دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اصول حرف زدن با همسر و نکات مهمی که باید بدانید

  • سحر هودانلویی
  • ۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

زندگی زناشویی از اهمیت به‌خصوصی برخوردار می باشد که نحوه ارتباط بسیار تاثیرگذار است. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با اصول حرف زدن با همسر به خوبی آشنا شوید.

رابطه ای که با ازدواج دوام گیرد را بایستی با بهترین نوع گفت و گو ادامه داد و چنین زندگی برای خود شکل داد که از هر گونه بحث و دعوای کلامی تا حد قابل توجهی پیشگیی کردد. همان طور که می دانید ارتباط مناسب از اساسی ترین راهکار زندگی است و دعوای کلامی نیز باعث از بین رفتن حرمت ها در روابط می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با اصول حرف زدن با همسر آشنا شوید.

قابل به ذکر می باشد ک دعوای کلامی سبب از بین رفتن دوام زندگی خواهد شد و در نهایت به تخریب رابطه زناشویی می انجامد. همچنین ارتباط صحیح سبب ایجاد رابطه ای صمیمانه بین افراد می گردد و دعوا و گفتگوی کلامی منزجر می تواند ارتباط بین زوجین را تخریب کرده و در نهایت آن ها را از یکدیگر دور سازد. در عصر امروز می‌توان بسیاری از خانم‌ها و آقایان را مشاهده نمود که در برقراری یک ارتباط سالم ناتوان هستند و با هر مسئله کوچک و یا مشکلی ناچیز به مشاجره طولانی مدت می پردازند که در نهایت می‌تواند در ابتدای یک مشکل بسیار بزرگ و اساسی در بین زوجین قرار گیرد.

آشنایی با تکنیک های حرف زدن با همسر

معرفی اصول حرف زدن با همسر

به طور کلی در برقراری ارتباط با همسر خود بایستی دو اصل مهم اساسی را رعایت کنید.

  • نکته اول

هیچگاه در جملات خود از فاعل تو استفاده نمایید چراکه هر بار شما جمله خود را با مضمون تو شروع می‌نمایید، همسر خود احساس سرزنش و یا مرتکب گناهی را حس می نماید که در نهایت به گوش دادن ادامه صحبت‌ های شما میل و رغبتی نخواهد داشت.

  • نکته دوم

همان طور که بایستی در جملات خود از فاعل تو استفاده نکنید در رابطه با فاعل من نیز بایستی این نکات را رعایت کنید. بدین صورت که نباید هرگز به همسر خود این جملات را گوشزد نمایید که تو همیشه دیر به منزل می آیی و من از این موضوع ناراحت می شوم. از این رو خوب است که در ازای به کار بردن این چنین جملات این چنین رفتار کنید که از این کار او به شدت ناراحت هستید و خوب است که در رفتارات او تغییراتی ایجاد گردد.

همچنین در ادامه می توانید از دیگر نکات گفته شده نیز استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • به کار بردن روش پنج دقیقه ای

اگر می خواهید حرف‌ زدن خود را در مسیر درستی پیش ببرید خوب است که گفتگویی با نهایت آرامش را به کار ببرید. بدین صورت که در موقعیت مکانی و زمانی بسیار مناسب شروع به گفتگو با همسر خود کنید. استفاده از این تکنیک بدین صورت است که هر یک از زوجین باید در طی مدت زمان ۵ دقیقه در رابطه با موضوع مورد نظر به بحث بپردازند و طرفین در طی این مدت در نهایت آرامش به سخنان او گوش دهد.

تاثیر رعایت اصول حرف زدن با همسر چیست

این روش را بایستی تا زمانی ادامه دهید که مشکل خود را به طور کلی حل نمایید. در صورتی که تکنیک خوب گوش دادن به حرف زدن یکدیگر را رعایت کنید از رابطه خوب و به دور از هر مشاجره ای را تجربه می کنید.

  • به یک دیگر تهمت نزنید

برخی از زوجین چنین عادت دارند که در طی حرف زدن خود یکدیگر را با برخی از کلمات سرزنش می کنند و گاه گداری یکدیگر را به انجام برخی از کارهایی که هرگز انجام نداده اند متهم می سازند. از این رو بایستی انتظار داشت که احترام بین آن ها با تهمت ها ناروایی که به یک دیگر مرتبط می سازند، از بین برود.

  • حرمت ها را از بین نبرید

به یاد داشته باشید که در هنگام خشم و عصبانیت همواره به یکدیگر احترام بگذارید و هرگز خط قرمزها یکدیگر را اعم از اعتقادات شخصی، خانواده و سلایق را زیر سوال نبرید.

  • از قضاوت کردن بپرهیزید

در هنگام صحبت با همسر خود نباید نقش قاضی و یا محاکم را بازی نمایید، به طوری که تماما او را مقصر جلوه دهید. در این شرایط می‌توانید به حرف‌ های یکدیگر گوش دهید و به طور محترمانه یکدیگر را از اشتباهات تان آگاه هستید.

معرفی اصول حرف زدن با همسر

  • به یکدیگر احترام بگذارید

از دیگر اصول حرف زدن با همسر این چنین است که هرگز نباید از کلامی استفاده کنید که در آن توهین، فحاشی و یا تحقیر قرار گرفته باشد.

  • صمیمیت بین خود را حفظ  کنید

در هنگام گفتگو با همسر خود توجه داشته باشید که هر از گاهی با ابراز علاقه و نوازش به او نشان دهید که همواره در کنار او قرار گرفته اید و هر لحظه که نیاز باشد به حمایت از او می پردازد.

  • از دروغگویی بپرهیزید

به طور کلی صداقت و اعتماد را می توان از پایه و اساس هر رابطه معرفی نمود در این شرایط باید توجه داشته باشید که به طور رک و راست حرف خود را به همسر خود بگویید و در مقابل هرگونه واکنش او به شکل بدی مواجهه نکنید.

  • به یک دیگر اعتماد کنید

برخی از زوجین به علت دروغگویی همسر خود در دفعات گذشته و یا بیش از حد تکرار این روش نسبت به معشوق و یا حتی بی اعتماد هستند که در این شرایط به راحتی نمی توانند طرف همسر خود را باور کند در این شرایط باید که از بروز هم چنین موقعیت هایی بپرهیزید.

همچنین در این جهت بایستی توجه داشته باشید که تا هر اندازه نسبت به او مشکوک باشید همسر خود نیز برای جلوگیری از از مشاجره های طولانی مدت بیشتر نسبت به دروغگویی ترغیب می‌شود.

اصول حرف زدن با همسر چگونه است؟

  • مسائل گذشته را مطرح نکنید

از دیگر اصول حرف زدن با همسر باید به این نکته توجه داشت که نباید در حین صحبت اشتباهات گذشته یکدیگر را به میان بیاورید و با مطرح کردن آن ها قاطع و زندگی خود را نمایید.

  • مسائل را با یک دیگر قاطی نکنید

همچنین توجه داشته باشید که در حین صحبت مسئله دیگری را مطرح نکنید و آن ها را به یکدیگر مربوط نسازید.

  • به نحوه بیان خود توجه کنید

توجه داشته باشید که برخی از موضوعات در صورتی که به طور نادرست بیان شود می‌تواند به ایجاد مشاجره و یا دعوا در بین طرفین منجر گردد. از این رو از بیان لحن نادرست و یا موضوعاتی که می دانید سبب ناراحتی همسر خود می شود، جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط به مانند رفتار با همسر درونگر و روش های شوخی با همسر به همراه تیم مجله نویسی آرگا تولید شده است که پیشنهاد می کنیم با کلیک به روی آن ها باری دیگر با ما همراه شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *