دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

لایه برداری پوست سر با روش صحیح در خانه

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب به نحوه لایه برداری پوست سر و ساخت اسکراب های طبیعی برای پوست خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار بگیرد.

لایه برداری پوست سر که به اسکراب سر نیز معروف است باعث از بین بردن سلول های مرده روی پوست می شود همچنین به کمک این روش می توانید چربی های اضافه ای را که روی پوست سر شما وجود دارند را به راحتی از این ببرید.

نحوه لایه برداری پوست سر

اگر پوست سر سالم می باشد شما موهایی سالم و پرپشت خواهید داشت و علاوه بر این تمیز کردن پوست سر هر چند وقت یک بار باعث تقویت موها می شود و از خارش سر و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می شود. در مطالب قبلی ماسک موخوره و ماسک برای موهای فر را مشاهده کردید در ادامه با نحوه اسکراب پوست سر آشنا خواهید شد.

آموزش لایه برداری پوست سر

اسکراب پوست سر چگونه انجام می شود ؟

۱.ابتدا شامپوی درخشان شده را روی پوست سر خود بریزید سپس به مدت ۳ دقیقه پوست سرتان را ماساژ بدهید. توجه داشته باشید که این شامپو باعث از بین بردن پوست مرده کف سر می شود. شامپوی درخشان کننده باعث می گردد تا رنگ موها محو شود بنابراین قبل از دوباره رنگ کردن موها باید از این شامپو استفاده نمایید.

۲. برای از بین بردن سلول های مرده پوست سر می توانید از اسکراب لایه بردار و فوم های پاک کننده و سرم های مخصوص استفاده نمایید. هر یک از این محصولات را می توانید روی پوست سر خود بریزید سپس پوست سر را ماساژ بدهید. اسکراب ها باعث پاکسازی گرد و غبار یا چربی از روی پوست سر می شوند و سرم ها نیز هر گونه آلودگی یا چربی را از روی پوست سر از بین می برند.

نحوه لایه برداری پوست سر برای خانم ها و آقایان

۳. بعد از اینکه پوست سرتان را تمیز کردید می توانید از یک نرم کننده عمیق استفاده نمایید تا رطوبت از دست رفته را به موهایتان برگردانید. از نرم کننده باید روی نوک موها استفاده کنید و نرم کننده را نباید روی پوست سر یا طول موهایتان بزنید.

  •  آرون گروپس

۴. برای مراقبت صحیح از موهایتان باید به صورت مرتب پوست سر را تمیز نمایید. اگر جزء افرادی هستید که زیاد عرق می کنید یا مقدار زیادی آلودگی روی پوست سرتان انباشته شده است می توانید هر ۱۴ روز یک بار پوست سر خود را تمیز نمایید. همچنین اگر موهایی معمولی دارید می توانید یک روز در ماه به اسکراب پوست سر بپردازید.

لایه برداری برای پوست سر خشک و چرب

نحوه ساخت اسکراب پوست سر با مواد طبیعی و خانگی

اسکراب پوست سر با مواد طبیعی مانند ماسک موی طبیعی آسیب زیادی را به پوست وارد نمی کند در ادامه انواع روش ها برای اسکراب پوست سر با مواد طبیعی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

روش تهیه اسکراب طبیعی برای پوست سر

۱. اسکراب پوست سر با سرکه سیب

سرکه سیب باعث بهبود پوست سر می شود و شما می توانید به کمک سرکه سیب باکتری ها و ویروس ها و قارچ هایی که روی پوست سر وجود دارند را از بین ببرید.

برای تهیه این اسکراب ابتدا ۱/۴ فنجان سرکه سیب را با ۱ فنجان آب مخلوط نمایید سپس محلول را درون بطری اسپری بریزید و محلول را روی پوست سر خود اسپری نمایید و ماساژ بدهید. اجازه دهید این محلول به مدت ۳ تا ۵ دقیقه باید روی پوست سر شما بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید موهایتان را با آب گرم و شامپو بشویید.

اسکراب پوست سر با سرکه سیب

۲. ماسک صابون کاستیل و جوش شیرین

اگر روی پوست سر شما چربی زیادی جمع شده است می توانید صابوت کاستیل را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب نمایید سپس مخلوط مواد را روی پوست سرتان بریزید و پوست سر را ماساژ بدهید و اجازه دهید تا مخلوط جوش شیرین به مدت ۵ دقیقه روی پوست سرتان بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با آب گرم بشویید و بعد از آن موها را با آب سرد بشویید.

لایه برداری پوست سر با صابون و جوش شیرین

۳. اسکراب پوست سر با شکر قهوه ای

اگر شما نیازمند به تمیز کردن پوست سر خود هستید باید ابتدا موهایتان را بشویید سپس دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و دو قاشق غذاخوری جو دوسر و دو قاشق غذاخوری نرم کننده را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مقداری از اسکراب را روی کف سر خود بریزید و به صورت دایره ای پوست سر را ماساژ بدهید و بعد از گذشت ۳ تا ۵ دقیقه موهایتان را بشویید.

اسکراب شکر قهوه ای

۴. اسکراب دارچین

دارچین باعث از بین بردن باکتری های موجود روی پوست سر می شود. برای تهیه این اسکراب ابتدا یک قاشق چایخوری جوش شیرین و دو قاشق چایخوری روغن زیتون و ۱/۲ قاشق چایخوری پودر دارچین را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس اسکراب را به پوست سرتان آغشته نمایید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید.

لایه برداری پوست سر با دارچین

۵. اسکراب جوش شیرین برای پوست سر

جوش شیرین باعث تمیز کردن پوست سر می شود و درخت چای نیز باکتری های موجود در پوست سر را از بین می برد. برای تهیه این نوع اسکراب باید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و چند قطره روغن درخت چای را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مقداری از مخلوط مواد را در کف سرتان بریزید و ماساژ بدهید سپس موهایتان را با آب گرم بشویید. این ماسک موی طبیعی از خشک شدن پوست سر و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند.

لایه برداری پوست سر با جوش شیرین

۶. اسکراب نمکی برای پوست سر

دو قاشق غذاخوری نمک دریایی و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون ظرفی مناسب بریزید سپس این اسکراب را روی پوست سر خود قرار بدهید.

اسکراب پوست سر با مواد طبیعی

۷. اسکراب عسل و روغن نارگیل

عسل و روغن نارگیل از انواع مواد طبیعی و مناسب برای تقویت مو و پوست سر می باشند و شما می توانید به کمک این اسکراب به لایه برداری پوست سر بپردازید.

اسکراب های طبیعی و خانگی برای پوست سر

مواد لازم

  • روغن نارگیل : ۱/۴ فنجان
  • شکر : ۳/۴ فنجان
  • روغن نعناء فلفلی : ۵ تا ۱۰ قطره
  • سرکه سیب : یک قاشق غذاخوری
  • عسل مانوکا : یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

همه مواد را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس اسکراب را روی پوست سر خود قرار بدهید و موهایتان را بشویید.

۸. اسکراب لیمو

اسکراب لیمو یکی دیگر از انواع اسکراب های طبیعی و قوی می باشد و برای تهیه این اسکراب طبیعی باید دو قاشق غذاخوری نمک دریا و دو قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس اسکراب را روی پوست سر و موهایتان بمالید و پوست سر را ماساژ بدهید.

لایه برداری پوست سر با روش های طبیعی و بدون آسیب

محصولات زیادی برای لایه برداری پوست سر وجود دارند و شما می توانید به راحتی و به کمک لایه بردارهای طبیعی و شیمیایی پوست سر خود را تمیز کنید و موهایی درخشان و جذاب تر داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *