دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ازدواج بعد از تغییر جنسیت و آنچه باید بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

ازدواج بعد از تغییر جنسیت می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد این افراد شرایط یک ازدواج را دارند اما ازدواج آن ها به آسانی و معمولی نیست. این افراد ابتدا باید عمل جراحی کنند و تحت نظر پزشک و مشاوره باشند بالا بردن آگاهی در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد و چالش های شما را کنترل می کند.

ترنسکشوال یکی از اختلالات ژنتیکی است که در جنسیت و هویت فرد تاثیر می گذارد این اختلال در بسیاری از جوامع وجود دارد این افراد فشارهای جسمی و روانی زیادی را تحمل می کنند طرد شدن از سوی والدین و اطرافیان یکی از مهم ترین فشارهای روانی است که این افراد در یک جامعه تحمل می کنند خیلی از افراد تصور می کنند که یک فرد ترنس حق زندگی کردن ندارد در صورتی که تمام انسان ها حق زندگی دارند. ترنس ها نیز باید حق شهروندی و مدنی داشته باشند آن ها همچنین حق ازدواج دارند در جوامع امروزی افراد ترنس وجود دارند این افراد دارای شرایط بسیار ویژه ای هستند و باید با آن ها رفتار مناسب انجام شود این افراد دارای رفتارهای متفاوتی با دیگران هستند همه شما مردانی را دیده اید که رفتارهای زنانه دارند و یا بالعکس در رفتار با این افراد چیزهای غیر عادی را می بینید که توجه شما را جلب می کند اما یکی از مسائل اصلی ازدواج این افراد بعد از تغییر جنسیت است که با چالش های زیادی می تواند همراه باشد.

همه چیز درباره ازدواج بعد از تغییر جنسیت:

 ترنس چیست؟ به چه کسانی ترنس گفته می شود؟ به طور کلی به افرادی در جامعه ترنس می گویند که از نظر ژنتیکی داری مشکل هستند این افراد از جنسیت واقعی خود عبور می کنند به جنسیت مخالف خود علاقه نشان می دهند امروزه افراد زیادی درگیر این مسائل هستند به طور کلی ترنس یک بیماری نیست و متخصصان زیلدی در این زمینه میتوانند کمک کنند متخصصان این مشکل را ملال جنسیتی می نامند از نشانه این افراد می توان به حالت های روحی متفتاوت از جنس خود اشاره کرد این افراد  از نظر ظاهری همانند همجنس های خود هستند اما حالت روحی این افراد بسیار متفاوت است و به جنس مخالف شباهت بیشتری دارد.ازدواج بعد از تغییر جنسیت

جسم و روح این افراد با یک دیگر تطابق ندارد از نشانه های ملال جنسیتی می توان به روحیات متفاوت با جنس اشاره کرد این افراد از زمان کودکی  و از سنین سه یا چهار سالگی دارای این نشانه ها هستند پسران دارای ملال جنسیتی از کودکی به بازی های دخترانه تمایل دارند والدین این نشانه ها را نادیده می گیرند و زمانی که فرد به سنین نوجوانی می رسد متوجه این نشانه ها می شوند. در بسیاری از کشور های دنیا تغیر جنسیت با استفاده از عمل صورت می گیرد به طور کلی این عمل به ذو صورت اف تو ام  ام تو اف صورت می گیرد.

تصورات نادرست درباره ی ترنس ها:

در جوامع امروزی بسیاری از افراد اطلاعات کافی در زمینه همجنس گرایی ندارند باید بدانیم که ترنس ها هیچ گاه انحراف جنسی ندارند این افراد به شکل ذاتی و ژنتیکی گرایش به جنس مخالف دارند پسری که خلقیات یک دختر را دارد و برای رابطه عاطفی خود گرایش به یک مرد دارد در صورتی که خود یک مرد است همین موضوع موجب شده تا برخی اشتباها ترنس ها را هم جنس گرا بدانند. این افراد اختلالاتی در هیپوتالاموس مغز دارند که هورمون جنس مخالف را ترشح می کند. نحوه تشخیص کودک ترنس و شناسایی گرایش های غیر جنسیتی کودکان می تواند از همان ابتدا کمک کننده باشد.

ازدواج بعد از عمل جنسیت

ازدواج با فرد ترنس:

یک فرد ترنس ام تو اف یا اف تو ام همانند هر فرد دیگری می تواند عاشق شود و نیاز به یک رابطه عاطفی دارد این افراد می توانند تجربه یک عشق را برای شما داشته باشند دختری که بد از تغییر جنسیت با شما ازدواج میی کند می تواند به خوبی شما را درک کند و احساسات شمارا تجربه کرده است. یکی از مشکلاتی که در ازدواج با این افراد وجود دارد عدم آگاهی عموم مردم است برخی تصورات غلط درباره این افراد موجب می شود تا ازدواج با این افراد دشواری های خاص خود را داشته باشند.

بارداری ترنس ها:

در عمل تغییر جنسیت علت و عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر جسم فرد اثرگذار باشد پیش از بارداری حتما این افراد باید تحت نظر متخصص باشند مشورت هایی که در این زمینه ارائه می شود کمک کننده باشد. شیردهی در این افراد تحت نظر پزشک صورت بگیرد ساختار سینه زن و مرد به شکل یکسان است تنها تغییراتی هورمونی در زمینه شیردهی ایجاد می شود که با مصرف قرص می تواند صورت بگیرد ترنس ها  با عمل جراحی و طی کردن دوره تغییر جنسیت می تواند یک زندگی عادی داشته باشد همچنین مصرف برخی دارو ها و تزریقات هورمونی می تواند شرایط دلخواه را داشته باشند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ازدواج با ترنس

برخی از ترنس ها بارداری راحتی دارند اما برخی باید تحت نظر پزشک معالج باشند بارداری برای مردانی که رحم تخمدان دارند و ظاهر مردانه دارند امکان پذیر است همچنین بارداری با استفاده از تستوسترون قبل از بارداری به مدت شش ماه انجام می شود. بارداری بعد از تغییر جنسیت در زنان به دلیل عدم تمایل آن ها به بارداری و تخلیه کردن رحم صورت نمی گیرد و مردانی که جسم خود را به یک زن تغیر می دهند توانایی بارداری ندازند.

حکم شرع در باره  ازدواج با افراد ترنس:

ملاک زن یا مرد بودن در حکم پزشکی و فقهی آلت تناسلی است در واقع یک فرد زمانی که عمل تغییر جنسیت انجام نداده نمی تواند با هم جنس خود رابطه جنسی داشته باشد پسری که جسم دخترانه خواهد داشت از نظر شرعی برای ازدواج کردن نیاز به اجازه پدر دارند. در کشور ما فردی هر دو آلت تناسلی داشته باشد آن ها را خنثی می دانند همچنین درباره این افراد در کتاب های فقهی گوناگون درباره آن توضیح داده شده است.

با فرد ترنس ازدواج کنیم

به طور کلی افراد ترنس اختلال یا انحراف جنسی ندارند ان ها حق زندگی دارند و از حقوق شهروندی برخوردار می باشند این افراد به شکل ذاتی در گرایش های روحی تمایل به جنس مخالف دارند نکته قابل توجه درباره ی این افراد این است که نباید ان ها ر یک هم جنس گرا تلقی کرد این افراد نیاز شدید به دریافت حمایت از سوی والدین و اطرافیان هستند.

مشاوره های خانوادگی در این زمینه می تواند کمک کننده باشد این افراد نباد جلسات مشاوره را نادیده بگیرند و از تاثیر آن ها نباید غافل شوند این افراد در زندگی چالش های بسیار زیادی را تحمل می کنند این جلسات مشاوره می تواند ازدواج بعد از تغییر جنسیت را آسان کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *