دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های شبه جزیره کریمه بهشت گمشده کشور روسیه

  • محدثه خاکشور
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

برای آشنایی با دیدنی های شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین و شمال دریای سیاه اروپای شرقی همراه آرگا باشید. این شبه جزیره که از گذشته تاکنون طعم استعمارهای زیادی را چشیده است، در حال حاضر متعلق به روسیه می باشد.

شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین و شمال دریای سیاه اروپای شرقی است که اکنون متعلق به کشور روسیه بوده و به «بهشت گمشده روسیه» شهرت دارد. این جزیره با اسم رسمی «جمهوری خودمختار کریمه» شناخته می شود. این شبه جزیره اغلب در بین لیست گردشگری ترین نقطه های دنیا واقع می شود. در ادامه به معرفی دیدنی های شبه جزیره کریمه خواهیم پرداخت.

این منطقه از نصفه ی دوم قرن ۱۹ ام مبدل به مقصدی توریستی جهت تعطیلات گردید، گسترش خطوط جابجایی باعث گردیده تا توریست های بسیاری از بخش های مرکزی کشور روسیه به این شبه جزیره سرازیر شوند. در ابتدای قرن ۲۰ ام بود که احداث ویلاها، قصرها و منازل ییلاقی شروع گردید و اکنون تعدادی زیادی از آن ها که باقی مانده اند، به عنوان دیدنی های شبه جزیره کریمه مورد توجه قرار گرفته اند. اما چند مورد دیگر که در ادامه آشنا خواهید شد.

آشنایی با دیدنی های زیبای شبه جزیره کریمه

معرفی دیدنی های زیبای شبه جزیره کریمه

شبه جزیره کریمه با اسم رسمی «جمهوری خودمختار کریمه» به بهشت روسیه نیز معروف است. کریمه از جمله نقاطی می باشد که همیشه در لیست توریستی بوده تا جایی که مدتی در فهرست ۲۰ مقصد محبوب گردشگری و و سپس در لیست ۵ مقصد محبوب و پرجاذبه برای تمامی مردمان دنیا، اروپایی و اهالی روسیه قرار گرفت. این شبه جزیره دارای مساحتی به اندازه کشور بلژیک می باشد که از جمله مرکزهای تولدی تنباکو به شمار می رود.

دلیل این محبوبیت را می توان ساحل های خارق العاده، مناظر زیبا و آب و هوای دلچسب آن دانست. همچنین یکی دیگر از دلایل آن پل کریمه ایجاد شده بر روی تنگه کرج و نیز فرودگاه «سیمفرپل» است که ارتباط و دستیابی را راحت کرده است. طرح «مسافرت راحت به کریمه» و مقرون به صرفه بودن هتل های گردشگری در این شبه جزیره دلیل دیگر محبوبیت به شمار می رود.

معرفی جاذبه های توریستی شبه جزیره کریمه

  • باغچه سرای شبه جزیره کریمه

در شمال شبه جزیره کریمه شهری به اسم «باغچه سرا» واقع شده است. وجود شهری با اسم فارسی نشان از تاثیرپذیری زبان ترکی از زبان فارسی دارد. شهر باغچه سرا دارای منازل سنگی، آجری و گلی و همچنین متلون دارای کوچه پس کوچه های شسته شده با باران در میان کوهپایه می باشد که ساکنان آن به ۲۰ هزار نفر می رسد. تاریخ آن به دوران فرمانروایی تاتارها در این منطقه باز می گردد که پایتخت تاتاریان بود و حتی آثار گوناگونی به سبک معماری اسلامی – شرقی بر جای مانده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

و اما محل قرارگیری این شهر در فاصله ۳۰ کیلومتری سیمفروبل (پایتخت شبه جزیره کریمه) است. این شهر که به علت تاریخچه ی طولانی اش به «شهر ۵ قرن» شناخته می گردد، جاذبه هایی همچون کاخ خان، شهر سنگی چوقوت قلعه، پارک مینیاتور کریمه، کلیسای سنگی اوسپنسکی را شامل می شود.

بازدید از دیدنی های شبه جزیره کریمه

 

  • سواستوبول 

سواستوبول یک شهر بندری واقع در جنوب غربی شبه جزیره کریمه و کرانه ی دریای سیاه می باشد که قسمت عظیمی از ناوگان کشور روسیه واقع در دریای سیاه، در سواستوبول استقرار یافته اند. در میدان اصلی آن نیز سازه ای به عنوان گرامیداشت دریادار شاخص نیروی دریایی روسی به اسم «پاول استوانویچ نخیموا» قرار دارد. همچنین یک ساعت خورشیدی بزرگ در لنگرگاه وجود دارد که همراه با طاقی به رنگ سفید ساخته شده از ۶ ستون و اسم طلایی رنگ بندر، همچنین حکاکی سال احداث توجه شما را به خود جذب می کند.

علاوه بر این دیدنی های سواستول در شبه جزیره کریمه، بازدید از کشتی های تاریخی کوچک و بزرگ و زنگ خورده یادگار جنگ جهانی دوم که داستان های متفاوت بسیاری را در خود نهان دارند، جالب می باشد.

معرفی جاذبه های توریستی شبه جزیره کریمه

  • شهر آلوشتا

در ساحل های جنوبی شبه جزیره کریمه، شهر ساحلی و توریستی آلوشتا واقع شده که قدمت آن به قرن ۶ ام میلادی می رسد. این شهر دارای تقریبا ۳۰ هزار نفر می باشد که بیشتر آنها دارای دین و ملیت اسلام تاتاری، مسیحیت (ارتودوکس) روسیه ای، و مسیحیت اوکراینی می باشند. به همین خاطر است که در این شهر تعداد زیادی مسجد و کلیسا جهت میزبانی و عبادت هر یک از این افراد وجود دارد. صلح و امنیت با وجود این تنوع ملیتی و مذهبی خود به نوعی جاذبه ی این شهر محسوب می شود.

دیدنی های شبه جزیره کریمه

  • قلعه ی لاستوچکینو گنِردو (لانه پرنده)

مابین شهر آلوشتا و شهر یالتا مسیری خرم با چشم اندازهای نو و شگفت انگیز وجود دارد که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به کوهستان منتهی می گردد. از جمله این منظره های سحرآمیز و جالب یک قلعه بر روی لبه پرتگاه می باشد که تصویری مانند دژهای خوفناک افسانه ای در برابر دیدگان شما نمایش می دهد.

این دژ در سمت جنوبی شبه جزیره کریمه و در کناره پرتگاه ۴۰ متری صخره «آئوروا» و در تیغه ی آی – تودور در روستای گاسپارا واقع شده است. این قلعه در سال ۲۰۱۵ میلادی در لیست میراث فرهنگی سازمان روسیه قرار گرفت. این قلعه تاریخی که در سال ۱۹۱۲ مرمت شد، یکی از جاذبه های توریستی کریمه شناخته می شود.

  • موزه ی «جاده رهبران»

این موزه به نوعی موزه ی زیر آبی و موزه ی قهرمانان کمونیستی روسیه در کیپ تارهانکوت می باشد که سال شکل گیری آن ۱۹۹۲ می باشد. این موزه به وسیله ی شخصی به اسم «ولادیمیر برومنسکی» ایجاد گردید.

پس از اضمحلال اتحاد جماهیر شوروی، وی پیکره های شخصیت های برجسته کمونیستی روسیه از جمله مارکس، لنین، استالین و برج ساعت لندن و ایفل را از منطقه ی دونتسک اوکراین به ساحل کریمه آورده و داخل دریا انداخته است. پس از آن سایر غواص ها پیکره هایی دیگر به این منطقه آوردند و موجب شکل گیری موزه کنونی شدند.

آشنایی با دیدنی های خارق العاده شبه جزیره کریمه

  • شهر ساحلی یالتا

این شهر ساحلی از دیگر دیدنی های شبه جزیره کریمه است که گویا داخل یک دره قرار گرفته است و منظره ای زیبا و سرسبز چشم انداز آن را تشکیل می دهد. این شهر ساحلی در مجاورت یک خلیج با ژرفا و وسعت کم است که مقابل دریای سیاه قرار دارد. یالتا با کوه های پر از درخت محاصره شده با وجود همسایگی با باغ های انگور و … و آب و هوای گرم مدیترانه ای جاذبه ی گردشگری فوق العاده ای به ویژه در فصل زمستان به شمار می رود.

معرفی جاذبه های دیدنی و تماشایی شبه جزیره کریمه

تاریخچه شبه جزیره کریمه

در سال ۱۹۵۴ رئیس اتحاد جماهیر شوروی به مناسبت ۷۰ سالگی اتحاد روسیه و اتحاد اوکراین پیشکشی به این کشور عطا کرد که آن مسئولیت اداره شبه جزیره کریمه بود. ولی وقتی که کشور اوکراین از اتحاد شوروی جدا گردید، پیشکش او را بازنگرداند.

در سال ۲۰۱۳ دقیقا هنگامی که اوکراین درگیر اختلافات داخلی بود، و مصادف با آخرین روزهای المپیاد زمستانی سوچی، تعدادی نیروی دارای اسلحه به صورت مخفیانه و شناسایی نشده داخل شبه جزیره کریمه گردیدند و اختیارات کلیه قسمت های مهم و اصلی این منطقه را در دست گرفتند. و فقط پس از چند روز با رای آوردن ۹۰ درصدی در همه پرسی افزودن کریمه به کشور روسیه، دوباره از آن روسیه گردید.

معرفی مکان های گردشگری شبه جزیره کریمه

جغرافیا و آب و هوای شب جزیره کریمه

شبه جزیره کریمه در ساحل شمالی دریای سیاه در اروپای شرقی جا خوش کرده است و حدودا به صورت کلی به وسیله ی دریای آزوف و دریای سیاه بخش شمال شرقی محاصره گردیده است. در این شبه جزیره ۳۰۰ روز سال آب و هوا آفتابی است و دارای آب و هوایی معتدل می باشد. به همین خاطر است که به بهشت سرزمین های سردسیر از جمله روسیه مشهور است.

معرفی جاذبه های دیدنی و تماشایی شبه جزیره کریمه

از همراهی شما عزیزان با دیدنی های شبه جزیره کریمه این مطلب متشکریم و امیدواریم از این مطلب گردشگری نهایت لذت و بهره مندی را برده باشید. در ادامه همچنین برای آشنایی با دیدنی های روسیه، مکان های دیدنی اوکراین می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *