دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی خواص عرق کندر برای رفع بیماری ها

  • مریم صبوری
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

کندر یک درخت کوچک و پر برگ و شاخه ای است که دارای برگ های مرکب و تشکیل شده از ۸ تا ۱۵ عدد برگچه می باشد. با شکافی که در تنه درخت کندر ایجاد می کنند یک صمغ هایی به شکل شیرابه سفید رنگی رزینی خارج می کند. که این شیرابه ها در برخورد هوا به تدریج سفت شده و به صورت کندر هایی وجود دارد که به بازار آورده می شود. در ادامه مطالب با خواص عرق کندر همراه مجله آرگا باشید.

کندر یک شیره گیاهی است که مزه ای تلخ دارد. خواص کندر فراوان است و از این گیاه هم می توان هم به عنوان خوراکی هم نوشیدنی استفاده نمود که در درمان بسیاری از ناراحتی های جسمی و ذهنی موثر واقع می شود. این عرقیات از عصاره گیاهان خاص گرفته می شود که درون دیگی بزرگ و پرآب ریخته و طی عملیات تبخیر از تعریق گیاهان تامین می شود. که این تجهیزات پیچیده نیازمند دستگاه های گلاب گیری است. از خواص عرق کندر می توان در جهت از بین بردن زخم ها، ترمیم و بازسازی پوست، درمان زگیل، درمان گزش حشرات، تقویت ناخن ها، ضد عفونت و باکتری، نرم کننده پوست، تقویت حافظه، تسکین درد، درمان شوره سر، کاهش استرس و تقویت و افزایش میل جنسی اشاره کرد.

خواص عرق کندر چیست؟

آشنایی با خواص عرق کندر

امروزه به خاطر مصرف مواد غذایی نامناسب و مضر بیشتر از قبل دچار بیماری می شویم. که این موضوع با مواردی مثل بیماری های شایع همچون سرماخوردگی، میگرن، حساسیت فصلی و درد های دیگر زندگی با ما همراه هستند. در چنین مواقعی ما فورا به دارو های شیمیایی رو می آوریم غافل از این که این دارو ها پس از درمان تاثیرات منفی بر بدن و سیستم حفاظتی ما می گذارند. که در این جا می پرسیم چگونه بیماری مان را تسکین دهیم و درمان کنیم؟ ما در این مقاله از روش طبیعی و گیاهی برای شما همراهان عزیز آورده ایم که هیچ عوارضی نداشته و بیماری را تسکین می دهد.

گیاه کندر دارای انواع مختلفی می باشد که با رنگ های متفاوت نوع سفید آن بسیار کاربرد دارد. کندر مثل کشکش جویدنی استفاده می شود. طبق توصیه ابوعلی سینا برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز و تقویت میل جنسی کندر بجوید. در بسیاری از روایات که از ائمه آمده موجب بسیاری از درمان بیماری ها بوده که با طبع گرم و خشک در طب اسلامی بسیار توصیه می شود. عرق کندر هم مانند خود آن سبب قدرت حافظه می شود که می توانید آن را دود کنید و بو بکشید برای سلامتی قلب و عروق مناسب می باشد.

درباره گیاه کندر

ماسک کندر برای پوست:

شما با ۲ تکه کوچک کندر می توانید یک ماسک عالی برای پوست های خشک تهیه کنید. کندرها را در روغن بادام بریزید و حرارت داده تا آب شوند. سپس مقداری از روغن را روی پوست ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند که برای پوست های حساس و خشک عالی است. همچنین ماساژ بر روی پوست سر و موها باعث افزایش گردش خون فولیکول مو ها می شود و ریزش مو را کم و درمان می کند.

  •  آرون گروپس

خواص درمانی عرق کندر

درمان سریع زخم ها:

استفاده موضعی از کندر موجب بالا رفتن گردش خون در بدن می شود و به درمان سریع تر زخم ها کمک می کند. که از خواص دیگر عرق کندر می توان به کمتر کردن خطر عفونت هم اشاره کرد. کندر به خاطر داشتن خاصیت ضد التهابی از زوال عقل کم می کند و آلزایمر و فراموشی را کاهش می دهد و به بهبود تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی مناسب است.

تعادل هورمون ها:

بر اساس تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که مصرف عرق کندر به درمان هورمون های تیروئید کمک کرده و تعادل بین هورمون ها سبب شد همتابولیسم بدن افزایش پیدا کند و در نتیجه فرد به کاهش وزن و لاغری می رسد. همچنین با تعادل هورمون در بدن سبب تحریک جریان خون داخل رحم و لگن شده و بهبود پریود های نامنظم را درمان می کند.

خاصیت کندر

ضد درد:

خاصیت ضد درد طبیعی این ماده که برای خونریزی های شدید قاعدگی و پریودی بسیار مناسب است. همچنین با خاصیت ضد التهابی بودنش نفخ معده را کاهش داده و زخم و ورم و درد معده را درمان می کند که برای سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفید است. این دارو گیاهی مناسب در جهت التهاب روده بوده که به کاهش خطر سندروم روده تحریک پذیر و یبوست کمک می کند.

کاهش خطر دیابت:

در طب سنتی برای کاهش قند خون بالا در افراد دیابتی از فواید عرق کندر استفاده می کنند. که افراد دیابت نوع ۲ با مصرف این و دارو متفورمین تا یک سال ۲ مرتبه بعد از وعده غذایی در روز چهارصد میلی گرم کندر بخورند. بهبود قابل توجه در قند خون ناشتا میزان سطح انسولین و کلسترول و تری گلیسیرید خون داشته است.

خاصیت گیاه کندر

کاهش علائم سرطان:

مقدار بالای اسید بوسولیک موجود در کندر  با پیشگیری از تولید آنزیم های خاص DNA اثر منفی گذاشته و خطر ابتلا به سرطان را کم می کند. طبق مطالعات از خواص عرق کندر با افزایش مرگ سلول های سرطانی به درمان سرطان سینه کمک کرده و تومور مغزی و لوسمی بدخیم را کمتر می کند. این گیاه به کاهش سلول های پانکراس سرطانی کمک می کند و با کمتر کردن عوارض جانبی ناشی از شیمی درمان در افراد مبتلا به سرطان کاهش می دهد.

خواص عرق کندر در جهت تقویت حافظه

دیگر فواید عرق کندر

  • سم زدا و پاکسازی بدن
  • افزایش چربی سوزی و لاغری
  • درمان زود انزالی و بالابردن میل جنسی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان آرتروز و روماتیسم
  • کاهش علائم آسم
  • کمتر کردن سردرد و میگرن
  • کاهش هورمون استرس و اضطراب و افسردگی
  • کاهش گرفتگی عضلات
  • افزایش انرژی و استقامت

شما همراهان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص هلیله زرد و خواص هلیله سیاه فواید درمانی آن ها می توانید با کلیک بر روی لینک ها از این موضوعات بیشتر بدانید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *