دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رفع تیرگی دور لب با چند ماده طبیعی و معجزه گر در خانه

  • مریم صبوری
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲
  • ۰

اگر می خواهید از رفع تیرگی دور لب هایتان خلاص شوید با ما در مجله ارگا همراه باشید تا به بهترین شکل با کمک استفاده از لایه بردار ها و ماسک و اسکراب از شر این تیرگی ها خلاص شوید.

وجود لکه ها و تیرگی ها در دور دهان و لب به خاطر مقدار بالای ملانین تیره کننده پوست در ناحیه خاصی از پوست شما می باشد که باید به نحوی رفع شود. این ملانین ها توسط محرک هایی که از داخل و خارج بدن شما شروع به کار می کنند ملانین هایپر پیگمنتیشن گفته می شوند. پوست در ناحیه دهان نازک بوده و این وضع منجر به تغییر رنگ و خشکی و چین و چروک می شود. زمانی که این مشکلات به درون پوست نفوذ نکند احتمال دارد به درمان تهاجمی نیاز نداشته باشید.

شما به راحتی می توانید با لایه برداری پوست از تغییر رنگ آن ناحیه خلاص شوید. چنان چه مطمئن نیستید چه چیزی می تواند موجب تیرگی دور لب شما شود باید برای رفع آن به یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید. پس از بررسی و تشخیص سایر اختلالات جدی مثل علائم هشدار دهنده سرطان پوست و راه های درمان گفته می شود.

رفع تیرگی دور لب با کمک گلیسیرین

روش های رفع تیرگی دور لب

تیره شدن و دورنگی پوست اطراف لب و چانه از زیبایی های فرد می کاهد که می تواند مسئله ای خجالت آور باشد. تغییرات هورمونی، بند انداختن محکم، هایپرپیگمنتیشن، دکلره کردن زیاد، وکس بیش از اندازه، جمع شدن سلول های مرده پوست، مصرف سیگار، خشکی زیاد اطراف لب و آفتاب سوختگی می تواند از علل ایجاد تیرگی دور لب باشد. که ما در این مقاله از بهترین روش های خانگی در رفع و درمان آن گفته ایم با ما در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

این کاربرد هایی که گفته می شود برای سایر نواحی دیگر بدن و صورت قابل استفاده خواهد بود. به خاطر تفاوت در نوع پوست هر فرد قبل از استفاده از روش های فوق آن را برروی یک ناحیه از بدن خود تست کنید تا حساسیتی نشان داده نشود.

خیار

یکی از راهکارهای مفید و موثر به منظور رفع تیرگی لب ها استفاده از خیار است بنابراین نیمی از یک خیار را داخل مخلوط ریخته و آب حاصل از آن را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید سرد شود سپس پنبه توپی را به آن آغشته و بر روی لب ها مالید و بعد از زمان سی دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شکر

به منظور لایه برداری لب و رفع تیرگی آن ها می توانید از شکر کمک بگیرید بنابراین، سه قاشق چای خوری شکر و دو قاشق چای خوری کره را باهم ترکیب نمایید سپس مخلوط حاصل را هفته ای سه بار به مدت سه تا چهار دقیقه بر روی لب هایتان ماساژ دهید می توانید از روغن زیتون نیز به جای کره استفاده نمایید.

رفع تیرگی دور لب با عسل و آبلیمو

لیمو و عسل:

لیمو به خاطری که یک روشن کننده طبیعی است و به روشن کردن تیرگی اطراف لب و چانه کمک می کند. زمانی که با عسل ترکیب شود برای از بین بردن لک های به جا مانده ناشی از سوختگی و لک آفتاب بسیار موثر خواهد بود. به مقدار مساوی هر دو را با هم مخلوط کرده و برروی ناحیه تیره پوست قرار دهید و تا یک ربع صبر کنید. سپس مخلوط را از پوست پاک کرده و با آب ولرم بشویید.

برداشتن سیاهی اطراف لب و دهان

روغن زیتون و آب لیمو:

روغن زیتون در رطوبت رسانی عمیق پوستی بسیار موثر می باشد که به طور طبیعی با تناژ رنگ پوست که به خاطر خشکی پوست دچار کدری رنگ شده درمان می کند. هنگامی که روغن زیتون و آب لیمو با یکدیگر مخلوط می شوند نتیجه فوق العاده ای در بهبود رنگ پوست اطراف لب پیدا می کند. ترکیب آب لیمو تازه و روغن زیتون را در محل مورد نظر زده و تا پانزده الی بیست دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید. اگر یک قاشق غذاخوری عسل هم با آن ها ترکیب شود تاثیر دوچندانی خواهد داشت.

از بین بردن تیرگی های لب

آب لیمو و گلیسیرین:

آبلیمو و گلیسیرین را به نسبت مساوی از یکدیگر خوب ترکیب کنید مخلوط به دست امده را برروی ناحیه تیره در اطراف لب و چانه بزنید. سپس تا یک ربع صبر کنید تا خشک شود و بعد با آب ولرم بشویید. شما می توانید از این به عنوان کرم شب به منظور روشن شدن و لطیف شدن پوست صورت استفاده نمایید.

آلوئه ورا:

یکی از راه های رفع تیرگی دور لب و رها شدن از شر آن استفاده از ژل آلوئه ورا می باشد. که باید به طور مستقیم برروی پوست و ناحیه تیره قرار بگیرد. تا مدت یک ربع بیست دقیقه بگذارید بماند سپس با اب ولرم بشویید و از نرمی و روشنی پوست خود لذت ببرید.

برداشتن سیاهی اطراف لب و دهان

عسل، ماست، آبلیمو:

برای درست کردن یک ماسک عالی برای رفع تیرگی دور لب با استفاده از آب لیمو و عسل و ماست از هر کدام نصف قاشق غذاخوری لازم دارید. این مخلوط عالی علاوه بر تغذیه پوست دارای خواص ضد عفونی کنندگی قوی هم هست. که با خاصیت آنتی باکتریال این ماسک آن را تبدیل به یک راه فوق العاده برای درمانالتهاب و تیرگی پوست می کند. سپس برای داشتن این ترکیب نیاز داریم همه مواد را با مخلوط کنیم و تا بیست دقیقه برروی اطراف لب قرار دهیم.

آرد نخودچی:

یکی دیگر از روش های لایه برداری اسکراب صورت است که با برای درمان تیرگی های اطراف دهان و لب بکار می رود. همچنین در زمانی که با شیر پاک کن و زردچوبه ترکیب می شود به روشن شدن پوست کمک می کند. به مقدار یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک دوم قاشق مربا خوری زردچوبه و مقداری شیر پاک کن اضافه کنید تا رقیق شود. خمیر به دست آمده را تا بیست دقیقه روی ناحیه تیره زده و بعد پوست را پاک کرده و بشویید.

رفع تیرگی دور لب و دهان

آبلیمو، سفیده تخم مرغ، عسل:

هر کدام از مواد سفیده تخم مرغ یک عدد و آب لیمو و عسل به مقدار مساوی یک قاشق غذا خوری لازم است تا به شکل خمیری در بیاوریم. کل سطح پوست را با یک پاک کننده مثل شیر پاک کن تمیز و پاک نمایید. خمیر به دست امده را به وسیله یک براش تمیز روی کل سطح پوست همچنین نواحی تیره تر پوست پخش کنید و تا مدت بیست دقیقه بگذارید بماند و بعد بشویید.

آب لیمو و گوجه فرنگی:

ماسک گوجه فرنگی می تواند یک روشن کننده قوی به دست آورد که با تاثیر سریع شناخته می شود. گوجه فرنگی را مستقیما برروی ناحیه تیره لب ماساژ دهید و بعد آن را له کرده و با زردچوبه و آبلیمو به شکل یک ماسک روشن کننده به شکل خمیر در بیاورید. ماسک را بر پوست صورت زده و تا یک ربع صبر نمایید تاثیر خود را بگذارد و سپس پاک کنید و بشویید.

برطرف کردن پوست تیره لب

جو دو سر، گوجه، کشک:

با استفاده از یک قاشق غذاخوری و یک قاشق کشک و یک قاشق آب گوجه فرنگی می توانید یک ماسک جودو سر عالی برای پوست خود بسازید. تمام ترکیبات را با همدیگر مخلوط کنید و برروی منطقه تیره پوست تا پنج دقیقه ماساژ دهید. سپس تا یک ربع بگذارید برروی پوست صورت بماند.

آب سیب زمینی:

سیب زمینی یکی دیگر از روشن کننده های طبیعی و خانگی پوست است که برای رفع تیرگی دور لب و دهان مناسب می باشد. تکه های باریکی از سیب زمینی را برروی پوست گذاشته و ماساژ دهید و تا بیست دقیقه صبر نمایید تا اثر سفید کنندگی خود را بگذارد. و یا می توانید سیب زمینی را رنده کنید و آب ان را بگیرید و در قالب ریخته و در فریزر بگذارید تا به تکه های یخ کوچک دربیاید. سپس بگذارید بر صورت تا یک ربع بماند و بعد خشک شود و در نهایت با اب ولرم صورت را بشویید.

رفع تیرگی دور لب با کمک ماسک

زردچوبه و پودر درخت صندل:

پودر درخت صندل و زردچوبه زمانی که با همدیگر مخلوط می شوند برای درمان آفتاب سوختگی و آسیب اشعه آفتاب بسیار موثر است. این دو مواد را با طور مساوی با همدیگر مخلوط می کنیم سپس به میزان لازم گلای به ان می افزاییم تا به شکل خمیر دربیاید. خمیر به دست امده را در نواحی تیره پوست می زنیم و تا مدت یک الی دو ساعت برروی پوست خشک می زنیم. صبر کنید تا مخلوط اثر کند سپس با آب سرد بشویید. این راه برای درمان تیرگی اطراف لب و چانه و پوست های خشک بسیار کاربرد دارد.

رفع تیرگی دور لب با کمک گوجه فرنگی

راهکارهای جلوگیری از تیرگی لب ها

به منظور پیشگیری از تیرگی لب ها باید یک سری نکات را رعایت کنید که عبارتند از :

  • لایه برداری پوست لب به طور مرتب
  • نوشیدن آب به میزان کافی
  • استفاده از پالم لب با SPF 40  یا بیشتر
  • استفاده نکردن از محصولات آرایشی بی کیفیت برای لب ها
  • اجتناب از مصرف محصولاتی که باعث ایجاد حساسیت می شوند
  • پرهیز از مکیدن لب ها به طور مکرر

توصیه های کاربردی

با در نظر گرفتن یکسری نکات و پیشگیری ها می توانید از شر تیره شدن پوست و تیرگی دور لب را رفع نمایید.

از مصرف سیگار و دخانیات اجتناب کنید چون موجب تیرگی و چروک اطراف لب می شود.

به هیچ عنوان بدون زدن ضد آفتاب از منزل خارج نشوید چون اشعه نور خورشید موجب مستعد و تیره تر شدن لک می شود.

در زمستان از مرطوب کننده به خصوص در ناحیه لب استفاده نمایید چرا که خشکی زیاده از حد یکی از عوامل ایجاد تیرگی لب است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *