دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های شمال ترکیه با جاذبه های منحصر به فرد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

دیدنی های شمال ترکیه از تنوع و جذابیت زیادی برخوردار می باشند. این کشور در نواحی مختلفی دارای جاذبه های طبیعی می باشد، اما در بخش های شمالی آن می توانید زیباترین جنگل ها، پارک های ساحلی، جاذبه های تاریخی و … را مشاهده کنید. در این بخش نیز شما علاقمندان با جاذبه های زیادی از آن آشنا خواهید شد.

کشور ترکیه کشوری با جاذبه های طبیعی بی شمار است. این منطقه با طبیعت منحصر به فرد خود هر ساله از مناطق مختلفی گردشگر و توریست جذب می کند. این کشور با وجود مناظر بسیار خیره کننده، می تواند یکی از بکرترین مقاصد گردشگری برای سفر باشد. با توجه به اینکه بخش مهمی از جاذبه های گردشگری در شمال این منطقه قرار دارد، شما می توانید با سفر به نواحی شمالی با جاذبه های بیشتری از آن آشنا شوید. در این مناطق پارک های ساحلی زیادی وجود دارند، که با تنوع گیاهی و جانوری خود مورد توجه قرار می گیرند. دره های بیابانی، کوه ها، دریاچه ها و … از دیگر دیدنی های شمال ترکیه برای گردشگران می باشند.

شمال ترکیه

دیدنی های شمال ترکیه را بشناسید

ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا است. این کشور دارای هزینه های برای سفر می باشد، از سویی با وجود امکانات و تفریحات متنوعی که دارد، برای گردشگران جذاب است. با توجه به اینکه این کشور از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است، می توان شگفتی های زیادی را در این مناطق مشاهده کرد. این کشور دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار ارزشمندی است، از سویی گنجینه های طبیعی ارزشمندی را در خود جای داده است. شما علاقه مندان در سفر به این کشور می توانید با مکان های دیدنی استانبول نیز آشنا شوید.

چشم انداز ترکیه

یکی دیگر از جذابیت هایی که در شمال این کشور می تواند توجه گردشگران را جلب کند، اهمیت باستان شناسی برخی از مناطق می باشد. اما توصیه می کنیم تماشای زیبایی پارک های ساحلی این مناطق را نیز از دست ندهید. این منطقه دارای دره های بیابانی است، کوه ها، دریاچه ها، آبشارها و جنگل ها از دیگر مناظر تماشایی در این منطقه هستند.

بناهای شمال ترکیه

این کشور دارای مناظر طبیعی بسیار فوق العاده ای می باشد. وجود چشم اندازهای طبیعی، جاذبه های تاریخی و … در اینگونه از مناطق موجب می شود، علاقه مندان زیادی هر ساله از این جاذبه ها دیدن نمایند. این منطقه دارای جنگل های انبوهی است، که از نظر پوشش گیاهی بسیار ارزشمند هستند، جنگل های بلگراد یکی از مهم ترین جنگل های کشور ترکیه محسوب می شود. این جنگل ها با مناظر بسیار فوق العاده خود مورد توجه هستند. درختان بلند و طبیعت باشکوه در این منطقه سفری رویایی برای شما به همراه خواهد داشت.

  •  آرون گروپس

کوه های شمال ترکیه

کوه های آرارات:

یکی از مهم ترین دیدنی های شمال ترکیه که از اهمیت زیادی برخوردار است، کوه آرارات می باشد که سالیانه کوهنوردان زیادی از سراسر جهان به آن سفر می کنند. این رشته کوه ها ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته اند، و در بخش هایی از آن آتشفشان فعال وجود دارد، که می توانند هر مسافری را مجذوب خود نمایند. اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، این کوه ها می توانند شما را حیرت زده کنند. البته لازم به ذکر است که اگر علاقه مند به کوهنوردی نیستید، به این کوه ها سفر نکنید. برای رسیدن به نوک قله های آرارات ساعت ها زمان و پیاده روی مورد نیاز است. همچنین برای احتیاط باید حتما لوازم کوهنوردی را به همراه خود داشته باشید.

دیدنی های شمال ترکیه

کوه های بابا در فتحیه:

این کوه ها یکی دیگر از چشم اندازهای طبیعی در این نواحی می باشد. این کوه باستانی ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد. در ارتفاعات این منطقه می توانید از چشم اندازهای زیبایی دیدن نمایید. شما در این منطقه چشم اندازهای حیرت انگیز مدیترانه ای را مشاهده می کنید. این تپه ها دارای مناظر زیبایی می باشد، طبیعت این منطقه از زیبایی های زیادی برخوردار می باشد، و مکان مناسبی برای ماجراجویان است. نگاهی به دیدنی های فتحیه می تواند شما را با جاذبه های بیشتری آشنا کند.

آشنایی با شمال ترکیه

مسجد سلیمیه:

اگر علاقه مند به بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی هستید، مسجد سلیمیه در شهر ادیرنه یکی از گزینه های مناسب در طول سفر است، که سالیان زیادی ست به عنوان یکی از مهم ترین دیدنی های کشور ترکیه در فهرست یونسکو قرار دارد، و برای مردم این کشور به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود.

مکان های شمال ترکیه

این مسجد دارای معماری خاص و منحصری به فردی می باشد، که ساخت آن در سال ۱۵۷۵ توسط میمار سینان معمار مشهور عثمانی بعد از ۶ سال کاری به پایان رسیده است. معماری این ساختمان به عنوان مهم ترین اثر این معمار نام گرفته است، و برای مردم ترکیه به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود.

مساجد شمال ترکیه

روستای فیرتینا:

یکی دیگر از دیدنی های شمال ترکیه روستای فیرتینا می باشد، که از زیبایی خاص و حیرت انگیزی برخوردار است. این روستا سالانه بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد، و به غذاهای محلی خود مشهور می باشد. این روستا دارای طبیعت بکر و سرسبزی می باشد، که برای تفریح بهترین گزینه است، و یکی از بهترین جاذبه های ترکیه تبدیل شده است. این روستا دارای اقامتگاه های مختلفی در اطراف خود می باشد، که می تواند سفر شما را راحت تر نماید. اگر قصد سفر و بازدید از دیدنی های منطقه ترکیه را دارید، این روستا می تواند تمام نیاز های تفریحی شما را برآورده نماید.

دیدنی های شمال ترکیه کدام اند

جنگل های بلگراد:

این جنگل ها یکی دیگر از بکرترین دیدنی ها و جاذبه های شمال ترکیه به شمار می آیند. در این جنگل ها می توانید گونه های مختلفی از درختان و گیاهان را مشاهده کنید. بسیاری از گردشگران این جنگل ها را با وجود درختان بلند و تنومند آن به خاطر دارند. گونه های مختلفی از پرندگان و جانوران که در این جنگل ها یافت می شود، می تواند توجه علاقه مندان زیادی را جلب کند. این جنگل ها نیز یکی دیگر از دیدنی های ترکیه محسوب می شوند. همچنین این جنگل ها مناظری همانند دیدنی های وان ترکیه دارند.

جنگل های شمال ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهای کم هزینه برای سفر می باشد. این کشور در سال های اخیر از نظر جذب توریست بسیار موفق بوده است. شما در سفر به این کشور می توانید با جاذبه های بسیار زیبایی آشنا شوید. از مهم ترین دیدنی های این کشور می توان به جنگل ها، مراتع سرسبز، دیدنی های تاریخی و جذابیت های فرهنگی اشاره کرد. همانطور که می دانید یکی از معروف ترین شهرهای توریستی این کشور شهر زیبای استانبول است، این شهر با مدرن ترین جاذبه های توریستی مورد توجه است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *