دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طریقه انجام عمل زیبایی خط اخم بین دو ابرو

  • زهره گنج بخش
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

ممکن است شما هم جز افرادی باشید که از داشتن خط اخم روی صورت خود ناراضی هستید ما در این مطلب راجع به عمل زیبایی خط اخم و از بین رفتن آن اطلاعاتی را د اختیار شما قرار خواهیم داد.

خط اخم که به علت های مختلفی که بعدا بیان می کنیم به وجود می آید، ممکن است احساس ناخوشایندی را در شما به وجود آورد. خط ایجاد شده بین دو ابرو باعث می شود ظاهر شما را پیر تر نشان داده و چهره شما را کمی خشن کند. عمل زیبایی خط اخم می تواند این مشکل را برطرف سازد.

عمل زیبایی خط اخم و رفع آن

انجام عمل زیبایی خط اخم

روش های متفاوتی برای از بین بردن خط بین دو ابرو وجود دارد که هر کدام را به تفکیک بیان خواهیم کرد. بسته به پیچیدگی و مشکل خط اخم شما متخصص تصمیم می گیرد که از کدام روش استفاده کند فقط قبل از اقدام به هر کاری حتما با متخصص ماهر و با تجربه باید مشورت کنید.

ژل های پوستی

یکی از راهکارهای از بین بردن خط بین دو ابرو استفاده از ژل هایی مانند کلاژن، کلسیم هیدروکسیلاپاتیت و هیالورونیک می باشد. با تزریق این ژل خط اخم پر شده و هم چنین با حفاظت از خط های زیرین باعث محو شدن خط اخم خواهد شد. درمان از این طریق باعث می شود که بیمار سرحال تر و جوان تر دیده شود. پزشک پس از بررسی صورت مقدار دوز برای تزریق را ارزیابی می کند. در ابتدا صورت را با الکل تمیز و ضد عفونی کرده سپس با بی حسی موضعی ناحیه خط اخم را بی حس می کند. از طریق یک سوزن نازک تزریق صورت می گیرد. در این ناحیه باید تزریق های پی در پی انجام شود. درمان از این طریق تا چند سال نیاز به تکرار کردن نخواهد داشت.

خط اخم

بالا کشیدن پیشانی

این عمل زیبایی خط اخم نیاز به بیهوشی عمومی دارد و به صورت سرپایی انجام خواهد شد. به این صورت که پزشک متخصص چند برش کوچک پشت خط رویش مو ایجاد خواهد کرد. سپس از طریق برش های ایجاد شده یک آندوسکوپ در زیر پوست قرار می دهد تا غشا متصل به پوست پیشانی را آزاد کرده و با آزاد شدن این غشاء پیشانی تعدیل و به بالا کشیده می شود. با اینکار قسمت هایی از عضلات که باعث به وجود آمدن چین چروک های نامطلوب می شوند نیز حذف خواهند شد.

تزریق بوتاکس

در عمل زیبایی خط اخم, بوتاکس رایج ترین آن ها می باشد. با انجام دادن این عمل از حرکات مکرر عضله ایجاد کننده این خطوط پیشگیری شده و هم چنین چین چروک ها صاف خواهند شد. این عمل در مطب پزشک حدود یک ساعت زمان می برد. در این روش  یک شل کننده عضلانی به داخل عضله بین ابرو تزریق می شود. درمان خط اخم از طریق بوتاکس بین سه تا شش ماه دوام خواهد آورد.

از بین بردن عضله چین دهنده

در این روش عضله ی که باعث این چین و چروک ها می شوند را از بین می برند. در واقع بخشی از این عضله را برداشته و آن را ضعیف خواهند کرد. درمان از این طریق، سبب از بین رفتن همیشگی خط اخم می شود. در این عمل پس بیهوش شدن برشی در امتداد چین پلک فوقانی صورت گرفته و دکتر کار خودش را آغاز می کند.

  •  آرون گروپس

خط اخم و راهکارهایی برای آن

لایه برداری

در لایه برداری لیز، لایه های فوقانی ایپدرم برداشته می شوند. درمان از این طریق حتی باعث رفع پیگمنتاسیون و بهتر شدن بافت پوست خواهد شد. لایه برداری لیزری  خطوط متحرک را از بین نمی برد بلکه فقط شیار های ثابت و خطوط ریز را از بین خواهد برد.

عوامل ایجاد کننده خط ابرو

ایجاد شدن خط اخم بین دو ابرو معمولا به دلیل افزایش سن و پیری اتفاق می افتد. با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را رفته رفته از دست می دهید و دیگر به حالت ابتدایی خود بر نمی گردد. اما عوامل دیگری نیز باعث ایجاد خط اخم خواهد شد.

  • نور خورشید:

در نور خورشید اشعه ی ماوراء بنفش وجود دارد که موجب تجزیه شدن کلاژن و الاستین پوست خواهد شد و در نتیجه شما را در معرض به وجود آمدن چین و چروک قرار خواهد داد.

  • کشیدن سیگار:

دود تنباکو استنشاق شده باعث تنگ شدن رگ های خونی شده و باعث ایجاد چین و چروک می شود.

عوامل ایجاد کننده خط اخم

  • ژنتیک:

بعضی از افراد به صورت ژنتیک پوست مقاوم دارند و این امر باعث می شود که دیر تر چین و چروک به سراغ آن ها بیاید. اما برخی دیگر پوست آن ها بیشتر در معرض خطوط و چین چروک می باشد.

  • استرس:

استرس ها و فشار های روانی گاهی سبب بروز تنش هایی در صورت شده و یک حالت مکرر را ایجاد می کنند که در نهایت باعث تشکیل خط اخم می شود.

  • حالت چهره تکراری:

ممکن است حالت چهره ای را اغلب روی صورت خود ایجاد کنید که در نتیجه این عمل خط اخم شکل می گیرد.

پس از مطالعه این مقاله ، چنانچه راغب به مطالعه مطالب مرتبط با زیبایی و سلامتی نظیر عوارض بوتاکس پیشانی و  لیفت شقیقه هستید می توانید از این مطالب دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *