دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معنی اسم پانیذ و آشنایی با ریشه این اسم و نام های مشابه

  • ساناز براتی
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

پانیذ نامی زیبا و دخترانه می باشد که به معنی شیرین تر از عسل و شیرینی زندگی می باشد، این اسم زیبای دخترانه کاملا ایرانی و فارسی بوده و در ثبت احوال به ثبت رسیده است.

با توجه به طیف وسیع از اسم های زیبا و جدید در حال حاضر اغلب زوج ها می توانند نام مناسبی برای فرزند خون انتخاب نمایند. پانیذ یکی از این اسم های زیبا و جدید دخترانه می باشد که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است، به همین خاطر در این مطلب معنی اسم پانیذ آشنا خواهیم شد.

معنی اسم دخترانه پانیذ

اسامی برای هویت بخشیدن به افراد یا اشیاء مورد استفاده قرار می گیرند. در مورد انسان این اسم ها هستند که باعث می شوند تا افراد با نام مخصوص خود صدا زده شوند. هر فرد دارای نامی مخصوص به خود می باشد که از این راه شناخته می شود. هر نام دارای معنی و مفهومی مشخص می باشد. انتخاب نام برای نوزاد تازه متولد شده یکی از دغدغه های شیرین والدین می باشد که طی دوره بارداری به آن مشغول هستند. در ایران انتخاب نام برای نوزاد تنها مختص والدین نبوده و دیگر اعضای خانواده مانند پدر بزرگ و مادر بزرگ ها نیز در این انتخاب سهیم هستند. در کل والدین به دنبال نامی نیکو با معنی خوب برای نوزاد خود هستند که در عین حال زیبا نیز باشد. برخی از پدر و مادرها دوست دارند نام های مذهبی برای کودکشان انتخاب کنند و برخی دیگر به دنبال نام های اصیل ایرانی می باشند.

در حال حاضر اسامی زیبا و جذاب بسیاری وجود دارد که کار را برای والدین ساده تر نموده است، پانید نامی زیبا و دخترانه می باشد که بسیار جذاب بوده و افراد بسیاری اخیرا آن را برای نوزادشان انتخاب نموده اند. برای آشنایی بیشتر با معنی نام پانیذ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معنای اسم زیبای پانیذ

معنی نام پانیذ

نام پانیذ از نوعی حلوا گرفته شده است که این حلوا با استفاده از شکر، روغن و بادام تلخ تهیه می شود. از این رو می توان نتیجه گرفت که نام زیبا و دخترانه پانیذ به معنای شیرین تر از عسل و شیرینی زندگی می باشد.

علاوه بر این پانید به معنای قند سفید، شیره نیشکر، شکر، شکر سرخ نیز آورده شده است.

معنی اسم زیبای پانیذ

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نام پانیذ در ثبت احوال

نام زیبا و دخترانه پانیذ در ثبت احوال نیز به ثبت رسیده است و نامی است با ریشه فارسی که افراد بسیاری تا کنون آن را انتخاب نموده اند.

معنی نام دخترانه پانیذ

اسامی مشابه با نام پانیذ

اسامی پسرانه مشابه با پانیذ:

پارسا، پدرام، پرهام، پندار، پارسان، پارسیا، پارسیس، پاشا، پایدار

اسامی دخترانه مشابه با نام پانیذ:

پانا، پادنا، پارمیدا، پاردیس، پارمین، پارنا، پالیز، پانته آ، پاییز، پاییزان، پاک آفرین، پاک بانو، پرتو، پردیس، پرستو، پانته آ، پرنا، پرندیس، پرند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *