دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ورزش های ایده آل برای لاغری صورت

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که ورزش برای لاغری صورت مانند سایر ورزش ها انواع مختلفی را شامل می شود که با مطالعه این مطلب به راحتی می توانید با حرکات و نحوه انجام آن ها به صورت کامل آشنا شوید.

به طور کلی چهره هر کسی منحصر به فرد است اما اگر از گونه های برچسته و غبغب خود ناخشنود هستید می توانید با انجام چندین کار ساده برای لاغر کردن صورت خود اقدام نمایید البته که این ورزش ها نمی توانند تنها در لاغر شدن صورت نقش داشته باشند و ممکن است در سایر نواحی بدن نیز تغییراتی مشاهده نمایید.

انواع ورزش ها برای لاغری صورت

بسیاری از افراد علاقه زیادی به لاغر کردن صورت خود دارند زیرا که لاغری صورت تاثیر به سزایی در زیبایی چهره افراد دارد اما لاغری صورت تنها با حذب چربی های اضافه صورت انجام می گیرد. کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافه به تنهایی می تواند چالش بزرگی باشد چه برسد به این امر که افراد قصد از بین بردن چربی از یک ناحیه خاص از بدن را داشته باشند.

نقش ورزش برای لاغری صورت

بهتر است بدانید که امروزه داشتن یک رژیم غذایی پرکالری و سبک زندگی کم تحرک علاوه بر این که باعث انباشته شدن چربی در اطراف کمر و دور بازوها می شود ممکن است باعث چاق شدن صورت نیز گردد. با وجود اینکه چربی اضافی سلامت فرد را به مخاطره می اندازد چاقی بیش از حد صورت نیز ممکن است باعث خجالت زدگی فرد نسبت به ظاهرش شود و به همین منظور می توانید با انجام برخی ورزش ها پیروی از یک رژیم غذایی سالم چربی های بدن خود از جمله چربی ها صورتتان را بسوزانید.

به صراحت می توان گفت که لاغر کردن موضعی صورت تقریبا غیر ممکن است و تنها می توان با راهکار هایی مانند ورزش صورت و رعایت تغذیه شکل صورت را بهبود داد و تاثیرات مثبتی روی پوست و ماهیچه های صورت گذاشت. در واقع ورزش برای رفع چاقی صورت باید به صورت مداوم انجام شود و تاثیرات لاغری صورت با ورزش به مرور زمان مشخص می شوند.

روش های متفاوت برای لاغر شدن صورت

توجه داشته باشید که حرکات ورزشی برای لاغری صورت منجر به تقویت ماهیچه ها و عضلات صورت می گردد مانند تاثیراتی که حرکات ورزشی روی عضلات دیگر مناطق بدن دارد، عضلات صورت نیز با ورزش تقویت می شوند و این موضوع می تواند در استخوانی کردن صورت موثر باشد. از تمرینان لاغری صورت می توانید برای بهبود ظاهر صورت خود و همچنین رفع چربی پوست صورت بهره ببرید. همچنین ورزش صورت می تواند راهکار بسیار موثری برای مبارزه با پیری صورت و افزایش قدرت عضلات آن باشد.

  •  آرون گروپس

ورزش های ایده آل:

توصیه می شود که پیش از انجام ورزش ها ابتدا ماهیچه های صورت را به خوبی گرم کنید زیرا انجام اینکار کار کمک می کند تا از تلاش های ناچیز پرهیز کنید. باید تا آنجا که ممکن است صاف بنشینید و سپس سعی کنید حروف های صدادار الفبا مانند ( i.a.o.u.e ) را آرام تلفظ کنید، اینکار را انجام دهید تا تمام صورت به خوبی گرم شود.

ورزش های کاربردی برای تناسب صورت

بالا بردن چانه:

تا آنجا می توانید چانه را بالا بکشید و برای اینکه این ورزش ها کارآمد باشد روی صندلی بنشینید و سر را کمی به عقب خم کنید. سعی کنید لب ها را تا آنجا که ممکن است به سمت جلو فشار دهید و این حالت را ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. بهتر است بدانید ماهیچه ها را آرام و این کار را ۲ الی ۳ مربته انجام دهید.

نشستن روی صندلی:

این حرکت را وقتی که روی صندلی نشسته اید انجام دهید. برای انجام آن باید صاف بنشینید و مدادی را درون دهان خود قرار دهید و تمامی کار ها را در حالی که سر بدون حرکت و ثابت نگه داشته شده انجام دهید. سپس با مداد روی هوا اسم خود را بنویسید زیرا انجام این کار تاثیر زیادی برای استخوانی شدن صورت دارد.

انواع ورزش های لاغری

حفظ حالت:

توصیه می شود که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حالت خود را حفظ کنید و در این تمرین کاری که باید انجام دهید این است که دست ها را دور خود بپیچید و سپس شروع به کشیدن گردن به سمت بالا کنید. همچنین کمر را صاف نگه دارید و بعد نفس عمیقی بکشید تا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بشمارید سپس به حالت اولیه بازگردید.

دقت داشته باشید که این راهکار ها ساده اما کارآمد هستند به ویژه برای پوست های شل که حتما باید سر خود را مستقیم نگه دارید. سپس ۵ ثانیه لب پایین را به سمت بیرون بکشید و بعد مجددا به حالت اولیه برگردید و این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید تا زمانی که احساس کنید ماهیچه ها خسته شدند.

ورزش ماهیچه های گردن:

این ورزش ها معمولا برای ماهیچه های گردن عالی هستند و با تمرین می توانید عضلات صورت را به خوبی شکل دهید. برای انجام این حرکت بایستی سر را به سمت راست کج کرده و سعی کنید با شانه گوش خود را بخارانید و در همین عین فشار کمی با دستان خود به شقیقه وارد کتید. توصیه می شود که مدت زمان ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید و روی طرف دیگر نیز تکرار نمایید.

تاثیر ورزش در لاغری صورت

دهانتان را محکم بفشارید:

برای انجام این کار باید دهان را ببندید و لب ها را بفشارید و گونه ها را باد کنید. سپس دست ها را روی گوشه ای از صورت بگذارید و گوش ها و گونه ها را بپوشانید و فشاری به گونه ها بیاورید و سعی کنید تا ۵ الی ۶ ثانیه در این حالت بمانید و به حالت قبل بازگردید. توصیه می شود که این حرکت را حدود ۵ الی ۶ مرتبه تکرار نمایید.

لب ها و گونه ها:

برای انجام این کار باید نفس عمیقی بکشید و لب ها را بهم بفشارید و سپس گونه هایتان را باد کنید. سپس دست ها را روی گوشه ای از صورت بگذارید و گوش ها، گونه ها را بپوشانید و حالا فشاری به گونه ها بیاورید و سعی کنید ۵ الی ۶ ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت قبل بازگردید. پیشنهاد می شود برای رسیدن به نتیجه دلخواه این حرکت را ۵ الی ۶ مرتبه تکرار نمایید.

انجام وزرش برای لاغر کردن صورت

چانه:

یکی از مهم ترین ورزش ها همین ورزش چانه است که آخرین و سخت ترین ورزش دوره محسوب می شود و برای تقویت ماهیچه ها بسیار مناسب خواه بود. برای انجام این حرکت باید زبان خود را در برابر سقف دهان در نزدیکی دندان های حود نگه دارید و مدت زمان ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس به حالت اولیه بازگردید. بعد از ۵ ثانیه استراحت می توانید حرکت را تا ۱۰ مرتبه دوباره تکرار کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *