دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه هات چاکلت سفید نوشیدنی داغ با طعم دلچسب

  • محدثه خاکشور
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر اغلب روزها کسل و خسته هستید به شما پیشنهاد می کنیم روزتان را جور دیگری آغاز کنید. طرز تهیه هات چاکلت سفید این نوشیدنی گرم یا به عبارتی داغ می تواند شما را برای آماده سازی و شروع یک روز پرانرژی و شاد همراهی نماید.

سرو شکلات داغ در روزهای سرد پاییزی و زمستانی حسابی بازارش داغ می شود. شکلات داغ ها یکی از نوشیدنی های گرم و خوش طعم هستند که آنها نیز تنوع بالایی را شامل می گردند. هات چاکلت یکی از این شکلات داغ ها است که افراد در رده های سنی مختلف آن را می پسندند. با آموزش طرز تهیه هات چاکلت سفید همراه آرگا و آشنایی بیشتر با آن باشید.

اگر زیاد مایل به خوردن قهوه، نسکافه یا چای نیستید، اما در روزهای سرد تمایل زیادی به نوشیدن یک نوشیدنی داغ و دلچسب دارید، هات چاکلت را امتحان کنید. این نوشیدنی عالی ابتدا با استفاده از شکلات خالص آماده می کردند که البته به همین خاطر نیز، دارای مزه ای تلخ بود. پس از مدتی توسط اسپانیایی ها اندکی شیرینی به آن افزوده گردید که در حال حاضر داغ و مقداری شیرین میل می شود.

طرز آماده سازی هات چاکلت سفید با طعمی دلخواه و لذیذ

مواد لازم

  • ۲۵۰ گرم شکلات سفید (در صورت در دسترس نبودن چیپس شکلات سفید)
  • ۴ پیمانه شیر ( شیر پر چرب و یا ۱/۲ خامه، ۱/۲ شیر)
  • ۱ قاشق چای خوری اسانس وانیل
  • مارشمالو یا خامه فرم گرفته جهت تزیین

طرز تهیه هات چاکلت سفید با طعمی ایده آل

ابتدا در اولین مرحله از تهیه هات چاکلت سفید لازم اسات تا شکلات تخته ای سفید را قطعه قطعه نموده و بعد با اسانس شیر و وانیل درون شیر داغ کن ریخته و بر روی شعله متوسط بگذارید(در صورت در دسترس نبودن شیر داغ کن، می توانید از قابلمه نیز استفاده کنید).

بعد هر چند وقت آن را هم زده تا شکلات سفید آن ذوب گردد. به طوری که بدون جوشیدن مایع شیری آن بخار گردد.

هات چاکلت را سریعا از شیر داغ کن به درون ماگ و یا لیوان انتقال دهید. در صورت استفاده از قابلمه نوشیدنی را درون لیوان مورد نظر بریزید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پس از تهیه این نوشیدنی، نوبت به تزیین آن می رسد. برای این منظور می توانید مارشمالو را به شکلی زیبا بر روی آن چیدمان دهید و یا با استفاده از خامه فرم گرفته روی آن را طراحی کنید.

آشنایی با طرز تهیه هات چاکلت سفید

شکلات داغ سفید به بیانی (وایت چاکلت) نوعی هات چاکلت می باشد که تنها متفاوت بودن آنها در رنگ آنها است. جهت تهیه شکلات داغ سفید، به شکلات سفید مطلوب و درجه یک احتیاج دارید. جالب است بدانید بر خلاف اسمی که دارد اصلا یک شکلات نیست چون در تهیه شکلات مواد جامد کاکائو به کار نمی رود.

مواد لازم

  • یک چهارم پیمانه شکلات سفید ریز شده
  • ۱ پیمانه شیر گرم

طرز تهیه شکلات داغ سفید

ابتدا شکلات های ریز شده را داخل یک ظرف ریخته و بر روی شعله بسیار ملایم بگذارید. شکلات ها باید با حرارت مقداری نرم گردند.

پوره شکلات تهیه شده را درون شیر گرم ریخته و به هم بزنید تا به خوبی آب شده و حل گردد.

سریعا به لیوان و یا ماگ انتقال داده و با مقداری بیسکوییت و خامه آن را مزین نمایید. در نهایت هم نوش جان کنید.

طرز آماده سازی هات چاکلت سفید در منزل

در این مطلب آشپزی شما با طرز تهیه هات چاکلت سفید آشنا شدید. اصلی ترین ترکیب این نوشیدنی، شکلات داغ سفید است که موجب خوش طعم شدن، خوش رنگ شدن آن شده است. می توانید به راحتی و در زمانی کم این نوشیدنی گرم را در منزل خودتان تهیه نمایید. برای آشنایی با نوشیدنی گرم بر روی لینک آن کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *