دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

روش تخلیه بار منفی از بدن با بهترین راهکارها

  • ساناز براتی
  • ۶ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

روش های بسیاری برای آزاد نمودن انرژی منفی از بدن وجود دارند. بهترین روش تخلیه بار منفی از بدن نفس عمیق کشیدن، سجده کردن، یوگا، مدیتیشن، شمع روشن کردن، پیاده روی و … می باشد.

همانطور که می دانیم انرژی هرگز از بین نمی رود، بلکه فقط به نوعی دیگر تبدیل می گردد. افکار، احساسات و کلام افراد نوعی از انرژی می باشند که از بین نمی روند و به اشکال مختلف در محیط پیرامون باقی می مانند. همانطور که انرژی مثبت بسیار مفید می باشد، انرژی منفی یا همان بار منفی بسیار مخرب است، از ای رو با روش های تخلیه بار منفی در این مطلب آشنا خواهیم شد.

معرفی انواع روش تخلیه بار منفی

دنیای فیزیکی استعاره ای بزرگ از دنیای متافیزیکی می باشد. به منظور پاک نمودن و یا تخلیه بار منفی، می توان به هر قسمتی از جهان فیزیکی نظاره کرد، مثل یک باغچه، کمد لباس، محیط خانه یا یک کسب و کار. چیزی که مشخص است این است که انرژی چه فیزیکی و چه متافیزیکی برای جریان یافتن به وجود آمده اند. از این رو زمانیکه مهار نگردند همواره در حال حرکت و جریان خواهند بود.

روش و روال تخلیه بار منفی

جهان فیزیکی ساختاری دارد که اگر بخواهیم این ساختار سالم بماند، باید از آن مواظبت نماییم. بی توجه بودن نسبت به چیزهای اطراف باعث می شود تا به شکلی طبیعی همه چیز به سمت بی نظمی پیش رود. مثلا کمد تمیز و مرتب لباس ها به بی نظمی تغییر خواهد کرد، اگر هر چیز را در جای خود قرار ندهید. اگر علف های هرز و خشک باغچه را جدا کنید، باغچه ای سرسبز و پربارتر خواهید داشت. همچنین اگر غذایی کافی نداشته باشید، جسم شدیدا آسیب خواهد دید. حال اگر وجودتان با انرژی و بار منفی پر شده است، برای داشتن سلامت جسمی و روانی تخلیه و پاک نمودن انرژی منفی موضوعی مهم و ضروری می باشد.

توجه کردن به موضوع تخلیه و حذف انرژی منفی از بدن آن گونه که تصور می گردد کار چندان سختی نمی باشد. برخی مواقع می گوییم که بهتر است چند دقیقه دست از کار کشیده و استراحت نماییم، یا کمی قدم بزنیم. این تصمیمات در حقیقت برای تخلیه بار منفی و انرژی های منفی از بدن گرفته می شوند.

روال تخلیه بار منفی

نکته مهم درباره حذف انرژی منفی از بدن این می باشد که نمی توانید یکباره و خیلی سریع اینکار را انجام دهید و کار را تمام شده بدانید. پاک نمودن انرژی منفی از بدن نیاز به فعالیت هایی مستمر و دنباله دار دارد. با توجه به اینکه اغلب مردم در مورد تقویت انرژی های خوب و مثبت هیچ آموزشی ندیده اند، هر روزه در زمان ارتباط با افراد دیگر در محیط زندگی و کار با انواع مختلف و زیادی از افکار و انرژی های منفی رو به رو خواهند شد و آن ها را جذب می نمایند.

  •  آرون گروپس

انرژی بدن چسبندگی داشته و افکار و احساسات مختلف خیلی راحت به آن خواهند چسبید. در صورتی که در رابطه با انرژی های خوب و مثبت و اصول جذبشان تمرین و ممارست ندارید، انرژی های گوناگون منتقله از اشخاص دیگر به شکلی ناخواسته به بدن جذب خواهند شد، این انرژی های منفی بر روی فرد تاثیراتی نامطلوب خواهند داشت و می توانند باعث تغییر در فرد نیز شوند بدون اینکه فرد نقشی در انتخاب آن ها داشته باشد.

روش پاکسازی بار منفی از بدن

سجده بهترین راه برای دفع امواج الکترومغناطیسی

بدن هر شخص به شکل روزانه میزان بالایی از امواج الکترومغناطیس دریافت می نماید. امواج الکترومغناطیس می توانند از راه تجهیزات الکتریکی مورد استفاده که نمی توان آن ها را کنار گذاشت ناخواسته دریافت شوند.

با قرار دادن پیشانی بیشتر از یک مرتبه بر روی زمین، زمین بار منفی مضر و امواج الکترومغناطیس مضر را تخلیه می نماید. این قضیه به زمین کردن ساختمان هایی که احتمال برخورد سیگنال های الکتریکی مثل رعد و برق در آن وجود دارد، برای تخلیه امواج از راه زمین، شبیه می باشد. پس پیشانی خود را به حالت سجده بر زمین بگذارید تا بار منفی تخلیه شود.

این موضوع وقتی نتیجه بهتری دارد که پیشانی خود را بر روی خاک قرار دهید. و مهم تر اینکه بهترین راه برای گذاشتن پیشانی بر روی خاک حالتی است که رو به مرکز زمین این کار را انجام دهید. زیرا امواج الکترومغناطیس در این حالت بهتر تخلیه خواهند می شوند. جالب است که بدانید مکه مرکز زمین می باشد. از این رو سجده در نماز بهترین روش برای تخلیه سیگنال ها و بار منفی و مضر از بدن می باشد.

روش تخلیه بدن از بار منفی

انجام یوگای قله کوه

یوگای قله کوه را می توان بیشتر یک فعالیت بدون حرکت در نظر داشت. با این حال تصور نمودن و نگه داشتن تصویر قله کوه در ذهن هر چند به شکل نامحسوس حرکتی است مهم. ایستادن به سادگی انجام نمی گیرد. زیرا شما می خواهید آن را وانمود نمایید. برای اینکار صاف ایستاده و نفس عمیق کشیده و چند مرتبه بگذارید تا هوای پاک وارد بدن، ریه ها، مغز و جریان خون گردد. نفس کشیدن به شکل عمیق را تا حدی ادامه دهید که به خوبی احساسات را از ذهن و بدنتان حس نمایید و خیلی خوب احساسات منفی از ذهن و بدنتان دور نمایید.

روش خالی نمودن بار منفی

پیاده روی

زمانیکه قدم زدن و پیاده روی از روی برنامه و هدف صورت گیرد، روش عالی برای تخلیه بار منفی می باشد. پیاده روی به ویژه در زمان هایی که انرژی های زیادی در ذهن رسوب نموده باشند مفید واقع می گردد. پیاده روی نمودن در طبیعت، در مسیر صعود کوه و یا حتی در پارک و جنگل و یا در برخی مسیرهای خلوت درون شهر می تواند در پاک نمودن انرژی منفی بدن بسیار مفید می باشد. در زمان پیاده روی باید اینگونه حس کنید که در هر قدمی که بر زمین می گذارید انرژی های منفی تخلیه می گردند.

راه تخلیه بدن از بار منفی

رقصیدن و حرکات موزون

رقصیدن حرکت دهنده ی انرژی طبیعی و خوب در بدن می باشد. انواع مختلفی از رقص وجود دارد، رقصیدن در مهمانی و جشن، رقص در باشگاه و … نمونه هایی از حرکات موزون در بدن می باشند که به شکل قطعی باعث پاک شدن انرژی ها و بار منفی از بدن می شوند. البته باید بدانید که بهترین روش رقص برای اینکار رقصیدن در خلوت و به تنهایی است که می تواند انرژی های مثبت را جایگزین، نوع منفی نماید.

روش تهی نمودن بدن از بار منفی

یین یوگا Yin Yoga

یین یوگا سبکی از یوگا می باشد که بر روی بافت های پیوندی و همبندی عمیق بدن و غلاف عضلات بر خلاف بافت های سطحی متمرکز می باشد و جریان انرژی را در بدن تنظیم و تعدیل می نماید. یین یوگا را بیشتر روی زمین انجام می دهند. در زمان انجام یین یوگا، وضعیت بدن را در حالتی آرام قرار داده ماهیچه های خود را شل نمایید و در هر وضعیت بدن حداقل برای سه دقیقه تمرکز نمایید. یین یوگا روشی مناسبی برای تخلیه بار منفی از بدن می باشد.

صدا

استفاده نمودن از صوت و صدا یک روش دیگر برای دفع انرژی منفی از بدن است. درست است که تکنیک صدا در محیط کار و فضاهای فیزیکی و در زمان های استفاده از انرژی برای دیگران به کار می رود، اما می توانیم این روش را برای خودمان نیز استفاده نماییم . تولید نمودن صداهای زیر، لرزان و بم مثل صدای طبل یا ناقوس و زنگ و همچنین کف زدن نمونه هایی از تولید صدا در مواقع مناسب برای جذب انرژی های خوب و مثبت و روش مناسبی برای تخلیه انرژی ها و بار منفی هستند.

روش خالی کردن بار منفی

شستن

ساده ترین راه و تکنیک برای پاک نمودن انرژی های منفی از بدن، شستن دست و صورت با آب  تمیز می باشد. در برخی موارد اگر شستن دست و صورت به تنهایی اینکار را انجام نداد، می توانید دوش گرفتن و حمام کردن با آب ولرم را امتحان نمایید تا نتیجه ای بهتر داشته باشید.

روش های تخلیه بار منفی

استفاده کردن از روغن ها

استفاده نمودن از انواع روغن های ضروری روش رایج و مناسب برای تخلیه بار و انرژی منفی می باشد. در این مورد دقت نمایید که روغن مصرفی کاملا سالم، بهداشتی و بدون خطر باشد. روغن لاوندر یا اسطوخودوس یک روغن پر مصرف در این مورد می باشد. رزماری نیز یکی دیگر از روغن های مناسب اینکار می باشد. رزماری در برخی از افراد می تواند ایجاد حساسیت نماید از این رو خانم های باردار نباید از آن استفاده نمایند.

انجام مدیتیشن و مراقبه

مدیتیشن بصری روشی سودمند و جامع به منظور پاک نمودن انرژی های منفی از بدن می باشد. داشتن آشنایی با مراکز هفت گانه چاکرا برای انجام این مدیتیشن ضروری می باشد. یکی از شکل های متنوع مدیتیشن بصری، دراز کشیدن در آب می باشد. برای اینکار چشمان خود را ببندید و رنگ های مربوط به انرژی های چاکرای هفت گانه را در ذهن خود مجسم نمایید.

راهی برای تخلیه نمودن بار منفی

قبل از هر چیز از تجسم نمودن رنگ قرمز مربوط به چاکرای ریشه شروع نمایید و بعد در ذهن این رنگ را به رنگ های نارنجی، آبی، سبز، زرد و بنفش تغییر دهید. در ادامه تصور نمایید که یک موج از آب بالای سرتان دقیقا از چاکرای تاج عبور می نماید و به سوی چاکراهای دیگر در حرکت است و سبب تغییر و متعادل سازی آن ها می گردد.

روش تخلیه نمودن بار منفی

روشن نمودن شمع

شمعی را در برابر خود روشن نمایید. حال تصور نمایید که تمام انرژی های منفی شما از بدنتان به سوی شمع منتقل می شوند. این روش می تواند بسیار کمک کننده و آرامش بخش باشد. روشن کردن شمع ساده ترین روش برای تخلیه بار منفی از بدن می باشد.

روش تخلیه بارهای منفی

تمرین تنفس هوازی

در روشی دیگر انجام دم و بازدم و همچنین حبس نمودن نفس در حد فاصل آن ها به اندازه ظرفیت تنفسی ریه ها و تکرار نمودن این روش و تنفس عمیق روشی ساده و موثر برای پاک نمودن انرژی های منفی در بدن می باشد.

دعا و نیایش

از دیگر روش های بسیار خوب و با ارزش برای جذب انرژی های مثبت و تخلیه بار و انرژی های منفی از ذهن و جسم، عبادت نمودن و راز و نیاز و دعا و نیایش کردن در پیشگاه آفریدگار هستی است.

روش پاکسازی بار منفی

شلوغی ها را در سریعترین زمان مرتب نمایید

تمام افراد بعد از مرتب کردن اطراف خود حس بسیار خوب و سبکی دارند. باید بدانید که انرژی درون وسیله ها به ویژه اجسام قدمی باقی خواهند ماند و با توجه به نوع انرژی می تواند به شکل فیزیکی، ذهنی، روحی و معنوی مانع حرکت شما به سوی جلو شوند. وقتی که دور بر خود را با وسائل به درد نخور پر نمایید، فرصتی برای ورود چیزهای جدید به زندگی ایجاد نخواهد شد. از این رو حتما از چیزهایی که در اطرافتان است لذت ببرید و اضافه ها را دور بریزید و همواره مرتب باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *