دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکست عشقی در مردان و بهترین مسیر برای رهایی از آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

شکست عشقی در مردان می تواند تاثیرتت گوناگونی در زندگی آن ها داشته باشد علت های متعددی برای تجربه شکست عشقی در آقایان وجود دارد به عنوان مثال تمرکز زیاد بر روی کار می تواند علت این امر باشد اما موضوع مهم نحوه مقابله با این شکست و پذیرش آن است که در مقاله درباره آن توضیح می دهیم.

شکست عشقی یک تجربه تلخ و سازنده برای هر فرد است با توجه به اینکه انسان در دوره های مختلف از زندگی درگیری های عاطفی خاصی را از سر می گذراند و روابط پیچیده ای با دیگران دارد باید به ارتقا روابط عاطفی افراد کمک کرد و آن ها را به شکل موثرتری سازمان دهی کرد. افرد در زندگی اجتماعی امروزه روابط عاطفی پر خطری را از سر می گذرانند و آسیب های زیادی را تحمل می کنند علت این امر نیز می تواند متفاوت باشد اما نکته قابل ملاحظه تاثیری است که این شکست ها می تواند بر روی فرد و روحیه او داشته باشد است. یکی از مهم ترین شکست هایی که زندگی فرد را تحت الشعاع خود قرار می دهد شکست در روابط عاطفی است بحث ما در این مقاله بر روی تاثیرات شکست عشقی در مردان و نحوه مقابله با این موضوع است طبق تحقیقات مردها در روابط عاطفی خود بسیار سخت تر هستند و زمانی که با شکست مواجه می شوند آسیب های بیشتری را تحمل می کنند.

تحلیل و بررسی شکست عشقی در مردان:

شاید تصور عموم مردم این باشد که زنان در یک رابطه شکست خورده آسیب های بیشتری را تحمل می کنند اما تحقیقات نشان می دهد که مردها آسیب بیشتری در این روابط می بینند رنجی که مردها بعد از پایان یک رابطه تحمل می کند بسیار زیاد است علت این امر نیز حمایت های اجتماعی پایینی است که نسبت به مردها صورت می گیرد. اغلب زنان بعد از پایان یک رابطه وارد جمع های دوستانه می شوند آن ها حمایت های خانواده را دریافت می کنند در حالی که این حمایت ها برای مردها صورت نمی گیرد و می تواند رنج آن ها را بیشتر کند. این امر در میان مردها بسیار پر رنگ تر است و می تواند آن ها را به سوی افسردگی، اعتیاد، استرس و مصرف الکل سوق دهد.

تاثیر شکست عشقی در مرد

علت های شکست عشقی در آقایان:

علت شکست عشقی چیست؟ ابتدا بهتر است به علت های شکست عشقی در مردان اشاره کنیم اینکه چرا آقایان در رابطه عاطفی خود دچار شکست عشقی می شوند و چگونه می توان آن را کنترل کرد. همانطور که گفتیم این امر دارای علت های گوناگونی است بسیاری از مردان تمرکز زیادی بر روی کار خود دارند با توجه به اینکه مسولیت های مردان گاهی بیشتر از زنان است موجب می شود تا این افراد از زندگی خصوصی خود غافل بمانند و همین امر موجب شکست آن ها در روابط عاطفی خواهد شد از دیگر علت های این امر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه بیش از حد به تکنولوژی
  • بسیاری از مردان رضایت فروی از همسرشان می خواهند.
  • مردان خود محور و خودبین بیشتر دچار شکست می شوند.
  • مردانی که تنبل هستند و جنب و جوش ندارند.
  • عدم برقراری روابط عاطفی درست

 شکست عشقی در مردان

چگونه می توان به درمان این افراد کمک کرد؟

افرادی که در رابطه عاطفی خود دچار می شوند آسیب های زیادی را تحمل می کنند راه هایی که برای مقابله این مشکلات وجود دارد به افراد کمک می کند تا با شرایط پیش آمده بیشتر کنار بیایند توصیه ای که به اغلب این افراد می شود این است که با مشکلات خود کنار بیایند آن ها باید در مرحله اول واقعیت را بپذیرند.

از غمگین بودن نترسید:

یکی از راه های مقابله با شکست عشقی در مردان واقع بینی است بی شک این شکست شما را غمگین کرده است بنابراین نباید از اینکه احساس غم و ناراحتی دارید افسرده شوید بلکه غمگین بودن این فرصت را به شما می دهد تا با واقعیت بیشتر مواجه شوید. طبیعی است که بعد از، از دست دادن عزیز خود غمگین باشید حتی ممکن است در کارهای روزانه شما خللی ایجاد شود این موارد برای مدتی طبیعی است و جای نگرانی ندارند و شما با بروز دادن این احساسات می توانید راحت تر با این موضوع کنار بیایید.

  •  آرون گروپس

 شکست عشقی مرد

او را از رسانه حذف کنید:

بعد از به پایان رسیدن این رابطه باید سعی کنید تا راه هایی که شما را به فرد مقابلتان متصل می کند ببندید به عنوان مثال باید او را از شبکه های اجتماعی حذف کنید تا جایی که امکان دارد روابط خودتان را با او کاهش دهید از او دوری کنید تا راحت تر این موضوع را فراموش کنید. برخی از افراد با دیدن تصاویری از این فرد در شبکه های اجتماعی دچار تنش می شوند بنابراین توصیه می کنیم تا او را در شبکه های اجتماعی دنبال نکنید. اما چگونه می توانید از این فضاهای تنش آور جدا شوید بهتر است خودتان را رگرم موضوعات دیگری کنید، از بروز احساسات خود نترسید، راه های تماس با او را قطع کنید، به خودتان توجه بیشتری کنید و برای خودتان کادو بخرید همچنین توصیه می کنیم وقت خود را به خوش گذرانی بگذرانید.

خودتان را سرزنش نکنید:

شکست عشقی در مردان همواره با سرزنش کردن همراه است شما باید بپذیرید که عوامل متعددی می تواند موجب شکست شما در این رابطه شود و تنها شما مقصر نیستید زمان نامناسب برای رابطه، عدم تفاهم، نداشتن بلوغ عاطفی و … می تواند در این امر دخیل باشند. این مورد از نکاتی که در شکست عشقی به کارتان می آید.

 شکست عشقی در آقایان

لذت بردن از طبیعت:

طبیعت در بسیاری از مواقع به ویژه در این مورد می تواند کمک کننده باشد به خودتان و به روح و جسمتان فرصت دهید با این موضوع مواجه شوند شما نیاز دارید تا روح خود را از این تنش ها پاک کنید رفتن به دل طبیعت بهترین فرصت برای آرامش بخشیدن به روح و روان در این شرایط است سعی کنید به پیاده روی بروید، کوه نوردی کنید، کمپ بزنید و با گروه های دوستانه و خانوادگی به طبیعت گردی بروید. این مورد از  جمله کارهایی است که بعد از شکست عشقی  روحیه تان را به شمار برمی گرداند. حالتان را خوب می کند می باشد.

به قبل باز گردید:

یکی از راه های مناسب برای کنار امدن با این موضوع این است که به دوران گذشته خود بازگردید یعنی زمانی که شکست عشقی را تجربه نکرده بودید در آن دوران چگونه زندگی می کردید؟ پیش از آشنایی با این فرد چه کسی بوده اید؟ شاید بهتر باشد به آن دوران باز گردید و همانگونه زندگی کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *