دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به بهترین دیدنی های روسیه برای گردشگران ایرانی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با مکان های دیدنی روسیه آشنا می کنیم که می توانید از آن ها دیدن کنید و لذت ببرید و در آخر فصل مناسب سفر به روسیه را برایتان مطرح می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید

 روسیه یکی از کشور های همسایه ایران می باشد و مردمان آن دارای نژادی شرقی و اسلامی می باشند. زبان مردمان روسیه روسی می باشد. باید بدانید که جمعیت مردم روسیه حدودا ۱۵۰ میلیون نفر می باشد. روسیه یکی از پهناور ترین کشور هایی می باشد که در کل جهان وجود دارد و پهناوری آن حدودا ۲ برابر مساحت کانادا یا چین و یا ایالات متحده آمریکا می باشد. روسیه با اقیانوس آرام و اطلس و همچنین با دریای خزر  مرز آبی دارد و با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد. بیش تر مناطق روسیه سرد سیر و کم بارش می باشد و از این جهت برخی از مناطق آن خالی از سکنه است.

دیدنی های روسیه

 روسیه

پایتخت کشور روسیه مسکو می باشد و با توجه به بر آورد های انجام شده در چندین سال پیش حدودا ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد و جزء جهان نهم می باشد. بر خلاف سایر کشور های دیگر نرخ رشد جمعیت در کشور روسیه منفی می باشد و جمعیت آن در حال کم شدن می باشد. حدودا ۸۰ درصد افراد دارای نژاد روسی می باشند و بقیه دارای نژاد هایی دیگر مانند چوواش، چچنی، داغستانی، مغول، آواری، اینگوش و چرکس، بالکار، اوستیایی، آذری و گرجی هستند.

دیدنی های روسیه

روسیه یکی از کشور هایی می باشد که سالانه گردشگران بسیار زیادی دارد و گردشگران برای دیدن مکان های دیدنی روسیه به آن جا می آیند. در ادامه دیدنی های روسیه را به شما معرفی می کنیم.

دریاچه بایکال

یکی از دریاچه های عمیق جهان می باشد که جزء دیدنی های روسیه محسوب می شود. این دریاچه در شرق سیبری قرار گرفته است و زلال ترین آب را دارد. عمق این دریاچه ۱۵۰۰ متر می باشد. زمانی که به روسیه سفر می کنید یکی از بهترین مکان هایی می باشد که می توانید از آن دیدن کرده و لذت ببرید.

دره های آب افشان در کامچاتکا

روسیه دارای دره های آب افشان می باشد و هزاران آب افشان از آن خارج می شود که نام آن این منطقه کامچاتکا می باشد. این آب افشان ها دارای پیشینه تاریخی می باشند و سازمان جهانی یونسکو آن ها را به عنوان میراث های جهانی به ثبت رسانده است.

  •  آرون گروپس

مادر میهن

یکی از اثرات تاریخی می باشد. این مجسمه به دلیل یاد بود کشته شدگان در جنگ جهانی دوم ساخته می شود. این مجسمه از مجسمه معروف آمریکا هم بلند تر است و حدودا دو برابر آن ارتفاع دارد. این مجسمه به عنوان بلند ترین مجسمه جهانی در کتاب گینس به ثبت رسیده است و جزء نماد های کشور روسیه می باشد.

کاخ پیتر هوف

کاخ پیتر هوف

یکی دیگر از دیدنی های روسیه کاخ پیتر هوف می باشد که اوایل قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است و می توان گفت در آن زمان از باشکوه ترین و مجلل ترین کاخ های روسیه به شمار می رفته است. این کاخ در نزدیکی سن پترزبورگ ساخته شده است و یکی از مکان هایی می باشد که آمار بازدید بیش تری در بین مکان های دیدنی روسیه دارد.

کلیسای جامع سنت باسیل

یکی از کلیسا های معروف روسیه می باشد که سالانه گردشگران و توریست های بسیار زیادی را به خود جذب می کند. این کلیسا در میدان سرخ واقع شده است و نظیر ان در کل جهان وجود ندارد. ۸ کلیسا با گنبد های رنگارنگ دور تا دور کلیسای چادری حلقه زده اند و به زیبایی های آن افزوده اند. حتی اگر شما به مسکو سفر نکرده باشید حتما تصویر گنبد های رنگی را دیده اید. باید بدانید که این کلیسا در قرن ۱۶ میلادی به عنوان پیروزی روسیه در برابر لهستان ساخته شده است. سنت باسیلی یکی از هنر های ارتودوکس به شمار می رود و یکی از نشانه های شهر مسکو می باشد.

کاخ کرملین در مسکو

کاخ کرملین

معنی کرملین دژ های روسیه می باشد و یکی از مکان های دیدنی روسیه می باشد که در مسکو قرار گرفته است. در قسمت جنوبی این سازه می توانید رود خانه مسکوا و از شرق آن میدان سرخ و از از غرب به باغ الکساندر مشرف می باشد. باید بدانید که بنایی این کاخ در سال ۱۴۸۷ به اتمام رسیده استن و یکی از زیباترین و مستحکم ترین دژ هایی می باشد که در جهان وجود دارد. کرملین دارای ۵ کاخ و چهار کلیسای دیگر هم می باشد که از اطراف توسط دژ های مستحکم کرملین محافظت می شود. بزرگ ترین کاخ از میان پنج کاخ دیگر کاخ کرملین می باشد و به نمای درونی و بیرونی این کاخ اهمیت بسیار زیادی داده شده است. این کاخ حدودا ۷۰۰ اتاق دارد و مربوط به قرن ۱۹ می باشد. اگر می خواهید از این کاخ دیدن کنید باید بدانید که روز های پنج شنبه باز نمی باشد و شما نمی توانید درون آن به عکاسی ب‍پردازید. باید بدانید که این کاخ محل زندگی رئیس جمهور و استقرار قوه مجریه بوده است و در دوران اتحاد جماهیر شوروی پایتخت آن بوده است. در واقع این کاخ همان کاخی می باشد که ناپلئون در آن نشسته بود و سوختن مسکو را تماشا می کرد.

قطب های جمهوری کومی

باید بدانید که تاریخ دقیقی از ساخته شدن این بنا در دسترس نمی باشد و کسی از آن اطلاعی ندارد. البته برخی از اندیشمندان معتقد هستند که این بخش تنها می تواند ساخته دست پروردگار باشد. باید بدانید که این مناطق دارای صخره های بسیار زیادی می باشد و بلند ترین سخره آن حدودا ۴۲ متر ارتفاع دارد و قدمت آن حدودا ۲۰۰ میلیون سال تخمین خورده است.

کوه های البروس

یکی از بلند ترین مناطق کشور روسیه می باشند و برخی ها معتقد اند که این کوه ها در اروپا جزء بلند ترین نقاط می باشند. هر ساله مردمان بسیار زیادی برای اسکی و اسنوبرد به کوه های البروس روسیه می روند. با توجه به اندازه گیری های اخیر ارتفاع این کوه ها حدودا ۵۶۰۰ متر می باشد.

دریاچه بایکال در روسیه

مراکز خرید

یکی دیگر از مکان های دیدنی و تفریحی مراکز خرید هر کشوری می باشد که روسیه هم استثنا نمی باشد و مراکز خرید بسیار زیادی دارد که بهترین های آن عبارت اند از :

  • خیابان تورسکایا
  • خیابان های آربات جدید و قدیم
  • فروشگاه مانژ
  • هندی کرافت
  • سینیور مال
  • خیابان نفسکی

مسکو

در واقع یکی از شهر های پر جمعیت و زیبای روسیه مسکو می باشد که این شهر هم به نوبه خود دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی می باشد. این شهر دارای جمعیت زیادس دارد و طبق برآورد های سال ۲۰۱۰ جزء ششمین شهر پر جمعیت دنیا شده است. این شهر در کنار رود خانه مسکو و در منطقه فدرالی قرار گرفته است. در واقع مسکو یکی از مهم ترین مناطق با اهمیت جهان می باشد و مهم ترین مراکز سیاسی و اقتصادی، مذهبی و تاریخی در کل اروپا می باشد. باید بدانید که مسکو دارای ۴ عدد فرودگاه بین المللی و ۹ عدد راه آهن و مترو دارد و متروی آن یکی از معروف ترین مترو ها می باشد. باید بدانید که این مترو دارای ۱۸۵ ایستگاه می باشد و پس از مترو توکیو بیش ترین مسافران را در بین سیستم های کل مترو های دنیا دارد. برخی از افراد اعتقاد دارند که این مترو یک گالری هنری است. ساخت این مترو به سال ۱۹۳۰ بر می گردد. در این مترو ایستگاه ها با نام کاخ های مردم ساخته شده و در آن مجسمه های برنز و شیشه های رنگی و سنگ های مرمر و نقش ها و حاشیه های برجسته ای به کار رفته است. باید بدانید که مسکو از نظر موسسات آموزشی و علمی و ورزشی سطح بسیار بالایی در کل جهان دارد.

میدان سرخ

یکی از اصلی ترین میدان هایی می باشد که در روسیه وجود دارد و به تمامی خیابان های مسکو راه دارد و از آن طریق می توانید به بزرگراه ها نیز دستیابی پیدا کنید. باید بدانید که این میدان وقایع بسیار مهمی را در تاریخ خود به ثبت رسانده است و علاوه بر این که در مسکو قرار دارد به عنوان قلب روسیه هم به شمار می رود.

کیلومتر صفر

در کشور های بسیار زیادی کیلومتر صفر به این معنی می باشد که می توان با استفاده از آن فاصله دیگر نقاط را سنجید. یک پلاک دایره شکل از جنس برنز وجود دارد که کیلومتر صفر روسیه را نشان می دهد. این نقطه با فاصله بسیار کمی از میدان سرخ قرار گرفته است. یکی از افسانه های قدیمی بیان می کند که اگر می خواهید بفهمید آرزو هایتان بر آورده  می شود یا نه در نزدیکی این نقطه بایستید و سکه ای را از کنار شانه پرتاب کنید اگر این سکه روی دایره برنزی بیفتد آرزو هایتان بر آورده می شود. بسیاری از مردمی که به روسیه می روند این کار را انجام می دهند.

مسکو پایتخت روسیه است

میدان مانژ

میدان مانژ بخشی از پایین شهر کشور روسیه می باشد که در مسکو قرار دارد و یکی از دیدنی های روسیه به شمار می رود. این میدان از طریق خیابان تورسکایا به میدان سرخ متصل می شود. در اطراف این میدان موزه تاریخی و باغ اسکندر ا باغ الکساندر گاردن وجود دارد و در بخش غربی آن دانشگاه مسکو قرار دارد. اطراف این میدان سه عدد مترو قرار گرفته است و شما می توانید به راحتی از این میدان و موزه و باغ اسکندر دیدن کنید.

آسمان نما

یکی از قدیمی ترین نما های مسکو افلاک نمای آن می باشد. این افلاک نما بزرگ ترین و قدیمی ترین افلاک نمای جهان می باشد که طی دو سال و در سال های ۱۹۲۷ تا ۱۹۲۹ ساخته شده است. باید بدانید که این آسمان نما همه روزه به جز سه شنبه ها باز می باشد و شما می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب از آن دیدن کنید.

بنای مذهبی زاخلوچی در مسکو

یکی از بنا هایی می باشد که افسانه های بسیار زیاد و ترسناکی درباره آن وجود دارد و سال های زیادی است که اسیر این افسانه ها می باشد. این معبد در اواخر قرن ۱۹ توسط یکی از معماران مطرح آن زمان یعنی ای اس خرنوف (A.S Khrenov) ساخته شده است. این بنا در وسط یک باغ بنا شده است و شامل سالن های درهم و بهم تنیده بسیار زیادی می باشد و برج های بسیار جالبی دارد. دیوار های داخلی این ساختمان دارای رنگ های روشن می باشد ولی تا کنون هیچ گونه رسیدگی به این باغ و مبعد نشده است و دیوار های آن به شدت آسیب دیده است ولی کاشی های درون آن هنوز هم طرح خود را حفظ کرده اند و زیبا هستند. این مکان در زمان خودش با شکوه ترین بنای مذهبی بوده است.

مناسب ترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

برای این که از مسافرت خود لذت ببرید باید بدانید مکانی که به آن جا سفر می کنید در چه فصولی گرم هستند و در چه فصل هایی بسیار سرد اند و برای سفر مناسب می باشند یا خیر. روسیه در مرداد ماه و ابتدای شهریور بسیار گرم می باشد و زمستان های این کشور بسیار طاقت فرساست. باید بدانید که دمای هوای روسیه در زمستان تا ۶۰ درجه زیر صفر هم می رسد. ولی بسیاری از مردم به سرما علاقه دارند در این فصل به روسیه سفر می کنند و از زمستان آن لذت می برند. باید بدانید که بهار فصل مناسبی برای سفر به روسیه نمی باشد زیرا برف های آن جا شروع به آب شدن می کنند و رفت و آمد شما را دچار مشکل می کنند. باید بدانید که آب و هوای روسیه به نسبت سایر کشور های اروپایی گرم تر می باشد و دمای تابستان های آن به ۳۰ درجه هم می رسد.

فستیوال های روسیه

دیگر دیدنی های روسیه

علاوه بر مکان های دیدنی روسیه چیز های دیگری هم در این کشور وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید که آن هم فستیوال ها و جشن هایی است که در خیابان ها برگذار می شود و بیش تر مردم در آن ها شرکت می کنند. فستیوال های موسیقی روسیه در ماه اردیبهشت برگزار می شود و در این جشنواره ها بیش تر موسیقی های محلی به نمایش گذاشته می شود. علاوه بر موسیقی جشنواره های فیلم هم بر گذار می شود که زمان آن در پاییز سال های فرد می باشد.در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل سایر مقالات آرگا را درباره  دیدنی های مسکو، دیدنی های کازان و دیدنی های سوچی مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *