دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

میزان ناقل بودن کرونا دلتا چقدر است ؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با واقعیت هایی نسبت به واریانت دلتا کرونا ویروس آشنا می کنیم و تمامی چیز هایی که باید در رابطه با ناقل بودن آن بدانید را خواهیم گفت. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

این روزها بسیاری از هموطنان خود را در اثر بیماری کرونا از دست می دهیم. کرونایی که امروزه در ایران رواج یافته است به گفته محققان کرونا دلتا نام دارد. این کرونا دچار جهش شده است و با توجه به گزارش ها می توان گفت بسیاری از واکسن ها در مقابلش بی اثر شده اند. در ادامه شما را بیش تر با این جهش و میزان ناقل بودن کرونا دلتا آشنا خواهیم کرد.

کرونا دلتا و تمامی آن چه که باید بدانید.

ناقل بودن کرونا دلتا

بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که قدرت انتقال این نوع جهش از کرونا حدودا ۶۰ برابر کروناهای دیگر می باشد و می تواند در مدت زمان کوتاهی شما و تمامی بدنتان را علی الخصوص ریه هایتان را درگیر کند. بهتر است در این شرایط بیش تر مراقب خود باشید و سعی کنید از روش هایی که ستاد مبارزه با کرونا پیشنهاد می دهد استفاده کنید و حتما در مکان های بسته و شلوغ از دو عدد ماسک استفاده کنید.

مهمترین عاملی که می تواند از این ویروس پیشگیری کرده و روند صعودی آن را نزولی کند رعایت کردن پروتکل های بهداشتی می باشد. جهش هایی که در ویروس ها و یا سایر جانداران ایجاد می شود آن ها را در برابر سیستم ایمنی بدن انسان مقاوم تر می کند و به آن ها توانایی این را می دهد که در برابر داروها مقاومت بیش تری نشان بدهند برای همین هم باید بیش تر از قبل پروتکل ها را رعایت کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود و به این ویروس منحوس گرفتار نشوید.

ناقل بودن به این نوع کرونا باعث می شود که شما به جای دو نفر ۵ نفر دیگر را درگیر کنید و آن ها را گرفتار کنید. دوره کمون این بیماری حدودا ۳ روز می باشد و بعد از سه روز جواب آزمایش های شما مثبت می شود. اگر دوست ندارید خودتان و یا افراد خانواده تان دچار این بیماری شوند سعی کنید بیش تر مراقب باشید و تا جایی که می توانید از خانه بیرون نروید تا از این پیک پر خطر رد شویم.

قرنطینه کرونا دلتا چند روز است؟

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قرنطینه کرونا دلتا

جالب است بدانید که ویروس کرونا معمولی حدودا ۱۴ روز نیاز به قرنطینه شدن دارد و در صورتی که به کرونا دلتا مبتلا شوید باید ۱۸ الی ۲۱ روز در قرنطینه بمانید و اگر نشانه ها و علامت های کرونا برای شما ادامه داشت باید میزان قرنطینه بودن را افزایش دهید.

همانطور که می دانید آسیب های پنهان ویروس کرونا با جهشی که داشته است بیش تر از سویه های قبلی می باشد. بنابراین سعی کنید قبل از این که به آن دچار شوید اگر زمان واکسیناسیون شما فرا رسیده است آن را به تاخیر نیندازید و به شایعات بی توجه باشید. البته تمامی پژوهش ها نشان داده اند که معمولا ایمنی کامل بعد از دوز دوم و حدودا چند روز بعد از آن صورت می گیرد و تا زمانی که بدن شما نسبت به این ویروس ایمنی پیدا نکرده است سعی کنید از کارهای پر خطر بپرهیزید و در اجتماع حضور پیدا نکنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *