوانید از آسیب های پوستی پیشگیری کنید.

صابون های قوی می تواند منجر به از بین رفتن حالت پوست شوند.

صابون ها

برخی از صابون هایی که برای شستشو به کار می رود دارای پی اچ ۹ می باشد و این میزان خیلی بیش تر از سطح نرمال پوست است. بهتر است برای شستن صورت خود از این نوع صابون ها استفاده نکنید.

رژیم غذایی

یکی از بد ترین مشکلاتی که خوردن موادی مانند قهوه، نوشابه، الکل و قند ها بر روی بدن به همراه دارد از بین رفتن میزان پی اچ پوست می باشد. اگر دوست دارید پی اچ پوست خود را تنظیم کنید باید سعی کنید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

روش های غلط مراقبت از پوست

برخی از افراد یک سری عادات غلطی برای مراقبت از پوست به کار می برند که این روش ها عبارت است از :

  • استفاده از مواد شوینده قوی
  • استفاده از آب داغ برای شستشو صورت قبل از خواب
  • دوش گرفتن به مدت طولانی و هر روز
  • استفاده از محصولات مراقبت کننده قوی

عوارض بهم خوردن پی اچ پوست

عوارض بهم خوردن PH پوست

زمانی که میزان پی اچ پوست شما تغییر کند و از حد معمولی بالا تر برود یک سری مشکلات و عوارضی برای پوست شما ایجاد می شود. بیش تر افرادی که دچار این مشکل می شوند یک سری ویژگی ها و مشکلات پوستی را بیان می کنند. این مشکلات عبارت اند از :

  • پیری پوست
  • ایجاد چین و چروک
  • ایجاد آکنه های شدید
  • اگزما
  • چربی شدید پوست
  • پسوریازیس
  • قرمزی و تورم شدید

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *