دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش لیفت صورت با انار و تاثیرات مثبت انار برای زیبایی پوست

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

انار، این میوه خوشمزه و خوش رنگ و لعاب؛ علاوه بر دانه های ارزشمند ، پوستی سرشار از مواد سودمند دارد که از آن می توان برای لیفت صورت بهره برد. با این مطلب همراه ما باشید تا لیفت صورت با انار را فرا بگیرید.

اگر به زیبایی و شادابی پوست صورت خود با میوه های مختلف اهمیت می دهید بدانید که انار یکی از بهترین میوه ها در این باره خواهد بود. پوست این میوه حاوی موادی است که به رفع افتادگی پوست صورت کمک کرده و به چهره شما طراوت می بخشد. در ادامه طریقه لیفت صورت با انار را فرا می گیرید.

 

طریقه لیفت صورت با انار

در حالی که پوست بیشتر میوه ها ، خواص مفید و ارزش غذایی بالایی برای سلامت پوست بدن انسان دارند، اکثر افراد به این موضوع اهمیت نداده و آن را دور می ریزند. در میان میوه های مختلفی که پوستی ارزشمند برای سلامت پوست و مو دارند می توان به انار ، این میوه بهشتی اشاره کرد.

انار در اوایل مهر ماه نمایان می شود و از قدیم توصیه شده که همه قسمت های انار مصرف شود. بدین ترتیب هیچ بخشی از انار را دور نریزید چرا که این میوه پاییزی می تواند برای پوست و مو معجزه کند. در طب سنتی پوست انار جایگاه مهمی دارد و طرفداران زیبایی پوست و مو قطعا می دانند که می توان یک سرم لیفت پوست صورت یا ماسک صورت با پوست این میوه جادویی تهیه کرد.

به این ترتیب اگر شما هم علاقمند هستید تا به پوست صورت خود طراوت و شادابی را هدیه دهید، می توانید یک بار لیفت صورت با  انار را تجربه کنید.  همچنین این کار افتادگی پوست صورت را به کمک طبیعی رفع خواهد کرد.

  •  آرون گروپس

افتادگی پوست صورت با افزایش سن

امروزه داستان لیفتینگ و کشیدن پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته چرا که با افزایش سن پوست دچار افتادگی شده که یکی ار معضلات بالارفتن سن و پیری است. بسته به شرایط خاص هر فردی از جمله سن، بیماری زمینه ای، مشکلات پوستی و … راه حل های درمانی مختلفی مانند عمل کشیدن پوست، لیفت با نخ یا کرم های لیفت و ضد افتادگی پوست  و … ارائه می شود.

ولی نکته قابل تامل این است که چنین عمل هایی هزینه بالایی نیاز دارد و ممکن است همه افراد قادر به صرف هزینه های زیاد برای عمل زیبایی یا خرید کرم های گران قیمت لیفت صورت نباشند. از این رو در این مطلب قصد داریم روشی ساده ،کم هزینه و در ضمن اثر بخش را برای لیفت صورت و رفع چین و چروک آن معرفی نماییم.

خواص پوست میوه انار برای صورت

خواص پوست انار بیشتر از خود میوه نباشد، کمتر از آن نخواهد بود. در طب سنتی از پوست این میوه به عنوان ضد انگل، تقویت کننده قلب، ضد اسهال، تسکین زخم معده استفاده می شود. از دیگر خواصی که پوست انار دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محافظت از پوست، بهبود مشکلات مو مانند ریزش و شوره سر
  • بهبود جوش و آکنه
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش
  • کاهش یافتن ترشحات رحمی
  • بهبود بهداشت دهان و دندان
  • پیشگیری از بروز بیماری های قلبی
  • جلوگیری از بروز چین و چروک
  • سم زدایی بدن و محافظت از استخوان ها

به طور کلی پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده از این رو خواص بالایی دارد و در لیفت و جوانسازی پوست صورت تاثیر فراوانی دارد. به این نحو که موجب تحریک تولید کلاژن در پوست صورت شده و می تواند چین و چروک چهره را کاهش دهد به این ترتیب می توان از پوست انار برای لیفت صورت، مبارزه با جوش و آکنه، از بین بردن جوش های سر سیاه، محافظت از پوست در برابر میکروب ، عفونت و باکتری بهره برد.

لیفت صورت با پوست انار

بعد از آشنایی با خواص پوست انار، در ادامه به شما خواهیم گفت چطور پوست انار موجب لیفت صورت می شود. کار ساده و راحتی پیش رو دارید. کافی است پوست اناری را که میل کردید را دور نریخته و آن را به صورت طبیعی خشک کنید. می توانید پوست انار را در هوای آزاد و با نور خورشید یا کنار بخاری و شومینه قرار دهید تا خشک شود.

سپس اگر پوست چربی دارید یک قاشق مرباخوری از پودر پوست انار را با گلاب مخلوط کنید و اگر پوست شما خشک است با شیر مخلوط نمایید. پس از آماده کردن مخلوط مورد نظر آن را روی پوست صورت قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. بعد با آب ولرم آن را بشویید. این کار را حداقل هفته ی سه بار تکرار کنید تا اثربخشی آن را مشاهده کنید. به این راحتی شما لیفت صورت با پوست انار را انجام دادید.

قابل ذکر است اگر پوست انار را با کرم ، لوسیون یا یک روغن طبیعی (بنفشه ، بادام و ..) مخلوط نمایید . یک ضد آفتاب طبیعی و ارگانیک برای پوست صورت ایجاد کرده اید و چه چیز از این بهتر.

از بین بردن جوش سر سیاه با پوست انار

می توانید با پوست انار جوش های سر سیاه صورت خود را نیز از بین ببرید برای این کار به پودر پوست انار، یک قاشق شکر، یک قاشق عسل و یکی از روغن های طبیعی مناسب پوست خود نیاز دارید. همه این مواد را با هم مخلوط کنید و روی پوست صورت قرار دهید و  به آهستگی ماساژ داده و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید. پس از این کار از یک مرطوب کننده کمک بگیرید. این روش را چند بار در هفته تکرار کنید تا اثربخشی آن را مشاهده کنید.

برای تهیه پودر پوست انار کافی است آن را در معرض خورشید قرار دهید تا کاملا خشک و سفت شود . بعد آن را در هاون ریخته و خرد کنید تا کاملا له شده و به پودر تبدیل شود. پودر پوست انار را در ظرف درب داری بریزید که هوا به آن نفوذ نکند. می توانید از این پودر هر زمان که بخواهید برای تهیه ماسک بهره بگیرید.

در ادامه با چند نوع ماسک خانگی که می توانید با پوست انار درست کنید، شما را آشنا می کنیم.

ماسک پودر پوست انار و شیر

افرادی که پوست خشکی دارند می توانند از این ماسک بهره بیشتری ببرند چرا که روشن کننده و مرطوب کننده فوق العاده است. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذا خوری پودر پوست انار را با یک قاشق غذا خوری پودر بسان و ۲ قاشق غذاخوری شیر مخلوط نموده تا خمیر یک دستی حاصل شود. ماسک ایجاد شده را روی پوست صورت و گردن مالیده و بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه ان را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

ماسک پودر پوست انار و ماست

این ماسک خواص مرطوب کنندگی پوست صورت را به دنبال دارد. برای تهیه ماسک ۲ قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با ۱ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. سپس خمیر تولید شده را روی تمام نواحی صورت اعمال کرده و بعد از ۱۰ دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک  پودر پوست انار و گلاب

این ماسک جزو بهترین ماسک های جوان سازی پوست است که برای انجام آن به ۲ قاشق غذاخوری پودر پوست انار و ۱ قاشق غذاخوری گلاب نیاز دارید. این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده تا ترکیب یکدستی حاصل شود سپس آن را به صورت و گردن مالیده و اجازه دهید تا خشک شود. در نهایت با آب ولرم ماسک را شستشو داده و پس از خشک کردن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. ماسک مد نظر را دو بار در ماه تهیه  استفاده نموده تا اثرات جوان سازی را روی پوست ببینید.

ماسک پودر پوست انار و خامه

این ماسک انار نیز برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت و گردن مناسب است. برای انجام ان یک قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با ۲ قاشق غذاخوری خامه تازه و یک قاشق غذاخوری آرد بسان مخلوط نمایید و ترکیب حاصل شده را به همه نواحی صورت و گردن بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه ماسک را شستشو داده و پوست را خشک کنید. مرطوب کننده فراموش نشود.

ماسک پودر پوست انار و روغن گیاهی

خواص این ماسک محافظت پوست در برابر اشعه مضر خورشید می باشد. یک قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با چند قطره روغن گیاهی مورد علاقه مانند روغن بادام یا بنفشه ترکیب نموده و ۲ دقیقه پیش از استحمام به صورت بمالید. در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پودر پوست انار و پنیر

این ماسک برای ماساژ و خون رسانی به پوست گزینه فوق العاده ای می باشد. برای تهیه این ماسک ، ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با با ۱ قاشق غذاخوری پنیر و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. سپس آن را روی پوست صورت بمالید و پس از حدود ۱۵-۳۰ دقیقه ماسک را با آب ولرم تا گرم و حرکات دایره ای شستشو دهید. در پایان مرطوب کننده استفاده شود.

ماسک پودر پوست انار و آب لیمو

این ماسک خاصیت ضدعفونی کنندگی و مرطوب کنندگی دارد. برای تهیه این ماسک ۳ قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو و ۲ قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید و خمیر ایجاد شده را روی صورت اعمال نمایید. پس از حدود ۱۵-۲۰ دقیقه ماسک را با آب سرد شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *