دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

انواع خوراکی های خواب آور برای داشتن خواب عمیق و راحت

  • ساناز براتی
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

برای داشتن خوابی به موقع و راحت همیشه نیاز به مصرف قرص های خواب آور نیست، بلکه برخی خوراکی های خواب آور وجود دارند که می توانند سبب شوند تا خوابی به موقع و با کیفیت را تجربه نمایید.

داشتن خوابی عمیق و کافی سبب بهبود عملکرد در طول روز خواهد شد، خواب آلودگی در زمان نامناسب و بی خوابی در شب از مهمترین عواملی هستند که سبب اختلال در زندگی روزمره می شوند. خوراکی های خواب آور می توانند به شما کمک کنند تا خوابی عمیق، با کیفیت و به موقع داشته باشید.

معرفی خوراکی های خواب آور

کم خوابی و همچنین بی خوابی به شکل مستقیم و غیر مستقیم بر روی دستگاه های فیزیولوژیکی بدن به ویژه مغز، سیستم عصبی، دستگاه عصبی، عملکردهای متابولیکی و همینطور دستگاه ایمنی بدن تاثیر گذار هستند. مصرف انواع قرص های خواب آور سبب می شود تا فرد خیلی سریع به خواب برود، ولی استفاده از این قرص ها مسلما عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

برخی خوردنی های خواب آور

در عوض استفاده از غذاهای خواب آور علاوه بر بهبود خواب باعث می شود تا سلامت بدن نیز بهبود یابد. غذاهایی وجود دارند که می توانند از بروز مشکلات بی خوابی پیشگیری نمایند.

اغلب خوراکی های خواب آور باعث تغییر سطح تریپتوفان در بدن می شوند. تریپتوفان نوعی امینو اسید می باشد که قبل از تولید سروتونین در بدن تولید می گردد. افزایش سطح تریپتوفان در بدن سبب می شود تا سطح سروتونین نیز افزایش یابد، از این رو آرامش عصبی و روانی فرد تامین خواهد شد. می توان غذاهایی که باعث افزایش سطح تریپتوفان می شوند را در دسته غذاهای خواب آور قرار داد. در ادامه با چند مورد از خوراکی های خواب آور آشنا خواهیم شد.

انواع خوراکی های خواب آور

شیر

همانطور که می دانیم مصرف شیر برای سلامت بدن مهم است و باعث می شود تا استخوان هایی سالم و قوی داشته باشیم. علاوه بر این شیر سبب می شود تا خوابی سریعتر و بهتر را تجربه نمایید. شیر میزان سروتونین در مغز را افزایش داده و باعث می شود که خوابی راحت داشته باشیم.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شیر یکی از خوراکی های مهم خواب آور است که همواره مورد بررسی متخصصین در این زمینه بوده است. در برخی از تحقیقات مشخص شده که خوردن شیر در برخی موارد سبب ممانعت از ورود تریپتوفان به مغز می گردد، از این رو برای پیشگیری از این موضوع مصرف شیر گرم به همرها خوراکی هایی با پروتئین کم و کربوهیدارت بالا پیشنهاد می شود.

خوردن شیر گرم برای افرادی که به شیر حساسیت دارند و لاکتوز آن در معده شان هضم نمی شود مناسب است، همچنین این افراد می توانند از شیرهای بدون لاکتوز مصرف نمایند.

خوردنی های مهم خواب آور

موز

موز یکی دیگر از خوراکی های خواب آور است زیرا مصرف آن باعث می شود تا سطح سروتونین در مغز بیشتر شود. با توجه به آنچه که قبلا گفته شد آرامش و بهبود خواب به سروتونین در مغز بستگی دارد. موز به اشکال گوناگون مصرف می شود ولی باید این موضوع را در نظر بگیرید که موز کمی دیر هضم است.

از خوراکی های خواب آور

می توانید موز را به شکل نوشیدنی موز و دارچین مصرف نمایید تا نتیجه بهتری داشته باشد. وجود مواد معدنی و آمینو اسیدها در موز باعث آرامش در فرد خواهد شد، علاوه بر این پتاسیم و میزان بالایی از منیزم که در موز وجود دارد باعث آرام شدن عضلات خواهد شد. وجود دارچین به دلیل تاثیرات مشابه ای که دارد به هدف نهایی یعنی خواب آوری کمک بسیاری می کند.

با توجه به مطالعات انجام شده سطح ملاتونین خون، همان هورمونی که باعث به خواب رفتن می شود، پس از مصرف موز به مقدار قابل توجهی بیشتر می شود. موز به تنهایی دارای ترکیب تریپتوفان می باشد و سطح هورمون سروتونین را بیشتر می کند و دارای قدرت آرام بخشی بسیاری است.

برای تهیه نوشیدنی موز و دارچین می توانید مقداری دارچین را با یک عدد موز و یک لیوان آب و مقداری عسل مخلوط و میکس کرده و میل نمایید. همچنین می توانید به جای آب از شیر استفاده کنید تا تاثیر بهتر و طعمی عالی تر داشته باشد، در این صورت باید عسل را با شیر مخلوط کرده و سپس بقیه مواد را به آن اضافه کرده و میکس کنید.

غذاهای خواب آور و بررسی آن ها

گوشت بوقلمون

یکی دیگر از خوراکی های خواب آور که بجز خاصیت خواب آوری دارای طعم و مزه ای لذیذ نیز می باشد، گوشت بوقلمون است. با اضافه نمودن گوشت بوقلمون به وعده های غذایی می توانید آهن بدن را تامین کنید و خوابی کافی را نیز تجربه نمایید. در گوشت بوقلمون مقدار مناسبی از تریپتوفان و پروتئین زیادی وجود دارد که سبب می شود تا خوابی بیشتر و عمیق تر را داشته باشید.

گوشت بوقلمون نسبت به دیگر ماکیان دارای چربی کمی است، از این رو می توان آن را یک غذای سالم و خواب آور معرفی نمود. گوشت بوقلمون به روش های مختلفی طبخ می شود، در هر صورت می تواند سبب خواب آوری در شما شود.

بررسی غذاهای خواب آور

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یا همان سیب زمینی شیرازی یکی از منابع مهم دریافت بتاکارون می باشد. بتاکارون ماده ای است که باعث خوب خوابیدن افراد می شود. می توانید سیب زمینی را به شکل سوخاری مصرف کنید و آن را به عنوان یک میان وعده یا شام میل کرده و لذت برده و خوابی راحت را تجربه نمایید.

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار و خواب آور است که می تواند باعث بهبود خواب و خواب آوری شود. توت فرنگی منبعی مناسب از رسوراترول می باشد، رسوراترول ترکیبی است که در میوه های قرمز وجود دارد و باعث کاهش چربی در شکم می گردد. محققان در فرانسه به این نتیجه رسیده اند که رسوراترول می تواند در تنظیم چرخه ی خواب افراد کمک کننده باشد و موردی مناسب برای داشتن خوابی عالی و راحت می باشد.

برخی غذای خواب آور

میوه ی انگور

انگور را می توان به عنوان یک میان وعده ساده و سبک در نظر گرفت. انگور به دلیل ترکیباتی که دارد در زمان ترکیب شدن با غذاها می تواند به شکل خواب آور عمل نماید. انگور میوه ای است حاوی رسوراترول، این ترکیب بدن را به سوی خوابی آسوده تر هدایت می کند. از این رو اغلب عصاره های حاصل شده از انگور سبب خواب آلودگی می شوند.

 از خوردنی های خواب آور

آناناس

آناناس میوه ای خوش مزه و سرشار از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین C می باشد. برای داشتن خوابی راحت آناناس را در معده غذایی شام خود قرار دهید. آناناس یک خوراکی خواب آور بسیار خوشمزه است. این میوه دارای قندی طبیعی بوده و ترکیبات هورمونی که دارد باعث بهبود کیفیت خواب خواهد شد. علاوه بر این زمان و عمق خواب را بیشتر خواهد کرد و سبب می شود تا فرد سلامت روانی و جسمی کاملی داشته باشد.

برخی خوردنی های خواب آور

لوبیای سیاه

لوبیای سیاه خوراکی است که باعث کاهش وزن شده و می تواند به سلامت وزن کمک کند، علاوه بر این برای داشتن خوابی راحت مناسب است. استفاده از لوبیای سیاه در وعده های غذایی همواره توسط متخصصین توصیه می شود. لوبیای سیاه دارای مواد مغذی بسیاری به ویژه پروتئین، منیزیم، ویتامین های مختلف به خصوص ویتامین B6 می باشد. تمام این مواد می توانند باعث خوابی راحت شوند.

پاپایا

پاپایا یکی دیگر از انواع خوراکی های خواب آور می باشد. اضافه نمودن مقداری پاپایا به رژیم غذایی روشی راحت برای داشتن خواب راحت شبانه می باشد. پاپایا خوراکی است سرشار از بتاکارون از این رو باعث کاهش خطر آپنه خواب می شود و خوابی سالم تر، طولانی تر و ایمن را برای افراد به دنبال خواهد داشت.

خوراکی های مهم خواب آور

میگو

میگو یکی از انواع غذاهای دریایی و خوراکی های خواب آور است که علاوه بر پیشگیری از چاق شدن باعث سلامت بدن شده و سبب می شود تا خوابی راحت را تجربه نمایید. میگو یک غذای دریایی عالی است که سرشار از امگا ۳ بوده و باعث می شود تا مشکلات خواب بهبود یابند. با مصرف میگو خواب شبانه راحتتری داشته باشید.

خوراکی های خواب آور و دریایی

سالمون

علاوه بر میگو ماهی سالمون در دسته خوراکی های دریایی خواب آور قرار دارد. سالمون یک غذای عالی، سالم و مقوی در وعده های غذایی می باشد. وجود امگا ۳ در این ماهی می تواند برای داشتن خوابی راحت کمک کننده باشد. با توجه به تحقیقات بسیاری که در این زمینه انجام شده است، امگا ۳ موجود در سالمون به اندازه ای است که می تواند مشکلات خواب را رفع نماید.

آشنایی با انواع خوراکی های خواب آور

تخم مرغ و خواب آوری

مواد غذایی مثل تخم مرغ که دارای پروتئین بالایی هستند، باعث بهبود سطح انرژی در طول روز می شوند و در شب سبب می شوند تا خواب راحتتری تجربه شود. با توجه به تحقیقات انجام شده خوراکی های سرشار پروتئین می توانند سبب بهبود کیفیت خواب شوند. مصرف تخم مرغ در کنار خوراکی های دارای پروتئین می تواند سبب شود تا خوابی بهتر داشته باشید.

تخمه آفتابگردان

مصرف برخی از ترکیبات گیاهی مانند تخمه آفتابگردان می تواند برای داشتن خواب راحت کمک کننده باشد. تخمه آفتابگردان به عنوان یک خوراکی خواب آور معرفی می شود. تخمه آفتابگردان یک منبع غنی می باشد که خواص خواب آوری بسیاری داشته و به بهبود سطح خواب کمک می نماید. خوردن یک فنجان تخمه آفتابگردان قبل از خواب می تواند کمک کند تا خوابی عمیق تجربه نمایید.

شناسایی خوراکی های خواب آور

گردو

همانطور که مشخص شد مواد غذایی زیادی وجود دارند که برای بهبود خواب موثر هستند. گردو یکی از خوردنی های ساده خواب آور می باشد که خیلی راحت می توان آن را به وعده های غذایی افزود. گردو دارای میزان بالایی از پروتئین می باشد که در کنار انواع ویتامین ها در ورند بهبود خواب تاثیر بسیاری دارد. می توانید قبل از خواب گردو را در نوشیدنی به شکل معجون ترکیب نموده و یا آن را در سالاد بریزید و میل نمایید.

غذاهای مفید و مهم خواب آور

تخم کدو و خاصیت خواب آوری

مصرف تخم کدو و اضافه نمودن آن به سالاد و بلغور جو می تواند سبب شود تا خیلی زود خوابی عمیق را داشته باشید. تخم کدو منبعی عالی برای جذب تریپتوفان می باشد. علاوه بر این مقدار منیزیم در تخم کدو به اندازه ای است که گیرنده های عصبی را فعال می کند و خواب را عمیق تر می نماید. خوردن مقداری تخم کدو قبل از خواب تجربه خوابی خوب را به شما خواهد داد.

از غذا های خواب آور

نخود

نخود به دلیل پروتئین و فیبر کافی گزینه مناسبی برای گیاهخواران می باشد. مصرف نخود علاوه بر داشتن خوابی عالی می تواند باعث بهبود سلامت بدن شود و آهن را به مقدار کافی به بدن برساند. علاوه بر خود نخود دیگر ترکیبات به دست آمده از آن مانند آرد نخود نیز باعث بهبود خواب می شود. اضافه نمودن نخود به وعده غذایی و سالاد ها می تواند سطح تریپتوفان، منیزیم و ویتامین B6 را در بدن افزایش دهد.

برخی خوردنی های خواب آور

کلم بروکلی

بروکلی یکی از سبزیجات مهم است که دارای مقدار بالایی از ویتامین A، ویتامین C، منیزیم و همچنین تریپتوفان می باشد. تمام این مواد مغذی برای داشتن خواب شبانه راحت لازم و ضروری هستند. می توانید بروکلی را به شکل خام مصرف نمایید، در غیر اینصورت می توانید آن را در روغن سرخ کرده با بخار پز نمایید و در کنار دیگر مواد غذایی میل نمایید. علاوه بر این می توانید یک نوشیدنی خواب آور با بروکلی تهیه کرده و میل نمایید.

آشنایی با غذاهای خواب آور

ذرت غذایی خواب آور

در عوض مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده می توانید ذرت را به بشقاب غذایی خود اضافه نمایید تا علاوه بر خواص مفید آن، از خوابی راحت نیز لذت ببرید. ذرت حاوی ترکیبات آمینو اسیدی تریپتوفانی می باشد که باعث کمک به خوابیدن بهتر می شود. ترکیب ذرت با دیگر مواد غذایی مفید تاثیر بهتری برای شما خواهد داشت.

بلغور جو

بلغور جو یک خوراکی مفید و سرشار از مواد مغذی می باشد. از جمله مواد مغذی موجود در این خوردنی می تواند به تریپتوفان، ویتامین A، ویتامین B6 و منیزیم اشاره نمود. مصرف بلغور جو باعث ایجاد آرامش بسیاری خواهد شد.مصرف بلغور جو در وعده صبحانه باعث می شود تا تاثیر بیشتری در طول روز داشته باشد. علاوه بر مواد مغذی عنوان شده بلغور جو دارای فیبر و پروتئین نیز می باشد که سبب می شود تا سیستم ایمنی بهبود یابد و بیشتر از کربوهیدرات های تصفیه شده فرد را سیر نگه دارد. از این رو از خوردن غذاهای اضافه پیشگیری می شود و کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشید.

انواع غذاهای خواب آور

خوراکی های حاوی منیزیم و آهن

با توجه به تحقیقات انجام شده خوراکی های دارای منیزیم و آهن به خواب راحت کمک می نمایند. مصرف منیزیم و ملاتونین باعث بهبود خواب و کیفیت کار افرادی می شود که به مدت طولانی دچار بی خوابی بوده اند. می توان مکمل های آهن یا منیزیم را از داروخانه تهیه نمود و مصرف کرد.

علاوه بر این منیزم به شکل خوراکی در انواع سبزی های برگ دار، مغزها، دانه ها، ماهی، حبوبات، غلات، آووکادو، ماست معمولی، میوه های خشک و شکلات تلخ یافت می شود. همچنین برای جذب آهن می توان غذاهای دریایی، گوشت گاو، لوبیا، مغزها و محصولات لبنی را مصرف نمود. ترکیب این دو یا مصرف هر کدام به تنهایی می تواند در کمک به داشتن خوابی راحت و بهتر به خواب رفتن کمک کننده باشد.

آووکادو

آووکادو میوه ای است سرشار از چربی های سر کننده که می تواند از بیدار شدن به دلیل گرسنگی پیشگیری نماید. چند تکه از آن را بر روی نان تست زده و در وعده شام میل نمایید. آوواکادو دارای ویتامین های بسیاری می باشد که سلامت جسمانی و روانی فرد را تضمین خواهد کرد.

بررسی خوردنی های خواب آور

مارچوبه

مصرف مارچوبه در رژیم غذایی سبب می شود تا مواد معدنی و مغذی بسیاری مثل ویتامین A، لیکوپن، ویتامین C و ویتامین B بدن تامین گردد. با مصرف مارچوبه می توانید خوابی راحت را تجربه نمایید و به موقع بخوابید.

بعضی خوراکی های خواب آور

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی دیگر از خوراکی های خواب آور می باشد که میزان بالایی بتاکارون در آن وجود دارد. دارا بودن کالری بسیار کم در کنار ترکیبات مغذی سبب شده است تا فلفل دلمه ای یک پیشنهاد عالی برای خواب آوری باشد. اضافه نمودن مقداری فلفل دلمه ای به سالاد یا غذاهای مصرفی می تواند به داشتن خوابی عمیق کمک نماید.

مصرف اسفناج

یکی دیگر از سبزیجاتی که در دسته خوراکی های خواب آور قرار دارد، اسفناج است. اسفناج مانند دیگر سبزیجات دارای آهن بوده و ویتامین های مهمی برای بهبود خواب دارد. اضافه نمودن اسفناج به وعده های غذایی و خوردن آن در کنار دیگر خوراکی ها برای داشتن خوابی خوب کمک کننده است.

بررسی انواع خوردنی های خواب آور

هندوانه

هندوانه یک خوراکی آبدار با مواد مغذی فراوان می باشد که می تواند نیاز بدن را تامین نماید. موضوع مهم دیگری که در هندوانه وجود دارد این است که خوردن آب آن سبب می شود تا کیفیت خواب با مصرف آن افزایش یافته و بهتر شود. بدن هر فرد به منظور انجام متابولیسم ها و فعالیت ها به آب فراوانی نیاز دارد. زمانی که آب کافی وجود نداشته باشد بدن نمی تواند تنظیم هورمون های مختلف به ویژه هورمون خواب را به خوبی انجام دهد از این رو فرد دچار کم خوابی می شود. در این مورد خوردن هندوانه باعث درمان بی خوابی خواهد شد.

بعضی غذاهای خواب آور

خرما

اضافه کردن خرما به رژیم غذایی باعث می شود تا هوس خوردن شیرینی های چاق کننده از شما دور شود، علاوه بر این باعث می شود تا خواب راحتی داشته باشید. مصرف یک خرما می تواند انرژی زیاد را در کنار مواد معدنی و مغذی برایتان فراهم آورد. خرما فرآورده ای مناسب برای خوابی راحت است.

انار و خواب آوری

انار یکی دیگر از خوراکی های خواب آور می باشد. مصرف انار به شکل آب گرفته یا دانه شده بسیار نشاط آور و لذت بخش می باشد. انار حاوی مقدار زیادی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد. تمام این موارد در کنار هم به شکلی باعث افزایش کیفیت خواب می شوند. مصرف انار علاوه بر اینکه فرد را به خوابی راحت فرو می برد سبب می شود تا بدنی سالم نیز داشته باشد.

انواع غذای مهم خواب آور

زعفران

از خوراکی های خواب آور می باشد و زعفران ادویه ای است مهم که با نام طلای سرخ نیز شناخته می شود. اشخاصی که دچار کمبود خواب مزمن می باشند زعفران را می توانند مورد مصرف قرار دهند. البته این ماده تا ۵۰ درصد می تواند برای این اشخاص مفید باشد. زمانی که بی خوابی باعث می شود تا سیستم ایمنی صدمه ببیند مصرف زعفران می تواند کمک زیادی داشته باشد.

پشن فروت

مصرف پشن فروت به تنهایی می تواند سبب کاهش عوارض ناشی از بی خوابی شود. ولی مصرف آن در کنار دیگر غذاها و سالادها می تواند سبب درمان بی خوابی شود. شن فروت دارای رسوراترول، ویتامین C و منیزیم می باشد که هر سه برای داشتن خوابی راحت مورد نیاز هستند.

بادام و خواب آوری

از دیگر خوراکی های خواب آور می توان به بادام اشاره نمود. بادام دارای میزان کافی فیبر و چربی های سالم می باشد. از بادام مدت ها است که برای لاغر شدن استفاده می شود. لاغری یکی از خواص چندگانه بادام می باشد. بادام به خاطر وجود ویتامین B2، ویتامین D و مواد مغذی دیگر مثل منیزیم سبب می شود تا خوابی سریع و راحت داشته باشید. اضافه کردن بادام به میان وعده ها باعث می شود تا خواب بهتری داشته باشید و از مشکلات خواب رها شوید.

خوراکی های خواب آور و معرفی آن ها

گیلاس

گیلاس میوه ای است خوشمزه و پرطرفدار که مصرف آن در میان وعده سبب می شود تا حس خواب آلودگی بیشتری داشته باشید. گیلاس دارای آنتی اکسیدان می باشد که سبب شیرینی آن است. همچنین رسوراترول ترکیبی است مهم در گیلاس که سبب بهبود مشکلات خواب می شود. گیلاس هر چه رسیده تر باشد دارای ملاتونین بیشتری است و خواب بهتری به شما خواهد داد. خوردن گیلاس تازه بسیار بهتر است اما نوع فریز شده یا آب آن نیز می تواند موثر باشد.

خوراکی های خواب آور و خوشمزه

گریپ فروت

مصرف گریپ فروت در روز شاید باعث بروز حس شادابی شود، اما خوردن آن در شب می تواند آن را تبدیل به عاملی مهم در بهبود خواب نماید. گریپ فروت انواع مختلفی از ویتامین ها به ویژه ویتامین C را دارد. مصرف این میوه به شکل اسموتی در عصر یا شب باعث می شود تا پلک ها سنگین شده و خوابی دلچسب داشته باشید.

غذا های خواب آور

گوجه فرنگی و خواب آوری

گوجه فرنگی دارای لیکوپن فراوانی می باشد. مصرف گوجه فرنگی در غذاها و سالادها باعث می شود تا خوابی راحت داشته باشید و روز خود را با شادابی آغاز نمایید. گوجه فرنگی علاوه بر این که خواب راحتی را به دنبال دارد، سلامت سیستم ایمنی بدن را نیز به دنبال خواهد داشت. مصرف گوجه فرنگی و فرآورده های آن را فراموش نکنید.

جو

اضافه نمودن غلاتی مانند جو به رژیم غذایی یک روش ساده برای بهبود خواب شبانه می باشد. با توجه به نتایج حاصل شده کمبود منیزیم در اشخاص سبب بروز مشکلات خواب شبانه می شود. غلات دارای میزان کافی از منیزیم و دیگر ترکیبات مشابه آن می باشد. مصرف انواع غلات به دلیل نبود چربی در آن ها هیچ نگرانی را در زمان مصرف ایجاد نخواهند کرد. جالب است بدانید که مصرف قندهای تصفیه شده در کنار منیزیم سبب می شود تا مدت زمان خواب طولانی گردد.

خوردنی های مهم و خوشمزه خواب آور

کیوی

یکی دیگر از خوراکی های خواب آور که می توان از آن مصرف کرد کیوی است. کیوی به شکل چشمگیری باعث می شود تا سطح هورمون های خواب بیشتر شوند و میزان تنش روحی را کاهش می دهد. از این رو مصرف کیوی در طولانی مدت سبب می شود تا خوابی راحت داشته باشید. در مورد کیوی باید بدانید که مصرف بیش از اندازه آن می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی گردد.

خوراکی های خوشمزه و خواب آور

برنج قهوه ای

می توانید در عوض برنج سفید مدتی از برنج قهوه ای مصرف کنید تا از خواص بی نظیر آن برای سلامتی بهره ببرید. علاوه بر این مصرف برنج قهوه ای فوائد بسیاری برای خواب دارد. برنج قهوه ای دارای فیبر بالایی می باشد که باعث می شود تا جذب سایر مواد غذایی در بدن بیشتر شود. از این رو در گذشت زمان سبب می شود تا خواب بهتری داشته باشید.

چای بابونه

مصرف دم نوش ها از گذشته بسیار دور روشی عالی برای درمان کم خوابی بوده است. بابونه یک گیاه مفید و پرخاصیت می باشد که دم نوش آن دارای خاصیت خواب آوری می باشد.  چای بابونه باعث تسکین دردهای عضلانی می شود و خاصیت آرامش بخشی دارد. آرامش روحی باعث می شود تا خواب طولانی و عمیق داشته باشید.

غذاهای مهم خواب آور

عسل یکی از خواب آورها

اغلب توصیه می شود تا عسل به همراه یک دارو برای عملکرد بهتر آن مصرف شود. اما باید بدانید که مصرف عسل به تنهایی می تواند یک دارو مناسب برای بهبود خواب باشد. قند موجود در عسل باعث تولید شدن اورکسین در خون می گردد. اورکسین ترکیبی می باشد که سبب خواب آلودگی می شود و شما را به خواب خواهد برد.

پس از مطالعه این مطلب، جهت آشنایی با مواد غذایی تب بر و مواد غذایی ضد التهاب می توانید لینک های ارائه شده را دنبال نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *