دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از تاثیر مخرب سیگار بر پوست چه می دانید؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۶ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش شما را با تمامی عوارضی که سیگار کشیدن برای پوستتان دارد بیان می کنیم. در واقع سیگار یکی از دخانیات هزارچهره است و می تواند از جنبه های مختلفی بر روی پوست تاثیر بگذارد.

سیگار کشیدن یکی از بد ترین عادت هایی می باشد که افراد را به خود درگیر می کند. بیش تر افرادی که معتاد به سیگار کشیدن می شوند نوجوان ها هستند و در این سن شور و هیجانات آن ها بسیار زیاد است و همین امر می تواند مشکلاتی را برایشان ایجاد کند. بیش تر افرادی که سیگار می کشند تاثیر سیگار بر پوست  را نمی دانند و در واقع به فکر خود نیستند. در ادامه شما را با همه ضرر هایی که برای پوست دارد آشنا می کنیم.

تاثیر سیگار بر پوست

تاثیر سیگار بر پوست

سیگار یکی از دخانیاتی می باشد که ۴ هزار نوع ماده سمی در آن به کار رفته است و علاوه بر از بین بردن ریه ها می تواند به از بین رفتن کلاژن پوست نیز کمک کرده و در نتیجه پوست شما حالت کشسانی خود را از دست می دهد و افتاده می شود. البته این تنها تاثیری که این ماده بر روی پوست دارد نیست و ممکن است مشکلات دیگری را نیز برایتان ایجاد کند که در ادامه همه عوارض سیگار برای پوست را بیان می کنیم.

تغییر رنگ پوست

زمانی که پوست شما آسیب می بیند هیچ راهی برای باز گرداندن آن و برگشتن به حالت اولیه وجود ندارد. البته با استفاده از روش هایی که امروزه در میان مردم بسیار شایع شده است بتوانید مقداری از چین و چروک های پوستتان را از بین ببرید ولی بعد از مدتی دوباره سر و کله این مشکلات روی پوستتان نمایان خواهد شد.  اگر به صورت مداوم از سیگار استفاده کنید قطعا به مرور زمان اکسیژن و مواد مغذی به آن نمی رسد و در نتیجه رنگ پوست شما تیره تر خواهد شد. بسیاری از افرادی که سیگار می کشند پوستی نا هموار دارند و رنگ پوست آن ها بسیار پریده می باشد. هرچه در سنین کم تر سیگار کشیدن را شروع کنید زود تر می توانید به پوستتان آسیب برسانید و سن چهره شما همیشه بیش تر از آن چه که هست نمایان می کند.

افتادگی پوست و سیگار کشیدن

افتادگی پوست

مواد شیمیایی می تواند به مرور زمان پوست را از حالت کشسانی خارج کرده و در نتیجه منجر به افتادگی آن شود. سیگار کشیدن نیز همین کار را انجام می دهد. در واقع هر فردی که سیگار می کشد مواد مضر آن بر روی کلاژن سازی پوست تاثیرات منفی گذاشته و روند بازسازی پوست را کاهش می دهد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

افتادگی بازو ها

تاثیر سیگار بر پوست تنها محدود به پوست صورت نمی شود و تمامی بدن را در بر می گیرد. افرادی که سیگار می کشند معمولا بازو های افتاده ای دارند و قابلیت ارتجاعی پوست آن ها از بین رفته است. در واقع پوست بازو ها بسیار حساس می باشد و بیش تر از سایر نقاط دچار افتادگی خواهد شد.

افزایش خطوط دور لب

خط هایی که دور لب ها ایجاد می شود معمولا در افراد مسن بیش تر از سایرین دیده می شود ولی افرادی که سیگار می کشند این خط ها خیلی زود تر روی چهره شان نمایان می شود و آن ها را پیر تر نشان می دهد. دلیل اصلی این مشکل هم زوال قابلیت ارتجاعی پوست اطراف لب می باشد و شما به سختی می توانید با استفاده از بوتاکس و جراحی های زیبایی این مشکل را برطرف کنید.

ارتباط لک های پوستی با سیگار

لک های روی پوست

لکه هایی هستند که با افزایش سن روی صورت افراد دیده می شود. معمولا آن هایی که سیگار می کشند زود تر از افراد عادی این لکه ها روی پوست صورت و دست هایشان ظاهر می شود بنابراین باید با داشتن پوستی سالم و لطیف خداحافظی کنید زیرا سیگار کشیدن عوارض بسیار زیادی داشته و نابود کننده پوست می باشد.

تیره شدن انگشتان

افرادی که سیگار می کشند عادت دارند که از دو انگشت خود برای نگه داشتن سیگارشان استفاده کنند. تنباکو یکی از مواد بسیار مضری می باشد که می تواند منجر به ایجاد لکه های بسیار زیادی بر روی پوست شده و آن را همانند دندان ها تیره می کند. البته بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این لکه هایی که روی دستان ایجاد می شوند می تواند با ترک سیگار بهبود یابد.

پسوریازیس

پسوریازیس یکی از بیماری های پوستی می باشد که می تواند زندگی فرد و اطرافیانش را تحت تاثیر قرار دهد. افرادی که سیگار می کشند بیش تر از سایرین دچار این مشکل خواهند شد و برطرف کردن این مشکل بسیار سخت و طاقت فرسا است. قبل از این که به این مشکلات دچار شوید بهتر است سیگار کشیدن را برای همیشه ترک کنید.

پسوریازیس یکی از بد ترین مشکلات پوستی افراد سیگاری است.

چین و چروک های اطراف چشم

ایجاد چین و چروک ها در اطراف چشم ها بسیار شایع می باشد و افراد با افزایش سن دچار آن می شوند. چشم ها دارای پوست حساس تری هستند و اگر سیگار بکشید این ناحیه بیش تر از سایر نواحی دچار مشکل می شود و اطرافشان چروک های ریز و درشتی ایجاد می شود. بهتر است قبل از این که بخواهید به این مشکلات دچار شوید ترک سیگار را در نظر بگیرید و برای آن اقدام کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *