دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه جسارت در کسب و کار داشته باشیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

داشتن جسارت در کسب و کار نقش مهمی در موفقیت های شغلی افراد خواهد داشت. بسیاری از مدیران که در محیط شغلی خود جسور هستند، به موفقیت می رسند. برای اینکه به این شجاعت برسید، می توانید روی زبان بدنتان کار کنید، راه های درست تاثیرگذاری را بیاموزید و نحوه برقراری ارتباط جمعی را بیشتر بدانید.

در دنیا رقابتی کسب و کار تنها مدیرانی می توانند، پیشرفت کنند که در شرایط بحرانی شجاعت کافی برای تصمیم گیری و ادامه مسیر را داشته باشند. همه مدیران در محیط شغلی خود بحران ها و چالش هایی را پشت سر گذاشته اند، این موقعیت ها است که مدیران موفق را از دیگران متمایز می کند. برای دستیابی به موفقیت در مسیر شغلی عوامل و علل متعددی در نظر گرفته می شود یکی از مهم ترین این عوامل جسارت در کسب و کار است. افرادی که شجاع هستند، با بروز تغییرات ناگهانی راحت تر می توانند تصمیم گیری کنند، این دسته از افراد توانایی و استعداد خاصی در این موقعیت ها دارند. از سویی این شجاعت در مدیریت آن ها نیز دیده می شود و می تواند زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

جسارت در کسب و کار

دستیابی به جسارت در کسب و کار

برای راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای و مدیریت کردن آن باید جرات کافی در این زمینه داشته باشید. در مسیر دستیابی به موفقیت های شغلی عواملی همچون توانایی ها، خودباوری و شجاعت نقش موثری دارد. خیلی از افراد چنان در کسب و کار خود دفن می شوند که از محیط اطرافشان دور می شوند. این دسته از افراد آنقدر شجاع نیستند که کار را از سایر بخش های زندگی خود مجزا کنند. بنابراین توجه و تمرکز تنها بر روی کار نیز درست نیست. اما چگونه می توانیم فردی شجاع در کارمان باشیم؟

راه های تقویت جسارت کاری

برای اینکه در محیط کاری خودمان شجاع باشیم و زندگی و کار را از یکدیگر مجزا کنیم، بی شک باید به توانایی های خود در بخش های مختلف پی ببریم. در این میان برنامه ریزی کردن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. روش های جسورانه ای در این میان وجود دارند که موجب رونق شغل شما و پیشرفت در کسب و کارتان می شوند. در این مقاله به چندین مورد از آن ها اشاره می کنیم. رفتار در محیط کار چگونه باشد تا حرفه ای شویم؟ در این مقاله به نکات مهم جسارت در کسب و کار خواهیم پرداخت.

نحو جسارت در شغل

تفاوت میان پرخاشگری و جسارت:

بسیاری از پرخاشگری و جسارت را با یکدیگر اشتباه می گیرند. به همین دلیل در محیط های کاری خود موفق نمی شوند. پیش از اینکه در محیط کاری یک نیاز و خواسته را مطرح کنید و یا برای آن بلوایی به پا کنید، راهی برای بیان مسالمت آمیز آن پیدا کنید.

  •  آرون گروپس

افزایش جسارت در کار

فریاد زدن بر روی دیگران نشان دهنده عدم کنترل و  عدم آرامش شما می باشد. بهتر است بدانید که جسارت داشتن به معنی بی اعتبار نشان دادن دیگران نیست یا اینکه شما شخصیت دیگران را کوچک کنید. معنای واقعی جسارت در کسب و کار یعنی اینکه شما ایمان به توانایی ها و ایده های خود در شرایط بحرانی و چالش انگیز داشته باشید. افرادی که جسارت در محیط شغلی دارند، از سطح بالای اعتماد به نفس برخوردار می باشند.

جسور شدن در کار

زبان صحیح:

نحوه تعاملات و برقراری ارتباط شما با همکارانتان در محیط کار بسیار مهم است و می تواند نقش مهمی در شجاعت شما داشته باشد. در رفع شکاف های میان روابط خود تلاش کنید. تا ارتباط های جسورانه ای داشته باشید. روراستی و صداقت در این میان می تواند با اهمت باشد. برخی از موارد در روابط خود نقطه ضعف هایی دارند، ممکن است این افراد برای دستور دادن به دیگران رودربایستی داشته باشند.

اگر با خودتان کلنجار می روید که آیا همکارتان وقت کافی برای انجام دستور شما دارد یا نه؟ باید بدانید که با جسارت کافی می توانید این کار را انجام دهید. یعنی اگر قرار است، این کار انجام شود، باید به همکارتان بگویید که باید آن را انجام دهد. در این مواقع باید رک باشید و در واقع رک بودن شما اثربخش خواهد بود.

جسور بودن در شغل

استفاده از زبان بدن:

همانطور که می دانید، بخش مهمی از ارتباط های ما را ارتباط های غیرکلامی تشکیل می دهند. چه بسیار تاثیر اینگونه از ارتباط ها بسیار بیشتر است. حضور فیزیکی تاثیر زیادی در روابط شما خواهد داشت. زمانی که در مقابل دیگران صاف می ایستید و با قدرت بیشتری حرف می زنید، این جسارت در شما دیده می شود. در این صورت می توانید به طور ناخودآگاه جسارت را در روابط خود نشان دهید.

اعتماد به توانایی های خود:

یکی از علت هایی که موجب می شود، دیگران کمتر دست به تصمیم گیری بزنند و از این کار ترس و واهمه داشته باشند، اعتماد نداشتن به توانایی در قضاوت کردن است. خودباوری نقش مهمی در جسارت افراد خواهد داشت. اگر احساس می کنید در زمینه شغلی و فعالیت های خود فردی توانا نیستید، سخت در اشتباهید. بلکه شما باید توانایی های خودتان را پیدا کنید و توانایی کافی برای متقاعد کردن کارفرمای خود را داشته اید.

جسارت کاری

آمادگی داشتن:

گاهی برای جسارت داشتن در کسب و کار باید آمادگی لازم در زمینه حرفه ای خود را داشته باشید. این آمادگی مطالعه مقالات به روز در زمینه حرفه ای و یا هر چیز دیگری می باشد. یا اگر در محیط کاری می خواهید با کارفرما جلسه داشته باشید، پیش از جلسه بهتر است، به آمادگی دست پیدا کنید. اگر احتمال می دهید از شما سوال می پرسند، سعی کنید جواب های پیشنهادی در این زمینه را داشته باشید.

اهمیت ندادن به افکار دیگران:

افراد جسور عموما کمتر به حرف های دیگران در محیط کار خود اهمیت می دهند. یکی از بزرگ ترین سدهایی که در مسیر جسور بودن افراد قرار می گیرد، اهمیت ندان به قضاوت ها یا حرف های دیگران می باشد. افرادی که تمرکز بیش از حد بر روی قضاوت های دیگران نسبت به خودشان دارند، توانایی ها و عزت نفس خود را به مرور زمان از دست می دهند. زمانی که می دانید حق با شما است، استقامت کنید و از حقوق خودتان به خوبی دفاع کنید.

جسارت کاری چست

چگونه صحبت کردن در جمع را تقویت کنیم؟ این مورد نیز از دیگر موارد مهمی است که برای دستیابی به جسارت کافی می توانید از آن استفاده کنید. برای اینکه فردی جسور در زندگی و در محیط کاری خود باشید می توانید راه های صحیح صحبت کردن در جمع را پیدا کنید. در لینک در این باره توضیحان بیشتری ارائه شده است که می توانید به آن مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *