دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با مواد غذایی ضد افسردگی نشاط را به زندگی بازگردانید

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با چندین مواد غذایی و دمنوش آشنا می کنیم که با مصرف روزانه آن ها می توانید آرامش بیش تری کسب کنید و از استرس و افسردگی دور باشید.

افسردگی یکی از مشکلاتی می باشد که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. جالب است بدانید که این اختلال را می توانید با جایگزین کردن برخی مواد غذایی در رژیم خود تا حدودی کاهش دهید. در این مطلب به معرفی مواد غذایی ضد افسردگی می پردازیم.

دمنوش بابونه راهی برای رهایی از افسردگی

معرفی مواد غذایی ضد افسردگی

از بارزترین علائم افسردگی داشتن پریشان حالی در موقعیت های مختلف به مدت زمان ۱۴ روز می باشد. فرد دارای این اختلال از فعالیت های روزانه خود و علاقه مندی هایش دوری می کند. افرادی که افسردگی دارند بی حس و حال می باشند و ترجیح می دهند ساعات بسیار طولانی را در خواب بگذرانند. در ادامه مواد غذایی ضد افسردگی را برای شما مطرح می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها این اختلال را کنترل کنید.

 دمنوش بابونه

یکی از بهترین دمنوش هایی که در روزهای افسردگی به کمک شما می آید و حال شما را تا حدودی بهبود می بخشد دمنوش بابونه است. چای بابونه می تواند به شما کمک کند تا استرس تان کاهش یافته و آرامش بیش تری به سراغ شما می آید.

دلستر

یکی دیگر از نوشیدنی هایی که به شما کمک می کند تا افسرده نباشید و روز های خود را با کیفیت بهتری بگذرانید دلستر است. دلستر به دلیل مخمری که دارد باعث شادی شده و افسردگی را به شدت کاهش می دهد. اگر نمی توانید از این نوشیدنی استفاده کنید بهتر است از داروخانه قرص های مخمر را تهیه کنید. البته یادتان باشد که این قرص ها به باز شدن اشتهای شما نیز کمک می کند. بنابراین ممکن است بعد از خوردن این قرص ها نتوانید جلوی اشتهای خود را بگیرید.

مواد غذایی ضد افسردگی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از گیاهانی می باشد که به شما کمک می کند تا به آرامش بیش تری برسید و استرس را به شدت کاهش می دهد. زمانی که استرس دارید و یا فکر می کنید که افسرده شده اید می توانید از این دمنوش استفاده کنید. در نتیجه به فردی خوش خلق تر تبدیل خواهید شد.

زعفران

یکی از بهترین مواد غذایی که حس سرخوشی را برای افراد به وجود می آورد زعفران می باشد. شما با استفاده روزانه از زعفران در غذا های خود می توانید از افسردگی فرار کنید و حال و هوای خوبی را تجربه کنید.

ماهی

ماهی سرشار از امگا ۳ می باشد و می تواند از بسیاری از بیماری های جسمی پیشگیری کند. جالب است بدانید که همین غذای خوشمزه و لذیذ تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت روان دارد. افرادی که از ماهی حداقل هفته ای یک بار استفاده می کنند روانی سالم تر از بقیه افراد دارند. بنابراین برای کاهش افسردگی مزمن و استرس خود باید به طور مرتب از ماهی استفاده کنید.

ماهی و درمان افسردگی

سبزیجات

از سبزیجاتی که دارای برگ های سبز می باشند در دوران افسردگی بیش تر استفاده کنید تا بتوانید این مشکل را هرچه سریع تر از بین ببرید. البته این نوع سبزی ها برای افرادی که دارای روان سالمی می باشند نیز مفید است و می تواند از بروز افسردگی پیشگیری کند. سبزیجات برگ سبز می تواند با برقراری تعادل روانی مشکلات روحی و روانی بسیاری که در مرحله ابتدایی می باشد را حل کند.

آجیل ها

آجیل ها نیز از مواد غذایی ضد افسردگی می باشند و همانطور که برای سلامت جسمانی مفید هستند، به سلامت روانی نیز کمک کنند. این مواد دارای امگا ۳، اسید آمینه و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم دارد که به بهتر شدن خلق و خو کمک می کند.

شکلات

شکلات های تیره و کاکائو می تواند باعث بهبود خلق و خو در افراد شده و به تولید سروتونین بیش تر کمک می کند. همین موضوع می تواند باعث بهتر شدن روحیه شما شود.  سعی کنید در مصرف شکلات ها زیاده روی نکنید زیرا ممکن است باعث چاقی شود.

مواد غذایی ضد افسردگی

جوی دو سر

خواص جوی دو سر بسیار زیاد می باشد و چون دارای ویتامین B  می باشد می تواند با انجام فرایند های مختلفی در بدن پرخاشگری و تند خویی افراد را کاهش دهد. این ماده همچنین با داشتن تریپتوفان می تواند با افسردگی مبارزه کند. بنابراین یکی از بهترین موادی است که می توانید در زمان افسردگی و یا زمانی که سالم هستید از آن استفاده کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد غذایی ضد افسردگی است که دارای ویتامین b 12 و آمینو اسید می باشد. برای بدن بسیار مفید است. توصیه می شود حتما در رژیم های خود از این ماده استفاده کنید. مواد مغذی که در این ماده وجود دارد به شما کمک می کند تا بتوانید آرامش پیدا کنید و از افسردگی دور بمانید.

فلفل

فلفل ها دارای یک ماده ای به نام کاپسایسین است که می تواند از بروز هر نوع افسردگی در افراد پیشگیری کند. این ماده که در فلفل ها وجود دارد محرک تولید اندورفین می باشد. این هورمون به تنهایی می تواند باعث ایجاد حس سرخوشی شود و خوش اخلاقی فرد را به دنبال دارد. هر نوع فلفلی که استفاده کنید این ماده را دارند.

فلفل و درمان بیماری افسردگی

موز

موز میوه ای گران قیمت اما خوشمزه می باشد و فواید بسیار زیادی برای سلامتی جسمانی و روانی دارد. این میوه با منیزیم و پتاسیم بسیار بالا می تواند به ترشح کورتیزول کمک کند و با کاهش استرس های روزانه از افسردگی مزمن پیشگیری کند. بهتر است روزانه یک عدد موز بخورید تا از افسردگی در امان باشید.

دارچین

استفاده کردن از دارچین در پیشگیری از افسردگی مفید است. همچنین می تواند سطح قند خون را تنظیم کند. شما می توانید از این ماده در دسرها و غذا و نوشیدنی ها استفاده کنید و تاثیرات آن را با چشمان خودتان ببینید.

مصرف تمامی خوراکی های بالا و گنجاندن آن ها در رژیم غذایی می تواند به درمان افسردگی و سلامت بدن کمک نمایند. برای اطلاع از رژیم غذایی ضد افسردگی و رژیم غذایی بدون قند می توانید از مطالب گذشته آرگا دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *