دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طب سوزنی روشی اثربخش برای بهبود کیفیت زندگی

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

طب سوزنی یکی از روش‌های پرطرفدار طب سنتی چینی است که جهت درمان و بهبود بیماران و همچنین زیبایی و فرم‌دهی بدن استفاده شده است. در روش طب سوزنی با کاشت سوزن‌ها در نقاط خاصی از بدن سعی می‌شود تعادل در جریان‌های انرژی بدن ایجاد شود. درواقع با کاشت سوزن‌های بسیار باریک در مجاورت کانال‌های انرژی، جریان انرژی در آن نقطه تحریک و در نهایت سبب تعادل می‌گردد. طب سوزنی امروزه بخوبی در ایران توسط متخصصین مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند علاوه بر درمان کامل بسیاری از بیماری‌ها، به درمان عارضه‌‌های ناشی از درمان‌های مدرن نظیر شیمی‌درمانی یا جراحی کمک کرده و باعث کاهش طول زمان دوران نقاهت یا دردهای ناشی از جراحی‌ها شود. درواقع تاکید می‌گردد که جهت تکمیل دوره درمان بیماری هر فرد، از روش‌های مختلف طب سنتی مثل طب سوزنی، گیاهان دارویی، رژیم درمانی و ماساژ درمانی بخوبی استفاده گردد، چراکه روش‌های طب‌سنتی همواره به عنوان درمان مکمل توصیه می‌گردد.

طب سوزنی در جوامع امروزی از محبوبیت ویژه‌ای به دلیل اثربخشی مناسب درمانی و همچنین عوارض ناچیز آن برخوردار است. با کمک طب سوزنی می‌توان بیماری‌های مختلفی را درمان نمود اما بطورکلی اثرگذاری این روش برای هر بیماری و حتی بیمار متفاوت خواهد بود. می‌توان گفت با کمک طب‌سوزنی بیماری‌های مغز و اعصاب نظیر میگرن، ام‌اس، آلزایمر، افسردگی و اضطراب، بیماری‌های زنان همچون نازایی و ناباروری، تخمدان پلی‌کیستیک و دردهای قاعدگی را درمان نمود. همچنین طب سوزنی در درمان دردهای مفاصل و استخوانی مثل دیسک کمر و سیاتیک، آرتروز، روماتیسم و آسیب‌های ورزشی بسیار کاربرد دارد. از جمله کاربردهای پرطرفدار طب سوزنی در بین ایرانیان می‌توان به درمان‌های زیبایی مثل چاقی یا لاغری، جوانسازی پوست و لیفت بدن و صورت، افزایش سایز سینه و فرم‌دهی و … اشاره کرد که از کارکرد بی‌نظیر و البته بدون درد برخوردار است و بخوبی می‌تواند سبب زیبایی و سلامت در اعضای بدن فرد گردد.

طب سوزنی روشی اثربخش برای بهبود کیفیت زندگی

یکی از نگرانی‌هایی که در خصوص طب سوزنی در جامعه ایران وجود دارد، انجام طب سوزنی توسط افراد غیرمتخصص و غیر پزشک بوده که با توجه به دوره‌های نامعتبر طب سوزنی اقدام به این کار کرده و سبب ایجاد عارضه‌های بدتری در فرد بیمار می‌گردد. به مردم همواره توصیه می‌شود که هرگونه درمان طب سنتی را در کلینیک‌های معتبر و تحت نظر متخصصان متبحر و باتجربه انجام دهند تا دچار عواقب جبران ناپذیر و خطرناک نشوند. بیماران لازم است پس از مراجعه به کلینیک‌های طب سوزنی و طب سنتی بخوبی نسبت به متخصصین کلینیک تحقیق کرده و از مراجعه‌کنندگان و بیماران کلینیک در خصوص نتایج بدست آمده از درمان خود جویا شوند. یکی از نکات کلیدی آن است که متخصصین طب سوزنی لزوما در تمامی بیماری‌ها مهارت کامل را نداشته و نمی‌توانند عملکرد کاملی را داشته باشند. چرا که طب سوزنی از قدمت و پیچیدگی بالایی برخوردار است و نیازمند آن است که فرد متخصص از تجربه بالایی در زمینه درمان با طب سوزنی در تمامی‌ بیماری‌ها برخوردار باشد.

طب سوزنی روشی اثربخش برای بهبود کیفیت زندگی

در کلینیک طب سوزنی و طب سنتی دکتر رضا جعفرقلی همیشه در جلسه اول به بیمار تمامی نکات بیماری و روش درمانی با جزئیات کامل درمیان گذاشته شده تا بیمار بتواند به خوبی روش درمانی را با آگاهی کامل انتخاب نماید. در کلینیک طب سنتی دکتر رضا جعفرقلی با استفاده از روش طب سوزنی انواع بیماری‌های مغز و اعصاب، زنان و زایمان، زیبایی (چاقی و لاغری)، دردهای مزمن، دردهای مفاصل و استخوانی بخوبی و در یک پروسه درمانی کامل انجام می‌شود. در کلینیک دکتر رضا جعفرقلی همواره سعی می‌شود که سختی یا آسانی بیماری به بیمار به دقت گفته شده و اگر تجربه کافی در عارضه بیمار توسط متخصص وجود نداشته باشد این موضوع بیان ‌شود، چراکه در این کلینیک، این اصل را به عنوان یک مسئله واجب برای شروع درمان طب سوزنی می‌دانیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت جهت ویزیت اولیه به صفحه تماس با ما وب‌سایت دکتر رضا جعفرقلی مراجعه فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *