دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازاریابی محتوا چیست؟  انواع روش های بازاریابی محتوا را بشناسید

  • فرهاد هاشمی
  • ۶ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب، جذب و جذب مخاطبان است. خریداران و مشتریان امروزه بیش از هر زمان دیگری از پیام های بازاریابی غرق شده اند – با برآوردهای فعلی بیش از ۲۹۰۰ تا پیام بازاریابی در روز. این باعث ایجاد محیطی می شود با مخاطب بی توجه شود.

بازاریابی محتوا چیست؟  انواع روش های بازاریابی محتوا را بشناسید

بنابراین بازاریابان را با وظیفه تولید محتوا ی جذاب که در حالت بی تفاوتی اثر بخش باشد به چالش می کشد. یک استراتژی بازاریابی محتوا که به خوبی تدوین شده است، کسب و کار شما را در موقعیت یک رهبر فکری قرار می دهد و همانطور که به خریداران اطلاع می دهید و به آنها آموزش می دهید، یک برند را پایه گذاری می کنید. ارائه محتوای مفید و سرگرم کننده می تواند پیوند محکمی بین نام تجاری شما و مشتریان ایجاد کند که با گذشت زمان به رشد و تقویت خود ادامه می دهد.

بازاریابی سنتی در برابر بازاریابی محتوا

به طور سنتی، بازاریابان مجبور بودند از طریق تبلیغات نمایش داده شده در وب سایت ها، غرفه ها در نمایشگاه های تجاری یا ایمیل هایی که به لیست های شخص ثالث ارسال می شوند، از رسانه های دیگر “جلب توجه” کنند. به عنوان مثال، وقتی میلیون ها دلار برای تبلیغ یک کالا پرداخت می کنید توجه شبکه های تلویزیونی را به خود جلب کرده اید. از سوی دیگر بازاریابی محتوا به بازاریابان اجازه می دهد تا با ایجاد مخاطبان خود و جلب توجه خوشان ناشر و تبلیغ کننده کالا و خدمات خودشان باشند. بازاریابان با ایجاد و توزیع محتواهایی که برای خریداران مفید می دانند، با ایجاد ارتباط و اعتماد به مصرف کنندگان اطمینان می دهند که خرید از آنها کاری عاقلانه است. علاوه بر این، بازاریابی محتوا استراتژی کم هزینه تری نسبت به برخی دیگر در نظر گرفته می شود. این می تواند کمی کندتر شروع شود در حالی که کتابخانه محتوای شما رشد می کند و به مخاطبان بیشتری ارائه خدمات می دهد.

امروزه ۴۱ درصد از بازاریابان B2B (فروش خدمات و کالای یک شرکت به شرکت دیگر) بر محتوای مرتبط با خرید مشتری تمرکز می کنند. با این حال بسیاری از مشاغل موفق به تولید محتوای شخصی اختصاصی برای هر مرحله از چرخه خرید نمی شوند. پیام های شخصی فقط به معنای هدف قرار دادن بر اساس معیارهای جمعیت شناختی یا مشخصات جمعیت شناختی نیست، بلکه به معنای تولید فعال محتوا است که برای هر مرحله از خرید مناسب است. بنابراین بازاریابی محتوا بسیار جامع تر از بازاریابی سنتی است. ۸۵ درصد از مصرف کنندگان به راه حل هایی اعتماد می کنند که زمان زیادی را صرف یادگیری آن کرده اند پس محتوای شما برای آموزش بسیار موثر است. این نوع محتوا به مصرف کنندگان نشان می دهد که شما توانایی آنها را برای ارزیابی و تصمیم گیری برای خود می پذیرید و برای آنها ارزش قائل هستید.

مشکلات متداولی که بازاریابی محتوا می تواند حل کند

بازاریابی محتوا یک رویکرد کاملاً منحصر به فرد برای تعامل با مشتریان بالقوه است که برخی از بزرگترین مشکلات امروز، به ویژه در فضای دیجیتال را دور می زند. مشکل: من باید حجم جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهم. اگر مخاطبان شما را پیدا نکنند نمی توانند از شما خرید کنند و امروزه تا ۹۳ درصد از چرخه های خرید از یک موتور جستجو شروع می شود. علاوه بر این، ۵۱ درصد از محتوا از جستجوی اولیه ناشی می شود، بنابراین بازاریابی محتوا یک راه عالی برای ایجاد آگاهی اولیه و واقعی است. وقتی محتوای ارزشمند شما در سئو سایت رتبه بالایی دارد یا به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، بدون هیچ هزینه ای به تبلیغ برند می پردازید.

مشکل: من باید یک برند بسازم. بازاریابی محتوا از طریق رهبری فکری مخاطبان، شما را به یک منبع اطلاعاتی و آموزشی قابل اعتماد تبدیل می کند. همچنین می توانید اولویت هایی را از طریق روابط ایجاد کنید که هر زمان که محتوای شما، خریداران شما را سرگرم یا به آنها کمک می کند، آنها شما را ترجیح دهند. مردم بیشتر از شرکت هایی خرید می کنند که با آنها رابطه خوبی دارند.

مشکل: من یک برنامه بازاریابی محتوا دارم، اما با مشتریان من سازگار نیست. بازاریابی محتوا باید به مشتریان شما کمک کند نه اینکه آنها را سر در گم کند. وقتی آزادانه چیزی یا اطلاعاتی را به مخاطبان خود می دهید که باید بابت آن هزینه پرداخت کنند و مایل به پرداخت آن هستند اما از شما رایگان دریافت می کنند اعتماد ایجاد می کنید، که در نهایت قدرتمندترین ابزار فروش شما است.

مشکل: من باید مشتریان بیشتری را جذب کنم، در حالی که هزینه های خود را پایین نگه می دارم. بر اساس تحقیقات فورستر، مشتریان امروزی به بازاریابی که مدام آنها را پیگیری می کند، بی اعتماد هستند و از آن بیزارند. بازاریابی محتوا باید بخشی از یک مکالمه طبیعی با مشتریان فعلی و احتمالی باشد، با علایق و رفتارهای آنها مرتبط باشد و در طول زمان داستانی مستمر بسازد. بازاریابی محتوا سود طولانی مدت را به همراه دارد و این تأثیر با ایجاد کتابخانه محتوا چند برابر می شود.

انواع بازاریابی محتوا چیست ؟

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید در استراتژی خود وارد کنید – در اینجا برخی از رایج ترین آنها ذکر شده است:

بازاریابی محتوایی رسانه های اجتماعی

با بیش از ۳.۶ میلیارد کاربر جهانی رسانه های اجتماعی، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. تعدادی از سیستم عامل ها مانند فیس بوک، اینستاگرام، Pinterest ،LinkedIn ، Snapchat  برای کار وجود دارد و چندین راه برای ایجاد و اشتراک گذاری محتوا در هر یک از آنها (به عنوان مثال عکس، فیلم زنده، فیلم از پیش ضبط شده، داستان) وجود دارد.

بازاریابی محتوایی اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها محتوا ، اطلاعات و داده ها را در قالبی گرافیکی و قابل درک به نمایش می گذارند. اینفوگرافیک با ترکیبی از عبارت ساده ، جملات کوتاه و تصاویر واضح ، راهی عالی برای ارتباط موثر مطالب شما است. اگر سعی می کنید یک موضوع آموزشی و/ یا پیچیده را پایین بیاورید ، به خوبی کار می کنند تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند.

بازاریابی محتوایی وبلاگ

وبلاگها یک نوع قدرتمند از محتوای ورودی هستند و از نظر هدف و موضوع، خلاقیت زیادی را ایجاد می کنند. با یک وبلاگ، می توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر مطالب داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ از طریق پیوندها، افزودن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی و افزودن اطلاعات محصول را انجام دهید.

بازاریابی محتوایی پادکست

یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۴۹ درصد از افراد ۱۲ تا ۳۲ ساله در ایالات متحده در ماه گذشته به پادکست گوش داده بودند، به طور متوسط ​​شش ساعت گوش دادن در هفته. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و رسانه ها شروع به ایجاد و به اشتراک گذاری پادکست های خود کرده اند. پادکست ها می توانند خلاقیت زیادی ایجاد کنند زیرا می توانند در مورد هر موضوعی ارائه شوند. علاوه بر این، سایر عوامل مرتبط با پادکست مانند سرعت قسمت ها، افرادی که در پادکست هستند، جایی که پادکست را تبلیغ می کنید و مدت زمان قسمت ها مهم است.

بازاریابی محتوای ویدئویی

طبق تحقیقات Wyzowl ، ۶۹ درصد از مصرف کنندگان می گویند ترجیح می دهند در مورد محصول یا خدمات یک مارک از طریق ویدئو اطلاعات کسب کنند. علاوه بر این، بازاریابی ویدئویی می تواند مشتریان  را افزایش دهد و به شما در ایجاد ارتباط با مخاطب کمک کند. شما می توانید محتوای ویدئویی خود را در بسترهای رسانه های اجتماعی، صفحات فرود یا وب سایت یک بازاریاب مشترک به اشتراک بگذارید .

بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی

تبلیغات پولی می تواند به شما در دسترسی به مخاطبان وسیع کمک کند و به شما این امکان را می دهد که در تمام مکان هایی که می خواهید دیده شوید موقعیت خود را حفظ کنید – تبلیغات پولی به ویژه وقتی با بازاریابی محتوایی مرتبط می شوند سودمند هستند. مکانهای زیادی وجود دارد که می توانید تبلیغات پولی را از جمله در رسانه های اجتماعی، صفحات فرود، بنرها و محتوای حمایت شده به اشتراک بگذارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *