دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انواع کرم لایه بردار صورت چیست؟ [ با عصاره طبیعی ]

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

داشتن پوستی شفاف و درخشان آرزوی همه افراد است، اما گاهی پیش می آید که متوجه شوید پوستتان درخشندگی کافی را ندارد و حالتی کدر و بی حال دارد. علت این موضوع این است که به تدریج آلودگی و چربی روی لایه سطحی پوست نشسته و به همین دلیل دیگر پوست شما درخشندگی و شفافیت قبل را نخواهد داشت.

برای حل چنین مشکلی، شما باید سطح مرده پوست را حذف کرده و به اصطلاح صورت خود را لایه برداری کنید. این معمولا با استفاده از کرم های لایه بردار انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که کرم لایه بردار چیست، و نکاتی در خصوص آن ها عنوان کنیم. همراه ما باشید!

انواع کرم لایه بردار صورت چیست؟ [ با عصاره طبیعی ]

 

لایه برداری چیست؟

لایه برداری یا پیلینیگ فرآیندی است که طی آن تمام سلول های مرده روی سطح پوست از بین رفته، و سلول های جدیدی جایگزین می شوند؛ به این ترتیب پوست حالت کدری و زبری نخواهد داشت.

لایه برداری از روش های مختلفی مثل روش های کلینیکی، کرم، ژل، سرم و… انجام می شود که رایج ترین آن استفاده از کرم های لایه بردار است. در ادامه نکاتی در خصوص انتخاب و خرید کرم لایه بردار عنوان خواهیم کرد.

 

لایه برداری چه فوایدی برای پوست دارد؟

همانطور که گفتیم، کرم های لایه بردار می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند. در حقیقت پوست ما از لایه های مخلتفی تشکیل شده است و لایه سطحی آن به صورت مداوم در تماس با آلودگی ها، گرد و غبار، چربی و… قرار دارد. به همین دلیل به تدریج خشک و زبر شده و لطافت و درخشندگی خود را از دست می دهد.

کرم های لایه بردار با از بین بردن لایه های سطحی پوست، تمام آلودگی ها را حذف کرده و پوست شما را برای کلاژن سازی و تولید سلول های جدیدتر تحریک می کنند.

مزیت دیگر کرم های لایه بردار این است که لک و جای جوش ها را از بین می برند و به بهبود و کاهش جوش های زیرپوستی و سرسیاه هم کمک می کنند. به شما توصیه می کنیم برای نتیجه گیری بهتر، در کنار کرم لایه بردار نسبت به خرید کرم ضد لک برای صورت هم اقدام کنید.

انواع کرم لایه بردار صورت چیست؟ [ با عصاره طبیعی ]

 

چگونه بهترین لایه بردار را انتخاب کنیم؟

برای خرید کرم های لایه بردار هم درست مانند هر محصول دیگری باید دقت کافی به خرج داده و تحقیق کنید. شما باید کرمی انتخاب کنید که کاملا با نوع پوستتان سازگاری داشته باشد و مطمئن شوید که به ترکیبات آن حساسیت ندارید. از دیگر مواردی که در هنگام خرید کرم ها و انواع ماسک صورت باید به آن توجه کنید، نظرات و میزان رضایت سایر مصرف کنندگان است. در واقع بهتر است برای انتخاب بهتر، از تجربه دیگران استفاده نمایید.

به صورت کلی، سعی کنید از کرم هایی استفاده کنید که حاوی عصاره طبیعی باشند تا بهترین نتیجه را از آن ها ببینید.

 

انواع کرم های لایه بردار

در حال حاضر کرم های لایه بردار زیادی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها از ویژگی ها و خاصیت های منحصر به فردی برخوردارند. برای مثال می توان به برندهای ایرانی بسیار با کیفیت همانند شون و یا کاسنی اشاره کرد که رضایت زیادی در میان مصرف کنندگان دارند.

کرم لایه بردار شون حاوی عصاره گردو و ویتامین ای است و تا حد زیادی پوست را از آلودگی ها و جوش های سر سیاه پاکسازی می کند. این کرم بیشتر برای افرادی با پوست های مختلط و چرب مناسب است.

محصول پرطرفدار دیگر هم کرم لایه بردار کاسنی است که کاملا گیاهی بوده و در ترکیبات آن از عصاره های بابونه، شیرین بیان و آویشن استفاده شده است. این کرم رایحه ای دلنشین داشته و عمیقا سطح پوست را پاکسازی می کند.

انواع کرم لایه بردار صورت چیست؟ [ با عصاره طبیعی ]

 

آیا لایه برداری مختص صورت است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر! لایه برداری فقط برای صورت نیست و شما می توانید برای تمام نواحی پوست خود این کار را انجام داده و سلول های مرده را حذف کنید. همچنین اگر می خواهید دست و پایتان هم زیبا و نرم  باشند، می توانید از کرم لایه بردار دست و پا استفاده نمایید.

 

به عنوان نکته پایانی باید به شما بگوییم که در صورت استفاده از کرم های لایه بردار، حتما باید از ضد آفتاب استفاده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *