دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ماسک پوست موز و قابلیت های جذاب آن برای زیبایی

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که ماسک پوست موز دارای انواع مختلف و عملکرد های متفاوتی است که در این مقاله سعی داریم شما را با موارد استفاده از این ماسک به صورت کامل آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی موز دارای خواص فراوانی برای سلامتی است که بسیاری از مردم از خواص پوست موز اطلاعی ندارند و به راحتی دور می ریزند اما ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در پوست موز برای سلامتی و زیبایی مفید است و کاربردهای مختلفی برای پاکسازی و ماسک پوست صورت خواهد داشت.

آشنایی با ماسک پوست موز

همانطور که می دانید موز میوه ای استوایی است که در مناطق گرمسیر رشد می کند و دارای اثرات زیادی بر پوست صورت است. استفاده از این میوه به عنوان ماسک صورت امروزه در صنایع زیبایی طرفداران زیادی دارد و همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد استفاده از آن را به رژیم زیبایی خود اضافه نمایند. همچنین پوست موز غنی از منیزیم، ویتامین های B و B 12 و پتاسیم است و همچنین حاوی یک آنتی اکسیدان به نام لوتین است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و از پوست در برابر سرطان و آسیب های خورشید محافظت خواهد کرد. توجه داشته باشید که سایر آنزیم ها و اسید های چرب موجود در پوست موز نیز به آن خواص ضد التهابی بسیار خوبی برای تسکین و بهبود خارش پوست می دهند. موزه نه تنها میوه ای خوشمزه و مقوی است بلکه به نظر می رسد تاثیرات خارق العاده ای بر سلامت و زیبایی پوست صورت شما دارد. پوست این میوه مقادیری از ویتامین های مختلف را در خود جای داده که هر یک از آن ها با مرطوب نگه داشتن پوست و محافظت از آن در برابر رادیکال های آزاد در از بین بردن و درمان لک صورت موثر است. همچنین پوست موز در از بین بردن لکه های تیره صورت ناشی از نور آفتاب، سفید شدن دندان ها و جلوگیری و کاهش چین و چروک ها نیز موثر است و به همین خاطر می تواند یک غذای کامل باشد.

فواید ماسک پوست موز برای صورت

استفاده از پوست موز برای رفع زگیل:

زگیل ها معمولا بی خطر و تومور های خوش خیمی هستند که توسط باپیلوم انسانی ایجاد می شود در حالی که هیچ دلیل علمی برای ایجاد این روش درمانی وجود ندارد اما بسیاری از مردم تاثیر قرار دادن پوست موز بر روی زگیل برای از بین بردن زگیل تاکید کرده اند. البته یک دلیل محکم می تواند وجود سالیسیلیک اسید در پوست موز باشد که خواص ضدمیکروبی آن به مبارزه با ویروسی که باعث زگیل می شود کمک کرده و آنزیم های موجود در آن نیز به التیام سریع پوست کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که برای افزایش اثربخشی موز برای پوست صورت، دندان ها و پوست می توانید از روغن چای درخت هم استفاده کنید زیرا روغن چای درخت یک ماده ضدمیکروبی عالی است که با آن می توانید از شر زگیل ها خلاص شوید.

موارد مورد نیاز و دستورالعمل تهیه:

  • پوست موز
  • روغن اسانس درخت چای ۲ الی ۳ قطره
  • نوار پزشکی

برای استفاده از این روش بایستی تکه ای از موز را بیرون بیاورید و ۲ الی ۳ قطره از روغن درخت چای را به کنار پوست موز بریزید و آن را روی موضع در طول شب قرار دهید و با نوار پزشکی ببندید.

رفع زگیل های صورت با ماسک موز

استفاده از پوست موز برای سفیدی صورت:

همچنین پوست موز به طور عمومی برای به دست آوردن رنگ سفیدتر استفاده می شود و به خاطر مقدار بالای پتاسیمی که دارد به پوست درخشندگی می دهد. برای استفاده از این روش بایستی پوست موز را با شیر، بلغور جودوسر و مقداری شکر ترکیب کنید. همچنین این شیر دارای اسید لاکتیک است و به حل کردن سلول های مرده و ناخالصی ها کمک می کند. بلغور نیز پوست را به آرامی تمیز کرده و وساپونین موجود در جودوسر درصد تغییر رنگ آن را کاهش می دهد.

  •  آرون گروپس

موارد مورد نیاز و دستورالعمل تهیه:

  • پوست موز ۱ عدد
  • شکر یک قاشق سوپ خوری
  • جودوسر یک چهار فنجان
  • شیر به اندازه کافی که حالت خمیر را تشکیل دهد

در ابتدا بایستی از یک چاقوی تیز برای بیرون ریختن داخل پوست یک موز استفاده کنید و سپس آن را درون یک کاسه جمع کنید. سپس یک چهارم جودوسر و شکر را به موز ها اضافه نمایید و سپس شیر را به منظور خمیری شدن ترکیب بیافزایید. می توانید از یک قاشق برای ترکیب کردن تمام مواد استفاده کنید و سپس با استفاده از یک برس برای مالیدن ترکیب به دست آمده به صورت و گردن خود استفاده نمایید. توصیه می شود که حدود ۱۵ دقیقه اجازه دهید روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید. می توانید از این روش یک مرتبه در طول هفته استفاده نمایید.

سفید شدن صورت با ماسک پوست موز

استفاده از پوست موز برای رفع لکه های پوستی:

بهتر است بدانید که پوست موز می تواند لک های تیره و تجمع رنگدانه ها در بافت های پوستی را کاهش دهد و همچنین آنتی اکسیدان ها موجود در پوست موز از آسیب ماوراء بنفش محافظت کرده و اسید های چرب پوست را تغذیه می کند. دقت داشته باشید که ویتامین ب ۱۲ در پوست موز به بازسازی سلول های سالم پوست و کاهش لکه ها روی سطوح آن کمک خواهد کرد.

موارد مورد نیاز و طرز تهیه:

  • موز یک عدد

برای انجام این روش بایستی بخشی از پوست موز را خرد کنید و قسمت داخلی آن را روی پوست صورت خود بمالید. به مالیدن حرکات دایره ای ادامه دهید تا وقتی که پوست به رنگ قهوه ای دربیاید و به مدت زمان ۳۰ دقیقه صبر کنید تا پوست شما تمام مواد مغذی را جذب کند و سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید و هچنین می توانید به منظور نتیجه ایده آل تر هر سه روز یک مرتبه تکرار نمایید.

تاثیر پوست موز بر رفع لکه های پوست

استفاده از پوست موز برای رفع خال های گوشتی:

با وجود اینکه امروزه خال های کوچک به عنوان یک علامت زیبایی در نظر گرفته می شوند و تمام خال های گوشتی یکسان هستند اما اگر شما یکی از آن ها را روی صورت یا گردن خود دارید و باعث آزار شما شده می توانید از ماسک پوست موز به منظور از بین بردن آن استفاده نمایید. به صراحت می توان گفت که آنتی اکسیدان های موجود در پوست موز می تواند به خشک کردن خال کمک کند و برای افزایش کارایی آن می توانید ابتدا پوست موز را در سرکه سب خیس کنید زیرا سرکه سیب پوست را می سوزاند و موجب افتادن خالتان خواهد شد.

موارد مورد نیاز و طرز تهیه:

  • پوست موز
  • سرکه سیب

برای استفاده از این روش بایستی کمی سرکه سیب را درون کاسه بریزید و یک پوست موز را به مدت یک دقیقه درون آن خیس کنید. حال می توانید پوست خیس شده را روی خال بگذارید و پس از گذشت یک ساعت بردارید. می توانید آن را با بانداژ ایمن کنید که ممکن است ابتدا کمی سوزش ایجاد کند اما پس از چند ثانیه رفع خواهد شد. توصیه می شود به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه این کار را هر روز به مدت یک ماه انجام دهید.

چگونگی استفاده از ماسک موز برای صورت

استفاده از پوست موز برای درمان آکنه:

چنانچه وجود آکنه روی صورتتان یک نگرانی دائمی است پیشنهاد می شود استفاده از ماسک پوست موز را امتحان کنید زیرا پوست موز به طور معجزه آسایی کار می کند و نه تنها آن را درمان می کند بلکه آثار ناشی از آکنه را نیز از بین خواهد برد. پوست موز در واقع یک ضدالتهاب است که قرمزی و التهاب را در سطوح پوست کاهش می دهد و مقدار بالای ویتامین نیز به بازسازی پوست و کاهش آثار آکنه کمک می کند.

موارد مورد نیاز و طرز تهیه:

  • پوست موز یک عدد

در ابتدا بایستی پوست موز را نصف کرده و به آرامی قسمت داخلی آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید. چنانچه پوست موز قهوه ای شد آن را با یک پوست تازه جایگزین کنید. پس از اتمام کار اجازه دهید باقیمانده مواد روی پوست به صورت کامل خشک شود و سپس اقدام به شستشو نمایید. توصیه می شود که پوستتان را با آب سرد بشویید و سپس خشک نمایید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید به مدت یک هفته هر روز از این روش استفاده نمایید.

درمان آکنه های صورت با ماسک موز

استفاده از پوست موز برای کاهش چین و چروک:

بهتر است بدانید آنتی اکسیدان های موجود در ماسک پوست موز می تواند به مبارزه با آسیب رادیکال آزاد و پیری زودرس و همچنین کاهش چین و چروک کمک کند. مواد مغذی در پوست موز نیز تولید سلول های سالم پوست را افزایش داده و مواد معدنی مورد نیاز زیادی را برای پوست فراهم می کنند.

موارد مورد نیاز و طرز تهیه:

  • پوست موز یک عدد

برای انجام این روش بایستی پوست موز را نصف کرده و سپس بر روی صورت، دندان، پوست و قسمت های چروکیده صورت به ویژه گوشه های چشم و پیشانی بمالید. توصیه می شود که سطوح پوست را به مدت ۱۰ دقیقه با پوست موز ماساژ دهید و پوست موز را زمانی که به رنگ قهوه ای در آمد تعویض نمایید. پس از اتمام کار اجازه دهید مواد روی صورت به صورت کامل خشک شود و پس از گذشت ۴ الی ۵ ساعت اقدام به شستشو نمایید. پیشنهاد می شود که هر روزه از این روش استفاده کنید تا خطوط ناپدید شوند و بافت پوست بهبود پیدا کند.

مزیت های فراوانی ماسک موز

استفاده از پوست موز برای رفع پف چشم:

از آنجایی که چشم های پف آلود می توانند باعث شوند خسته به نظر بیایید پتاسیم موجود در پوست موز می تواند پف و حلقه های تیره زیر چشم را کاهش دهد. می توانید از آلوئه ورا نیز در ترکیب استفاده نمایید زیرا برای سفت کردن پوست زیر چشم مفید بوده و پوست را خنک می کند.

موارد مورد نیاز و طرز تهیه:

  • پوست موز یک عدد
  • ژل آلوئه ورا یک قاشق چایخوری

در ابتدا بایستی از یک چاقوی تیز برای جدا کردن بخش فیبری داخل پوست موز استفاده کنید. یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را درون کاسه ای بریزید و سپس هر دو ماده را با هم ترکیب نمایید. می توانید از یک توپ پنبه ای برای استفاده از ماده روی چشم خود استفاده نمایید و بعد چشمتان را ببندید و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنید. پس از گذشت این مدت زمان چشمتان را با آب سرد بشویید و بلافاصله خشک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *