دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آمادگی های لازم برای ختنه و شرایط مناسب انجام این عمل

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با کارهایی که باید قبل از ختنه کردن نوزادتان انجام بدهید آشنا کنیم. این کارها به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن آمادگی لازم برای ختنه را کسب کنید و در زمان موعود اذیت نشوید.

ختنه کردن نوزادان یکی از کارهایی می باشد که والدین باید در زمان مناسب برای انجام آن اقدام کنند. آمادگی های لازم برای ختنه یک سری نکاتی دارد که حتما قبل از ختنه کردن نوزاد خود باید آن ها را رعایت کنید.

آمادگی های لازم برای ختنه

آمادگی های لازم برای ختنه

ختنه کردن نوزادان پسر یکی از مرسوم ترین رسم ها می باشد و معمولا زمانی که کودک زیر ۵ سال است انجام می شود. این عمل زمانی انجام می شود که پوست انتهای آلت تناسلی را پوشانده باشد. البته امروزه بسیاری از کشور های غربی اعتقاد دارند تا زمانی که نوزاد پسر مشکلی نداشته باشد نیازی به ختنه کردن ندارد و نباید این عمل را سرخود انجام داد. در ایران هنوز هم افراد بسیار زیادی اعتقاد دارند که ختنه کردن برای پسران مفید است و می تواند بیماری های بسیار زیادی را کاهش دهد. البته این کار مزیت های بسیار زیادی دارد و می تواند از بروز عفونت های دستگاه تناسلی پیشگیری کند و احتمال ابتلا به HIV  را کاهش می دهد.

ختنه کردن نوزادان پسر در اقلیت های مذهبی شیوع بیش تری نسبت به کشور های غربی دارد و می توان گفت در کشور انگلیس فقط دو درصد پسران در بیمارستان ختنه می شوند. در کل سه مولفه وجود دارد که زمان مناسب ختنه کردن را به شما نشان می دهد. این مولفه ها شامل باورهای مذهبی، وجود بیماری های خاص  و دلیل های پزشکی و نوع بیهوشی می باشد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند نوزاد پسری که متولد می شود را باید بلافاصله بعد از تولد و یا چند روز بعد از تولد ختنه کرد و این کار می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد.

در دین یهودیت معمولا نوزادانی که متولد می شوند را بعد از ۸ روز ختنه می کنند. البته اگر بخواهید نوزاد خود را بلافاصله بعد از تولد ختنه کنید باید رضایت خود را اعلام کنید. البته نوزادانی که نارس به دنیا می آیند تا زمانی که تکامل پیدا کنند ختنه نخواهند شد تا زمانی که شرایط پزشکی خوبی پیدا کنند و پزشک تایید کند که این کار خطری برای آن ها ندارد. قبل از این که فرزند خود را برای ختنه کردن ببرید لازم است تا نکاتی را بدانید و آمادگی های لازم برای ختنه فرزند خود را پیدا کنید.

برنامه ریزی قبل از ختنه

  •  آرون گروپس
  • برنامه ریزی کردن

برای انجام چنین کاری باید برنامه ریزی کنید زیرا ممکن است این کار یک ساعت الی دو ساعت طول بکشد. بنابراین سعی نکنید ناگهانی تصمیم گرفته و به آن عمل کنید. مراقبت بعد از ختنه بسیار مهم می باشد بنابراین باید آمادگی های لازم برای ختنه کردن نوزاد را در نظر داشته باشید.

  • داشتن مسکن

معمولا بعد از عمل نوزادان درد اندکی دارند و ممکن است بی قراری کنند. برای کاهش درد آن ها می توانید زیر نظر پزشک از داروهای مسکن مخصوص کودکان استفاده کنید تا بتوانید بی قراری های نوزاد را کاهش دهید.

  • همراه داشتن پتو

قبل از این که به مطب پزشک برای انجام عمل مراجعه کنید باید یک پتوی کوچک را با خود ببرید. سعی کنید پتویی تمیز ببرید تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

همراه داشتن پتوی نوزاد برای ختنه کردن الزامی است.

  • به همراه داشتن شیشه شیر یا پستانک

از جمله آمادگی های لازم برای ختنه کردن است به همراه داشتن شیشه شیر یا پستانک است. با توجه به شرایط نوزاد خود لازم است تا وسیله ای مانند پستانک و یا شیشه شیر او را با خود ببرید. این کار به آرام شدن نوزاد شما کمک می کند و از سختی های عمل می کاهد.

  • شیر دادن به نوزاد

قبل از این که به مطب پزشک بروید باید پوشک نوزاد خود را تعویض کرده و به او شیر بدهید. این کار به نوزاد شما کمک می کند تا راحت تر باشد و بی قراری نکند.

  • به همراه داشتن پوشک مناسب

حتما پوشک اضافی را با خود به مطب پزشک ببرید تا بعد از عمل کردن از پوشک های تمیز استفاده کنید. این کار به کاهش عفونت های بعد از ختنه کردن کمک می کند و می تواند روند بهبودی را بهبود بخشد.

آمادگی های لازم برای ختنه

شرایط مناسب ختنه کردن

ختنه کردن یکی از عمل هایی می باشد که ممکن است درد و خونریزی به همراه داشته باشد بنابراین شرایط مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. در حین انتخاب کردن زمان مناسب برای انجام عمل سعی کنید یک سری نکاتی را رعایت کنید و این نکات را در ادامه برایتان بیان خواهیم کرد.

  • معاینه شدن نوزاد

سعی کنید قبل از انجام عمل ختنه نوزاد خود را نزد یک پزشک عمومی و یا یک پزشک اطفال ببرید تا معاینات کامل انجام شود و فرزندتان از نظر آمادگی لازم بررسی شود.

  • سالم بودن

یکی دیگر از شرایط مناسب ختنه کردن نوزادان پسر این است که شرایطی کاملا سالم و پایدار داشته باشند. نوزادانی که زود تر به دنیا می آیند و نارس هستند را نباید بدون تایید پزشک ختنه کرد زیرا ممکن است مشکلاتی برایشان ایجاد شود و جان آن ها به خطر بیفتد.

سالم بودن آلت تناسلی برای ختنه کردن الزامی است.

  • سالم بودن آلت تناسلی

قبل از انجام عمل باید آلت تناسلی فرزند خود را بررسی کنید تا مشکل و نقص آناتومی نداشته باشد. معمولا نوزادانی که دارای نقص در این بخش از بدن هستند باید زیر نظر پزشک متخصص باشند و به تایید او ختنه شوند در غیر این صورت صلاح نیست این کار انجام شود.

  • ارزیابی ژنتیکی

نوزاد شما باید قبل از ختنه شدن از نظر بیماری های ژنتیکی و اختلالات خونریزی بررسی شود تا مشکلی برایش ایجاد نشود. این ارزیابی ها معمولا توسط متخصصان صورت می گیرد و برای این کار نباید از افراد عادی کمک بگیرید.

  • بررسی چربی شکم نوزاد

یادتان باشد که قبل از انجام این عمل شکم نوزاد را بررسی کنید تا تکه چربی انتهای شکم نوزاد روی روی آلت تناسلی را نپوشاند. اگر چنین مشکلی وجود دارد بهتر است قبل از انجام هر کاری با یک متخصص مشورت کنید.

نکات مراقبتی بعد از ختنه شدن

نکات مراقبتی بعد از ختنه کردن

ختنه کردن نوزادان می تواند دردناک باشد و فرزند شما دچار خونریزی شود بنابراین بهتر است یک سری نکات ضروری را بدانید و برای بهبودی سریع نوزاد خود به آن ها عمل کنید.

  • روزانه سعی کنید چندین بار با آب گرم محل ختنه شده را بشویید.
  • نوزاد را از خود دور نکنید و سعی کنید بیش تر به او شیر بدهید زیرا این کار منجر به ایجاد آرامش بیش تر در نوزاد می شود و می تواند در روند بهبودی او تاثیر گذار باشد.
  • اگر با مشکلی مواجه شدید قبل از انجام هر کاری با پزشک تماس بگیرید و اگر شرایط محیا بود باید حتما به پزشک مراجعه کنید و سعی کنید از درمان های خانگی برای نوزادان استفاده نکنید.
  • قبل از این که با پزشک متخصص مشورت کنید هیچ دارویی به نوزاد ندهید زیرا این کار می تواند جان نوزاد را به خطر بیندازد.
  • حدودا ۵ الی ۱۰ روز تا بهبود کامل طول می کشد بنابراین اگر بعد از این زمان باز هم مشکلاتی مانند خونریزی و تورم وجود داشت باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

در پایان پس از کسب آمادگی های لازم برای ختنه چنانچه علاقمند به دانستن علت ختنه و همچنین چگونگی افتادن حلقه ختنه هستید می توانید به این مطالب منتشر شده مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *