دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خلیج هوم بوش استرالیا با مناظر طبیعی فوق العاده تماشایی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

خلیج هوم بوش استرالیا در شهر زیبای سیدنی و در حاشیه رودخانه پاراماتا قرار دارد. این خلیج دارای کشتی های فرسوده و متروکه ای است که از دل آن ها جنگل های شناور با درختان و بوته های مختلف روییده اند. این کشتی ها در گذشته توسط شرکت هایی برای تعمیر خریداری شده، اما طبق قانون ارزش تاریخی داشته و بازسازی نشده اند.

خلیج هوم بوش یکی از نواحی ثروتمند نشین و زیبا در کشور استرالیا است. این خلیج زیبا و دیدنی در شهر سیدنی واقع شده و با وجود جذابیت های تاریخی و طبیعی خود از سوی گردشگران زیادی مورد توجه می باشد. بسیاری از گردشگران این جزیره را با وجود جنگل های شناور آن به خاطر دارند. این خلیج در سواحل جنوبی رودخانه پاراماتا واقع شده و از زیبایی های بی نظیری برخوردار است. در زمان های گذشته این منطقه محلی برای از بین بردن زباله های زائد بوده است، بعدها به دلیل پیشرفت هایی که در این منطقه ایجاد شده، شاهد پیشرفت های زیادی بوده است. یکی از علت های پیشرفت اساسی در این مناطق حمایت های شرکت های خصوصی کشتیرانی می باشد.

خلیج هوم بوش

دیدنی های خلیج هوم بوش

این خلیج امروزه یکی از مناطق توریستی در استرالیا به شمار می آید. این منطقه در گذشته محلی برای دفن زباله های صنعتی و مواد زائد بوده است. جمع آوری این زباله آسیب های زیادی به این مناطق وارد کرده، اما بعدها پیشرفت هایی در این منطقه ایجاد شده است. علاوه بر زباله ها در این منطقه کشتی های فرسوده و بلا استفاده نیز جمع آوری می شده اند. شرکت های خصوصی ماهانه مبلغی را به شرکت های کشتیرانی پرداخت می کرده تا این کشتی هایی که فرسوده و بلا استفاده هستند، به این خلیج بیاورند. این جزیره به خودی خود یکی از جزیره های زیبای استرالیا به شمار می آید.

هوم بوش را بشناسید

در آن سال ها هدف شرکت ها از آوردن کشتی های فرسوده به این منطقه تعمیر و بازسازی آن ها بوده است. با این وجود اوراق کردن این کشتی ها از سال ۱۹۶۶ آغاز شده و اما به طور ناگهانی و تا پیش از اینکه کار اوراق کردن به اتمام برسد، عملیات آن متوقف شده است. در این بندر که در شهر سیدنی قرار دارد، هنوز بدنه های چهار کشتی دیده می شود. این کشتی ها و قایق هایی که می بینید قدیمی و با قدمت هستند.

علت نگهداری از این کشتی های متروکه و فرسوده تصویب قانونی درباره نگهداری کشتی های قدیمی و تاریخی است. در سال ۱۹۷۶ همه کشتی های تاریخی و قدیمی که بالای ۷۵ سال قدمت دارند، به عنوان یک اثر تاریخی شناخته می شود و از آن ها حفاظت می شود. یکی از معروف ترین این کشتی ها، کشتی قدیمی اس اس آیرفیلد است. این کشتی در خلیج زیبای این منطقه واقع شده و می تواند از جاذبه های دیدنی این خلیج باشد.

طبیعت هوم بوش

  •  آرون گروپس

این خلیج کجا قرار دارد؟

خلیج هوم بوش یکی از مهم ترین دیدنی های استرالیا برای گردشگران به شمار می آید. شما علاقه مندان در راهنمای سفر به استرالیا می توانید با جاذبه های بیشتری در این منطقه آشنا شوید. این خلیج زیبا در ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا و در یکی از مناطق ثروتمندنشین شهر سیدنی قرار دارد. به طور کلی این خلیج و جاذبه های تاریخی و طبیعی آن از مهم ترین جاذبه های شهر سیدنی برای گردشگران به شمار می آیند. هر ساله تورهای گردشگری زیادی به استرالیا می روند و از این شهر و خلیج زیبای آن دیدن می کنند. شما در سفر به این منطقه می توانید از چنین جاذبه هایی بازدید نمایید. همچنین برای راحتی سفر خود می توانید ار تورهای گردشگری که به این منطقه می روند، استفاده کنید.

جاذبه های هوم بوش

جاذبه های خلیج:

این خلیج دارای مناظر بسیار دیدنی و زیبا است. چشم اندازهای شگفت انگیز در این مناطق با مناظر ویژه ای که دارند، می تواند مورد توجه گردشگران باشند. یکی از مهم ترین جذابیت های این خلیح دیدنی تماشای کشتی های متروکه ای است که دارای قدمت تاریخی می باشند. این منطقه دارای جنگل های شناوری است که با گذر سالیان سالیان به یک کشتی جنگلی تبدیل شده اند. جنگل های شناوری که در این جا می بینید، در گذر زمان ایجاد شده اند، جالب است بدانید، این جنگل ها از دل کشتی های متروکه این منطقه روییده اند. شما نظیر این جنگل های شناور را در هیچ جای دنیا نخواهید دید.

مناظر دیدنی هوم بوش

درختان و بوته هایی که در بدنه این کشتی قدیمی می بینید، دارای قدمت زیادی هستند و در طی زمان های طولانی ایجاد شده اند. این مکان می تواند مورد توجه عکاسان زیادی باشد. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این خلیج و کشتی های قدیمی آن به این منطقه سفر می کنند. با توجه به اینکه این خلیج یکی از مناطق ثروتمند نشین است و در جنوب ساحل پاراماتا واقع شده، می تواند مکان مناسبی برای سفر باشد.

جنگل های زیبای هوم بوش

همانطور که پیش از این اشاره شد، کشتی های موجود در این منطقه کشتی های فرسوده و اوراقی بوده اند. برخی از شرکت ها با سرمایه گذاری بر روی این کشتی های اوراقی قصد داشته آن را تعمیر و بازسازی نمایند. اما در سال ۱۹۷۱ این کشتی بدون استفاده باقی ماند و به مرور زمان نیز به یک جنگل تبدیل شد. در حال حاضر این کشتی در آب های گرم خلیج هوم بوش قرار دارد و به یک جنگل شناور و کوچک در این منطقه تبدیل شده است. این جنگل بسیار شگفت انگیز و دیدنی است و همانند آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد. نگاهی به دیدنی های استرالیا می تواند شمار با جاذبه های بیشتری در این کشور آشنا کند.

کشتی هوم بوش

دیدنی های سیدنی:

شما در سفر به شهر سیدنی می توانید از جاذبه های دیگری نیز دیدن نمایید. در این شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیدی برای گردشگران وجود دارند که جالب توجه خواهند بود. از مهم ترین دیدنی های سیدنی می توان به تالار ارپای شهر اشاره کرد. تالاری با وسعت زیاد که دارای معماری خلاقانه و زیبایی است. این ساختمان در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. پل بندرگاه شهر سیدنی نیز یکی دیگر از جاذبه های این شهر به شمار می آید. این پل یک شاهکار معماری جهانی است و پنجمین پل دنیا شناخته می شود.

دیدنی های هوم بوش

برج سیدنی، سواحل سیدنی، باغ گیاه شناسی سلطنتی و … از مهم ترین مکان های دیدنی در این شهر به شمار می آیند. همچنین خلیج هوم بوش سیدنی نیز یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر است که هم ارزش تاریخی دارد و هم با چشم اندازهای جنگلی شناور خود می تواند توجه همگان را جلب کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *