دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هفته‌ای چند بار از ماسک صورت استفاده کنیم

  • فرهاد هاشمی
  • ۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

بیشتر افراد به عنوان بخشی از روتین مراقبتی پوست خود از ماسک‌های صورت استفاده می‌کنند. ماسک‌ها انواع مختلفی دارند و در دو دسته طبیعی و شیمیایی جای می‌گیرند. بدون در نظر گرفتن موادی که در تهیه ماسک به کار رفته است، ماسک‌ها نقش مهمی را در سلامتی و مراقبت از پوست ایفا می‌کنند. با این حال برخی از افراد با وجود استفاده از ماسک‌های صورت، نتیجه مطلوب نمیگیرند. دلیلش می‌تواند استفاده نکردن از روش درست و اصولی ماسک صورت باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت شود، زمان استفاده از ماسک صورت است. به همین دلیل است که در این مطلب از موتن رو قصد داریم در مورد اینکه باید هفته‌ای چند بار از ماسک صورت استفاده شود صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

هفته‌ای چند بار از ماسک صورت استفاده کنیم

تعداد دفعات استفاده از انواع ماسک صورت

ماسک‌های صورت انواع مختلفی داشته و با توجه به نوع ترکیبات خود، دارای خواصی همچون ضد پیری، لایه بردار، ضد آکنه و غیره هستند. هر یک از انواع ماسک صورت با توجه به نوع کاربردی که دارند، باید در بازه زمانی مشخصی استفاده شوند تا اثربخشی مطلوب را داشته باشند؛ در غیر این صورت حتی ممکن است به پوست، آسیب هم وارد کنند. تعداد دفعات استفاده از ماسک صورت در هفته با دیگری متفاوت است. در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

تعداد دفعات استفاده از ماسک‌های خانگی

ماسک‌های خانگی را می‌توانید با کمترین مواد لازم و در سریع‌ترین زمان در منزل تهیه کنید. در ترکیبات ماسک‌های خانگی از مواد مختلفی همچون آووکادو، روغن نارگیل، آلوئه ورا و غیره استفاده می‌شود. به دلیل اینکه این نوع ماسک‌ها اثربخشی کندتری دارند، بهتر است هفته‌ای سه بار از آن‌ها استفاده کنید.

تعداد دفعات استفاده از ماسک‌های نقابی

ماسک‌های نقابی علاوه بر تقویت پوست، دارای مواد آبرسان قوی نیز هستند. بدی استفاده از این ماسک‌ها این است که تنها تا زمانی که خیس هستند ویتامین‌ها و مواد مغذی را به پوست می‌رسانند و در صورت خشک بودن برعکس عمل کرده و مواد تقویتی را از پوست بیرون می‌کشند. از ماسک‌های نقابی نهایتا هفته‌ای یکبار بیشتر استفاده نکنید.

هفته‌ای چند بار از ماسک صورت استفاده کنیم

تعداد دفعات استفاده از ماسک زغالی

در ترکیبات اصلی این نوع ماسک از زغال استفاده شده است. زغال قدرت زیادی در بیرون کشیدن باکتری‌ها، مواد سمی و شیمیایی، آلودگی‌ها و چربی‌ها از منافذ پوست دارد؛ اما به دلیل داشتن ترکیبات قوی، استفاده بیش از حد از آن سلامت پوست را به خطر می‌اندازد. بهترین زمان استفاده از ماسک زغالی ماهیانه یکبار است.

تعداد دفعات استفاده از ماسک خاک رس

ماسک‌های خاک رس با همه انواع پوست سازگار هستند و استفاده از آن‌ها منجر به قرمز شدن و ملتهب شدن پوست نمی‌شود. این نوع ماسک‌ها بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر جوش‌ها هستند و برای کاهش چین و چروک‌های صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماسک‌های خاک رس چربی‌های اضافی پوست را از بین می‌برند و مواد مغذی ضروری را نیز به پوست می‌رسانند. بهترین زمان استفاده از ماسک خاک رس هفته‌ای یکبار است.

هفته‌ای چند بار از ماسک صورت استفاده کنیم

تعداد دفعات استفاده از ماسک ژله‌ای

ماسک ژله‌ای یکی دیگر از انواع ماسک است که منجر به افزایش تولید کلاژن شده و مواد مغذی لازم برای پوست را تامین می‌کند. از این نوع ماسک می‌توان برای التیام زخم و التهاب پوست نیز استفاده کرد. علاوه بر این‌ها، ماسک ژله‌ای می‌تواند سلول‌های مرده، مواد سمی و چربی پوست را پاکسازی کند. بعد از استفاده از ماسک‌های ژله‌ای، پوست بسیار حساس می‌شود و باید با محصولات رسیدگی به پوست مانند کرم‌های مرطوب کننده از آن محافظت شود. بهترین زمان استفاده از ماسک ژله‌ای دو بار در ماه است.

تعداد دفعات استفاده از ماسک چای

ماسک چای بهترین گزینه برای خانم‌هایی است که می‌خواهند جلوی بروز چروک‌های پیری پوستشان را بگیرند. این نوع ماسک با غنی بودن از انواع آنتی اکسیدان‌ها، شادابی و طراوت را به پوست باز می‌گرداند. به دلیل طبیعی بودن ترکیبات این محصول، استفاده زیاد از آن هیچ‌گونه مانعی ندارد؛ اما به طور کلی بهترین زمان استفاده از ماسک چای هفته‌ای یکبار است.

چرا خرید ماسک صورت از موتن رو

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سلامتی و شادابی پوستتان بسیار اهمیت می‌دهید، می‌توانید برای انتخاب یک ماسک باکیفیت برای صورت به وب سایت موتن رو مراجعه کنید. موتن رو نام یکی از بهترین فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی است که ماسک صورت‌های اورجینال و طبیعی را با نازل‌ترین قیمت در سبد محصولاتش جای داده است. شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *