دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمایی انتخاب ظروف چینی جهیزیه عروس

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

انتخاب و تهیه ظروف چینی جهیزیه عروس نیز همانند سایر اجزای جهیزیه، نیازمند در نظر گرفتن برخی اصول و نکات و به کار گرفتن آنها جهت داشتن انتخابی مناسب و کامل می باشد.

ظرف های چینی محصولاتی از دسته ی سرامیک ها می باشند که امروزه علاوه بر پذیرایی و میل کردن غذا، در طراحی چه مدرن و چه کلاسیک نیز نقشی چشمگیر دارند. از مزایای این ظرف های می توان به وزن مناسب آنها، مقرون به صرفه بودن، فاقد مواد خطرناک و سمی و شیک و زیبا بودن آنها اشاره نمود. برای داشتن بهترین انتخاب ظروف چینی جهیزیه عروس همراه این مطلب ما باشید.

ظروف پذیرایی از اساسی ترین وسایل کاربردی در آشپزخانه منزل و همچنین یکی از جذاب ترین اجزای جهیزیه عروس به شمار می رود. که در نظر گرفتن و رعایت برخی از نکات و اصول کاربردی هنگام تهیه و خرید بسیار حائز اهمیت است، با این وجود گاهی از سوی عروس خانم ها نادیده گرفته می شود. حال آنکه این ظرف ها بسته به متریال به کار رفته و نیز کارایی تعیین شده تنوع بالایی را شامل می شوند. انواع ظرف های مسی و برنجی، سرامیکی، کریستالی، بلوری، اوپالی، چوبی، سیلوری، پیوتری و چینی تنوع انتخابی بابایی را پیش روی شما قرار می دهند.

راهنمای تهیه ظرف های چینی جهیزیه عروس با در نظر گرفتن نکات و اصول کاربردی

در این میان سرویس ظروف چینی به عنوان شیک ترین سرویس غذاخوری جهت پذیرایی محبوبیت خوبی به خصوص برای تهیه جهیزیه عروس دارد. به طور کلی سرویس چینی انتخاب شده برای جهیزیه نیز خود برای دو منظور متفاوت برای مهمانی و پذیرایی و برای غذاخوری روزمره به مصرف می رسد که متناسب با هر دو گزینه خرید داشته باشیم. زمانی بهترین انتخاب را دارید که به اصل کیفیت، نقش، طرح و شکل، قیمت و چند پارچه بودن توجه کنید.

راهنمای خرید و انتخاب ظروف چینی با توجه به کیفیت و برند معتبر برای جهیزیه عروس

راهنمای انتخاب ظروف چینی جهیزیه عروس

ظرف های چینی که انتخاب و خرید آنها برای جهیزیه عروس اهمیت زیادی دارد؛ به ۳ دسته تقسیم می گردد. چینی های کلفت و خیلی مقاوم که سنگین بوده و مقرون به صرفه نیز می باشند. چینی هایی نازک (کاغذی) خیلی نازک و براق و در مقایسه با دیگر ظرف ها ضربه پذیرتر بوده و از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشند. چینی پروسلن با قطر متوسط و قیمت مناسب که محبوبیت زیادی دارند.

راهنمای خرید ظروف چینی جهیزیه عروس

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دقت به شکل، طرح و نقش روی ظرف

البته هارمونی نکته ای است که رعایت آن میان ظروف چینی با سایر لوازم جهیزیه عروس خوب و مناسب می باشد. اما الزامی نبوده و یک اصل باید نیست. نوعروس های گل می توانند متناسب با سلیقه ی خود، آن ظرف های چینی با شکل، طرح، نقش و همچنین رنگ زیبا و دلخواه انتخاب نمایند. پیشنهاد می کنیم خودتان را درگیر مد نیز نکنید، زیرا ممکن است پس از مدتی ظرف انتخابی ترند شده از مد بیفتد، که دیگر جذابیتی برای شما ندارد.

ظروف چینی جهیزیه عروس

توجه به کیفیت ظروف چینی

بارها در مطالب های مختلف پوشاک و لوازم منزل و … تاکید بر قربانی کردن کیفیت به خاطر زیبایی ظاهری داشته ایم. البته نمی خواهیم از شما بخواهیم تا قید شکل زیبا و خوش نقش و رنگ آن را بزنید، تنها بحث سر تقدم نبخشیدن یکی بر دیگری است. کیفیت را می توان در مقاوم بودن در مقابل حرارت و ضربه (مایکروفر، فرهای خانگی)، کم وزن بودن، شفاف بودن، با دوام بودن بودن نقش و طرح در مقابل آب و مواد شوینده و به طور کلی سبک اما مقاوم خلاصه کرد.

در آخر نیز دارای استاندارهای کیفی فرآورده ها همچون گواهینامه «CE» اتحادیه اروپا بودن از گزینه های تعیین خوب بودن کیفیت ظروف چینی شمرده می شود.

نکات و اصول کاربردی برای خرید ظرف های چینی جهیزیه عروس

توجه به قابل شستشو بودن در ماشین ظرفشویی

با رایج شدن و پرکاربرد شدن ماشین های ظرفشویی و جا گرفتن آنها در گوشه ی بسیاری از خانه ها؛ شستشوی ظروف، همچنین ظروف چینی رنگ باخته است. به دنبال این تحول ثبات رنگ و نقش و طرح ظرف در هنگام شستشو و پس از خارج شدن از ماشین ظرفشویی به یکی از معیارهای انتخاب تبدیل شده است. برای شناخت این ظروف می توانید پشت ظرف جمله انگلیسی «Dishwasher Safe» را مطالعه کنید.

علاوه بر این ویژگی به دارا بودن نشانه استاندارد و بهداشت واقع بر روی بسته بندی دقت کنید. البته که ظرف های چینی از نظر بهداشتی بودن توانسته حسابی مورد توجه قرار بگیرد، اما گاهی این موضوع در برخی ظرف های کیفیت نامطلوب(دارای مقدار زیادی کادمیوم و سرب و … بودن) به سلامتی آسیب برساند. پس حتما دقت به نشانه استاندارد را فراموش نکنید.

راهنمای انتخاب ظروف چینی جهیزیه عروس

چند پارچه بودن

چند پارچه بودن یکی از معیارهای اصلی خرید ظروف محسوب می شود که البته این تعداد در ظرف های چینی متنوع و زیاد می باشد که البته از ویژگی های این ظروف به شمار می رود.همانطور که گفته شد ظروف چینی شامل دو دسته ی پذیرایی و وعده های غذایی روزمره تقسیم می گردد. در دسته ی اول یعنی برای پذیرایی قطعا باید شامل سرویس غذاخوری، چای خوری، سالادخوری، سوپ خوری و … همچنین جای دستمال کاغذی باشد. اما برای دسته ی دومی می توانید برخی از اجزا مانند جای دستمال کاغذی را حذف کنید.

راهنمای خرید ظروف چینی جهیزیه عروس

توجه به مقرون به صرفه بودن ظروف چینی

هنگام خرید ظروف چینی جهیزیه عروس یکی از اصلی ترین معیارها، مناسب بودن قیمت ظروف می باشد. چه خوب است در همین ابتدای زندگی برنامه ریزی در هزینه و خرج را یاد بگیرید و به کار ببرید. صرفا به خاطر دارا بودن برخی ویژگی ها همچون زیبا و شیک، یا مد بودن خود و همسرتان را متحمل هزینه های بالا نکنید. نیز می توانید با خرید از فروشگاه های معتبر علاوه بر اطمینان از کیفیت از قیمت مناسب آن هم اطمینان حاصل کنید. البته نباید به خاطر کم هزینه بودن از کیفیت مطلوب خود را محروم نمایید.

راهنمای خرید ظرف های چینی با کیفیت و زیبا برای جهیزیه عروس

خرید ظروف چینی به صورت کلی

تمامی ظرف های چینی جهیزیه خود را از یک فروشگاه در قالب پکیجی کامل تهیه نمایید، چرا که هم هارمونی و وحدت خوبی میان آنها ایجاد می گردد و هم اینکه چیزی را از قلم نمی اندازید. از دیگر مزایای این گونه خرید می توانید به با کیفیت بودن ظروف، و برخورداری از ضمانت نامه اشاره داشت.

انتخاب بهترین ظرف های چینی جهیزیه عروس

توجه به اسم تجاری معتبر ظروف

هر شرکت حال تولید کننده ی هر محصولی که باشد؛ دارای لوگو و یا برندی منحصر به خود می باشد که بسته با ثبت شدن و رسمیت شناخته شدن دارای اعتبار می شوند. مثلا برای تهیه ظرف های چینی جهیزیه عروس به سراغ ظرف هایی با برندهای دارای اعتبار و شناخته شده بروید.

راهنمای خرید ظرف هایی با جنس چینی جهیزیه عروس

معرفی چند نمونه از برندهای با کیفیت و معروف

همانطور که گفته شد سرویس های چینی محبوب و البته جزء جدا نشدنی آشپزخانه و جهیزیه عروس می باشند. از ویژگی های اصلی ظرف های چینی می توان به مناسب بودن وزن آنها، زیبا و شیک بودن و همچنین تنوع در تعداد و رنگ و طرح و نقش اشاره کرد.

اما یک ظرف چینی خوب نیز مشخصه هایی همچون مقاوم بودن در مقابل شوک های گرمایی و ضربه، عبور نور و شفاف بودن، ثبات نقش و طرح بعد از شسته شدن، بهداشتی بودن دارند. به همین خاطر در پاراگراف بالاتر گفته شد که حتما به برند آن توجه نمایید: چند نمونه از برندهای معروف و معتبر چینی لمونژ، چینی اسپیدار، چینی توس، چینی پردیس، چینی تقدیس، چینی مقصود، چینی زرین می باشند.

معرفی نکات و موارد کاربردی و مهم برای تهیه ظروف چینی جهیزیه عروس

از اینکه تا انتهای راهنمای انتخاب ظروف چینی جهیزیه عروس این مطلب همراه آرگا بودید، بی نهایت قدردان و متشکریم. امیدواریم پس از مطالعه این مطلب بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. در صورت تمایل عروس خانم های عزیز می توانید برای آشنایی با تزیین کابینت عروس و سرویس پلاستیک عروس بر روی لینک کلیک نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *