دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خوراکی های پر کالری که موجب افزایش وزن می شوند

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

جالب است بدانید که علاوه بر کواد غذایی برخی میوه ها و همچنین تمامی میوه های خشک شده کالری بالایی دارند که می توانند منجر به اضافه وزن شوند. اگر دوست دارید این خوراکی ها و میوه ها بشناسید بهتر است است مطلب را از دست ندهید.

کالری غذاهای مصرفی برای افرادی که قصد لاغری و یا افزایش وزن دارند بسیار مهم می باشند. بهتر است تمامی خوراکی های پر کالری را بشناسید تا بتوانید به درستی و به جا از آن ها استفاده کنید.

خوراکی های پر کالری

خوراکی های پر کالری کدامند؟

کالری مورد نیاز بدن برای آقایان و خانم ها مختلف می باشد و هر کدام باید بدانند که چه میزان کالری در روز بدنشان نیاز دارد تا با مصرف درست غذا دچار اضافه وزن و کاهش وزن نشوند و بتوانند وزن خود را در محدوده سلامت وزن حفظ کنند. برای این کار محاسبه کالری غذا و شناخت خوراکی هایی که دارای کالری بسیار زیادی هستند بسیار لازم و ضروری است.

تخم مرغ

از دیگر غذاهایی که کالری زیادی دارد تخم مرغ می باشد که حدود هفتاد کالری دارد و در واقع مصرف آن مقادیر فراوانی چربی و کربوهیدرات به بدن می رساند و همچنین دارای اسید های چرب امگا ۳ است که نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند.

شیر کامل

شیر کامل علاوه بر داشتن کلسیم و پروتئین درای مقادیر بالایی کالری می باشد و در هر یک لیوان آن حدود ۱۵۰ کالری وجود دارد از این رو، به منظور افزایش وزن گزینه بسیار مناسبی است  و تاثیر زیادی بر روی عضله سازی دارد.

ماهی تازه

استفاده از ماهی تازه از دیگر وعده های غذایی است که می توانید در برنامه غذایی تان بگنجانید و از کالری بالایی برخودار است و دقت داشته باشید که ماهی تازه استفاده کنید زیرا، ماهی های کنسرو شده دارای مواد نگهدارنده، نمک و مقادیر بالایی چربی است که ترکیبات موجود در آن برای بدن مضر می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

غذا های نشاسته دار

غذا های نشاسته دار حاوی مقادیر بالایی کالری هستند که سیب زمینی آبپر دارای مقادیر فراوانی نشاسته است و می توانید به برنانه غذایی تان بیفزایید و همچنین استفاده از شلغم و لبو نیز نشاسته بالایی دارند بنابراین، می توانید از این منابع غذایی در برنامه غذایی تان استفاده کنید.

چیپس

سرخ کردن سیب زمینی به صورت عادی و یا استفاده از چیپس هایی که در بازار موجود می باشد می تواند کالری بسیار زیادی را به بدن شما برساند. زمانی که سیب زمینی سرخ شده را میل می کنید به این راحتی سیر نخواهید شد ولی اگر به جای استفاده از سیب زمینی سرخ شده از سیب زمینی آب پز شده استفاده کنید زود تر سیر می شوید و دست از غذا خوردن می کشید. بیش تر چیپس های آماده دارای مواد سرطان زا هستند و اگر بیش از حد از آن ها استفاده کنید ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد شود.

خوراکی های پر کالری

شکر و نوشیدنی های شکر دار

شکر و نوشیدنی هایی که در آن ها از شکر استفاده شده است می تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود بنابراین باید آن ها را حساب شده مصرف کنید. نوشابه یکی از این نوشیدنی ها می باشد که در لیست خوراکی های پرکالری قرار می گیرد و می تواند اثرات بدی بر روی سلامتی شما بگذارد. در واقع نوشیدنی های کم حجم اما پر کالری را مغز اصلا حساب نمی کند و نمی تواند سیگنال های سیری را ارسال کند در نتیجه شما بیش تر از قبل از آن ها استفاده می کنید. اگر رژیم غذایی دارد و دوست دارید به کاهش وزن برسید و یا دچار ثبات وزنی هستید بهتر است از نوشیدنی های پر شکر استفاده نکنید.

نوشابه های رژیمی

هر چند که نام آن ها رژیمی می باشد اما شیرین هستند و می توانند میل شما را به خوردن افزایش دهند زیرا باعث ترشح بیشتر انسولین می شوند. این نوشیدنی ها کالری ندارند اما زمینه رسیدن کالری های زیاد به بدن را فراهم می کنند.

به خطر افتادن سلاکمت بدن با استفده از نوشابه های ساده و قند دار

نان های سفید

یادتان باشد که نان هم می تواند شکر داشته باشد و تمام نان های سفید که شامل نان لواش، بربری، باگت و … شکر دارند. زمانی که شما از این نان ها در وعده های غذایی استفاده می کنید میل به خوردن در شما افزایش می یابد و بیش تر از قبل غذا می خورید و نمی توانید جلوی خود را بگیرید بنابراین اگر در قصد کاهش وزن دارید بهتر است از این نوع نان ها در وعده های اصلی و میان وعده ها استفاده نکنید.

شکلات های نواری

یکی از خوراکی های ناسالم ترین نوع شکلات ها هستند که دارای مقدار بسیار زیادی روغن و شکر هستند و می توانند تهدید کننده سلامتی شما باشند. این نوع شکلات ها مواد مغذی بسیار کمی دارند و حدودا ۲۰۰ الی ۳۰۰ کالری دارند که برای آن مقدار از حجم کم کالری بسیار زیادی به حساب می آید. بهتر است به جای استفاده از این نوع شکلات ها از آجیل های بسته بندی شده استفاده کنید.

شکلات و کالری آن

آبمیوه های آماده

یادتان باشد آبمیوه هایی که در بازار وجود دارند در موارد اندکی از میوه های بسیار زیاد استفاده می کنند که باز هم فایده ای ندارد زیرا شما چیزی را نمی جوید و پیام سیری از سمت مغز دیر تر به معده می رسد و شما را وادار می کند تا غذای خود را افزایش دهید. بسیاری از این آبمیوه ها در حد نوشابه ساخته می شوند و مقادیر بسیار زیادی شکر، اسانس و طعم دهنده دارند و شما نمی توانید به اندازه خوردن یک میوه احساس سیری کنید. اگر دوست دارید خوراکی های سالم و کم کالری بخورید بهتر است از میوه های طبیعی استفاده کنید.

شیرینی جات

شیرینی، کیک، کلوچه و بیسکویت هایی که در بازار وجود دارند بر خلاف ظاهر و اندازه کوچکی که دارند دارای کالری بسیار زیادی هستند. بیش تر این مواد دارای چربی های مضر به نام اسید های چرب ترانس دارند که در صورت مصرف طولانی مدت می تواند بیماری های بسیار زیادی را برای فرد ایجاد کند. این مواد میان وعده های خوبی نیستند و بهتر است به جای استفاده از آن ها از شکلات تلخ استفاده کنید.

خوراکی های پر کالری

بستنی

بستنی یکی از خوراکی هایی می باشد که بسیاری از افراد طرفدار آن هستند. این خوراکی دارای شکر بسیار زیادی می باشد و می تواند کالری بسیار بالایی را به بدن برساند. یادتان باشد که بستنی های میوه ای کالری کم تری نسبت به بستنی های شکلاتی و مگنوم دارد. اگر عاشق بستنی هستید می توانید آن را در منزل تهیه کنید و میزان کالری آن را کاهش دهید.

غلات صبحانه

این نوع غلات از جمله خوراکی های پرکالری معروف هستند و می توانند به سرعت چاقی و اضافه وزن برایتان ایجاد کنند بنابراین بهتر است برای غلات صبحانه از غلات رژیمی و سبوس دار استفاده کنید.

ماست میوه ای

ماست یکی از خوراکی های بسیار سالم می باشد که برای سلامت استخوان ها بسیار خوب است. برخی از ماست ها مانند ماست یونانی یا ایسلندی دارای کالری کم و پروتئین بسیار زیاد می باشند ولی ماست های میوه ای با شکر و عسل شیرین شده اند و بسته بندی کوچکی دارند ولی همان بسته های کوچک جزء خوراکی های پرکالری می باشند.

کالری ماست میوه ای چقدر است؟

گوشت فرآوری شده

فرآورده های گوشتی در کارخانه ها با استفاده از روش های گوناگونی مانند خشک کردن، دودی کردن، تخمیر و کنسرو شدن ساخته می شود و دارای مقادیر بسیار زیادی نمک می باشند و مواد مغذی آن ها بسیار کم است و می توان گفت فایده ای برای سلامتی ندارند. سوسیس، هات داگ، بیکن و کالباس ها از این مواد هستند که کالری بسیاری به بدن می رسانند ولی فایده ای ندارند. بسیاری از محققان بر این باورند که فرآورده های گوشتی می تواند سرطان زا باشد و نباید به صورت پیوسته و دائم از آن ها استفاده کنید.

میوه های خشک شده

خشک کردن میوه ها یکی از روش های نگهداری آن ها به مدت طولانی می باشد. میوه های تازه کالری بسیار کم و فیبر بالایی دارند در حالی که خشک شدن میوه ها آن ها را تبدیل به خوراکی های پرکالری و کم حجم می کند. میوه هایی که خشک می شوند آب خود را از دست می دهند و شیرینی فروکتوز در آن ها باقی می ماند. یادتان باشد که این میوه ها بهتر از شکلات و کیک و بیسکویت هستند ولی بهتر است در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.

میوه های خشک شده کالری بیش تری دارند.

بادام زمینی و کره آن

اگر دوست دارید لاغر شوید و مصرف کالری خود را کم کنید بهتر است از این دو خوراکی خوشمزه بپرهیزید. بادام زمینی در هر صورتی که باشد می تواند کالری بیش از حدی را به بدن برساند و بهتر است گول ظاهر آن را نخورید. کره بادام زمینی نیز کالری بسیار زیادی دارد ولی جزء غذا های مفید می باشد و می تواند چربی های بسیار مفیدی را به بدن برساند. هر ۱۰۰ گرم از این کره ۵۸۹ کالری به بدن می رساند بنابراین بهتر است در خوردن آن زیاده روی نکنید.

مارگارین و کره

کره های حیوانی دارای کالری بسیار زیادی می باشند و با چاقی رابطه بسیار زیادی دارند. یادتان باشد که هر یک قاشق غذا خوری کره دارای ۸۰ کالری می باشد و چربی های اشباع شده بسیار زیادی دارد. بدن نمی تواند چربی های اشباع این خوراکی را شناسایی کند بنابراین دچار اضافه وزن و چاقی خواهید شد.

رب گوجه فرنگی

زمانی که رب های کنسرو شده را از بازار تهیه ی کنید باید به فکر کالری بیش از حد آن باشید. یادتان باشد که کارخانه ها برای کاهش میزان اسیدی بودن گوجه ها به آن ها شکر اضافه می کنند و همین امر موجب پرکالری شدن آن ها می شود بنابراین بهتر است در مصرف این خوراکی نیز محتاط باشید.

رب گوجه فرنگی کالری بالایی دارد.

پاستا

پاستا مقادیر بسیار زیادی کربوهیدرات دارد و زمانی که شما از این غذای بسیار لذیذ استفاده می کنید بدون این که بدانید مقادیر بالایی کالری به بدن خود می رسانید.

انبه و آناناس

اکثر میوه ها کالری بسیار کمی دارند و شما می توانید به عنوان میان وعده ها از آن ها استفاده کنید ولی دو میوه هستند که کالری آن ها بسیار بیش تر از سایرین می باشد و  از این رو می توان آن ها را به عنوان خوراکی های پر کالری محسوب کرد. هر برش از آناناس دارای ۸۳ کالری و هر یک انبه دارای ۲۰۱ کالری می باشد بنابراین بهتر است در خوردن این دو میوه پر کالری دقت کنید.

آووکادو

یکی از میوه هایی که چربی بسیار زیادی دارد آووکادو می باشد. این میوه بسیار مفید است و باعث می شود که قلب شما از بیماری ها درامان بماند اما اگر قصد لاغری دارید بهتر است کم تر از این میوه استفاده کنید. جالب است بدانید که هر عدد آووکادو دارا ۳۲۲ کالری می باشد و جزء خوراکی های پرکالری محسوب می شود.

مصرف آووکادو کالری بسیار زیادی را به بدن می رساند.

پیاز سوخاری شده

پیاز سوخاری دارای کالری بسیار زیادی می باشد زیرا آن ها را در روغن بسیار زیاد سرخ می کنند. بهتر است کم تر از این نوع پیازها استفاده کنید زیرا علاوه بر کالری بسیار زیاد اسید های چربی که دارد برای سلامت قلب و عروق مضر است.

همبرگر

همبرگر های آماده برخلاف سایز و اندازه بسیار کوچک کالری بسیار زیادی دارند و ممکن است با اضافه کردن پنیر و سیب زمینی و قارچ سرخ شده کالری آن ها چندین و چند برابر شود. بهتر است به جای استفاده از همبرگر های آماده خودتان در منزل آن ها را تهیه کنید و از گوشت های کم چرب برای تهیه این خوراکی خوشمزه استفاده کنید تا کالری آن را به حداقل برسانید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *